فرهنگ و هنر

مهم‌ترین وظیفه شوراهای امر به معروف دستگاه‌ها رفع مشکلات مردم است

حجت‌الاسلام طاهری آکردی دبیر ستاد امر به معروف در نشست اعضای کارگروه تخصصی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های قضایی با تأکید بر این‌که دستگاه‌ها باید مصادیق معروف و منکر را احصا و برای رفع مشکل مردم تلاش کنند، گفت: هر چیزی که سبب نارضایتی مردم می‌شود، منکر است.

به گزارش مجله روز، در این نشست دبیران شوراهای امر به معروف و نهی از منکر سازمان بازرسی کل کشور، دادستانی کل کشور، وزارت دادگستری، سازمان قضایی نیروهای مسلح، دیوان عدالت اداری، مرکز وکلا، کارشناسان قوه قضائیه، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمنی کشور، سازمان پزشکی قانونی و دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین طاهری آکردی یکی از راه‌های مردمی‌سازی امر به معروف و نهی از منکر را حمایت از آمران و ناهیان دانست و تصریح داشت: حمایت از آمران و ناهیان از وظایف ستاد امر به معروف است که با همکاری دستگاه قضایی صورت می‌گیرد.

این مقام مسئول از تشکیل مجمع وکلای جهادی توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان‌ها خبر داد و بیان داشت: در این مجمع کارشناسان قضایی و انقلابی حضور دارند که به صورت کاملاً جهادی در بحث پیگیری پرونده‌ها فعالیت می‌کنند و در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی تشکیل شعب ویژه امر به معروف و نهی از منکر را از راه‌های حمایت از آمران و ناهیان دانست و تصریح کرد: حمایت از تشکل‌های فعال در عرصه فریضتین نیز از وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت‌الاسلام طاهری آکردی مهم ترین وظیفه شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها را شناسایی، پیگیری و حل مصادیق معروف و منکر برشمرد و از تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در ۱۲۰ دستگاه و تابعه آن‌ها در سراسر کشور در عرصه ملی، استانی، شهرستانی و بخشی خبر داد.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که دستگاه‌ها باید مصادیق معروف و منکر را احصا و برای رفع مشکل مردم تلاش کنند، گفت: هر چیزی که سبب نارضایتی مردم می‌شود، منکر بوده و شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌ها باید برای حل آن‌ها تلاش کنند.

وی در ادامه سخنان خود حفظ نظام را بالاترین معروف عنوان کرد و بیان داشت: هر چقدر دستگاه‌ها در جهت تقویت این معروف بزرگ و مهم قدم بردارند، به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کرده‌اند.

این مقام مسئول همچنین امر به معروف و نهی از منکر را بی تفاوت نبودن نسبت به جامعه بیان کرد و یادآور شد: اگر زیبایی‌های فریضتین برای دستگاه‌ها و مردم تبیین شود، خودشان وارد این عرصه می‌شوند. امر به معروف به معنای پیشگیری، دستگیری و کمک به افراد است.

وی یکی از دلایل حل دقیق مشکلات دستگاه‌ها را تخصصی شدن شوراهای امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد و تصریح داشت: دستگاه‌های قضایی باید مباحث مربوط به ارباب رجوع، کارکنان و قانون را بررسی کرده و اگر جایی ضعفی مشاهده و قابل اصلاح است را در کارگروه بحث و برای حل آن همکاری شود.

در بخشی دیگری از این نشست هر کدام از اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های قضایی ضمن تشریح اقدامات دستگاه خود در بحث فریضتین، نقطه نظراتشان را بیان کردند.

انتهای پیام                    

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا