عمومیایرانی کسب و کار

پارکت ضدآب چیست؟ پارکت چگونه ضدآب می‌شود؟!

پارکت لمینت ضد آب چیست؟ + کاربردها و مزایا، جدول، قیمت

پارکت ضدآب یکی از پرکاربردترین کفپوشهای موجود در بازار می باشد که به واسطه کیفیت و ظاهر جذابی که دارند توانستند طرفداران بسیار زیادی را به سمت خود سوق دهند. این کفپوش ها تشکیل شده از چندین لایه می باشند که این لایه ها با همپوشانی یکدیگر میتوانند محصول نهایی را در برابر سایش و تنش های محیطی مقاوم کند. در هر محیطی که وارد می شوید اکثر قریب به اتفاق از این کفپوش های لمینتی استفاده کرده‌اند. اما ممکن است این سوال برای شما ایجاد شود که پارکت لمینت ضد آب دقیقاً چیست؟ درواقع این سوالی است که همیشه شنیده می شود.

به زبان ساده کفپوش های لمینتی یک نوع ماده مرکب می باشند که با داشتن یک ساختار چند لایه ای توانسته اند یک پوشش بسیار سخت و در عین حال زیبایی را شکل دهند. در حدود ۵۰ سال است که از آن‌ها استفاده می‌شود و در این مدت تجربه بسیار خوبی را برای کاربران به جای گذاشته اند.

نکته مهمی که درمورد این کفپوش ها وجود دارد این است که قیمت نصب پارکت در قیاس با سایر کفپوش ها بسیار پایین و مقرون به صرفه می باشند. در این مقاله به طور گسترده جوانب مختلف این محصول ارزشمند را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهیم تا بتوانید با یک شناخت جامع و کامل به خرید این نوع از پارکت ها بپردازید. پس با ما همراه باشید.

پارکت لمینت ضد آب از چه متریالی ساخته شده است؟

به طور کلی می‌توان گفت که پارکت لمینت ضد آب تشکیل شده از سه لایه اصلی می‌باشند که در ذیل به ترتیب آنها را توضیح می دهیم:

  1. هسته مرکزی و متراکم که جزو لایه‌های اصلی لمینت می باشد. این لایه معمولا با عنوان تخته سه لا (plywood) یا تخته فیبر(fiberboard) شناخته می شوند که هر کدام دارای چگالی بسیار بالایی می باشند. این ویژگی سبب می شود تا استحکام و پایداری ماده افزایش یابد. این لایه تقریباً از مهمترین بخشهای یک کفپوش چوبی مهندسی شده محسوب می شود.
  2. بخش دوم مربوط به یک لایه تصویر با وضوح بالا است که معمولا دارای یک عکس واقع گرایانه می باشد. این بخش معمولاً با عنوان image layer مطرح می شود. طرح‌هایی که در این لایه استفاده می‌شود می‌تواند چوب و یا حتی طرح های سنگی باشد.
  3. در پایان یک لایه محافظ نهایی بر روی محصول قرار داده می شود تا بتواند با ایجاد یک پشتیبانی، بسترهای زیرین را حفاظت کند. با استفاده از این لایه دوام قطعه به مراتب افزایش می یابد.

در برخی مواقع ممکن است در قسمت زیرین یا لایه پشتی پارکت لمینت ضد آب یک پوشش اضافی نیز استفاده شود تا لمینت را در برابر رطوبت حفاظت کند و بتواند از جهاتی به عنوان عایق سر و صدا نیز عمل کند. وجود این لایه بستگی به نوع محصول دارد.

چه سبک هایی از پارکت لمینت ضد آب در دسترس می باشد؟

همانطور که در بخش قبل توضیح داده شد یک لایه تصویر در قسمت میانی محصول وجود دارد که می‌تواند سبک‌های پارکت لمینت ضد آب را متفاوت کند. وجود این لایه فوق‌العاده حیاتی می باشد، چراکه در صورت عدم استفاده از آن همواره یک طرح و شکل یکسان از لمینت ها طراحی و ساخته خواهند شد که در چنین شرایطی چندان نمی توانند مورد استقبال قرار گیرند.

در واقع این لایه ظاهر لمینت را تغییر میدهد و باعث میشود تا شما بتوانید گزینه های بیشتری را برای انتخاب داشته باشید. برای انتخاب این طرح و سبک ها بهتر است در وهله اول به ارزیابی محیط منزل خود بپردازیم تا بتوانیم نزدیک ترین طرح از پارکت لمینت ضد آب را به دکوراسیون منزل خود انتخاب کنیم.

مزیت های استفاده از پارکت لمینت ضد آب

پارکت لمینت ضد آب یکی از محبوب ترین کفپوش های موجود در بازار می باشد. لذا مزیت ها و امتیازات فراوانی را به شرح ذیل برای شما دارد:

  • پارکت لمینت ضد آب یک کفپوش مقرون به صرفه می باشد. به همین دلیل افرادی که دارای بودجه کمی هستند و می خواهند یک مدیریت اساسی در هزینه ها انجام دهند این نوع کفپوش بهترین انتخاب برای آنها خواهد بود. حال آنکه کفپوشهای پارکت که دارای چوب واقعی هستند و همچنین پوشش های کف سنگی همگی از قیمت به نسبت بالاتری برخوردار می باشند.
  • این کفپوش ها دارای استحکام و دوام بالایی هستند و در نتیجه به خوبی می توانند در برابر ضربه یا خراش مقاومت خوبی داشته باشند. این امتیاز باعث می شود تا شما بتوانید آنها را در محیط های شلوغ نیز استفاده کنید.
  • در برابر تابش مستقیم نور خورشید دچار رنگ پریدگی نمی شوند. این خاصیت باعث می شود تا همواره زیبا و چشم نواز باشند.
  • پارکت لمینت ضد آب میتواند از جهاتی به عنوان یک عایق حرارتی نیز مورد استفاده قرار گیرند. از آنجایی که در برخی منازل هدر رفت گرما می تواند از بخش کف انجام شود. با استفاده از این لمینت ها شما میتوانید در ذخیره انرژی گرمایی اقدام موثری را انجام دهید.
  • کفپوش های لمینت چندان نیازی به تعمیر و نگهداری ندارند. شما تنها کافی است به طور مرتب روی آنها را جارو کنید تا گرد و غبار و کثیفی نتواند چهره آنها را مخدوش کند. لذا انجام یک سری اقدامات احتیاطی ساده و مراقبت های جزئی برای آنها کافی خواهد بود.
  • عملیات نصب و اتصال آنها چندان پیچیده نیست بنابراین اگر می خواهید از پارکت لمینت ضد آب استفاده کنید این انتظار را داشته باشید که به سرعت روی کف پیاده سازی می شوند.
  • افکت ها، رنگ ها و الگو های بسیار متنوعی برای این کفپوش ها وجود دارد. بنابراین با این تنوع گسترده به خوبی می‌توانند سازگاری و هماهنگی لازم را با هر دکوراسیونی در منزل داشته باشند.
  • ضد آب بودن آن ها نیز یک امتیاز فوق‌العاده حیاتی محسوب می‌شود به طوری که نه تنها در برابر سیالات آبی نفوذ ناپذیر هستند بلکه هیچ گونه جذبی بین آنها اتفاق نمی‌افتاد.
  • پارکت لمینت ضد آب بسیار بهداشتی می باشد. چرا که به راحتی قابلیت پاکسازی دارند و آلودگی های محیط را به خود جذب نمی کنند.

کاربردهای پارکت لمینت ضد آب

ممکن است شما در این فکر باشید که در کجای منزل خود می توانید از پارکت لمینت ضد آب استفاده کنید. در این خصوص باید بگوییم که شما گزینه های بسیار زیادی را روی میز خود دارید. یعنی می توانید در اکثر ناحیه های موجود در خانه در سطح کف از این نوع پارکت لمینت ها استفاده کنید. این نوع از ها غالباً برای راهروها، ورودی ها، اتاق های نشیمن و حتی اتاق های غذاخوری بهترین عملکرد را از خود نشان می دهند. اگر راهرو های موجود در خانه شما بسیار پر رفت و آمد می باشد اصلا نگران نباشید.

چرا که این پارکت لمینت ها به دلیل ساختار چند لایه خود، فوق العاده با دوام می باشند و هیچگاه از ظاهر و شمایل اولیه آن در طولانی مدت کاسته نخواهد شد. به جهت جلوه های بصری متنوعی که پارکت لمینت ضد آب دارد استفاده از آن ها برای اتاق خواب و اتاق کودک بسیار عالی خواهد بود. همانطور که از نام این پارکت لمینت مشخص است کاملاً ضد آب هستند.

لذا محیطهایی از خانه که معمولاً با یک رطوبت نسبی و نه چندان زیاد مواجه هستند می توان از این کفپوش ها استفاده کرد. آشپزخانه ها یکی از این نواحی می‌باشد که معمولاً ممکن است مواد غذایی یا سیالات دیگر روی زمین ریخته شوند که این موضوع کاملاً اجتناب ناپذیر می باشد. وجود پارکت لمینت ها در آشپزخانه باعث می شود حداکثر محافظت از سطح کف در مقابل اینگونه اتفاقات صورت گیرد.

چرا باید پارکت لمینت دارای خاصیت ضد آب باشد؟

از جمله سوالات مهمی که در مورد پارکت لمینت ضد آب همواره مطرح می شود این است که نفوذ ناپذیری آنها در مقابل سیالات چه مزیت هایی را در بر دارد؟ آیا وجود این خاصیت و ویژگی ضروری می باشد یا خیر؟ پاسخ به این سوال جوانب مختلفی را در بر می‌گیرد.

 اما مهمترین نکته‌ای که وجود دارد این است که با ضد آب بودن پارکت لمینت اساساً عملیات پاکسازی و تمیز کردن سطح کف راحت تر انجام می شود. تصور کنید سطح کف شما هیچ گونه عایق یا پوششی نداشته باشد در این صورت هر نوع ماده چسبنده و روغنی و مواد مشابه با سطح کف تماس داشته باشد با حداکثر شدت به آن می چسبند.

این چسبندگی به حدی خواهد بود که شما دیگر نمی توانید سطح کف را تمیز کنید. در طرف مقابل زمانی که از پارکت لمینت ضد آب استفاده می کنید نه تنها این چسبندگی بین آلاینده ها و همچنین آلودگی های محیط با سطح کف اتفاق نمی افتد بلکه شما می توانید به راحتی و تنها با یک سری تجهیزات ساده پاکسازی به تمیز کردن سطح بستر بپردازید. این ویژگی باعث می شود تا سطح کف شما همیشه براق و تمیز باقی بماند.

مقاومت بالای پارکت لمینت ضد آب در برابر نیروها و فشارها

وجود تنش های فیزیکی در محیط خانه کاملاً طبیعی و اجتناب ناپذیر است. به طور کلی شما نمی توانید از سقوط قطعات و تجهیزات موجود در خانه جلوگیری کنید. حتی اگر احتیاط کامل را نیز داشته باشید شاید در مواردی بسیار نادر یک وسیله یا قطعه سنگین در خانه شما سقوط کند. در چنین شرایطی شاید شما انتظار داشته باشید که پارکت لمینت ضد آب ممکن است دچار شکستگی و یا ترک شود. در این باره باید بگوییم که نوع طراحی پارکت لمینت به گونه‌ای است که می‌تواند در اکثر موارد این نیروها و فشارهای محیطی را تحمل کند.

مقاومت و دوام آنها بیشتر مرتبط با پوشش نهایی محافظی است که بر روی لمینت ها کار شده است همانطور که در قسمت متریال ساخت این محصول مطالعه فرمودید این کفپوش دارای سه لایه اصلی است که لایه سوم آن یک پوشش نهایی محافظ می باشد. در واقع استحکام و دوام پارکت لمینت ها بستگی به همین لایه نهایی دارد که به خوبی می‌تواند نیروهای محیطی را جذب و به نوعی خنثی کند تا این تنش ها نتوانند ساختار پارکت لمینت ضد آب را تخریب کنند. از لحاظ استحکام و ضد خش بودن می توان این ویژگی ها را در انواع نیز مشاهده کرد.

دلایل مقرون به صرفه بودن قیمت پارکت لمینت ضد آب

قیمت پارکت لمینت ضد آب همانطور که ذکر شد به نسبت سایر محصولات کفپوش پایین تر و به نوعی ارزان تر می باشد. این ویژگی دلایل بسیار مهمی دارد که لازم است مشتریان از آنها آگاه باشند. همانطور که می دانید یکسری پوشش های کف تحت عنوان پارکت چوبی وجود دارد که از تخته چوب های طبیعی و غیر مهندسی شده ساخته می شوند. این نوع از پوشش های کف به جهت آنکه از عناصر چوبی کاملا طبیعی ساخته می‌شوند منطقی است که دارای قیمت بالاتری باشند.

در طرف مقابل به دلیل برخی پروتکل های مبتنی بر حفظ منابع طبیعی و قطع کمتر درختان معمولاً با کمبود اینگونه از تخته‌های چوبی مواجه هستیم. بنابراین پایین بودن قیمت پارکت لمینت ضد آب به دلیل استفاده نکردن از تخته های طبیعی چوب کاملاً توجیه پذیر است. این دلایل نمی تواند بیانگر این باشد که پارکت لمینت ها از اهمیت کمتری برخوردار هستند. بلکه بالعکس، امروزه کفپوش های صنعتی به دلیل دخالت در نوع ساختار آن ها و وجود لایه های متعدد به مراتب استحکام، دوام و ماندگاری و طول عمر بیشتری نسبت به سایر محصولات دارند.

قیمت پارکت لمینت ضد آب

شما می توانید با مراجعه به این جدول قیمت پارکت لمینت از لیست قیمت انواع پارکت لمینت آگاه شوید. اما یکسری نکات اساسی در زمان محاسبه قیمت پارکت لمینت ضد آب وجود دارد که بهتر است به آن توجه کنیم. اینکه متراژ پروژه شما چقدر است و می‌خواهید چه مساحتی از منزل یا محیط خود را با این نوع کفپوش ها پوشش دهید همگی در قیمت پارکت لمینت ضد آب تاثیر مستقیم می گذارد.

طبیعتاً هر چقدر متراژ پروژه شما بیشتر و گسترده تر باشد به همان نسبت محاسبه قیمت پارکت لمینت ضد آب نیز افزایش خواهد یافت. در این خصوص دقت داشته باشید که قیمت پارکت لمینت ضد آب به ازای متراژ مشخص ثابت است. آنچه که باعث تغییر قیمت نهایی می شود افزایش یا کاهش مساحت پوشش دهی میباشد.

ردیف نام محصول ساخت ضخامت (میلیمتر) مقاومت سایشی متراژ هر بسته (مترمربع) قیمت فروش هر متر مربع (ریال) مشخصات و تصاویر
1 لمینت آرتا ( ساده ) ایران 8 AC4 1.971 تماس بگیرید  
2 لمینت بلا کلیک آرتا ایران 8 AC4 1.972 تماس بگیرید  
3 لمینت امباس ایران 8 AC4 2.518 تماس بگیرید  
4 لمینت جم فلور ایران 8 AC4 1.818 تماس بگیرید  
5 لمینت یشیل ایران 8 AC4 1.832 تماس بگیرید  
6 لمینت اونیکس ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید جزئیات بیشتر
7 لمینت مونتکس ایران 8 AC4 1.815 تماس بگیرید  
8 لمینت ویتکس ایران 8 AC4 1.84 تماس بگیرید  
9 لمینت هیرو ایران 8 AC4 1.815 تماس بگیرید  
10 لمینت امپریال ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
11 لمینت مای فلور/شیاردار ایران 8 AC5 1.9765 تماس بگیرید  
12 لمینت فلورپن ترکیه 8 AC4 1.899 تماس بگیرید جزئیات بیشتر
13 لمینت زد ایکس ایران 8 AC4 1.83 تماس بگیرید  
14 لمینت ایزوفام ایران 8 AC3 – AC4 1.9608 تماس بگیرید  
15 لمینت تکنوفلور ایران 8 AC4 1.82 تماس بگیرید  
16 لمینت بنه پالاز ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
17 لمینت استار فلور ایران 8 AC4 2.30 تماس بگیرید  
18 لمینت استارلند ایران 8 AC4 1.85 تماس بگیرید  
19 لمینت رولکس ایران 8 AC4 2.30 تماس بگیرید  
20 لمینت دنیز ایران 8 AC4 2.36 تماس بگیرید  
21 لمینت سوپر داچ فلور ایران 8 AC4   تماس بگیرید  
22 لمینت ویلا وینیفلکس ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
23 لمینت اوک وود وینیفلکس ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
24 لمینت آس پروفیل ASP ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
25 لمینت مگاتکس ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
26 لمینت ریچ وود ایران 8 AC3 1.843 تماس بگیرید  
27 لمینت دکو ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
28 لمینت باکستر ایران 8 AC4 1.972 تماس بگیرید  
29 لمینت رین بو شیاردار (مات) ایران – تحت لیسانس آلمان 8 AC4 1.815 تماس بگیرید  
30 لمینت رین بو شیاردار (براق) ایران – تحت لیسانس آلمان 8 AC4 1.815 تماس بگیرید  
31 لمینت اکو پلاس (ساده) ایران – تحت لیسانس آلمان 8 1.815 تماس بگیرید  
32 لمینت اکوپلاس ایران – تحت لیسانس آلمان 8 AC3 1.815 تماس بگیرید  
33 لمینت اکوپلاس شیار دار ایران – تحت لیسانس آلمان 8 AC3 1.815 تماس بگیرید  
34 لمینت گرین هوم (مات) چین – تحت لیسانس آلمان 8 AC3 1.891 تماس بگیرید  
35 لمینت گرین هوم (براق) چین – تحت لیسانس آلمان 8 AC3 1.891 تماس بگیرید  
36 لمینت کلاریون ایران 8 AC4 1.811 تماس بگیرید جزئیات بیشتر
38 لمینت پاور دکور ایران 8 AC4 1.840 تماس بگیرید جزئیات بیشتر
39 لمینت انسو ایران 8 AC4 1.840 تماس بگیرید  
40 لمینت هوم فلور ایران 8 AC4 1.840 تماس بگیرید  
41 لمینت لامت ایران 8 AC4 1.840 تماس بگیرید  
42 لمینت پرفکت ایران 8 AC4 1.795 تماس بگیرید  
43 لمینت داچ فلور ایران 8 AC4 2.30 ناموجود  
44 لمینت Z4 ایران 8 AC4 1.83 ناموجود جزئیات بیشتر
45 لمینت Z4 پلاس ایران 8 AC4 1.83 ناموجود جزئیات بیشتر
46 لمینت وان فلور ایران 8 AC4 1.83 ناموجود جزئیات بیشتر
47 لمینت مکس فلور ایران 8 AC5 1.87 ناموجود جزئیات بیشتر
48 لمینت آیدا AC5 ایران 8 AC5 1.87 ناموجود جزئیات بیشتر
49 لمینت ایشیک ترکیه 8 AC4 1.824 ناموجود جزئیات بیشتر
50 لمینت دلتا فلور ایران 8 AC3 2.30-1.84 ناموجود جزئیات بیشتر
51 لمینت فلورینگ ایران 8 AC3 2.30 ناموجود جزئیات بیشتر
52 لمینت فرست وود ایران 8 AC3 2.30 ناموجود جزئیات بیشتر
53 لمینت هاردن ایران 8 AC3 2.30 ناموجود جزئیات بیشتر
54 لیمنت میلان ایران 8 AC4 2.36 ناموجود جزئیات بیشتر
55 لمینت الیت ایران 8 AC4 2.36 ناموجود جزئیات بیشتر
56 لمینت مارماریس چین – لیسانس آلمان 8 AC4 2.36-2.405 ناموجود جزئیات بیشتر
57 لمینت دیپلمات چین – لیسانس آلمان 8 AC4 1.73 ناموجود جزئیات بیشتر
58 لمینت پرستیژ چین – لیسانس آلمان 12 AC4 1.418 ناموجود جزئیات بیشتر
59 لمینت باواریا چین – لیسانس آلمان 10 AC4 1.64 ناموجود جزئیات بیشتر
60 لمینت مگا فلکس آلمان 8 AC4 1.996 ناموجود جزئیات بیشتر
61 لمینت اپشک (مات) ایران – تحت لیسانس آلمان 8 AC4 2.40 ناموجود جزئیات بیشتر
62 لمینت کلاسن طرح کاشی آلمان 8 AC4 2.057 ناموجود جزئیات بیشتر
63 لمینت کلاسن طرح جناقی آلمان 8 AC4 2.287 ناموجود جزئیات بیشتر
64 لمینت انسو ایران 8 AC4 1.840 تماس بگیرید جزئیات بیشتر

دریافت مشاوره و خرید انواع کفپوش پارکت لمینت از شرکت آرکسان

یکی از مراکزی می باشد که می تواند طیف گسترده‌ای از کفپوش ها را به مشتریان ارائه دهد. کفپوش پارکت لمینت و کفپوش pvc تنها محصولات این شرکت نیستند. بلکه سایر پوشش ها مانند و نیز در سبد خرید این شرکت وجود دارد. مشتریان گرامی می توانند متناسب با نیاز خود و اینکه بکارگیری از کدام محصول در محیط مورد نظر شما ارجحیت دارد به انتخاب آنها بپردازید. شما می توانید با تماس مستقیم با این شرکت ضمن اطلاعات دقیق تری از محصولات را دریافت کنید.

   برخی از پارکت لمینت ضد آب هستند. همانطور که در مطالب قبلی گفته شد پارکت لمینت از چهار لایه تشکیل شده است. لایه‌ی رویی باید به گونه‌ای باشد که مانع نفوذ آب به لایه‌های زیرین شود. به طور کلی تمام لایه‌های پارکت لمینت باید با کیفیت و مقاوم باشند تا در نهایت یک پارکت لمینت ضد آب تولید شود. لمینت ضد آب ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاربرد لمینت ضد آب

   پارکت لمینت‌ها، کفپوش‌هایی هستند که بسیار مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند و امروزه از آنها بسیار در مکان‌های و فضاهای مختلف استفاده می‌شود. در واقع می‌توان گفت از محبوبیت بسیاری برخوردار هستند.

   در کنار پارکت لمینت‌های معمولی، پارکت لمینت ضد آب نیز به دلیل دارا بودن ویژگی ضد آب و کاربرد در فضاهایی که آب و رطوبت بیشتر از جاهای دیگر است، بسیار مورد پسند واقع شده است. در زیر به صورت جزئی‌تر به کاربردهای این لمینت اشاره شده است. به عنوان مثال:

  • سرویس بهداشتی و حمام: این دو فضا همانطور که می‌دانید اکثراً خیس و بسیار در معرض آب و رطوبت هستند. بنابراین به کار بردن لمینت ضد آب در این فضاها بسیار انتخاب آگاهانه و مناسبی است.
  • آشپزخانه: نیز محیط دیگری است که به کار بردن پارکت لمینت ضد آب برای کف آن می‌تواند خیالتان را از بابت آسیب ندیدن لمینت و عدم متورم شدن آن آسوده کند.
  • کاربرد دیگر لمینت ضد آب که بسیار کاربرد اساسی و مهمی نیز است برای منازل ساکنان شهرهای شمالی و یا جنوبی کشور است. افرادی که در این شهرها قصد دارند برای کف خانه‌های خود از پارکت لمینت استفاده کنند و از طرفی نگران رطوبت هوا و خراب شدن پارکت لمینت هستند، می‌توانند با خاطری آسوده از لمینت ضد آب استفاده کنند.

   شما دائماً باید کفپوش‌های خانه ی خود را چک کنید که آیا آسیب دیده‌اند یا نه؟ با خرید پارکت لمینت ضد آب و کاربرد آن در فضاهای فوق می‌توانید از نفوذ نکردن آب به پارکت لمینت اطمینان خاطر داشته باشید.

روش‌ تشخیص این پارکت لمینت هنگام خرید

   زمانی که شما به عنوان یک مشتری برای خرید پارکت لمینت مراجعه می‌کنید باید یک سری نکات راجع به آن کفپوش بدانید. همچنین از میزان کیفیت، حقیقی بودن جنس آن و… آگاه باشید. شما باید بتوانید لمینت ضد آب را از لمینت معمولی که قابلیت ضد آب بودن را ندارد تشخیص دهید.

   در این بخش از مقاله قصد داریم شما را با یک روش آشنا کنیم که قطعاً برای شناخت پارکت لمینت ضد آب با کیفیت، بسیار ضروری است. یکی از راه‌های تشخیص این است که وقتی با یک دستمال که کاملاً خیس نباشد روی سطح لمینت می‌کشید پس از 30 دقیقه که آب به لایه‌ی زیری نفوذ می‌کند اگر لمینت متورم شد و یا به اصطلاح باد کرد، این پارکت لمینت ضد آب نیست.

این دسته از پارکت لمینت‌ها هرگز کیفیت مناسب نداشته و ضد آب نیستند. یک لمینت با کیفیت علاوه بر اینکه لایه‌ی روی آن ضد آب است، پشت آن هم یک لایه‌ی ضد آب دیگر پرس شده است و کلیک‌های آن آغشته به پارافین هستند. پس می‌توانید با توجه به این نکات، یک لمینت ضد آب خریداری نمایید که دوام بیشتری نسبت به لمینت‌هایی که ضد آب نیستند داشته باشد.

ویژگی‌های این کفپوش ضد آب چیست؟

   همانطور که گفته شد این لمینت‌ها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند. حالا باید دید دلیل این همه محبوبیت چیست؟ لمینت ضد آب دارای مزایایی است که باعث شده است طرفداران خاص خود را داشته باشد. برخی از مزایای این پارکت لمینت در زیر بیان شده است:

  • لمینت ضد آب از یک لایه‌ی سایشی محکم و مقاوم برخوردار است که سبب می‌شود کف در مقابل لکه، خراش و… دوام داشته باشد و سطح کفپوش صدمه نبیند.
  • اگر پارکت لمینت ضد آب دارای کیفیت عالی و مقاومت بسیار باشد از نفوذ آب و رطوبت به سطح کفپوش جلوگیری می‌کند.
  • قابل استفاده در فضاها و مناطقی که در معرض آب و رطوبت هستند. مانند: آشپزخانه، مناطق شمالی کشور و… که به صورت مفصل در بالا به آن پرداخته شد.

پس از اینکه شناخت کافی نسبت به لمینت ضد آب پیدا کرده و از مزایا و ویژگی‌های آن نیز آگاه شدید، نوبت به خرید و نصب این کفپوش زیبا می‌رسد. زمان نصب پارکت لمینت ضد آب نکته‌ی بسیار مهمی که باید رعایت شود و قبلاً نیز به آن اشاره شد این است که کلیک‌های تایل‌های آن قبل از نصب حتماً آغشته به پارافین شده باشد.

این کار سبب می‌شود از نفوذ آب به مغزی پارکت لمینت جلوگیری شود. بهتر است هنگام نصب پارکت لمینت ضد آب از نصاب ماهر کمک بگیرید و این کار را به او بسپارید. بنابراین تنها شناخت پارکت لمینت ضد آب و خرید آن نیست که از نفوذ آب جلوگیری می‌کند؛ بلکه باید به درستی نصب شود تا نقش خود را به خوبی ایفا کند.

باور اشتباه در مورد لمینت ضد آب

معمولاً وقتی می‌شنویم محصولی دارای قابلیت ضد آب است، گمان می‌کنیم کاملاً با آب می‌توان هر بلایی بر سر آن آورد و به هیچ وجه آسیب نبیند. انتظار داریم تا آخر عمر برایمان کار کند و ماندگار باشد ولی این تنها یک باور اشتباه است که در ذهن ما جا افتاده است.

البته این نظر را نمی‌توان به تمام محصولاتی که گفته می‌شود ضد آب هستند تعمیم داد اما در مورد پارکت لمینت ضد آب باید گفت کاملاً ضد آب نیست. لمینت ضد آب نیز با وجود دارا بودن این ویژگی، تنها میزان قابل قبول و کمی از آب و رطوبت را می‌تواند تحمل کند. بنابراین شما اگر در منزل خود از پارکت لمینت ضد آب استفاده کرده‌اید نمی‌توانید آن را با آب فراوان بشویید و تمیز کنید.

   امیدواریم با مطالعه‌ی این مقاله نسبت به پارکت لمینت ضد آب، نکات اساسی، کاربردها و ویژگی‌های آن اطلاعات کافی به دست آورده باشید. همچنین توانسته باشیم شما را با این نوع پارکت لمینت به خوبی آشنا کنیم. توصیه‌ی ما به شما این است که هنگام خرید و نصب آن از مشاوران عالی و نصاب‌های ماهر و باتجربه کمک بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا