ایرانی کسب و کارجامعه و خانواده

معرفی بهترین قمقمه دوچرخه سواری در بازار ایران

قمقمه دوچرخه چیست و چگونه بهترین آن را خریداری کنیم؟ یکی از مهم‌ترین تجهیزات برای دوچرخه سواری قمقمه آب است. افراد مختلف برای انجام تمام فعالیت‌های ورزشی به این وسیله نیاز دارید، افراد بدون خوردن غذا می‌توانند تا مدت‌ها زنده بمانند اما بدون خوردن آب زندگی بسیار سخت است. به همین خاطر همیشه باید دقت کنید داخل کوله‌پشتی خود حتماً از قمقمه آب استفاده کنید. در زمان دوچرخه سواری به دلیل افزایش ضربان قلب خون سریعاً داخل رگ‌ها گردش پیدا می‌کند و باعث افزایش دمای بدن و درنتیجه چربی سوزی خواهد شد. در ادامه به معرفی قمقمه دوچرخه می‌پردازیم.

برای خرید قمقمه دوچرخه و بهترین قمقمه برای دوچرخه به فروشگاه آنلاین دوچرخستان سر بزنید.

معرفی قمقمه و کاربردهای آن

قمقمه به‌نوعی ظرف فلزی، پلاستیکی یا شیشه‌ای گفته می‌شود که مسافران و ورزشکاران برای نگهداری و حمل آب آن را به کار می‌برند. این وسیله می‌تواند آب را تا مدت‌زمان طولانی خنک نگه دارد. در گذشته‌های دور و دوران اشکانیان قمقمه‌ها از جنس سفال ساخته می‌شدند که قسمت سطحی آن به‌وسیله پارچه یا چرم پوشیده خواهد شد و می‌توانستند آب را تا ساعت‌ها خنک نگه دارند. مهم‌ترین تفاوت قمقمه‌ها در گذشته تابه‌حال در مقدار گنجایش و جنس آن‌ها است، ولی در عمل تمام قمقمه‌ها یک وظیفه دارند.

انواع مدل‌های قمقمه دوچرخه

قمقمه دوچرخه دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه قصد داریم به معرفی آن‌ها بپردازیم:

·         قمقمه نظامی

 یک نوع ظرف برای نگهداری آب است که افراد نظامی از آن استفاده می‌کنند. جنس این قمقمه‌ها اغلب از فلز آلومینیوم ساخته شده است که دارای وزن سبکی است و به‌هیچ‌عنوان زنگ نمی‌زند. برخی از قمقمه‌ها نیز پلاستیکی هستند، ولی برای اینکه از سوراخ شدن آن‌ها جلوگیری شود، بیشتر از فلز ساخته می‌شوند. این قمقمه‌ها دارای یک کیف هستند که روی کمر قرار می‌گیرد.

قمقمه دوچرخه

در زمان دوچرخه سواری بدن دارای تعریق زیادی است و به‌شدت آب از دست می‌دهد، به همین خاطر شما باید مقدار زیادی آب بخورید. قمقمه دوچرخه جنسی از پلاستیک دارند. البته برخی از این قمقمه‌ها هم از فلز ساخته شده‌اند. این مدل روی یک پایه فلزی فنری قرار می‌گیرد که روی طوقه دوچرخه قرار گرفته است و شما می‌توانید حتی در زمان پدال زدن می‌توانید از قمقمه استفاده کنید.

قمقمه نی‌دار

 زمانی که ورزش می‌کنید دمای بدن به‌شدت بالا می‌رود. در زمان نوشیدن آب دندان‌های شما هنوز هم گرم هستند و برخورد آب سرد با آن‌ها می‌تواند به دندان‌های شما به‌شدت صدمه برساند. به همین خاطر بهتر است برای اینکه آب با دندان‌هایتان در تماس نباشد از نی استفاده کنید. همین‌طور دندان‌های تعداد زیادی از افراد شدیداً به تغییر دما حساسیت دارد و در زمان خوردن آب درد می‌گیرد. به همین علت استفاده از قمقمه دوچرخه نی دار بهترین انتخاب است.

قمقمه کتابی

این قمقمه دارای ظاهری کتابی است و برخلاف سایر قمقمه‌ها شکل گرد ندارد. یکی از شیوه‌هایی که می‌توان بدون کم شدن حجم آب حجم قمقمه را کم کرد، تغییر ظاهر قمقمه از شکل بطری به شکل کتابی است. با استفاده از این قمقمه‌ها فضای کمتری در کوله‌پشتی شما اشغال می‌شود، اما همان مقدار آب را در اختیار دارید. همچنین باید بگوییم در بعضی از مدل‌های کتابی حجم آب چندین برابر سایر قمقمه‌ها است.

قمقمه مخزن‌دار

با استفاده از این مدل قمقمه دوچرخه قادر هستید آب را همراه با میوه و پودرهای مختلف طعم دار کنید، بدون آنکه با آب ترکیب شود در این قمقمه‌ها فقط طعم پودر یا میوه به آب وارد خواهد شد. تعداد زیادی از بدن‌سازها برای ترکیب کردن مکمل و نیروزا با آب این قمقمه‌ها را مورد استفاده قرار می‌دهند. همچنین باید گفت که مخزن این قمقمه‌ها از حجم اصلی قمقمه مجزا است و شما در زمان خرید نگران کاهش حجم قمقمه به دلیل استفاده از مخزن نباشید.

راهنمای خرید آنلاین قمقمه ورزشی

قمقمه دوچرخه دارای انواع گوناگونی است. اگر بتوانید به‌درستی انتخاب کنید، می‌توانید مدت‌زمانی طولانی از قمقمه خود استفاده کنید و نگران خراب شدن و صدمه دیدن آن نباشید. برای اینکه بفهمید چطور یک قمقمه مناسب برای خود تهیه کنید در ادامه با ما همراه باشید.

برند قمقمه دوچرخه

به‌عنوان یک مصرف‌کننده، به علت وجود محدودیت در بودجه امکان دارد بعضی مواقع به دست آوردن محصول مناسب امکان‌پذیر نباشد. البته این به آن معنی نیست که به دلیل میزان بودجه کیفیت را در نظر نداشته باشید.

در زمان تهیه قمقمه دوچرخه، انتخاب یک محصول که دارای برند معتبر است بهترین گزینه خواهد بود. زمانی که یک برند به‌طور کامل در همه جای دنیا مشهور است، به این معنا است که باکیفیت کالا به‌طور همیشگی به هزاران نفر در حال خدمت‌رسانی است. علاوه بر این، می‌توانید اطمینان داشته باشید که این کالا از بخش تبصره‌های استاندارد رد شده است.

مواد سازنده قمقمه

قمقمه دوچرخه از مواد گوناگونی ساخته شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، اگر در حال فعالیتی هستید که به نوشیدنی‌های سبک احتیاج دارید، بهتر است از یک بطری آب پلاستیکی استفاده کنید. بطری‌های شیشه‌ای برای اشخاصی مناسب است که قصد اضافه کردن طعم به نوشیدنی‌های خود را دارند. افرادی که به بطری‌ای سبک و کم‌هزینه نیاز دارند می‌توانند از بطری‌های فولادی ضدزنگ استفاده کنند. همچنین برای افرادی که علاقه دارند دمای نوشیدنی‌هایشان حفظ شود، توصیه می‌کنیم از بطری‌های دارای عایق خلاء استفاده نمایند.

ظرفیت قمقمه دوچرخه

مسئله دیگری که باید به آن دقت داشته باشید ظرفیت قمقمه دوچرخه است. خرید یک بطری با گنجایش 1.1 لیتر برای خوردن آب در 24 ساعته کافی خواهد بود. این تقریباً یک استاندارد برای اشخاصی است که زمان زیادی دوچرخه سواری می‌کنند. برای یک زمانی که به‌طور محدودتری می‌خواهید از بطری استفاده کنید، می‌توانید نسخه 16 یا 32 اونسی را خریداری نمایید که برای یک وعده نوشیدنی کافی خواهد بود.

طراحی قمقمه

تعداد زیادی از قمقمه دوچرخه با طرح‌های شبیه به هم ساخته شده‌اند. قمقمه‌ای کپسولی که مثل یک ظرف محکم با شکل استوانه‌ای هستند. بر اساس طرح، ظروف قمقمه‌ای هستند که دارای دسته در کناره بدنه خود هستند. این نوع از بطری‌ها استفاده‌ای آسان دارند و دارای ابعاد کوچکی هستند.

درب بطری قمقمه دوچرخه

از دیگر نکات بسیار مهم که تعداد زیادی از خریداران به آن دقت ندارند، خود درب قمقمه دوچرخه است. اغلب درب قمقمه به علت اینکه از آن بیشتر استفاده می‌شود زودتر می‌شکند. انواع گوناگونی از درب‌ها به‌وسیله تولیدکنندگان مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما می‌توانید بطری‌هایی را خریداری کنید که مکانیسم پیچشی را مورد استفاده قرار می‌دهند که به شکل مؤثر از بیرون ریختن مواد جلوگیری می‌کند ولی برای باز کردن به دو دست احتیاج خواهد داشت. از طرف دیگر، بعضی درب‌ها از مکانیزم دکمه‌ای برای باز کردن ظرف مورد استفاده قرار می‌گیرد. در زمان خرید، همواره به درب بطری دقت داشته باشید تا ببینید آیا می‌توانید به‌آسانی از آن بر اساس اولویت خود استفاده نمایید یا خیر.

ظاهر

افراد فراوانی وجود دارند که به زیبایی قمقمه دوچرخه توجه بسیار زیادی دارند. خوشبختانه بعضی از سازندگان از رنگ‌های فراوانی را در طرح‌های گوناگون ارائه می‌دهند.

خرید قمقمه دوچرخه ارزان و باکیفیت

زمانی که پول کمی در اختیار داشته باشید چه قمقمه‌ای را تهیه می‌کنید؟ آیا قصد دارید برای یک هفته مواد غذایی بخرید یا یک قمقمه دوچرخه که دارای ویژگی‌های زیادی است؟ قیمت یکی از مهم‌ترین مسائل است که در زمان خرید یک کالا باید به آن توجه شود و قمقمه آب هم از این قاعده مستثنا نخواهد بود. تعداد زیادی از مردم قمقمه میان رده را خریداری می‌کنند به این دلیل که بالاترین میزان تعادل را میان قیمت و کارایی دارند. بااین‌حال، افرادی که دارای توانایی مالی هستند، بهترین محصول را خریداری می‌کنند. احتیاجات و استفاده خود را در نظر داشته باشید و ارزیابی نمایید که آیا قیمت ارزش خرید را دارد یا نه.

تست قمقمه دوچرخه

مسئله دیگری که باید به آن توجه کنید این است که قمقمه دوچرخه را با آب تست نمایید. آب سرد را درون بطری بریزید تا ببینید آیا توانایی دارد آب را تا چند ساعت سرد نگه دارد یا نه. سپس باید همین کار را به‌وسیله آب گرم انجام داده و چک کنید که آیا توانایی حفظ دما برای مدت طولانی را دارد یا خیر. اگر نمی‌توانید بطری را با آب تست کنید یا آن را به‌صورت غیرحضوری خریداری کرده‌اید بهتر است نظر کاربران را در مورد محصول بخوانید. خواندن نظرات در مورد محصولات می‌تواند به شما کمک کند نقاط قوت و ضعف قمقمه دوچرخه را شناسایی کنید و بهترین آن را خریداری کنید.

محل قرارگیری قمقمه

مسئله بعدی که در زمان خرید قمقمه دوچرخه باید در نظر بگیرید این است که قمقمه را در زمان دوچرخه سواری در کدام قسمت قرار می‌گیرد، درون کوله‌پشتی، سبد و…؟ اگر هیچ‌یک از این وسایل را در دست نداشتید بهتر است از قمقمه‌های بست دار استفاده کنید یا اگر به همراه آن بست قمقمه به شما داده نشده است می‌توانید انواع گوناگونی از بست نگه‌دارنده قمقمه دوچرخه را به شکل مجزا خریداری کنید.

استفاده از مکانیزم داخلی

آخرین مسئله‌ای که برای خرید قمقمه خوب و کاربردی برای دوچرخه سواری نیاز است به آن دقت داشته باشید این است که قمقمه از مکانیزم داخلی یا همان پیستون برای نوشیدن آب استفاده کرده باشد. از این طریق هم می‌توانید بدون نیاز به دخالت دست از آب بخورید و هم در صورت برعکس شدن قمقمه آب آن بیرون نخواهد ریخت.

سخن آخر قمقمه دوچرخه

در این مطلب سعی کردیم به معرفی انواع قمقمه دوچرخه بپردازیم. قمقمه می‌تواند شما را در زمان دوچرخه سواری کمک کند تا بدن شما هیدراته باقی بماند و آب زیادی از دست ندهید. از این طریق می‌توانید بدون توقف آب بنوشید و مشکلی نیز برایتان پیش نیاید.

دکمه بازگشت به بالا