ایرانی کسب و کارعمومی

راهنمای خرید دوچرخه شهری در سال 1402

اگر تصمیم به خرید دوچرخه شهری گرفته‌اید، لازم است بدانید که هر یک از انواع مختلف دوچرخه ویژگی‌های مختص به خود را دارند و به سبب همین ویژگی‌ها است که متفاوت از یکدیگر عمل می‌کنند. درصورتی‌که می‌خواهید تا با خرید دوچرخه شهری در حمل‌ونقل روزانه خود یا برای رسیدن به تحرک و ورزش از آن کمک بگیرید، در ادامه نکات مهمی را برایتان آورده‌ایم که با رعایت آنها می‌توانید انتخابی آگاهانه و موفق داشته باشید.

 در ابتدا مشخصات دوچرخه‌های شهری را بشناسیم!

بهترین و مناسب‌ترین نوع دوچرخه برای حمل‌ونقل درون‌شهری، جابه‌جایی وسایل و تجربه یک رکاب‌زدن آرام و بی‌دردسر دوچرخه شهری است. دوچرخه‌های شهری سیستم حرکتی ساده‌ای دارند و امکان سرعت گرفتن با آنها چندان میسر نیست. با استفاده از دوچرخه‌های شهری می‌توانید مسافت‌های کوتاه، مسطح، آسفالت، پیاده‌روها و حتی پارک‌های جنگلی را به راحتی طی کنید. طراحی خاص فریم، فرمان و زین دوچرخه‌های شهری به نحوی است که نشیمن‌گاه دوچرخه‌ها صاف و بدون تحدب و تقعر ساخته می‌شود‌. این دوچرخه برای افرادی که تمایل دارند تا مسیرهای کوتاه را سریع‌تر طی کنند، گزینه‌ای ایده‌آل، کم‌هزینه و مناسب به شمار می‌رود.

نکات مهم خرید دوچرخه شهری در سال 1402

راهنمای خرید و انتخاب دوچرخه شهری مناسب خود باید برخی از مهم‌ترین موارد را در نظر داشته باشید. از جمله این موارد را در ادامه بررسی می‌کنیم:

بهترین دوچرخه شهری برای جابه‌جایی در خیابان‌های عمومی

بسیاری از افراد چنین تصور می‌کنند که دوچرخه‌سواری در کوهستان بسیار سخت‌تر از مناطق شهری است، اما اصلی‌ترین دلیلی که رکاب‌زدن در مسیرهای شهری را چالش‌برانگیز می‌سازد، ترافیک بالای جاده‌‌ای و لزوم توجه به دیگر رانندگان است. در نتیجه در زمان انتخاب دوچرخه شهری باید از این نکته اطمینان حاصل کنید که به راحتی بر روی آن نشسته و بتوانید ترافیک اطراف خود را در نظر داشته باشید. در این زمان بهتر است تا از انواع چراغ‌ها و زنگ‌های دوچرخه کمک گرفته و از عملکرد صحیح ترمزهای خود اطمینان حاصل کنید.

 مناسب‌ترین دوچرخه شهری برای خرید یا رفتن به محل کار

درصورتی‌که می‌خواهید تا مسیر موردنظر خود را از خانه تا محل کار یا دانشگاه با استفاده از دوچرخه‌های شهری طی کنید، بهتر است تا دوچرخه‌ای که خریداری کرده‌اید، حداقل از یک سبد، جعبه، کیف و یا قفسه حمل‌ونقل و حتی ترک‌بند برخوردار باشد. بهتر است که بار موردنیاز خود را به چرخ‌های عقب انتقال دهید؛ چرا که قرارگیری هرچه بیشتر بار و وسایل بر روی چرخ جلو و در جلوی فرمان می‌تواند از میزان تمرکز شما بر روی جاده بکاهد.

انتخاب دوچرخه شهری مناسب تمام فصول

درصورتی‌که به دنبال یک دوچرخه شهری کاملاً مناسب برای دوچرخه‌سواری در تمام طول سال هستید، بهتر است تا به دنبال مدل‌هایی باشید که برای این کار طراحی شده باشند. به طور مثال دوچرخه‌هایی با سیستم ترمز ویبریک یا لقمه‌ای برای فصول سرد یا بارانی مناسب نیستند و با کاهش عملکرد مواجه می‌شوند. در مقابل برخورداری از محافظ زنجیر و گلگیرهای عقب و جلو نیز از دیگر امکاناتی هستند که بهتر است تا در دوچرخه‌های خود لحاظ کنید تا در حین سواری در جاده‌های مرطوب و خیس کمتر با آلودگی لباس‌ها و بدنه دوچرخه خود مواجه شوید و دیرتر با سایش و کثیفی زنجیرها و پوسیدگی آنها روبرو گردید.

بهترین دوچرخه شهری با کمترین میزان رسیدگی

اگر می‌خواهید از دوچرخه خود تا مدت‌ها بدون کاهش کیفیت و عملکرد استفاده کنید، لازم است تا حتماً نگهداری و سرویس آن را به طور مرتب انجام داده و پشت‌گوش نیندازید. دراین‌بین برخی از دوچرخه‌ها به نگهداری چندان زیادی احتیاج ندارند، اما هزینه رسیدگی به آنها در مواقع لازم زیاد است. این مورد به طور بلعکس نیز ممکن است که خود به راحتی می‌توانید به بررسی آنها بپردازید.

به طور مثال دوچرخه‌هایی با سیستم ترمز دیسکی هیدرولیکی نیاز به سرویس زیادی ندارند، اما این سرویس و بررسی لازم است که توسط یک متخصص و با کمک دستگاه‌های مخصوص انجام بگیرد. این مورد در حالی است که دیگر سیستم‌های ترمز را می‌توان با وسایل در دسترس به راحتی بررسی و تعمیر کرد.

بررسی کیفیت چرخ‌ها و دنده‌ها پیش از خرید دوچرخه شهری

از مهم‌ترین مواردی که در زمان خرید دوچرخه شهری باید با آن توجه کنید، کیفیت لاستیک‌های آن است. در حال حاضر لاستیک‌های دوچرخه را می‌توان از برندهای بسیار متنوعی با کیفیت‌های مختلفی تهیه کرد، اما دقت کنید که هرچه دوچرخه‌ای که خریداری می‌کنید از لاستیک‌های باکیفیت‌تری برخوردار باشد، هم در تقویت مهارت‌های دوچرخه‌سواری شما تأثیرگذار بوده و هم هزینه‌های ثانوی شما را از جهت تعمیرات کاهش می‌دهد.

پیشنهاد ما به شما آن است که در زمان خرید دوچرخه شهری در انتخاب سیستم دنده سخت‌گیری به عمل نیاورید. دوچرخه‌هایی با حداقل دنده‌های سه‌سرعته می‌توانند در مسیرهای هموار و ناهموار شهری به راحتی نیاز شماره برطرف کنند. دقت کنید که تعداد بیشتر چرخ‌دنده‌ها به معنای تنظیم دقیق‌تر سرعت و قدرت دوچرخه و در نتیجه راحتی بیشتر بر روی آن است که اغلب نیز برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای کوهستانی کاربرد دارد. همچنین هرچه که تعداد چرخ‌دنده‌های دوچرخه افزایش یابد، قیمت آن نیز بیشتر می‌شود؛ در نتیجه بودجه شما نیز تأثیر بسزایی در انتخابتان خواهد داشت.

باتوجه‌به اینکه ما هر روزه اقدام به خرید دوچرخه شهری نمی‌کنیم، پس لازم است تا حتماً دررابطه‌با ویژگی‌های دوچرخه و امکانات آن تحقیق کنیم. شما می‌توانید برای خرید انواع دوچرخه‌های شهری متناسب با قد و آناتومی بدن خود به فروشگاه اینترنتی آریا چرخ مراجعه کنید‌. در این فروشگاه انواع مختلف دوچرخه‌های شهری را خواهید یافت که در مدل‌های اسپرت مردانه و زنانه تهیه شده‌ و با قیمت مناسب در اختیار شما قرار می‌گیرند. ازجمله ویژگی‌های اصلی فروشگاه آریا چرخ تخفیفات فصلی آن است که می‌توانید انواع دوچرخه‌های موردعلاقه خود را با قیمتی بسیار مناسب از آن تهیه کنید.

دکمه بازگشت به بالا