فرهنگ و هنر

در سینما و تئاتر چه خبر است؟

برگزاری آیین بزرگداشت هفته جهانی دراماتراپی تا خبری از یک فیلم کوتاه و اضافه شدن دو سالن به گروه هنر و تجربه از جمله خبرهای دریافتی سینما و تئاتر است.

به گزارش مجله روز به نقل از روابط عمومی انجمن دراماتراپی ایران، آیین بزرگداشت هفته جهانی دراماتراپی با حضور هنرمندان و کارشناسان حوزه روان درمانی و تئاتر روز پنجشنبه ۴ آبان ماه و از ساعت ۱۶ در تالار استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.
در این رویداد فرهنگی که با دبیری احسان حاجی پور برپا می شود مدال بوعلی انجمن دراماتراپی ایران به پاس سالها تلاش و همراهی در حوزه دراماتراپی به دکتر قطب الدین صادقی اهدا خواهد شد. همچنین در این مراسم دراماتراپیست های برتر سال گذشته معرفی و از آنها تقدیر خواهد شد. سخنرانی اساتید برجسته حوزه روانشناسی و تئاتر نیز از دیگر بخش های این رویداد خواهد بود.
هفته جهانی دراماتراپی به همت انجمن دراماتراپی و به دبیرکلی دکتر مجید امرایی همزمان با ۱۰۷ کشور دیگر جهان از ۳۰ آنلاین ماه تا ۶ آبان ماه در تهران و سایر شهرستان های کشور برگزار می شود.

فیلم کوتاه « آن » در راه جشنواره‌های داخلی و برون مرزی

همزمان با آماده‌سازی پوستر، تدوین فیلم کوتاه «آن» به نویسندگی و کارگردانی علی اینانلو به اتمام رسیده و مراحل پایانی اصلاح رنگ را سپری می‌کند.

علی اینانلو کارگردان فیلم «آن» گفت: ضبط و تصویربرداری این فیلم با بازی محمدامین نبی‌اللهی در تهران انجام شده و بعد از فیلم «سیاهپوش» این دومین فیلم من است که سناریو آن بر اساس یک اتفاق اجتماعی نوشته شده است.  

سایر عوامل این فیلم عبارتند از: مشاور کارگردان: بنیامین نادعلی، مدیر فیلمبرداری: حسن رمضانپور، صدابردار: ابوالفضل رحیمی، نورپردازی: نیما شهمیرزادی، تدوین: مهدی حیدری سعد خانلو، اصلاح رنگ و نور: امیر حسین بابامرادی، صدا گذاری: استودیو ایناد، مدیر تولید: کوروش نصیری، طراح صحنه: امین فارسانی، مجری طرح: فهیمه عقبایی، تیتراژ: محمد سالار خادم، عکاس: بردیا اینانلو، مدیر روابط عمومی: پریا بیگدلی امین، مشاور رسانه‌ای: میثم نامنی.

بازرسان جدید خانه هنرمندان ایران انتخاب شدند
بازرسان خانه هنرمندان ایران طی رای‌گیری در مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و فوق‌العاده این خانه انتخاب شدند. 
به گزارش روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده و فوق‌العاده خانه هنرمندان ایران با حضور نمایندگان ۱۱ انجمن و خانه‌های هنری (خانه سینما، خانه تئاتر، خانه موسیقی، انجمن هنرمندان نقاش ایران، انجمن سفالگران، انجمن تصویرگران، جامعه مهندسان معمار، انجمن شاعران ایران، انجمن خوشنویسان، انجمن عکاسان ایران، انجمن مجسمه‌سازان) در سالن استاد شهناز خانه هنرمندان ایران برگزار شد.
در این جلسه ضمن ارائه صورت‌های مالی سال گذشته، بر اساس اکثریت آرا علیرضا حسینی و انوشه منصوری به عنوان بازرسان خانه هنرمندان ایران انتخاب شدند. 
علیرضا حسینی، تهیه‌کننده و فیلمساز است. عضو هئیت رییسه خانه سینما، نماینده سینماگران و هنرمندان در کمیته حمایت حقوقی و قضایی از هنرمندان، نایب رئیس انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند، بازرس اولین دوره اتحادیه تولیدکنندگان فیلم و برنامه های تصویری ایران، عضو موسس انجمن شرکت‌های فیلمسازی ایران (آیفیک)، عضویت و ریاست در شورای داوری شرکت‌های فیلمسازی، عضو کمیته ملی موزه‌های ایران (ایکوم)، تهیه‌کنندگی بیش از هفتاد مستند پرتره از مشاهیر علوم انسانی و هنرمندان ایران بخشی از مسئولیت‌های او بوده است. 
انوشه منصوری، دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد معماری از دانشگاه تهران است. دبیر شورای فناوری معماری و ساخت در انجمن مفاخر معماری ایران، دبیر اولین همایش زنان معمار ایران، دبیر جشنواره معماران جوان، مدیر اجرایی جلد دوم کتاب معماران ایران، مدیر اجرایی کتاب زندگی‌نامه دکتر منصور فلامکی و … بخشی از فعالیت‌ها و مسئولیت‌های او بوده است.

اضافه شدن دو سینمای جدید به سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه 

دو سینمای جدید به سینماهای منتخب گروه سینمایی هنر و تجربه در تهران و شهرستان‌ها اضافه شد. 

به گزارش روابط عمومی گروه سینمایی هنر و تجربه، «مجموعه سینمایی رو باز باغ کتاب تهران» و «مجتمع فرهنگی سینمایی هنر و تجربه بابل» به مجموعه سینماهای هنر و تجربه اضافه شدند. 

مجموعه سینمایی رو باز باغ کتاب تهران دارای سه سالن است که قرار است یک سالن بصورت اختصاصی به نمایش فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه اختصاص پیدا کند. این مجموعه سینمایی در بزرگراه شهید حقانی، ورودی کتابخانه ملی، باغ کتاب تهران قرار دارد. 

مجتمع فرهنگی سینمایی هنر و تجربه بابل نیز دارای یک سالن به ظرفیت ۳۵۰ نفر است که از سال ۱۳۹۵ بصورت اختصاصی فیلم‌های هنر و تجربه را اکران می‌کرد و مجددا و پس از یک وقفه کوتاه از روز چهارشنبه سوم آبان‌ماه نمایش فیلم‌های گروه هنر و تجربه با اکران مجموعه فیلم‌های کوتاه ژانر وحشت در این سینما آغاز می‌شود. 

مجتمع فرهنگی و سینمایی هنر و تجربه بابل در میدان ولایت، بلوار نوشیروانی، انتهای پارک شهید شکری قرار دارد. 

هم اکنون فیلم‌های گروه سینمایی هنر و تجربه در ۲۳ سالن سینما در تهران و شهرستان‌ها به صورت ثابت به نمایش در می‌آید. 

در تهران در سینماهای چارسو، کورش، موزه سینما، نارسیس، پرده طلایی، پرندمال، فرهنگ، باغ کتاب هر روز در دو سانس ۱۶ و ۱۸ و در شهرستان‌ها در سینماهای هویزه، ویلاژتوریست و اطلس مشهد، سوره و ساحل اصفهان، گلستان شیراز، آنلاین قدس همدان، عصر جدید گرگان، ستاره باران تبریز، بهمن سنندج، آنلاین ارومیه، تماشاخانه پارس کرمان، آزادی کرمانشاه، بازار شهر قم و هنر و تجربه بابل روزهای چهارشنبه هر هفته در دو سانس ۱۶ و ۱۸ به صورت ثابت به  نمایش در می‌آید. 

همچنین علاوه بر سینماهای ثابت، برخی فیلم‌ها با توجه به استقبال مخاطبان در ۱۰ سینما نیز به صورت گردشی به نمایش در می‌آید.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا