ایرانی کسب و کارعمومی

علت یکسره کارکردن دستگاه تصفیه آب خانگی meaning

علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی

علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، در ادامه به بررسی علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی می پردازیم.جهت اطلاع از قیمت دستگاه تصفیه آب لطفا کلیک کنید.

•         خرابی فیلتر ممبران تصفیه آب

اگر فیلتر ممبران در دستگاه تصفیه آب اشباع شده و روزنه های آن مسدود شوند، هیچ آبی از ممبران عبور نخواهد کرد و تمام آب ورودی به دستگاه از طریق فاضلاب خارج می شود. در این حالت بدیهی است که دستگاه به دلیل عدم تولید آب تصفیه شده به صورت مداوم کار می کند. جهت بررسی علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب، شیلنگ خروجی آب تصفیه شده از ممبران را خارج کرده و میزان عبور آب از آن در هر دقیقه را بررسی کنید. این موضوع می تواند باعث شود و حتما باید مورد بررسی کارشناسان شرکت به آبی قرار بگیرد.

•         ایراد در سوییچ قطع فشار بالا (high pressure)

علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب، می تواند به دلیل ایراد در سوئیچ قطع فشار بالا باشد. در دستگاه تصفیه آب خانگی قطعه ای به نام سوییچ فشار بالا وجود دارد، که پس از پر شدن مخزن تصفیه آب و رسیدن فشار دستگاه به میزان مورد نظر، جریان برق را در دستگاه تصفیه آب قطع می کند. در صورتی که سوییچ فشار بالا دچار ایراد شود، دستگاه متوجه پر شدن مخزن تصفیه آب نخواهد شد و دستگاه تصفیه آب خاموش نمی شود.

•         توان پایین پمپ تصفیه آب

پمپ باید بتواند فشار مورد نیاز فیلتر ممبران را تامین کند. اگر توان پمپ تصفیه آب جهت تامین این فشار پایین تر از میزان مورد نیاز باشد، دستگاه تصفیه آب اسمز معکوس مدت بیشتری روشن مانده و به صورت مداوم کار می کند. به منظور بررسی این مورد از علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب شیر و مخزن تصفیه آب را بسته و شیر برداشت را باز کنید. پس از روشن شدن دستگاه مقدار فشاری که فشار سنج نشان می دهد را بخوانید، این فشار باید عددی بین 80 تا 120 PSI باشد.

•         ایجاد نشتی در دستگاه تصفیه آب خانگی

در صورتی که آب در قسمت هایی از دستگاه که بعد از فیلتر ممبران قرار دارند، نشتی کند، به دلیل کم شدن فشار داخل سیستم، سوییچ فشار بالا کار نمی کند و دستگاه تصفیه آب به مدت بیشتری کار می کند. این موضوع یکی دیگر از موارد لیست علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب باشد.

•         ایراد در زانویی ممبران

 در صورت خرابی زانوی ممبران، آب تصفیه شده از ممبران عبور نکرده و مجددا به هوزینگ ممبران باز خواهد گشت و از طریق خروجی فاضلاب از دستگاه بیرون می رود. به این صورت فشار کم شده و دستگاه همچنان روشن می ماند. این موضوع می تواند یکی از موارد علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی باشد.

•         پاره شدن دیافراگم مخزن

مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی دارای دو بخش مختلف برای هوا و آب می باشد. این دو بخش به وسیله دیافراگم از هم مجزا شده اند. در صورتی که دیافراگم پاره شود، آب تصفیه شده وارد مخزن هوا می شود. در این حالت مخزن سنگین تر از حد معمول شده و با فشار دادن ورودی هوا مخزن، آب از آن خارج می شود. برای رفع علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی باید مخزن را تعویض کنید.

•         خرابی شیر برقی یا چهارراهی

بر روی دستگاه های تصفیه آب خانگی جهت قطع و وصل کردن جریان آب ورودی به دستگاه، شیر برقی یا چهار راهی نصب می شود. در صورتی که این قطعات خراب شوند، مسیر آب بسته شده و دستگاه به علت کم بودن فشار، همچنان به کار خود ادامه می دهد و خاموش نمی شود. برای رفع علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب باید شیر برقی یا چهار راهی را تعویض کنید.

علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب

اگر دستگاه تصفیه آب شما خاموش نمی شود و به صورت مداوم کار می کند، این مساله می تواند علت یکسره کار کردن پمپ تصفیه آب باشد که استهلاک و خرابی بیشتر دستگاه را به دنبال داشته باشد. بنابراین توصیه می شود که در اسرع وقت این مشکل را بررسی کرده و در جهت رفع آن اقدام کنید. اگر با بررسی نکات ذکر شده در بالا این مشکل برطرف نشد، برای اطلاع از علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی از تکنسین مجرب تصفیه آب کمک بگیرید.

فروشگاه  به آبی عرضه کننده انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی اصل تایوان به بازار ایران است. کارشناسان فنی به آبی همواره آماده پاسخگویی به نیازها و مشکلات شما می باشند، بدین منظور با خطوط ارتباطی وب سایت به آبی تماس حاصل فرمایید. بعد از تماس با کارشناسان می توانید متوجه علت خاموش نشدن دستگاه تصفیه آب خانگی شوید

نحوه چک کردن این حالت:

دستگاه تصفیه آب خانگی در طی زمانی که درحال پر کردن مخزن تصفیه آب خانگی است ، روشن میباشد . در این زمان پمپ و شیر برقی روشن هستند و جریان ریزش آب به فاضلاب وجود دارد . اما بعد از پر کردن مخزن ، دستگاه باید خاموش شود و جریان فاضلاب قطع شود . مدت زمان پر شدن مخزن از حالت کاملا خالی تا کاملا پر در حالت نرمال حدود نیم ساعت و در حداکثر زمان حدود 2 ساعت باید باشد . اگر بعد از گذشت زمان زیاد ، هنوز دستگاه خاموش نشده بود ، بنابراین مشکلی وجود دارد که باید رفع شود .

بررسی حالتهای ممکن و روش اصلاح آنها

ابتدا دستگاه را در حالت تولید مستقیم قرار می دهیم . برای اینکار ، شیر مخزن بسته ، شیر ورودی آب باز ، شیر برداشت روی سینک باز ، شیر میکس بسته و دستگاه متصل به برق باشد . دستگاه باید شروع به کار کند و یک باریکه از آب تولید شود .

میزان تولید مستقیم آب در این حالت ، باید در حدود تصویر زیر باشد .

اگر میزان این آب صفر و یا بسیار کم بود به صورتی که آب قطره قطره خارج میشود ، بنابراین مشکل دستگاه شما این است که دستگاه شما میزان تولید آب کمی دارد . اکثر مواقع این مشکل به دلیل خراب شدن ممبران است . اینجا را مطالعه کنید >>>

به گیج فشار روی دستگاه نگاه کنید . میزان فشار بر حسب PSI چقدر است ؟؟؟ این فشار باید بالاتر از 50PSI و یا 4BAR باشد . اگر میزان فشار کمتر از مقادیر گفته شده بود ، بنابراین دستگاه فشار کافی را ندارد و دارای افت فشار است . >>>

اگر میزان تولید مستقیم آب در حد تصویر بالا بود و فشار نیز بالاتر از 50PSI بود ، بنابراین میزان تولید دستگاه مناسب است . در همین حالت که آب بسیار کمی از شیر برداشت خارج میشود ، شیر برداشت را ببندید . حدود 1 دقیقه صبر کنید . آیا دستگاه خاموش شد و یا هیچ اتفاقی انجام نگرفت ؟ اگر دستگاه خاموش شد بنابراین مشکل از مخزن دستگاه تصفیه آب خانگی شماست که فشار هوای مناسب را ندارد . با یک تلمبه باید آنرا باد کنید و فشار لازم و استاندارد را ایجاد کنید >>>

اگر هیچکدام از مشکلات بالاوجود نداشت و یا آنها را رفع کردید ولی همچنان مشکل خاموش نشدن باقی بود ، شما باید یک فشار سنج تهیه کنید و فشار سنسور فشار را چک و تنظیم مجدد کنید >>>

اگر دستگاه خاموش میشود اما مجددا چند لحظه بعد دوباره روشن میشود ، اینجا را مطالعه کنید >>>

در مورد اکثر ایرادات دستگاه تصفیه آب در وبسایت مطلب نوشته شده است . لطفا در بخش  آنرا پیدا کنید و یا در وبسایت  آنرا  کنید . چنانچه مشکل شما مرتبط با همین موضوع است و نوشته های ما به شما کمکی نکرد ، سوالات خود را مطرح کنید تا کارشناسان ” شیراز تصفیه ” به شما پاسخ دهند .

منبع : expresswater

دکمه بازگشت به بالا