استان ها

جاده ابریشم در انتظار ورود بچه‌های فسا

مجله روز/فارس فسایی‌ها با امیدواری زیادی نسبت به درخشش در جشنواره تئاتر مناطق کشور صحبت می‌کنند.

کار بچه‌های تئاتر شهرستان فسا که آبان‌ماه سال جاری در جشنواره تئاتر استان فارس به‌شدت مورد استقبال قرار گرفت و بیشترین جوایز را از آن خود کرد، حالا آماده اجرا در جشنواره تئاتر مناطق کشور است.

سرپرست گروه تئاتر “ایلخونی” در صحبتی کوتاه با خبرنگار مجله روز در خصوص میزان آمادگی گروهش برای اجرا در این جشنواره گفت: ما نزدیک به یکسال است که این نمایش را تهیه کرده‌ایم و در جشنواره استانی هم مقام‌های زیادی مثل اولِ نویسندگی و کارگردانی، جوایز برتر در زمینه طراحی لباس، طراحی نور، طراحی صحنه و … را به دست آوردیم.

جاده ابریشم در انتظار ورود بچه‌های فسا

منوچهر محسنی که نقش “خان” را نیز در این نمایش برعهده دارد، افزود: اعضای گروه مثل یک خانواده با یکدیگر هماهنگ هستند و کاملا برای حضور در جشنواره آماده هستیم.

کارگردان جوان این نمایش نیز در خصوص داستان تئاتر ایلخونی گفت: داستان این نمایش بر اساس داستان مکبث ویلیام شکسپیر است که در قالب ایلیاتی ارائه می‌شود.

آژمان بیژنی‌نسب افزود:  مکبث یا همان “مکو” نمایش ما، به واسطه وسوسه‌هایی که از سمت اجنه و شیاطین و همینطور “للو” همسرش می‌شود، تصمیم به قتل خانلر می‌گیرد تا بتواند در جایگاه خانی بنشیند. همین هم باعث می‌شود که اتفاقات بزرگی در ایل رخ دهد و در نهایت همه دست به دست هم دهند تا مکو را شکست دهند.

جاده ابریشم در انتظار ورود بچه‌های فسا

وی در خصوص میزان حمایت‌های صورت گرفته از سوی مسئولان نیز گفت: اداره ارشاد فارس حمایت‌های خوبی از تمام گروه‌ها به عمل آوردند و گروه‌ ما هم بدون دغدغه، با انرژی بسیار زیادی به سمنان آمده تا موفقیت‌های گذشته را ادامه دهد.

بیژنی‌نسب در پایان گفت: ما یکی از چهار نماینده استان در جشنواره منطقه‌ای هستیم و ان‌شاءالله اتفاقات خوبی را برای تئاتر فارس رقم خواهیم زد.

به گزارش مجله روز، نمایش “ایلخونی” ساعت ۱۱ صبح روز شنبه، ۱۶ دی‌ماه در سالن تئاتر شهر، روی صحنه خواهد رفت.

دور نخست جشنواره تئاتر مناطق کشور با حضور گروه‌هایی از هشت استان در شیراز و تحت عنوان جشنواره تئاتر منطقه‌ای پارس برگزار شد و دور دوم آن نیز هم‌اکنون در شهر سمنان و با عنوان جشنواره تئاتر منطقه‌ای “جاده ابریشم” در حال برگزاری است.

دور سوم و چهارم این جشنواره در ادامه ماه جاری در شهرهای مشهد و تبریز برگزار خواهد شد تا نمایش‌های راه یافته به جشنواره تئاتر فجر مشخص شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا