فرهنگ و هنر

زنان و مادران شهدا خاکریز دوم در جنگ بودند

مجله روز/هرمزگان معاون رییس جمهور گفت: فتنه سال گذشته، فتنه‌ای کاملاً فرهنگی بود و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند قرارگاهی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی باشد و الگوهای موفق را به مردم معرفی کند.

سید امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی امروز (هفتم دی‌ماه) در جلسه شورای هماهنگی و نظارت ترویج فرهنگ و ایثار و شهادت استان هرمزگان با اشاره به شهادت سید رضی موسوی، اظهار کرد: این شهید والامقام، نقش ویژه‌ای در دفع داعش و کمک به محور لبنان و فلسطین داشت و رژیم صهیونیستی چندین بار تلاش کرده بود که این سردار والامقام را ترور کند که نشان از جایگاه ویژه این سردار رشید اسلام دارد.

وی با بیان اینکه از سال ۴۲ تا به امروز ۲۳۰ هزار شهید تقدیم نظام اسلامی شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را که یک نگاه تمدنی است را بیش از پیش ترویج دهیم چرا که اختلاف ما با تفکر غرب بر سر ابدیت است و شهدا نیز قهرمانان ابدیت هستند.

معاون رییس جمهور، عنوان‌کرد: فتنه سال گذشته، فتنه‌ای کاملاً فرهنگی بود و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند قرارگاهی برای مقابله با تهاجمات فرهنگی باشد و الگوهای موفق را به مردم معرفی کند.

وی گفت: رسیدگی به خانواده‌های شهدا یک امر عمومی است و بنیاد شهید یک نقش دبیرخانه‌ای است از این رو همه دستگاه‌ها باید در این حوزه اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی اظهار کرد: توفیق بزرگ در این دنیا پرورش فرزندان شهیدی است که در مسیر ولایت فداکاری کرده‌اند و حاصل تربیت آنان سبب شده چنین فرزندان رشید و نیکی به جامعه عرضه شوند.

رییس بنیاد شهید کشور با یادآوری شخصیت حضرت ام البنین(س) در دشت کربلا و روز عاشورا، افزود: مادران شهید این سرزمین نیز به آن بانوی مکرم تاسی کرده‌اند و افتخار این میهن شده‌اند.

قاضی زاده هاشمی، نگاه غرب به زنان را نگاهی لذت جویانه و سراسر سوءاستفاده از جسم زن دانست و بیان کرد: آنان با انقلابهای جنسیتی و فمنیستی به دنبال سرایت دادن چنین نگاهی به زن به دیگر کشورها هستند.

رییس بنیاد شهید کشور در ادامه تاکید کرد: عرب با نام آزادی زن بدنبال کامجویی از زنان با برهنگی است و در این زمینه الگوسازی می‌کند اما زنان این سرزمین هر کدام دهها و صدها الگو از نجابت و انسانیت در پیش روی خود دارند.

وی ادامه داد: ۵۵ هزار همسر شهید، ۲۱۱ هزار مادر یک شهید، ۸ هزار مادر دو شهید، ۶۳۷ مادر ۳ شهید، ۸۶ مادر ۴ شهید، ۳۲ مادر ۵ شهید، ۳ مادر ۶ شهید، ۱ مادر ۷ شهید، ۱ مادر ۸ شهید و دو مادر ۹ شهید در کشورمان داریم و انبوهی از زنان سلحشور این میهن نیز همسر و مادر رزمندگان سلحشور این میهن هستند.

قاضی زاده به ۳ هزار شهید زن در دفاع مقدس هم اشاره و هر کوی و برزن این سرزمین را مفتخر به نام و یاد شهدا دانست که مسئولیتی همگانی برای جامعه ایجاد می‌کند که اعلام کنیم مدیون این رشادت‌ها و ایثارها هستیم.

رییس بنیاد شهید کشور با تصریح بر این که زنان و مادران شهدا خاکریز دوم جنگ بشمار می‌روند و آنان بودند که با حمایت معنوی از همسر و فرزندان خویش موجب شکل گیری دفاعی همه جانبه در جبهه ها شدند و جز با همراهی با فرزند و همسر، دفاع جانانه از میهن میسر نمی‌سد.

قاضی زاده با اشاره به شهادت اخیر سید رضی در سوریه، عنوان کرد: شهید موسوی دست فرزندان ابراهیم را در مقاومت غزه پر کرده بود و به آرزوی دیرینه‌اش نیز رسید و عالی‌ترین مدارج الهی را طی کرد و خدای رحمان جبران کننده خون شهید است.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه مطالب هنری

از ریتم و صداهای کلمات استفاده می‌کنم تا شما را در یک سفر صوتی همراه کنم.
دکمه بازگشت به بالا