اقتصادی

قم یکی از استان‌های پیشرو در نهضت ملی مسکن است

مجله روز/ قم وزیر راه و شهرسازی گفت: قم یکی از استان های پیشرو در نهضت ملی مسکن است و خوشبختانه قم در مرحله اول از سهمیه تعیین شده برای این استان فراتر رفته است.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان قم و در مراسم آغاز به کار مسکن نهضت ملی مسکن ضمن تشکر از مجتمع استان قم گفت: امروز ساخت بیش از 40 هزار مسکن در استان قم آغاز شد و می تواند امیدوار کننده باشد. و صلح برای مردم، به ویژه جوانان و بی خانمان ها.

وی افزود: امروز بیش از 50 درصد هزینه سبد خانوار در ایران برای شهروندان بی‌خانمان، هزینه اجاره مسکن است و این وظیفه ماست که بتوانیم طرح ملی نهضت مسکن و مسکن را پیش ببریم. این مردم مالک هستند. با تلاش جهادی تا پایان دولت».

قاسمی ادامه داد: نهضت ملی مسکن مطالبه و نیاز مردم، تعهد دولت و قانون مصوب مجلس است و فرصت خوبی برای مسکن مردم است، بنابراین استان قم یکی از استان هاست. استان های پیشرو در آغاز نهضت ملی مسکن».

وی افزود: اکنون سهمیه هر استان در دو مرحله 2 میلیون واحدی حرکت کشوری تعیین شده و خوشبختانه قم از سهمیه ای که در مرحله اول برای آن استان تعیین شده بود فراتر رفته است.

وزیر راه و شهرسازی از ساخت بیش از 41 هزار واحد مسکونی در شهرستان های استان قم خبر داد و متعهد شد در سال های آینده اقدامات بعدی را انجام دهد.

قاسمی گفت: امروز با اقداماتی مانند الحاق اراضی در شهر، حدود 50 درصد از تعداد ثبت نام ها در قم زمین در نظر گرفته شده است، بیش از 89 هزار نفر در قم ثبت نام کرده اند و این تعداد افزایش خواهد یافت. بنابراین زمین های زیادی در شهر وجود دارد که نیاز به عضویت ندارد و می توان آن را در اختیار مردم قرار داد.

وی افزود: این اراضی هم اکنون در اختیار نهادها و نهادهایی است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن و قراردادی که با سازمان ملی زمین و مسکن منعقد کرده اند، موظفند این اراضی را به سازمان ملی زمین و مسکن بازگردانند. دولت در صورت عدم استفاده، زمین و بدون ساخت و ساز. مسکن برای استفاده

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: درخواست من این است که مجتمع هایی که این زمین ها و پسماندها را در اختیار دارند، آن ها را پس بدهند، لذت دانشگاه ها و موسسات آموزشی هم اکنون در اوج تقاضا است و نیازی به ظرفیت بیشتری ندارند. آینده.”

قاسمی در پایان گفت: حدود 1000 هکتار زمین در اختیار این موسسات آموزشی و دانشگاه ها قرار دارد که بخشی از استان در فاز دوم باید از این اراضی تامین شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا