ایرانی کسب و کارعمومی

ریکاوری عکس های پاک شده

ممکن است برای شما هم اتفاق افتاده باشد که گالری گوشی خود را باز کنید و هیچ عکس و فیلمی را در آنجا نبینید. در این شرایط شاید تصور کنید که دیگر نمی توانید عکس ها را برگردانید و برای همیشه آنها را از دست داده اید در صورتی که همواره راه حل های مفید هستند و فقط کافیست با روش های ریکاوری عکس های پاک شده آشنا شوید. ما این مطلب را آماده کرده ایم تا با معرفی چند برنامه داخل گوشی و همچنین نرم افزار، نحوه بازیابی عکس های پاک شده گوشی را آموزش دهیم. همراه ما باشید.

چرا عکس های گوشی پاک می شوند

قبل از آنکه سراغ معرفی برنامه های بازیابی عکس های پاک شده گوشی برویم، بهتر است بررسی کنیم که عکس های گوشی به چه دلایلی پاک می شوند تا در آینده از اتفاق افتادن چنین مشکلی جلوگیری کنید.

ویروسی شدن گوشی

از اصلی ترین دلایل حذف عکس ها، ویروسی شدن گوشی است. برخی ویروس ها به قدری مخرب هستند که می توانند کل اطلاعات گوشی شما را حذف کنند و حتی گاهی ممکن است برگرداندن اطلاعات پاک شده غیر ممکن شود.

برای جلوگیری از ویروسی شدن گوشی خود، بر روی هر لینکی که می بینید کلیک نکنید، نرم افزارها و برنامه ها را فقط از سایت های معتبر دانلود کنید و وارد سایت های ناامن نشوید.

خطای انسانی

بسیاری از مواقع پیش می آید که خودتان یا فرد دیگری، به اشتباه تمام عکس ها را پاک کنید مثلا زمانی که می خواهید با عجله عکس ها را به یک سیستم دیگر انتقال دهید به جای گزینه انتقال، دکمه حذف را انتخاب می کنید و بعد از حذف شدن تعداد زیادی از عکس ها متوجه می شوید که چه اشتباهی را انجام داده اید.

اگر هم احتمال می دهید فرزندتان عکس های گوشی شما را پاک می کند، بر روی گالری یک رمز امنیتی قرار دهید.

ضربه به مموری یا حافظه جانبی

وارد شدن ضربه به مموری یا حافظه جانبی گوشی می تواند بخش زیادی از اطلاعات را از بین ببرد و اگر شدت آسیب زیاد باشد، امکان دارد اطلاعات را برای همیشه از دست دهید پس در نگهداری از حافظه جانبی گوشی دقت داشته باشید.

فرمت گوشی بدون پشتیبان ‌گیری

ممکن است به دلایل مختلفی بخواهید گوشی خود را فرمت کنید در چنین مواقعی حتما یادتان باشد که اطلاعات و عکس های مهم را بکاپ بگیرید و سپس فرمت کنید. فراموش نکنید که در صورت فرمت کردن گوشی، برگرداندن اطلاعات و عکس های پاک شده امکان پذیر نخواهد بود.

راهکارهای بازیابی عکس های پاک شده گوشی

برای بازیابی عکس های پاک شده گوشی می توانید از نرم افزارهای ریکاوری استفاده کنید. این نرم افزار ها عمدتا رایگان هستند و بخش زیادی از اطلاعات از بین رفته شما را باز می گردانند همچنین با استفاده از برنامه های پیش فرض خود گوشی هم می توان عکس های پاک شده از گالری را برگرداند.

اپلیکیشن GT Recovery برای بازیابی عکس های پاک شده گوشی

یکی از بهترین نرم افزارهای بازیابی عکس های پاک شده گوشی، اپلیکیشن GT Recovery است که در گوشی های اندرویدی قابل نصب می باشد. این اپلیکیشن در زمانی سریع می تواند اطلاعات حذف شده را بازیابی کند و با آن قادر خواهید بود تمام عکس ها و ویدئوهای حذف شده را به راحتی برگردانید.

Google Drive برای بازیابی اطلاعات و عکس های پاک شده

استفاده از Google Drive یک روش مطمئن برای بازیابی اطلاعات است و کاربران گوشی های اندرویدی با استفاده از آن می توانند عکس های پاک شده را برگردانند. برای بازیابی عکس های پاک شده از طریق Google Drive، وارد این برنامه شوید و سپس بر روی تصاویر مورد نظرتان کلیک کنید. حالا با ضربه زدن بر روی سه نقطه عمودی، گزینه دانلود را انتخاب کنید تا عکس ها در گالری ذخیره شوند.

بازیابی عکس های پاک شده گوشی با برنامه Google Photos

در گوشی های اندرویدی می توان از Google Photos هم برای ریکاوری عکس های پاک شده استفاده کرد. این برنامه به صورت خودکار از عکس ها نسخه بکاپ تهیه می کند و بر روی تمام گوشی های اندرویدی نصب است.

برای برگرداندن عکس ها کافیست وارد Google Photos شوید و عکس های خود را مشاهده کنید. البته این نکته را هم بگوییم که پس از حذف عکس ها حداکثر تا 60 روز امکان برگرداندن آنها را از Google Photos دارید.

ریکاوری عکس های پاک شده گوشی با نرم افزار FindMyPhoto

یک نرم افزار خوب برای بازیابی عکس های پاک شده گوشی، نرم افزار FindMyPhoto است که استفاده از این برنامه بسیار ساده است. برنامه را از سایت معتبر نصب کنید و بعد از اجرای آن، با زدن بر روی گزینه اسکن، صبر کنید تا تمام فیلم و عکس هایی که پاک کرده اید ریکاوری شوند.

EaseUS MobiSaver برای بازیابی عکس های پاک شده گوشی

برنامه EaseUS MobiSaver می تواند برای ریکاوری عکس های پاک شده در گوشی های اندروید و آی او اس استفاده شود. برای استفاده از این برنامه نیاز به کامپیوتر است، بعد از نصب برنامه باید گوشی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و سپس شروع به اسکن کنید.

بعد از اتمام اسکن شما می توانید فایل های حذف شده را مشاهده کنید و آنها را به آسانی بازیابی نمایید.

DiskDigger برای ریکاوری عکس های پاک شده گوشی

برنامه بازیابی عکس DiskDigger از دیگر نرم افزارهای محبوب برای ریکاوری عکس های گوشی است و کاربران گوشی اندرویدی می توانند با نصب این برنامه، بازیابی تصاویر حذف شده را در سریع ترین زمان انجام دهند.

در نرم افزار DiskDigger دو گزینه اسکن ساده و کامل قرار گرفته شده است که برای اسکن کامل لازم است که گوشی خود را روت کنید. بعد از اسکن، تمام فایل ها و اطلاعات حذف شده نمایش داده می شوند که شما می توانید آنهایی را که می خواهید را انتخاب کرده و در گوشی ذخیره کنید.

نکات بازیابی عکس های پاک شده گوشی

  • اگر اطلاعات و عکس های گوشی تان پاک شده است، نباید هیچ اطلاعات و تصویر جدیدی را وارد گوشی کنید زیرا اطلاعات جدید با اطلاعات قبلی جایگزین می شوند و در این وضعیت به کارگیری بهترین روش بازیابی هم پاسخگو نخواهد بود.
  • بعد از بازیابی عکس های پاک شده حتما از تمام عکس ها و فیلم ها فایل پشتیبان تهیه کنید تا در صورت حذف شدن دوباره آنها، با استفاده از این فایل بتوانید عکس ها را برگردانید.
  • برای ریکاوری عکس های پاک شده گوشی حتما از نرم افزارهای شناخته شده استفاده کنید و هر نرم افزاری را نصب نکنید. استفاده کردن از نرم افزارهای ناشناس می تواند باعث از دست رفتن همیشگی اطلاعات شما شود.

سوالات شما

  • آیا بازیابی عکس های پاک شده گوشی امکان پذیر است ؟

بله، اگر اطلاعات و عکس های مهم گوشی شما حذف شده است می توانید با تکنیک های بازیابی، آنها را برگردانید.

  • آیا خودمان می توانیم عکس هایی که از گوشی حذف شده را ریکاوری کنیم ؟

بله می توانید با نصب نرم افزارهای شناخته شده که در این مطلب چند مورد از آنها معرفی شدند، بازیابی عکس های گوشی خود را انجام دهید.

  • بهترین نرم افزار برای ریکاوری گوشی کدام است ؟

چند مورد از بهترین نرم افزارهای ریکاوری گوشی در این مطلب معرفی شده اند.

دکمه بازگشت به بالا