استان ها

دیدار رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه استان با استاندار لرستان / تاکید بر مکان مستقل و تجهیزات کافی

به گزارش مجله روز لرستان، در این دیدار استاندار لرستان در سخنانی گفت : شناختن و شناساندن ظرفیت های استان لرستان در تمامی حوزه ها می بایست اولویت اصلی بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان باشد.

فرهاد زیویار ضمن اظهار خرسندی از احیاء مجدد بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان عنوان نمود: این شعبه می بایست کوشش و توان خود را در راستای شناختن و شناساندن ظرفیت های استان در تمامی حوزه ها بکار ببرد.

وی در ادامه افزود: با برنامه‌ریزی دقیق و بهینه و استفاده از توان علمی و تجربی سرمایه های اجتماعی استان در راستای شناسایی و معرفی مفاخر و مشاهیر استان گام برداشته و از ظرفیت های علمی آنان بخوبی استفاده شود.

فرهاد زیویار استاندار و رئیس هیأت امنای بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان با توجه به ماهیت پژوهشی مطالعاتی بنیاد افزود: تمرکز بخشیدن و ارائه اولویت‌ها و ایجاد هماهنگی در تمامی فعالیت‌های مطالعاتی و پژوهش‌ها و طرح‌های لرستان شناسی در سطح ملی و بین الملی و جلوگیری از موازی کاری می‌بایست در دستور کار قرار گرفته و پژوهش‌های علمی پراکنده در زمینه لرستان شناسی ساماندهی شود.

فرهاد زیویار استاندار و رئیس هیأت امنای بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان ضمن حمایت همه جانبه از فعالیت ها و برنامه های شعبه اظهار داشت: با تشکیل منظم جلسات هیأت امنا و تشکیل شورای پژوهشی و استفاده از ظرفیت‌های دستگاه‌های اجرایی در راستای تقویت شعبه لرستان و عملیاتی نمودن اهداف شعبه گام خواهیم برداشت.

مجتبی رومانی رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه لرستان ضمن تقدیر و تشکر از استاندار و اهتمام ویژه ایشان نسبت به احیاء شعبه لرستان عنوان نمود با توجه به پیشینه کهن دیار لرستان و ظرفیت‌ها و استعدادهای مغفول مانده استان می‌طلبد با جدیت و تلاش شبانه روزی در راه شناساندن این ظرفیت ها اقدام جدی صورت گیرد.

وی درادامه ضمن ارائه عملکرد مقدمات صورت گرفته در طول ۴۵ روز تصدی شعبه اظهار داشت: لرستان امروز و لرستان دیروز حرف ناگفته بسیار دارد و بسی راه نرفته که امید است با ساماندهی و بکارگیری خرد جمعی در شعبه لرستان راهی نو پیش پای اندیشمندان و فرهیختگان و علاقه‌مندان این سامان قرار دهد.

وی نداشتن مکان مستقل و تجهیزات کافی و نبود اعتبار را از مشکلات شعبه برشمرد و افزود: تمامی کوشش و توان خود را جهت استقرار مستقل شعبه بکار خواهیم برد تا محیطی مناسب برای مطالعه تخصصی و بهره گیری از دانشمندان و دانش پژوهان و دانشجویان علاقه‌مند به مباحث ایران شناسی و لرستان شناسی فراهم گردد.

رومانی نبود کتابخانه مستقل تخصصی ایران شناسی با محوریت لرستان شناسی را یکی دیگر از مشکلات برشمرد و عنوان نمود: در حال حاضر در کتابخانه بنیاد ۳۰۰۰ جلد کتاب موجود است ولی با استاندارد ها و معیار های موجود فاصله زیادی داریم.

وی افزود: در کنار راه‌اندازی و احیاء ساختار رسمی شعبه اعم از هیأت امناء، شورای پژوهشی و چارت تشکیلاتی شعبه که یک ساختار غیر رسمی متشکل از شورای علمی، کارگروه‌ها و اتاق فکر است در حال راه‌اندازی است.

درادامه کوروش بیرانوند مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری لرستان گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود از اولویت‌ها و برنامه‌های شعبه حمایت می شود.
وی با تأکید بر پژوهش محور نمودن فعالیت ها خواستار استفاده از توان علمی دانشگاهی در شورای پژوهشی شد.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا