ایرانی کسب و کارعمومی

لایت باکس های تبلیغاتی چند مدل هستند؟

لایت باکس چیست؟

لایت باکس به نمونه ای از تابلو تبلیغاتی اطلاق می گردد که علاوه بر جنبه تبلیغاتی، جنبه دکوراتیو نیز دارند، زیرا این نوع محصول تبلیغاتی طراحی ویژه و زیبایی دارند که باعث می شود تا هر فردی برای لحظاتی جذب آنها بشود. مهم نیست که چه تعداد منابع تبلیغاتی دیگری وجود دارد ممکن است تصور کنید با ظهور فناوری‌ و تکنولوژی تبلیغات آنلاین دیگر نیازی به این نوع از تبلیغات آفلاین نباشد، اما تبلیغات بصری همیشه و همچنان در حوزه بازاریابی از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده است.

یکی از مهم‌ترین متد ها و شیوه ‌های تبلیغاتی برای هر کسب‌ و کار و تجارتی، خرید لایت باکس هستند. این تابلو های روشن به طور خاصی باعث جذب مشتری و افزایش قابل ‌توجهی در میزان فروش و همچنین دیده شدن هرچه بیشتر کسب‌ و کار شما می‌شوند. لایت باکس تبلیغاتی به خاطر اینکه توسط نور روشن می گردد، هم در شب و هم در روز تاثیر گذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر تابلو ها دارد.

بدین ترتیب افرادی که به دنبال تهیه یک تابلو تبلیغاتی شیک و زیبا و در عین حال مفید و کاربردی هستند، می توانند این محصول را انتخاب کنند. ساخت تابلو لایت‌باکس به دو صورت انجام و به بازار عرضه می گردد. اولین نمونه از آنها بک لایت فضای خارجی out door و نمونه بعدی آنها بک لایت  فضای داخلی in door نام دارند. این تابلو در فضای خارجی معمولا دارای ضخامتی برابر با 6 الی 13 سانتیمتر هستند. lightbox های فضای داخل با ضخامت کمتری ساخته شده و معمولا ضخامت این نوع از آنها بین 1.8 الی 6 سانتیمتر است.

انواع تابلوهای لایت باکس

این محصول در انواع مختلف و با تنوع زیاد در بازار موجود است ولی هر کدام کاربری های متفاوتی دارند که خاص همان نوع می باشد.هر مشتری با توجه به نیاز خود و کاربری آن می تواند این ابزار تبلیغاتی را سفارش دهد. در این جا به بررسی پر کاربردترین آن ها پرداخته ایم.

کریستالی

از زیباترین نوع لایت‌باکس ها می توان به همین نوع اشاره کرد که از ضخامت کمی برخوردار می باشد در نتیجه ظرافت بالایی دارد.در این محصول از دو لایه پلکسی گلاس با یک بک لایت استفاده می شود و تصویر در بین این دو لایه قرار می گیرید.

آلومینیومی

در ساخت این نوع تابلو از آلومینیوم استفاده شده است که ظاهر بسیار زیبایی دارد و بیشترین کاربرد آن در فضاهای خاص مانند پایانه های مترو و اتوبوس است.

پارچه ای

متریال ساخت این نوع از تابلوهای لایت‌باکس پارچه می باشد که با استفاده از تکنولوژی خاصی نور می تواند از بافت آن عبور کند. مکان های قابل استفاده از این نوع ابزار فضاهای داخلی، بیرونی و همچنین مکان های فرهنگی می باشد.

فریم لس

این محصول از نظر ظاهری با لایت‌باکس های قدیمی تفاوت زیادی دارند و همچنین چاپ عکس و تصویر در این نوع، بر روی پارچه مخصوص انجام می شود که تعویض عکس نیز در آن به راحتی انجام می شود.

مگنتی

نام دیگر این نوع لایت‌باکس آهنربایی است که با طراحی ظریف و با فریم آلومینیوم و لامپ SMD ساخته می شود. این نوع لایت‌باکس برای نمایش در خانه تا لوگو و دفاتر اداری و یا رستوران ها و تصاویر تبلیغاتی کاربرد دارد.

این نوع به صورت آویزی و دیواری قابل نصب هستند.

اسنپ فریم

این تابلو با فریم ظریف ساخته می شود و در دکوراسیون های داخلی به صورت پنجره های مجازی مورد استفاده قرار می گیرد که اگر چندین فریم از این نوع در کنار یکدیگر قرار بگیرد جلوه خاصی به صورت عکس های پانوراما به فضای داخلی می بخشد.

اصول مهم طراحی لایت ‌باکس های تبلیغاتی

یکی از جذاب‌ترین و منحصر به فرد ترین تابلوهای تبلیغاتی که پس از ورود به بازار رقابتی توجه بسیاری از  افراد در مشاغل مختلف را به سمت خود جلب نموده است. خصوصیات و ویژگی‌های منحصر به فرد در این نوع از تابلوها، سبب شده که هیچ محدودیتی برای استفاده از آنها در موارد مختلف، از جمله: مکان‌ها و مشاغل مختلف، نداشته باشید. اگر به دنبال معرفی برند خود با کیفیت بسیار مطلوب و ایده آل هستید، می‌توانید از جذاب‌ترین نوع تابلو‌های تبلیغاتی یا همان نور نما استفاده نمایید.

یکی از موارد قابل توجه برای طراحی و ساخت این نوع از تابلوها، توجه به اصول مهم کاربردی و نکات تاثیرگذار در جذابیت آنها می‌باشد.  زمانی شما می‌توانید از یک تابلو تبلیغاتی حرفه‌ای بهره‌مند گردید که، این نوع از تابلوها توسط کادر مجرب و متخصص (که در این زمینه تجربه و تخصص کافی را کسب نموده و به یک کادر حرفه‌ای مبدل شده‌اند) طراحی و تولید شده باشند. اما پاسخ به برخی از سوالات، می‌تواند در  طراحی این نوع از تابلوها، شما را همراهی نماید. سوالاتی از قبیل:

  • تابلو قرار است برای چه فضایی مورد استفاده قرار بگیرد؟
  • تاثیر گذاری تابلوهای اطراف، به چه نحو است؟
  • کدام یک از انواع تابلوهای تبلیغاتی، تاثیر گذاری بیشتری بر روی محیط مورد نظر شما دارند؟
  • از چه رنگهایی می‌توان برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کرد؟

 و بسیاری از سوالات دیگر در این زمینه، می‌توانند در تاثیرگذاری بیشتر این نوع از تابلوها، نقش مهمی داشته باشند. لذا در نظر گرفتن گام‌های مهم در این زمینه، بسیار حائز اهمیت می‌باشد. مهمترین گام‌ها برای برخورداری از یک چاپ برجسته، عبارتند از:

ابعاد سازه

در این مرحله با توجه به اندازه، ضخامت و ابعاد سازه ، می‌توان اندازه فایل چاپی را انتخاب نموده و در نتیجه یک تابلو تبلیغاتی منحصر به فرد را طراحی و تولید نمایید. لازم به ذکر است که در انتخاب ابعاد سازه، باید به مواردی از جمله: موضوع تبلیغاتی، محل تبلیغ و برخی از موارد دیگر نیز توجه نمود.

توجه به وضوح تصویر

در طراحی و چاپ این نوع لایت باکس تبلیغاتی باید در نظر داشت که، حداقل تراکم پیکسلی برابر با ۱۲۰ و حداکثر تراکم پیکسلی ۱۵۰ پیکسل بر اینچ باشد. در این صورت شما از یک تابلو تبلیغاتی استاندارد و باکیفیت برخوردار شده‌اید.

حالت رنگ مناسب

از دیگر عوامل موثر بر روی جذابیت این ابزار، بهره برداری از سیستم رنگی آنها است. در صورتی که بهترین حالت رنگ را برای تابلو لایت‌باکس های تبلیغاتی خود (با توجه به پیشنهادات برجسته‌ی کادر حرفه‌ای گروه صنعتی کسا) انتخاب کنید، می‌توانید شاهد بهترین کیفیت رنگ با تاثیرگذاری حیرت انگیز این محصول بر روی مخاطبین، باشید.

توجه به فرمت های تعیین شده در لایت باکس تبلیغاتی

فرمت‌های چاپی قابل توجهی از جمله فرمت‌هایی نظیر: TIFF، PDF، JPEG به عنوان مرسوم ترین فرمت‌ها برای چاپ و طراحی در نظر گرفته شده‌اند. لازم به ذکر است که انتخاب فرمت‌ها برای برخورداری از یک چاپ برجسته نباید کمتر از 10 پوینت باشد.

نحوه نصب تابلو لایت باکس

مراحل نصب لایت باکس به محیط بستگی دارد. در صورت این تابلو در فضای باز، عایق در برابر نور، باد، باران و سایر عوامل فرسایش ضروری است و کیفیت مواد اولیه نیز باید عالی باشد. نصب این تابلو با میخ و پیچ و چند ابزار ساده روی زمین یا سطح صاف انجام می شود و نیازی به تجهیزات خاصی نیست.

نصب لایت باکس در فضای داخلی (Indoor)

 نصب لایت باکس در داخل محیط کمی متفاوت است زیرا نیازی به مواد ضد عایق نخواهد بود و برای نصب به ابزار و لوازم بیشتری نیاز خواهد بود. مثلا برای نصب لایت‌باکس چرخشی بسته به مدل آن را با یک تکه فلز و پنل به دیوار می چسبانند سپس با پیچ وصل می کنند. در نهایت می توان گفت بسته به نوع تابلو و محل نصب، مراحل نصب مشخص می شود.

نصب لایت باکس در فضای بیرونی (outdoor)

برخی از این تابلو ها در فضای بیرونی مورد استفاده قرار میگیرند. کاربری آنها باتوجه به فرایند تبلیغاتی است و ضخامت در آن، بیشتر است. نوع متریال و جنس استفاده شده در آنها باید به گونه ای باشد که در برابر نوسانات محیطی مانند باران، نور و باد و یا تابش خورشید، مقاومت خوب و بالایی داشته باشد.

ویژگی لایت باکس فضای خارجی

  • ضخامت بیشتر نسبت به لایت باکس فضای داخلی
  • این گونه از لایت باکس‌ها معمولا از جنس گالوانیزه و یا آلومینیوم هستند
  • مقاوت بیشتر در برابر شرایط جوی

فریم و جنس بدنه در نصب لایت باکس

امروزه این محصول بر اساس فریم دار بودن و یا فریم لس بودن ساخته و تولید می شوند. در این مقاله ما به نوع مدرن، یعنی فریم لس بودن آن پرداخته ایم. ساخت لایت‌باکس ها بر اساس سه اصل مهم صورت می گیرد:

  • بر اساس نوع طرحی که مورد نظر است.
  • نوع فرین دار بودن یا فریم لس بودن
  • کیفیت درخشش نور

lightbox فرم لس در دو متریال پارچه ای و آلومینیومی ساخته می شود.

نصب لایت باکس فریم لس آلومینیومی

با استفاده از روش چاپ سابلیمیشن Sublimation Printing طرح مورد نظر را چاپ می نماییم و با استفاده از تابش نور به وسیله فناوری LED، در باکس فریم لس آلومینیومی، اقدام به نمایش و جلوه خاص طرح می نماییم.

نصب لایت باکس فریم لس پارچه ای

این نوع ، امروزه به عنوان بروز ترین و مدرن ترین لایت‌باکس شناخته شده است. به جهت چاپ شکل های درخواستی و یا نام برند و متن خاص در این نوع، از چاپگر دیجیتالی رنگی استفاده و بکار برده می شود. بر اساس آن، طرح مورد نظر بر روی پارچه که از کیفیت و مقاومت بالایی برخوردار است چاپ می‌شود.

به علت مدرن بودن این راهکار می ‌توان گفت که، استفاده از باکس فریم لس پارچه ای امروزه، می‌تواند به عنوان یک امتیاز رقابتی موجبات ارتقا ارزش برند و افزایش فروش را برای شما به دنبال داشته باشد. بر این اساس استفاده از سازه‌های خلاقانه آن در محیط های عمومی، می توان به جرات گفت برند شما در شرایط فوق العاده ای دیده خواهد شد.

سیستم نور دهی تابلو لایت باکس

سال ها قبل سیستم نور دهی لایت باکس های تبلیغاتی با استفاده از لامپ فلورسنت یا همان مهتابی برقرار بود. این سیستم به خاطر مشکلات عمده ای که داشت و پیشرفت های گسترده ای که در لامپ ها انجام شد، با تغییرات بسیار زیادی مواجه شده است. پس از چند سال لامپ های ال ای دی یا همان smd جایگزین لامپ فلورسنت شدند. لامپ های ال ای دی کیفیت بالاتری نسبت به سیستم قبلی یعنی مهتابی داشتند. لازم به ذکر است که در ساخت تابلو چلنیوم و تابلو روان ال ای دی هنوز از لامپ های LED و SMD استفاده میشود.

اما هنوز هم این چیزی نبود که مخاطب را به صورت ۱۰۰ درصد راضی کند. زیرا در صورتی که یکی از لامپ های ال ای دی با مشکل مواجه شود، بخشی از آن خاموش خواهد شد. امروزه برای حل مشکل در مکانیسم روشنایی تابلو برای بک لایت، سیستم مدرنی مورد استفاده قرار می گیرد. در این سیستم معمولا از لامپ های ال ای دی استفاده شده، با این تفاوت که این بار به جای استفاده در پشت آن ، لامپ ها در بغل نصب شده و با استفاده از لیزر، پترن ایجاد شده و نور را با شکست ۹۰ درجه مواجه می کند. این کار باعث می شود تا در صورتی که یکی از لامپ ها با مشکل مواجه شود، باز هم همه بخش های این تابلو تبلیغاتی روشنایی کامل داشته باشند.

لایت باکس بک لایت

لایت‌باکس بک لایت یا تابلو های پشت چراغ دار ، به تابلو های گفته می شود که در پشت تصاویر سیستم های نور دهی تعبیه شده و تصاویر با استفاده از نورها روشن می شوند که جلوه ها و زیبایی های خاصی به تصاویر می دهند. از لایت‌باکس بک لایت می توان در دکوراسیون داخلی منازل ، تابلو های تبلیغاتی و فضاهای اداری استفاده نمود.

دکمه بازگشت به بالا