استان ها

از خبرساز شدن زلزله ۲ درخرم‌آباد تا ثبت زمینلرزه ۳.۲ در نیشابور و دو رخداد لرزه‌ای در مورموری

در هفته گذشته زلزله‌ای با بزرگای ۲ در خرم‌آباد استان لرستان خبرساز شد، ضمن آنکه در نیشابور استان خراسان رضوی زلزله ۳.۲ و در مورموری استان ایلام زلزله‌هایی به بزرگای ۳.۴ و ۳.۲ رخ داد.

به گزارش مجله روز، در ساعت ۲۲ روز دوشنبه، ۳ آنلاین صدای مهیبی در بخش‌هایی از شهر خرم‌آباد مرکز استان لرستان شنیده شد و لرزش زمین نیز احساس شد، به‌طوری که لحظات اولیه وقوع این رخداد، گفته شد که در خرم‌آباد زلزله روی داده است، اما ساعتی بعد پازوکی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری لرستان اعلام کرد: وقوع زلزله در خرم‌آباد صحت ندارد، ولی تاکنون منشأ صدای مهیب نیز پیدا نشده، ضمن آنکه هیچ انفجار و خسارتی نیز تاکنون گزارش نشده است. این درحالی بود که از سوی مؤسسه لرزه‌نگاری اعلام شده این صدای مهیب و زلزله ناشی از زلزله کوچکی به بزرگای ۲ در عمق ۸ کیلومتری بوده است.

علاوه بر آن در استان خوزستان زلزله‌های متعددی به ثبت رسید که زلزله ۳.۳ ملاثانی و ۲.۸ حسینیه این استان از جمله زلزله‌های این استان به شمار می‌رود.

در قدمگاه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، در سنگان این استان زلزله ۲.۵ و در نیشابور استان خراسان رضوی زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ رخ داد.

زمینلرزه‌های استان هرمزگان به این شرح است:  

رویدر استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱
بندر چارک استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹
پارسیان استان هرمزگان نیز با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴

جزئیات زلزله‌های هفته گذشته به این شرح است:

شنبه اول آنلاین

در بیجار استان کردستان زلزله ۲.۶ رخ داد.

ملاثانی استان خوزستان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ لرزید. عمق این زلزله در ۱۶ کیلومتری و کانون آن در ۱۵ کیلومتری ملاثانی، ۲۰ کیلومتری گوریه و ۲۷ کیلومتری ویس این استان بوده است.

یکشنبه ۲ آنلاین

در دامغان استان سمنان زلزله‌ای به بزرگای ۳.۸ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۸ کیلومتری دامغان، ۳۰ کیلومتری دیباج و ۵۰ کیلومتری مجن این استان گزارش شد.

در هجدک استان کرمان زلزله ۲.۷ و در کونانی استان لرستان زلزله ۲.۵ به ثبت رسید.

کشکسرای استان آذربایجان شرقی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۳ کیلومتری را تجربه کرد و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری کشکسرای، ۲۰ کیلومتری یامچی و ۲۲ کیلومتری تسوج این استان گزارش شد.

دوگنبدان استان کهگیلویه و بویراحمد با زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۸ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۴ کیلومتری دوگنبدان، ۳۴ کیلومتری چرام و ۴۰ کیلومتری دهدشت این استان بوده است.

دوشنبه ۳ آنلاین

در کوهبنان استان کرمان زلزله ۲.۵، در دهرم استان فارس زلزله ۲.۷، در حسینیه استان خوزستان زلزله ۲.۸ و در آبگرم استان قزوین زلزله ۲.۹ گزارش شد.

رویدر استان هرمزگان با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۱ در عمق ۹ کیلومتری لرزید و رورمرکز این رخداد لرزه‌ای در ۴۵ کیلومتری رویدر، ۴۹ کیلومتری بندر خمیر و ۶۴ کیلومتری کنگ این استان گزارش شد.

سه‌شنبه ۴ آنلاین

در قدمگاه استان خراسان رضوی زلزله ۲.۹، در سنگان استان خراسان رضوی زلزله ۲.۵، در شیرگاه استان مازندران زلزله ۲.۶، در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله ۲.۵ و در نیر استان اردبیل زلزله ۲.۷ به ثبت رسید.

در اسفراین استان خراسان شمالی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۸ کیلومتری رخ داد که کانون این رخداد لرزه‌ای در ۲۴ کیلومتری اسفراین، ۲۸ کیلومتری شیروان و ۳۷ کیلومتری حصارگرمخان این استان گزارش شد.

در بازرگان استان آذربایجان غربی زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۷ در عمق ۶ کیلومتری رخ داد که عمق آن در ۶ کیلومتری زمین و رومرکز آن در ۸ کیلومتری بازرگان، ۱۶ کیلومتری ماکو و ۲۹ کیلومتری آواجیق این استان بوده است.

چهارشنبه ۵ آنلاین

در خنج استان فارس زمینلرزه ۲.۷ رخ داد.

مورموری استان ایلام با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۱۹ کیلومتری لرزید و رومرکز آن در ۸ کیلومتری مورموری، ۱۴ کیلومتری سراب باغ و ۳۰ کیلومتری آبدانان این استان گزارش شد. زلزله ۳.۲ در عمق ۱۰ کیلومتری از دیگر رخدادهای لرزه‌ای این منطقه است.

بندر چارک استان هرمزگان با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ در عمق ۱۱ کیلومتری لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۱۵ کیلومتری بندر چارک، ۴۰ کیلومتری جزیره کیش و ۴۴ کیلومتری جناح این استان بوده است.

پارسیان استان هرمزگان نیز زلزله‌ای به بزرگای ۳.۴ در عمق ۶ کیلومتری را تجربه کرد و کانون آن در ۹ کیلومتری پارسیان، ۲۰ کیلومتری کوشکنار استان هرمزگان و ۲۸ کیلومتری لامرد استان فارس گزارش شد.

پنج‌شنبه ۶ آنلاین

در شهداد استان کرمان زلزله ۲.۵ رخ داد.

نیشابور استان خراسان رضوی با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۲ در عمق ۸ کیلومتری لرزید و کانون آن در ۲۰ کیلومتری نیشابور، ۲۵ کیلومتری در رود و ۲۶ کیلومتری قدمگاه این استان به ثبت رسید.

بابامنیر استان فارس با زمینلرزه‌ای به بزرگای ۳.۹ و در عمق ۱۳ کیلومتری لرزید که کانون این رخداد زلرزله‌ای در ۳۰ کیلومتری بابامنیر و ۳۵ کیلومتری خشت استان فارس و ۳۹ کیلومتری وحدتیه استان بوشهر بوده است.

جمعه ۷ آنلاین

در تسوج استان آذربایجان شرقی زلزله‌ای به بزرگای ۳ در عمق ۱۱ کیلومتری رخ داد که کانون آن در ۲۶ کیلومتری تسوج، ۲۷ کیلومتری سلماس و ۳۰ کیلومتری قوشچی این استان به ثبت رسید.

در دهرم استان فارس زلزله ۲.۹ و در میمند استان فارس زلزله ۲.۸ رخ داد.

هجدک استان فارس با زلزله‌ای به بزرگای ۳.۳ در عمق ۱۶ کیلومتری زمین لرزید و کانون این رخداد لرزه‌ای در ۴۴ کیلومتری هجدک، ۶۱ کیلومتری چترود و ۶۴ کیلومتری خانوک این استان گزارش شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا