راه های کسب درامد در دبی

داشتن کسب و کار در دبی برای بسیاری از افراد یک آرزوی محال و دست نیافتنی است. کسب‌وکارهایی که به شما اجازه می‌دهد تا یک کارآفرین یا تاجر موفق باشید. دبی یک امارت موفق از نظر تجاری و تکنولوژی است که در واقع بخش مهمی از امارات متحده عربی است.

بزرگترین مزیت دبی موقعیت آن در نقشه جغرافیایی است. این مکان به شما اجازه می‌دهد تا به بیش از یک میلیون نفر که در همسایگی آن زندگی می‌کنند دسترسی سریع داشته باشید (و این یعنی امتیازی بسیار بزرگ در تجارت جهانی و کسب و کارهای بین‌المللی).

با توجه به مزیت­هایی که به آن­ها اشاره شد بیشتر افراد در سال­های اخیر، علاقه زیادی برای سرمایه گذاری در این کشور را از خود نشان داده اند و البته موفق به شروع کسب و کار جدید در این کشور نیز شده اند. بر همین اساس شما هم اگر مایل به سرمایه گذاری در این کشور هستید در ادامه با این مقاله همراه شوید و موارد گفته شده توجه کنید.

شغل های پردرآمد در دبی، نداشتن مالیات بر درآمد، ساکنانی با بیش از 200 ملیت مختلف، امکانات سطح بالای آموزشی و بهداشتی و قوانین مدرن و پیشرو، دبی را به مکانی جذاب برای بسیاری از افراد در جهان تبدیل کرده است.

برای کسانی که قصد اقامت و مهاجرت به دبی (کار در دبی) را دارند اولین چیزی که به ذهن می‌آید این است که چگونه هزینه‌های زندگی خود را تأمین کرده و در درازمدت به ثروت قابل قبولی دست پیدا کند.

یکی از اولین سؤالاتی که در این مورد پرسیده می‌شود این است که چه بیزنس و کسب و کاری را در دبی شروع کند؟ یا کدام کسب و کار در دبی از پتانسیل بیشتری برخوردار است و سود بیشتری به همراه دارد؟ پیشنهاد می شود مقاله ” “و    را مطالعه نمایید.

موفقیت در هر کسب و کاری بستگی به شیوه مدیریت و پشت‌کار دارد و زیاد تفاوتی ندارد که چه کسب و کاری را شروع کنید. اما ما در اینجا کسب و کارهایی (شغل های پردرآمد در دبی) را معرفی خواهیم کرد که نیاز به سرمایه اولیه بالایی ندارند اما شانس بالایی برای موفقیت و بزرگ‌تر شدن دارند. همه این کسب و کارها بین 100 هزار تا 300 هزار درهم (27000 تا 81000 دلار) سرمایه نیاز دارند و در رده کسب و کارهایی با سرمایه کم قرار می‌گیرند.

موضوعی که در شروع کسب و کار در کشورهای حوزه خلیج فارس لازم است که به آن­ها توجه داشته باشید، تجربه شما است. قبل از شروع کسب و کار در این کشورها بهتر است، تجربه هایی راجع به شروع کسب و کار و در حالت کلی بازار تجارت و بیزینس داشته باشید که با شروع فعالیت در ان کشورها با چالش و دغدغه هی متفاوتت مواجه نشوید.

در ادامه مقاله به معرفی مشاغل ایرانی ها در دبی (کار در دبی برای ایرانیان)  و نیازمندیهای دبی، همچنین  بهترین تجارت در دبی میپردازیم. درآمد در دبی بستگی به توانایی و مهارت شما دارد. با ما همراه باشید.

25 ایده کسب و کار در دبی (اجرا شده توسط ایرانی ها)

1- کافی‌شاپ:

کافی‌شاپ مغازه‌ای است که قهوه، چای، انواع آب‌میوه و ساندویچ سرد را ارائه می‌دهد. کافی‌شاپ می‌تواند در مغازه‌ای با مساحت کم تأسیس کرد. بیشتر مشتریان کافی‌شاپ در دبی سفارشات خود را به صورت بیرون بر دریافت می‌کنند و تنها به صندلی‌های معدودی برای نشستن مشتری نیاز دارند (که می‌توان آن را با هزینه‌ای کم مهیا کرد). برای راه اندازی کافی شاپ ابتدا با اجاره مغازه در دبی شروع کنید و بعد بفکر خرید انواع قهوه باشید.

بسته به موقعیت کافی‌شاپ، این کسب و کار می‌تواند از اوایل صبح و نیمه شب مشتریان را به خود جذب کند همچنین به کارمندان زیادی نیاز ندارد. با دریافت مجوز کافی‌شاپ می‌توانید کیوسک‌هایی در لابی هتل، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌ها اجاره کنید.

برخلاف هزینه اولیه اندک این کسب و کار سود قابل توجهی دارد و با کمی خلاقیت می‌توانید این سود را چند برابر افزایش دهید.کافی شاپ داری بعنوان کار در دبی بسیار معقول و جز شغل های پردرآمد در دبی می باشد. پیشنهاد می کنیم مقاله را در دکتر ویز دنبال کنید.

2- کافه‌تریا:

جهت کار در دبی کافه‌تریا هم مانند کافی‌شاپ از طرفداران زیادی برخوردار است با این تفاوت که غذاهای گرم نیز ارائه می‌دهد. بنابراین نیاز به یک آشپزخانه نیز دارد و مساحت بیشتری از کافی‌شاپ نیاز دارد.

دکترویز

با توجه به موقعیت کشور دبی، اکثر افراد علاقه زیادی به استفاده از کافی شاپ و کافه تریا دارند. بر همین اساس اگر شما به سرمایه گذاری در این کشور بپردازید. بعد از مدتی به موقعیت اقتصادی مناسب می­رسید.

کافه‌تریا نیز یک کسب و کار مناسب در دبی به شمار می‌رود و می‌تواند یک منبع پایدار درآمدی ایجاد کند.

3- شرکت خدمات نظافتی:

بر اساس این مدل کسب و کار یک سرمایه‌گذار می‌تواند با استخدام کارکنان نظافتی در محیط‌های تجاری و اداری و کسب مجوزهای لازم به درآمد خوبی (درآمد در دبی) دست پیدا کند. با تعداد 20 نفر کارمند، این کسب و کار به حدود 200 هزار درهم یا 54000 دلار سرمایه نیاز دارد. شرکت خدماتی نظافتی هم جز شغل های پردرآمد در دبی محسوب می شود.

4- اجاره خانه در تعطیلات:

5- سوپر مارکت (خوار و بار فروشی)

این کسب و کار در دبی می‌تواند با یک مغازه بسیار کوچک و با تعداد کارمندان خیلی کم شروع شود. مساحت مغازه می‌تواند 13 متر مربع و یا بیشتر باشد. بسته به موقعیت مغازه این کسب و کار در دبی به حدود 30 تا 54 هزار دلار سرمایه نیاز دارد. با دریافت مجوز سوپرمارکت و خواروبار فروشی (همان بقالی خودمان)، ارائه خدمات شبانه‌روزی و ارسال به درب منزل می‌توان سود ماهیانه 2700 تا 6700 دلار را انتظار داشت.

6- سالن زیبایی:

این کسب و کار در دبی نیز می‌تواند با حداقل نیازمندی به امکانات شروع شود. خدمه مورد نیاز می‌تواند به راحتی استخدام شود و سرمایه‌گذاری اولیه نیز چندان زیاد نخواهد بود.

ارائه انواع خدمات مقرون به صرفه و سطح بالای آرایشی و نیز استفاده مناسب از و می‌تواند مشتریان زیادی را جذب کرده و آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار کند. بسته به موقعیت و مساحت مغازه این کسب و کار به 30 هزار تا 81 هزار دلار سرمایه نیاز دارد.

در جهت کار در دوبی می­توانید به این کسب و کار فکر کنید. در سال­های اخیر با توجه به افزایش تقاضا افراد در این زمینه، کسب و کار آرایشگران در دبی پیشرفت زیادی کردع است. بر همین اساس اگر به فکر بیزینس در دبی هستید. می­توانید به این موضوع فکر کنید. توصیه می­شود قبل از شروع این کار مهارت­های لازم برای این کسب و کار را بیاموزید و در مراحل بعدی به زندگی و شروع کسب و کار در دبی فکر کنید.ورزشی یا یک زمین ورزشی، به کسب و کار در دبی به چشم یک کسب‌وکار تمام عیار با سود فراوان فکر کنید.

7- خیاطی و پوشاک بانوان

این ایده می‌تواند برای خانم‌هایی که قصد دارند خودشان یک کسب و کار در دبی راه‌ اندازی کنند بسیار جذاب است. این کار در دبی می‌تواند با اجاره یک مغازه کوچک و داشتن مهارت طراحی منحصر بفرد (توسط سرمایه‌گذار یا کارمند) در طراحی انواع پوشاک بانوان شروع شود. بازاریابی مؤثر در شبکه‌های اجتماعی ، طراحی زیبا و تولید پوشاک با کیفیت می‌تواند به شما برای جذب مشتریان پر و پا قرص کمک کند. شما می‌توانید محصولات خود رابه صورت آنلاین نیز بفروشید.

8- مشاوره IT، طراحی وب و دیجیتال مارکتینگ:

با خیلی سریع می‌توانید با تنها یک نفر، یک شرکت را بدون اجاره مغازه در دبی یا اجاره دفتر کار راه اندازی کنید. دولت دبی به شما اجازه می‌دهد تا بدون داشتن یک دفتر اداری فیزیکی، مجوز خود را برای سال اول در شهر دبی دریافت کنید. برای شروع این کسب و کار به صورت یک نفره شما باید توانایی فنی این کار را برای دریافت پروژه و گرفتن نتیجه داشته باشید.

رقابت در این زمینه بسیار بالاست اما با تلاش و کوشش، یک کارآفرین می‌تواند به درآمدهای بسیار بالایی برسد. در سرزمین اصلی دبی، این کسب و کار می‌تواند با 9500 الی 13500 دلار سرمایه راه‌اندازی شود.

9- مشاوره و دلالی املاک:

برای کسانی که تجربه بالایی در معاملات املاک دارند این یک مجوز بسیار سودمند است. کسب و کار مشاوره املاک می‌تواند به سودهای بسیار سرشاری منجر شود و گاهی اوقات می‌تواند کمیسیون‌های خیلی بالایی از طریق آن دریافت کرد. هزینه لازم برای راه‌اندازی این کسب و کار تقریباً 30 هزار دلار است.

10- توریسم:

دبی از چند دهه قبل به عنوان یک پایگاه توریستی شناخته می‌شود. برج خلیفه، برج‌العرب، برج قاب طلایی، آتلانتیس، دبی مال، بازار طلایی، پارک آبی، پارک بالیوود و … است. علاوه بر این دبی صاحب یکی از جذابترین مجموعه‌های هتل، رستوران، کافی‌شاپ و کلوب‌های شبانه است.

توریست‌هایی از سراسر جهان هر ساله برای تعطیلات و خرید به دبی می‌آیند و صنعت توریسم پتانسیل زیادی برای کسب درآمد است. کسب مجوزهای لازم برای ورود به این صنعت و تأسیس یک دفتر به کمتر از 70000 درهم یا 19000 دلار سرمایه نیاز دارد. سرمایه‌گذاری کسب و کار در دبی در این زمینه سودی قابل ملاحظه و آینده‌ای روشن را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

11- خرده فروشی

خرده فروشی فعالیتی است که محدودیت خاصی ندارد و در هر کجا که باشید، می‌توانید به آن مشغول شوید. اگر سابقه خرده‌فروشی در ایران را داشته باشید، می‌توانید همین شغل را در دبی نیز انجام داده و از طریق خرده‌فروشی به مردم محلی دبی، سرمایه‌گذاران و توریست‌ها، درآمد خوبی داشته باشید.

12- حمل و نقل

حمل و نقل نیز محدودیت مکانی ندارد و در شهر پیشرفته‌ای چون دبی نیز یک شغل خوب و پردرآمد به حساب می‌آید. شما می‌توانید به عنوان راننده برای شخص دیگری کار کنید یا اگر خودتان صاحب ماشین باشید، از ماشین خود برای حمل و نقل مردم بومی و توریست‌ها کمک بگیرید. در صورت داشتن بیش از یک ماشین، می‌توانید برای آن‌ها راننده گرفته و درآمد بسیار بالاتری به دست بیاورید. بهرحال دنیای کسب و کار در دبی برای مشاغل مبتنی بر حمل و نقل، بسیار متنوع است، چراکه با توجه به زیرساخت‌های ارتباطی در این شهر، فرصت‌های بسیاری برای ارائه حمل و نقل وجود دارد.

13- طراحی جواهرات

طراحی و ساخت جواهرات، نه تنها در دبی، بلکه در هر مکان دیگری از جهان، یک شغل خوب و پردرآمد به حساب می‌آید. اما با توجه به اینکه دبی یک کشور آسیایی است و زنان آسیایی هم علاقه وافری به استفاده از جواهرات دارند، پس یک کسب و کار در دبی بر پایه ساخت و طراحی جواهرات، بیشتر از هرجای دیگری رونق خواهد داشت. حال آن‌که توریست‌های غربی نیز به جواهرات آسیایی علاقه نشان داده و بخش بزرگی از فروش و سفارشات شما را رقم خواهند زد.

14- پرورش گیاهان خانگی

پرورش گیاهان زینتی و آپارتمانی هم یکی دیگر از انواع کار در دبی است که در صورت انجام، می‌تواند موفقیت خوبی را برای شما ایجاد کند. اگر توانایی پرورش و نگهداری از این گیاهان را داشته باشید، قطعاً دبی مکان مناسبی برای استقبال از این گیاهان خواهد بود. پرورش گیاهان خانگی یک نمونه آسان از کار در دبی برای ایرانیان است.

15- کارهای رایانه‌ای و گرافیکی

تمام کسب‌وکارهای کامپیوتری و اینترنتی در دبی با استقبال خوبی روبه‌رو می‌شوند. اگر شما توانایی برنامه‌نویسی، طراحی گرافیگی، امنیت، تدوین و ….  را داشته باشید، می‌توانید با شرکت‌های بزرگ همکاری کرده یا با طی کردن مراحل قانونی در دبی، صاحب شرکت رایانه‌ای مستقل خود باشید.

16- زیبایی

صنعت زیبایی نه تنها در دبی، بلکه در تمام جهان مورد توجه فراوانی قرار گرفته است. افراد عصر حاضر، اهمیت فراوانی برای زیبایی و تناسب اندام خود قائل هستند. شما می‌توانید با ارائه خدمات زیبایی در دبی، فعالیت کرده و جایگاه خود را در بین مردم و توریست‌های این شهر پیدا کنید.صنعت زیبایی جز شغل های پردرآمد در دبی و همه جای دنیا شده است.

17- سلامتی

علاوه بر زیبایی، سلامتی نیز برای مردم اهمیت فراوانی دارد. فعالیت در راستای روش‌های سلامت‌محور مانند طب سنتی و سایر طب‌هایی که با استفاده از اصول و مواد ارگانیک، سلامت افراد را بالاتر می‌برند، در دبی نیز اهمیت وافری دارد. اگر شما در زمینه سلامتی تخصص دارید، حتماً می‌توانید کسب و کار در دبی داشته باشید.

18- صنایع دستی

تولید و فروش صنایع دستی در شهر توریستی چون دبی، قطعاً مزایای بسیاری برای شما خواهد داشت. فقط کافیست توانایی تولید چنین محصولاتی را داشته باشید و بتوانید یک بستر مناسب در دبی برای فروش آن‌ها پیدا کنید. . یکی از نمونه های کار در دبی برای ایرانیان محسوب می شود.

19- عکاسی حرفه‌ای

صنعت عکاسی در کسب و کار دبی، یک صنعت پرطرفدار به حساب می‌آید؛ البته به شرطی که عکس‌های شما حرفه‌ای باشند، چراکه شرکت‌های بزرگ در برابر گرفتن عکس‌های باکیفیت و خلاقانه، دستمزدهای هنگفتی برای شما در نظر می‌گیرند.

20- کار در هتل

اگر توانایی خاصی برای انجام دادن در دبی ندارید، می‌توانید ابتدا از کارهای متفرقه که در برابر انجام آن به شما حقوق می‌دهند، شروع کنید، مانند کار در هتل. همانطور که می‌دانید، دبی یک شهری مدرن است که برخی از بزرگترین و لوکس‌ترین هتل‌های جهان نیز در آن واقع شده‌اند. بنابراین شما با ورود به دبی، به راحتی می‌توانید در یک هتل کار پیدا کرده و به فعالیت مشغول شوید. آن‌گاه اگر فرصت‌های کسب و کار در دبی را شناسایی کردید، می‌توانید صاحب کسب‌وکار بهتری شوید.

21- کارهای دفتری

علاوه بر کار در هتل‌های دبی، کارهای دفتری و همچنین منشی‌گری هم در این شهر نیز یک شغل اولیه خوب محسوب می‌شوند. شما می‌توانید همراه با منشی‌گری کردن و انجام کارهای دفتری شرکت‌های متعدد دبی، با چون و چرای فعالیت اقتصادی در این شهر هم آشنا شده و موجبات راه‌اندازی کسب‌ و کار در دبی به‌صورت مستقل نیز برایتان فراهم شود.

22- سرگرمی

بیشتر توریست‌ها با هدف بهره‌ بردن از امکانات رفاهی، تفریحی و سرگرمی به دبی می‌آیند. حال اگر شما سرمایه کافی در دست داشته باشید، به‌راحتی می‌توانید از آن سرمایه برای ایجاد یک وسیله یا محیط سرگرمی در دبی بهره برده و از ایجاد کسب و کار در دبی، نهایت سود را ببرید.

23- صنعت بازیافت

صنعت بازیافت در هر نقطه دنیا، توسط دولت‌ها و مردم حمایت می‌شود؛ چراکه بازیافت سبب می‌شود تا از مواد استفاده دوباره شده و همچنین حجم زباله‌ها نیز کاهش پیدا کند. اگر شما بتوانید تجهیزات و فضای کافی در دبی را برای بازیافت فراهم کنید، این شغل بسیار پرسودتر از آن خواهد بود که حتی تصور می‌کنید.

24- خدمات ورزشی

بیشتر ورزشکاران معروف جهان بارها در سال به دبی سفر می‌کنند و حتی برخی از آن‌ها، شهر مدرن دبی را برای فعالیت حرفه‌ای خود انتخاب کرده‌اند. موضوع اهمیت تمام اقشار جامعه به تناسب اندام هم، دیگر دلیل استقبال از باشگاه‌ها و محیط‌های ورزشی عمومی است. شما می‌توانید با ایجاد یک باشگاه ورزشی یا یک زمین ورزشی، به کسب و کار در دبی به چشم یک کسب‌وکار تمام عیار با سود فراوان فکر کنید.

با توجه به محدودیت­هایی که در ایران برای اکثر ورزشکاران وجود دارد، بیشتر افراد در سال های اخیر علاقه زیادی به مهاجرت به این کشور را نشان داده اند. در ادامه می­توان گفت این کشور سابقه ورزشی مناسبی در ایجاد فضا و محیط مناسب برای ورزشکاران دارا است و بستر مناسبی را برای رشد و پیشرفت انها فراهم کرده است.

25- خدمان پزشکی و درمانی

دبی در حال توسعه خدمات پزشکی و درمانی است تا در این زمینه نیز حرفی برای گفتن در جهان داشته باشد. بنابراین اگر شما یک پزشک، پرستار، بهیار یا کسی هستید که توانایی درمانی و پزشکی خاصی دارید، قطعاً مسئولین دبی از هر نظر حامی حرفه شما خواهند بود.

همچنین لازم به ذکر است که این کشور توجه زیادی به پزشکان ایرانی دارد. بر همین اساس اگر در رشته­های پزشکی یا پیرا پزشکی تحصیل کرده اید، به اقامت و ادامه تحصیل در دبی فکر کنید و مقدمات زندگی در این کشور را فراهم کنید.

استخدام در دبی:

در این سال‌ها دبی رشدی بسیار سریعی در اکثر صنایع داشته است. در حال حاضر دبی یکی از بزرگ‌ترین مقاصد برای جویندگان مشاغل در جهان است و عده بسیار زیادی به دنبال راه‌هایی برای یافتن یک کسب و کار در دبی هستند. با وجود این که در دبی چیزی به عنوان کمبود کار وجود ندارد و نرخ بیکاری در آنجا بسیار پایین است.

اما بهتر است همواره نکاتی را رعایت کنیم و با دقت وارد عمل شویم. به خصوص در مورد ایرانی‌ها که اکنون شرایط سختی برای کسب ویزای کار در دبی دارند.

موقعیت‌های شغلی و زمینه‌های کاری بسیار متنوعی در دبی وجود دارند که از جمله آن‌‌‌‌‌‌‌‌ها می‌توان به مشاغل فنی و مهندسی، IT، بهداشت و سلامت، نفت و گاز، بازاریابی دیجیتال و سئو، بیمه و … اشاره کرد. اما بهتر است قبل از انتخاب کسب و کار خود مقاله ” ” را مطالعه نمایید.

در مورد مشاغل ایرانی ها در دبی نمی‌توان به درستی نظر داد زیرا هیچ پژوهشی در این زمینه صورت نگرفته است و همه آمارها به صورت تقریبی هستند.

نکاتی که باید در مورد کسب و کار در دبی به آن توجه کرد شامل موارد زیر است:

  1. درک کامل بازار کار در زمینه تخصص شما، کلید موفقیت در استخدام کار در دبی است. قبل از شروع جست و جو برای کار در دبی باید در مورد آن صنعت اطلاعات کافی کسب کنید و همچنین شرایط کار، میزان تقاضا و شرکت‌های موجود در آن زمینه کاری را بشناسید.
  2. سیاست ها و قوانین اخذ ویزا و استخدام کسب و کار در دبی را به طور دقیق مطالعه کنید.
  3. در مورد صنایع و زمینه‌های کاری با بیشترین تقاضا برای کار تحقیق کنید. در حال حاضر زمینه‌هایی مانند امور مالی، بهداشت و سلامت، بازاریابی، ساخت و ساز، IT، توریسم، مخابرات، فروش و … تقاضایی فزاینده برای نیروی کار دارند.
  4. قبل از فرستادن تقاضا برای کار مطمئن شوید که رزومه‌ای جذاب دارید. به طور مرتب رزومه خود را آپدیت کنید. برای دیدن این که هر شغل به چه مهارت‌هایی نیاز دارد سایت‌های کاریابی مانند را به طور مرتب چک کنید و سعی کنید آن مهارت ها را یاد بگیرید.
  5. انواع ویزا را به خوبی بشناسید و شرایط اخذ هر کدام را مطالعه کنید. حتماً از مشورت کسانی که به دبی مهاجرت کرده‌اند استفاده کنید و سعی کنید ترجمه انگلیسی یا فارسی قوانین اخذ ویزا را به دست آورده و مطالعه کنید.

به این موضوع توجه کنید که در اوایل کار و زندگی در هر کشوری با چالش های جدیدی مواجه می­شوید که ممکن است در مراحل قبلی با آن مواجه نشده باشید. بر همین اساس بهتر است خود را برای مواجه شدن با شرایط متفاوت آماده کنید.

حقوق کار در دبی:

میزان حقوق کسب و کار در دبی (درآمد در دبی) تنوع بسیار زیادی دارد و بستگی به میزان تخصص و همچنین قدرت مذاکره و چانه‌زنی شما دارد. اگر به دنبال جواب سریعی هستید باید گفت که حقوق کار در دبی برابر با کشورهای غربی و در برخی موارد حتی بیشتر از آن‌هاست.

این میزان بستگی به عوامل زیادی از جمله ملیت شما، کیفیت و تخصص شما، تجربه کاری، تاریخچه شرکت‌هایی که در آن کار کرده اید و برخی عوامل متغیر دیگر دارد.

به طور کلی مشاغل یدی و کارگری حقوق‌های بسیار کمتری دارند. بیشتر کارگران این نوع مشاغل از کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، فیلیپین و اندونزی هستند. این افراد به طور معمول هفت روز هفته و روزی 12 ساعت کار می‌کنند. خدمتکاران، پرستاران کودک و افراد سالخورده، باغبانان، رانندگان و … از جمله این افراد به شمار می‌روند.

در سال 2013 قوانینی برای حداقل حقوق کارگران مشخص شد اما حقوقی که کارگران در عمل دریافت می‌کنند کمتر از این مقادیر است زیرا بسیاری از کارگران به دلایل بسیاری مشمول این قوانین نمی‌شوند. با توجه به این قوانین:

  • فارغ‌التحصیلان دانشگاه باید حداقل 12000 درهم در ماه دریافت کنند
  • تکنسین‌های ماهر باید حداقل 7000 دلار در ماه دریافت کنند
  • کارگران ماهر باید حداقل 5000 درهم در ماه درآمد داشته باشند

با وجود تأثیر عوامل مختلف در میزان دریافتی کسب و کار در دبی، میانگین حقوق کار در دبی برای مشاغل مختلف به صورت زیر است (این مقادیر تقریبی هستند و ممکن است در تحقیقات مختلف مقادیر متفاوتی به دست آید):

عنوان شغلی میزان حقوق بر حسب درهم
حسابدار 11393
دستیار مدیریت 8773
معمار 15009
وکیل 24020
مهندس پزشکی 14118
سر آشپز 13605
مهندس شهرسازی 15313
تکنسین کامپیوتر 13205
دندانپزشک 39123
طراح و توسعه دهنده وب 14916
معلم دوره ابتدایی 11185
مهندس برق 16226
مهندس (به طور کلی) 15770
مدیریت عمومی 29480
طرح گرافیک 11092
مدیریت هتل 24447
مدیر منابع انسانی 22698
روزنامه نگار 16886
مهندس مکانیک 16919
پرستار 13852
داروساز 18418
عکاس 11485
خلبان 20688
افسر پلیس 12706
مدیر پروژه 19522
منشی 9363
معلم 13514
گارسون 10067
مدیر فروش 25740
کارشناس فروش 10993
پذیرش رستوران و کافی شاپ 9340
معلم دوره دوم ابتدایی 13303

دبی از نظر سرمایه‌گذاری‌، یک محیط بسیار غنی به حساب می‌آید؛‌ به همین خاطر کسب و کار در دبی نیز رونق فراوانی برای مردم سایر ملل در آن دارد. در سالیان اخیر، ایرانیان زیادی به دبی سفر کرده و در آن‌جا یک کسب و کار پرسود راه‌اندازی کرده‌اند.

بیان فرصت‌های کاری و مشاغل قابل اجرا در این محیط، به ما الگو می‌دهد تا براساس توانایی‌های خود، به فکر ایجاد کسب و کار در دبی باشیم. در بین 25 ایده کسب و کاری که معرفی می‌کنیم، می‌توانید سازگارترین ایده با شرایط خود را انتخاب کرده و در فکر اجرای آن باشید.

شما برای انجام برخی از فعالیت‌های خاص که نام بردیم، به اجاره مغازه در دبی نیاز خواهید داشت. البته استخدام کار در دبی، دردسر گرفتن مکان و مغازه را ندارد، اما اگر بخواهید صنایع دستی بفروشید، کارهای رایانه‌ای انجام دهید، جواهرسازی کنید یا گیاهان آپارتمانی را پرورش دهید، حتماً به یک مکان مناسب برای انجام این کار نیاز خواهید داشت.

پس لازم است با دریافت مشاوره از فردی که سابقه فعالیت شغلی در دبی را داشته، با چگونگی اجاره مغازه در دبی و قیمت‌های اجاره در آن‌جا آشنا شوید. قطعاً دریافت و از افراد آگاه، بهتر از هر منبع دیگری راهنمای شما برای ایجاد کسب و کار در دبی خواهد بود.

سخن آخر

در این مقاله سعی شد در مورد نیازمندیهای دبی (نیازمندی های دبی)، بهترین تجارت در دبی و انواع موجود کار در دبی بخصوص کار در دبی و  بهترین شغل در دبی برای ایرانیان صحبت کنیم.

در ادامه لازم است به مواردی اشاره کنیم که تاثیر زیادی در کسب و کار شما مخصوصا در کشورهای دیگر از جمله دبی دارد. شما برای هر بیزینسی از جمله دبی بیزنس، احتیاج به مهارت­هایی در جهت افزایش کارآیی خود دارید. به بیان دیگر شما برای پیشرفت در کسب و کار خود قبل از شروع آن باید مهارت­های خاصی را بیاموزید.

حال شما در نظر بگیرید که در کشور دیگری برای کسب و کار خود برنامه ریزی می­کنید. طبیعتا به مهارت آموزی بیشتری احتیاج دارید. که در این مقاله سعی شد که به آن پرداخته شود.

برخی از سوالات رایج

ایده­ های برتر کسب و کار در دبی کدامند؟

  1. کافی‌شاپ
  2. کافه‌تریا
  3. شرکت خدمات نظافتی
  4. اجاره خانه در تعطیلات
  5. سوپر مارکت (خوار و بار فروشی
  6. سالن زیبایی

میزان درآمد در دبی به چه عواملی بستگی دارد؟

میزان حقوق کسب و کار در دبی تنوع بسیار زیادی دارد و بستگی به میزان تخصص و همچنین قدرت مذاکره و چانه‌زنی شما دارد.

درآمد کسب و کار در دبی در سال‌های اخیر، دبی به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود که با هجوم گردشگران برای بازدید از آن، تقاضا برای اکثر مشاغل افزایش پیدا کرده است. این رونق شغلی نه تنها برای مردم بومی این شهر، بلکه برای افراد خارجی نیز جالب توجه بوده است. اکثر خارجی‌ها برای راه‌اندازی شغل های پردرآمد در دبی و برخورداری از مزایایی مانند درآمد معاف از مالیات، محیط امن، امکانات در سطح جهانی و رویکرد چندفرهنگی، این شهر را انتخاب می‌کنند.

اما تنها رونق بازار کار برای تصمیم به مهاجرت کاری به دبی کافی نیست. برای این تصمیم، نه تنها باید شغلی را انتخاب کنید که در آن مهارت دارید و می‌تواند یک تجربه کاری عالی برای شما باشد، بلکه باید از نظر مالی نیز سود و منفعت کافی داشته باشد. به همین دلیل، در ادامه این مطلب سعی می‌کنیم تا با نگاهی به وضعیت مشاغل در این شهر، کم‌درآمدترین و پردرآمدترین شغل‌های دبی را معرفی کرده و شرایط کلی این شغل‌ها را بررسی کنیم.

کدام مشاغل بالاترین درآمد را در دبی دارند؟

نگاهی به وضعیت شغل‌ها در دبی

زمانی که می‌خواهیم برای اهداف کاری به یک شهر یا کشور جدید مهاجرت کنیم، بسیار مهم است که از بازار کار و وضعیت اشتغال در آنجا اطلاع داشته باشیم. این موضوع درباره دبی نیز صادق بوده و پیش از بررسی شغل های پردرآمد در دبی بهتر است به وضعیت مشاغل در دبی و امارات نگاهی بیندازیم.

نمودار زیر، داده‌های آماری مربوط به جمعیت شاغل با ویژگی‌های مختلف اجتماعی و شغلی را نشان داده و از طریق آن می‌توانید وضعیت شغل‌ها و اقتصاد امارات را بررسی کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر، می‌توانید مطلب را در پارسی کانادا بخوانید.

لیست مشاغل با درآمد بالا محدوده در آمد (درهم) میانگین درآمد ماهانه (درهم)
مدیران ارشد اجرایی (مدیرعامل)
Chief executive officers (CEO)
75000 تا 135000 100000
کارشناس بازاریابی
Marketing Expert
80000 تا 100000 95000
مدیر عامل روابط عمومی
Public relations managing director
85000 تا 100000 90000
وکیل
Lawyer
60000 تا 106000 77000
مدیر زنجیره تامین
Supply chain manager
60000 تا 80000 75000
متخصصان حسابداری و امور مالی
Accounting and finance professionals
55000 تا 90000 75000
پزشک
Doctors
16800 تا 80000 73,460.75
بانکداران ارشد
Senior bankers
63500 تا 77500 70000
مهندسان ارشد برق، مکانیک و لوله کشی
Senior electrical, mechanical, and plumbing engineers
40000 تا 68000 62000
مدیر ارشد IT
Top IT managers
50000 تا 80000 60000
بازرگان خرده فروشی
Retail head buyers and merchandiser
36500 تا 52500 55000
مامور آمار
Actuaries
30000 تا 80000 55000
خلبان
Pilots
30000 تا 75000 52500
مدیران کل رستوران
Restaurant general managers
25000 تا 70000 50000
کارگردانان خلاق
Creative directors
35000 تا 68000 48330
بانکدار سرمایه گذاری
Investment banker
35000 تا 55000 45000
دانشمند
Principal scientist
32000 تا 46000 38000
مشاور مدیریتی
Management consultant
25000 تا 40000 35000
مدیر ارشد منابع انسانی
Senior human resources officer
25000 تا 35000 35000
مهندس هوش مصنوعی
Artificial intelligence engineer
25000 تا 35000 32000
دانشمند داده
Data scientist
25000 تا 38000 32000
مهندس نرم افزار
Software engineer
8000 تا 20000 11000
فیزیوتراپیست
Physical therapist
5000 تا 9000 7300
مهندس امنیت سایبری
Cybersecurity engineer
25000 تا 35000 30000

بالاترین و پایین‌ترین حقوق‌ها در دبی

دبی به‌دلیل سبک زندگی منحصربه‌فرد و پیشرفت شغلی سریع شناخته شده است. همین دلیل باعث شده تا بسیاری از کسب‌و‌کارهای بین‌المللی دفاتر کار خود را در دبی داشته باشند. اما این بدان معنا نیست که تمام مشاغل در دبی از درآمد بالایی برخوردار هستند. واقعیت این است که زندگی در دبی با هزینه‌های نسبتاً بالایی همراه بوده و به همین دلیل، اکثر مردم به‌دنبال شغل‌های پردرآمد در دبی هستند. برای اطلاع از جزئیات هزینه‌ها، می‌توانید مطلب را از پارسی کانادا بخوانید.

در زمان انتخاب شغل، باید عوامل مختلفی از جمله تعادل بین کار و زندگی، امنیت شغلی و به‌خصوص درآمد را بررسی کنید. در دبی، چیزی تحت‌عنوان حداقل حقوق یا درآمد وجود ندارد و میزان دستمزد در مشاغل مختلف بر اساس سن، جنسیت، صلاحیت کاری، تجربه و یا ملیت فرد تعیین می‌شود. به‌طور کلی، میانگین درآمد سالیانه در سال 2022 (با بررسی کلی مشاغل در دبی)، حدود 258.000 درهم تخمین زده شده است. در جدول زیر، می‌توانید حداقل و حداکثر حقوق در دبی را بررسی کنید.

وضعیت حقوق و درآمد در دبی حقوق ماهیانه (درهم امارات)
حداقل میزان حقوق 4,810
میانگین حقوق دریافتی 21,500
بیشترین میزان حقوق 99,000

توجه داشته باشید که میزان کمترین یا بیشترین حقوق ذکر شده در جدول بالا، به‌صورت متوسط در مشاغل با درآمد کم یا زیاد برآورد شده است. یعنی ممکن است در برخی مشاغل کم‌درآمد، میزان حداقل حقوق ماهیانه حتی از این مقدار کمتر بوده و پردرآمدترین شغل های دبی نیز درآمدی بالاتر از میزان حداکثر ذکر شده را داشته باشند. در نتیجه، فعالیت در تمام مشاغل معرفی شده در ادامه، می‌تواند هزینه‌های شما برای در یک سطح عالی را تضمین کند.

 

برای اجاره ماشین تویوتا در دبی  شما باید یک مبلغ به‌عنوان ودیعه (deposit) پرداخت نمایید که می‌توانید این مبلغ را به‌صورت وجه نقدی یا از طریق کارت اعتباری چه از طریق شعبه مرکزی تهران چه در زمان تحویل خودرو در دبی پرداخت نمایید

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

معرفی شغل های پردرآمد در دبی

با توجه به رونق و پیشرفت شغلی، یافتن یک موقعیت شغلی از بین شغل های پردرآمد در دبی کار سختی به نظر نمی‌رسد. تنها کافی است مشاغلی که پرتقاضا هستند را بررسی کرده و ببینید در کدام یک از آن‌ها تخصص دارید. در مطلب (دبی) می‌توانید این مشاغل را بررسی کنید. در ادامه اما، با برخی از پردرآمدترین مشاغل در دبی آشنا می‌شویم که هم از لحاظ موقعیت شغلی و هم تقاضا برای جذب نیروی ماهر خارجی، عالی هستند. این مشاغل عبارت‌اند از:

پزشکی، مدیران و فروش املاک و حسابداری پر درآمدترین مشاغل در دبی هستند.

  1. مشاغل حوزه پزشکی

امارات متحده عربی به‌عنوان یک مقصد آسان برای مهاجرت کاری شهرت دارد. اغلب کشورها شرایط سختگیرانه‌ای برای پذیرش مشاغل حوزه بهداشت و درمان دارند، اما با وجود کمبود پزشک در این کشور، شرایط ساده‌تر شده است.

کشورهای حوزه خلیج فارس، به‌ویژه پس از دوران شیوع ویروس کرونا، به شدت با کمبود نیروی درمانی مواجه هستند. به همین دلیل، اغلب رشته‌های این حوزه می‌تواند موقعیتی عالی برای کار در امارات و دبی داشته باشد.

مقامات امارات نیز روش‌هایی را برای کمک به پزشکان خارجی جهت و دریافت ویزای طلایی و اقامت طولانی‌مدت، ارائه می‌کنند. شرایط اخذ مجوز کار در دبی واجد شرایط بودن، عبارت است از:

  • همه دوره‌های آموزشی گذرانده شده باید در مراکز آموزشی معتبر در کشور مبدأ گذرانده شده و دارای مدرک رسمی باشند.
  • افرادی که شهروند امارات نیستند اما در یک دانشگاه به رسمیت شناخته شده توسط وزارت آموزش عالی و تحقیقات علمی (MOHESR) فارغ‌التحصیل شده‌اند، باید در برنامه آموزش بالینی مراکز بهداشتی شرکت کرده و تجربه لازم را کسب کنند.
  • تجربه کار فرد متقاضی، باید با شغل درخواست شده توسط او مرتبط بوده و متعلق به یک سازمان معتبر باشد.
  • اگر مدرک کارشناسی‌ارشد برای شغل موردنظر الزامی نیست، مدت دوره اخذ مدرک به‌عنوان تجربه کاری در نظر گرفته می‌شود.
  • مجوز فعالیت پزشکی باید معتبر بوده و از کشور مبدأ یا آخرین محلی که متقاضی در آنجا کار کرده، صادر شده باشد.
  • متقاضی باید طبق قانون فدرال مسئولیت پزشکی تحت پوشش بیمه باشد.
  • باید گواهی معتبر وضعیت فعلی یا گواهی “GSC” (نشان‌دهنده صلاحیت حرفه‌ای متخصصان حوزه مراقبت‌های بهداشتی و عدم رفتار غیرحرفه‌ای) در شده توسط “DHA” (اداره بهداشت و سلامت دبی) را داشته باشید.

پزشکی و رشته‌های مرتبط با آن، جزو پردرآمدترین شغل‌های دبی بوده و میزان حقوق آن به‌صورت زیر است:

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
190 درهم 32,600 درهم 391,000 درهم
  1. مشاغل حوزه املاک و مستغلات

حوزه املاک و مستغلات یکی از پردرآمدترین مشاغل و همچنین یکی از حوزه‌های پرتقاضا برای است. افراد خارجی که در زمینه املاک و مستغلات در دبی فعالیت می‌کنند، جزو پردرآمدترین افراد هستند. از آنجایی که سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری برای خرید ملک به دبی می‌آیند، مشاوران املاک در این شهر نقش مهمی ایفا می‌کنند. این افراد با راهنمایی افراد سرمایه‌گذار در انتخاب بهترین املاک با توجه به بودجه و میزان سودآوری، دستمزدهای قابل‌توجهی دریافت می‌کنند.

شرایط و روند تبدیل شدن به یک مشاور املاک و مستغلات در دبی، عبارت است از:

  • اخذ ویزا برای ورود به دبی و اقامت
  • گذراندن دوره‌های آموزشی معتبر مختص کارگزاران املاک
  • شرکت در آزمون آژانس تنظیم مقررات املاک (RERA)
  • دریافت مجوز مشاور املاک

همان طور که پیش از این گفتیم، مشاوران املاک یکی از بهترین شغل‌های پردرآمد در دبی را دارند. میزان درآمد این افراد به‌صورت زیر است:

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
140 درهم 24,500 درهم 294,000 درهم
  1. مدیریت اجرایی و مدیر عاملی

مشاغل مدیر‌عاملی و مدیران اجرایی، یکی از پردرآمدترین شغل های دبی هستند. این مشاغل در شرکت‌ها و کسب‌وکارهای مختلف نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کنند. یک مدیرعامل، نقش تصمیم‌گیرنده اصلی را برای دستیابی به اهداف شرکت داشته و روند رسیدگی به امور را تسهیل می‌کنند. چه به‌عنوان مدیرعامل برای ثبت شرکت خود اقدام کنید و یا این عنوان را برای شرکت‌های موجود در دبی کسب کنید، درآمد متوسط شما قابل‌توجه است.

اگر قصد احداث شرکت خود را دارید، جزئیات بیشتر را می‌توانید در مطلب ببینید. مدیران‌عامل برای ثبت یک شرکت در دبی، باید شرایط زیر را داشته باشند:

  • تعیین حوزه فعالیت
  • انتخاب شرکای تجاری از دبی
  • تعیین ساختار شرکت
  • انتخاب نام شرکت
  • دریافت تأییدیه‌ها و مجوزهای لازم
  • انتخاب فضای شرکت
  • پرداخت هزینه‌های مربوطه
  • دریافت مجوز نهایی شروع فعالیت تجاری

میزان درآمد مدیران اجرایی و مدیرعامل به‌عنوان یکی از شغل‌های پردرآمد در دبی به‌صورت زیر است. توجه داشته باشید که این مبالغ به‌صورت متوسط تعیین شده و مبلغ دقیق درآمد، به حوزه فعالیت شرکت بستگی دارد.

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
170 درهم 29,400 درهم 353,000 درهم
  1. حسابداری و مشاغل مرتبط با امور مالی
  • مدرک لیسانس حسابرسی مالی یا سازمانی با امتیاز 120
  • حداقل 120 ساعت سابقه اعتباری برای واجد شرایط بودن جهت شرکت در آزمون CPA
  • حداقل 150 ساعت سابقه و 1 تا 2 سال سابقه کار برای اخذ مجوز CPA

میزان حقوق و دستمزد کارکنان حوزه حسابداری و حسابرسی در دبی، به صورت زیر است:

میانگین حقوق ساعتی میانگین حقوق ماهانه متوسط حقوق سالانه
130 درهم 22,200 درهم 266,000 درهم

سخن پایانی

همه ما دبی را به‌عنوان یکی از پیشرفته‌ترین شهرهای جهان می‌شناسیم که از موقعیت بسیار عالی برای کار و زندگی برخوردار است. به‌دلیل پیشرفت روزافزون این شهر، اغلب مشاغل در آن پرتقاضا بوده و موقعیت‌های جذاب شغلی را به افراد خارجی پیشنهاد می‌دهند. هزینه زندگی نیز در این شهر نسبتاً بالا بوده و به همین دلیل، باید شغل های پردرآمد در دبی را انتخاب کنید. به همین دلیل، در این مطلب سعی کردیم تا با نگاهی به وضعیت مشاغل مختلف در دبی و بررسی حداکثر و حداقل حقوق در این شهر، با پردرآمدترین شغل های دبی آشنا شویم. اگر می‌خواهید به این شهر مهاجرت کرده و می‌خواهید بازار کار را در آنجا بررسی کنید، مطالعه این مطلب برای شما مفید خواهد بود. اگر هنوز هم سوالی در ذهن دارید، از طریق فرم زیر می‌توانید با پارسی کانادا در ارتباط باشید:

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

سوالات متداول

اغلب مشاغل در دبی درآمدهای خوبی را برای جذب افراد خارجی پیشنهاد می‌دهند اما به‌طور کلی، می‌توان گفت که مشاغل حوزه‌های پزشکی، مدیریتی، املاک و مستغلات و ، مشاغل پردرآمدی هستند.

به‌طور میانگین و با در نظر گرفتن تمام مشاغل موجود در دبی، کمترین میزان حقوق در این شهر، 4,810 درهم در ماه، و بیشترین میزان درآمد ماهیانه، حدود 99,000 درهم است.

دبی، چیزی تحت‌عنوان مالیات بر درآمد تعیین نمی‌کند و به همین دلیل است که به مقصدی عالی برای مهاجرت کاری افراد خارجی تبدیل شده است.

بله! به دلایل بسیار. علاوه بر دلایلی که بالاتر خواندید، فاصله زمانی و مسافتی کم نسبت به ایران، آب‌وهوای تقریباً مشابه با ایران و فرهنگ نزدیک مردم این کشور به مردم ما، توانسته دبی را به مقصدی مطلوب و ایدئال برای مهاجرت ایرانیان تبدیل کند. شمار بالای متقاضیان و افراد مهاجرت کرده به این شهر زیبای حاشیه خلیج فارس، گواه این واقعیت است.

مشابه کدام کشورهاست؟

حقوق کار در دبی برابر با کشورهای غربی و در برخی موارد حتی بیشتر از آن‌هاست.

 

دکمه بازگشت به بالا