طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی 10.5 کیلویی

راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی ،در صورتی که طرز کار با ماشین لباسشویی را بلد نباشید و در انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی دچار اشتباه شوید، ممکن است به لباس‌های خود آسیب رسانده و حتی موجب استهلاک بیش از اندازه دستگاه شوید. لباسشویی‌های اتوماتیک امروزی با انجام تمامی مراحل شستشو آن هم تنها با فشار دادن چند دکمه، شما را از اتلاف زمان بسیار و انجام دادن کاری پرزحمت آسوده کرده‌اند. برای آگاهی از قیمت و خرید انواع  با کارشناسان ما تماس بگیرید.

طرز کار ماشین لباسشویی ال جی

پس از نصب ماشین لباسشویی، نوبت به استفاده از آن می‌رسد. ممکن است این کار ساده بنظر بیاید. اما بسیاری از افراد، نحوه کار با لباسشویی ال جی خود را به درستی نمی‌دانند یا فکر می کنند که روش آنها درست است! عمدتا در انتخاب بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی برای شستن پتو، حوله، کفش و… دچار اشتباه شده و مثلا به لباس‌های حساس و ظریف خود با انتخاب برنامه نامناسب آسیب می‌زنند. برخی نیز مراقبت از دستگاه را به خوبی نمی‌دانند و هرگونه اشتباهی اعم از قرار دادن البسه زیاد درون دستگاه، وزنه‌های سنگین روی لباسشویی و… را مرتکب شده و موجب بروز مشکل و خرابی لباسشویی خود می‌شوند.

توجه کنید که در بسیاری از مدل‌های لباسشویی، در اواسط فرآیند شستشو امکان توقف وجود دارد. پس از شروع سیکل، باز کردن درب لباسشویی برای اضافه یا کم کردن لباس ممکن است و باز کردن محفظه جاپودری هم مشکلی ندارد.

انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

در ادامه تمامی برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی، ظرفیت‌های  7، 8، 9 و 10.5 کیلویی به همراه مشخصات و تنظیمات آن بیان شده است:

  • برنامه شستشوی پنبه‌ای (Cotton)

برای لباس‌های رنگی سبک (پیراهن، لباس شب، پیژامه و…) و لباس‌های کتان سفید نسبتا کثیف (لباس زیر) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۹۵ درجه) – در این برنامه شستشو به کمک حرکات متفاوت دیگ عملکرد بهتری از لباسشویی دیده می‌شود.

  • برنامه شستشوی پنبه‌ای کم مصرف (Cotton Eco)

مشابه با برنامه پنبه‌ای است که در برخی مدل‌ها cotton + نامگذاری شده است – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – با مصرف حداقل انرژی عملکرد شستشوی بهینه را ارائه می‌کند.

جنس لباس مناسب: پلی آمید، اکریلیک، پلی استر – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – این برنامه برای پیراهن‌های پرمصرف روزانه که نیازی به اتو ندارند مناسب است.

  • برنامه شستشوی ترکیبی (Mix)

جنس لباس مناسب: انواع لباس به جز لباس‌های خاص (ابریشمی/ ظریف، لباس ورزشی، لباس‌های تیره، پشمی، پر/ پرده‌ها) – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – برای شستشوی خودکار البسه گوناگون به طور همزمان.

جنس لباس مناسب: برای لباس‌های کودک (نسبتا کثیف) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۹۵ درجه) – حذف لکه‌های چربی و آبکشی بهتر برای اقلام بزرگ چون روکش لحاف، متکا و … .

جنس لباس مناسب: برای لباس‌هایی که مستقیما با پوست در تماس هستند (مثل لباس زیر، حوله، دستمال، ملحفه، بالش و روکش متکا) – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – حذف موثر مواد شوینده از روی لباس.

  • برنامه شستشوی بهداشتی (Hygiene)

جنس لباس مناسب: برای لباس‌های پنبه‌ای، لباس زیر، روکش بالشت، روتختی و البسه کودک – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد – این برنامه البسه را در دمای بالا می‌شوید.

  • برنامه شستشوی پر Duvet در لباسشویی ال جی

جنس لباس مناسب: برای موارد داخل رختخواب (مثل پر، بالش، پتو و روکش مبلمان) کثیف – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – این برنامه برای موارد چون پتو، لحاف و … مناسب است.

جنس لباس مناسب: این برنامه مناسب لباس‌های ورزشی و کفش کتانی است – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)

  • برنامه شستشوی پشمی (Wool)

جنس لباس مناسب: برای البسه پشمی قابل شستشو با ماشین لباسشویی – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – حتما از مواد شوینده مخصوص البسه پشمی استفاده کنید.

  • برنامه شستشوی سریع ۳۰ دقیقه‌ای (Quick 30)

جنس لباس مناسب: برای البسه رنگی که نسبتا کثیف هستند – دمای مناسب: ۳۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – این برنامه، شستشوی خودکار و سریعی برای لباس‌های کم و نسبتا کثیف ارائه می‌کند.

  • برنامه شستشوی شدید ۶۰ دقیقه‌ای (Intensive 60)

جنس لباس مناسب: برای لباس‌های پنبه‌ای و ترکیبی (برنامه ویژه ۶۰ دقیقه‌ای برای لباس‌های معمولی) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – برای شستشوی خودکار با حداقل مصرف انرژی این برنامه توصیه می‌شود.

  • برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin)

جنس لباس مناسب: برای البسه عادی قابل شستشو – قابل استفاده برای لباس‌هایی که فقط به آبکشی نیاز دارند.

جنس مناسب لباس: برای البسه مخلوط پنبه، لباس‌های پلی استر، بلوز – دمای مناسب: ۲۰ درجه سانتی گراد – حداکثر ۳ یا ۴ تکه لباس – این برنامه به صورت سریع و در عرض ۸۰ دقیقه برای تعداد کمی لباس نسبتا کثیف، فرآیند شستشو و خشک کن را اجرا می‌کند.

جنس مناسب لباس: برای لباس‌هایی با پارچه مخلوط پنبه و لباس‌های غیر ظریف – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (۳۰ درجه تا ۶۰ درجه) – این برنامه قابلیت پاک کردن لکه از جمله لکه نوشیدنی، قهوه، آبمیوه، خاک و … را دارد.

در صورتی که هیچ برنامه خاصی را دانلود نکرده باشید، این گزینه به صورت پیش‌فرض، روی برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin) قرار دارد.

عملکرد دکمه های ماشین لباسشویی ال جی

حال که کلیت راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی را توضیح دادیم، لازم است با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی نیز آشنا شده و کارکرد دکمه‌های آن را به خوبی بدانید تا بتوانید استفاده صحیح و کاملی از دستگاه داشته باشید. به دلیل تشابه و یکسان بودن لغات و واژه‌های روی لباسشویی ال جی، استفاده از این آموزش برای تمامی مدل‌ها و ظرفیت‌های 7، 8، 9 و 10.5 کیلویی امکان پذیر است.

1.دکمه پاور (Power) ماشین لباسشویی ال جی:

با فشردن این کلید، ماشین لباسشویی روشن و خاموش می‌شود.

با فشار دادن دکمه شروع یا توقف، امکان آغاز سیکل شستشو یا متوقف کردن آن را دارید. در صورتی که عمل توقف انتخاب شده باشد یا در پایان سیکل شستشو باشید، به مدت ۱ الی ۲ دقیقه درب باز نخواهد شد.

  • صفحه نمایش مواردی چون تنظیمات، زمان باقیمانده، قابلیت‌های دلخواه و پیام‌های وضعیت دستگاه را نمایش می‌دهد. زمانی که دستگاه روشن باشد، تنظیمات پیش فرض روی صفحه نمایش روشن می‌شوند.
  • با توجه به مدل لباسشویی، اعداد مربوط به دور چرخش دستگاه ممکن است متفاوت باشند.

برنامه‌های مختلف بر اساس نوع لباس‌ها وجود دارند که به کمک ولوم چرخشی قابل انتخاب هستند. با انتخاب هر یک از برنامه‌ها لامپ مربوط به آن روشن می‌شود.

5.تنظیمات دلخواه (Options):

با استفاده از این کلیدها، می‌توانید تنظیمات دلخواه را پس از انتخاب برنامه اصلی شستشو اعمال کنید.

دکمه های ترکیبی ماشین لباسشویی ال جی

برخی قابلیت‌های ماشین لباسشویی ال جی با فشار دادن یا نگه داشتن همزمان چند دکمه فعال می‌شود.

  1. ابتدا ماشین را روشن کنید و برنامه شستشو انتخاب کنید و کلید start را فشار دهید.
  2. با توجه به مدل ماشین لباسشویی کلیدهای مشخص شده را به مدت 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید. اگر دو کلید برای فعال کردن قفل مشخص شده باشد باید به طور همزمان فشار دهید.
  3. در این زمان صدایی شنیده شده و علامت CL یا علامت قفل روی نمایشگر نمایان می‌شود.
  4. هنگامی که قفل کودک لباسشویی ال جی تنظیم شود تمامی کلید‌ها بجز کلید Power قفل می شود.

شستشوی دیگ، برنامه ویژه‌ای است که به کمک آن داخل دیگ لباسشویی را تمیز می‌کنید. در این برنامه به کمک میزان بیشتری از آب با دمای بالا و در سرعت چرخش بالا، تمامی نقاط داخلی دیگ لباسشویی تمیز می‌شوند.

تیجه گیری از راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی

قطعا استفاده از یک وسیله با توجه به اصولی که توسط شرکت آن به صورت دفترچه راهنما در اختیار شما قرار گرفته است، در بهبود کارایی و افزایش عمر مفید لباسشویی شما تاثیر گذار خواهد بود. از این رو در مقاله بالا برای شما راهنمای استفاده از ماشین لباسشویی ال جی را ارائه کردیم. اگر در حین کار با ماشین لباسشویی ال جی و استفاده از این محصول سوالی داشتید و به دنبال یه مشاوره آنلاین بودید، کافی است با کارشناساماشین لباسشویی در زندگی امروزه یکی از پرکاربردترین لوازم خانگی است که جایگزینی برای آن وجود ندارد. راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی، با هدف آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی بر اساس عملکرد تجهیزات این لوازم خانگی تنظیم و تهیه شده است.

طرز کار با انواع ماشین لباس شویی ال جی 10.5,10,9 کیلویی و نحوه کار با ماشین لباس شویی ال جی درب بالا و دیگر انواع مدل این لباسشویی با عنوان دفترچه راهنمای کار با ماشین لباس شویی ال جی در اختیار خریداران قرار می‌گیرد.

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

کیفیت مطلوب کار لباسشویی علاوه بر شرکت سازنده و استفاده از قطعات بدون نقص تا حد زیادی به داشتن اطلاعات کامل درباره طرز استفاده با ماشین لباسشویی ارتباط دارد. راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی به کارگیری دکمه‌ها و فرمان‌های صحیح لباس شویی را برای شستشویی مناسب و اصولی لباس‌ها و در نهایت آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی را برای کاربران و خریداران این کالا فراهم می‌آورد.

آموزش کار با ماشین لباسشویی ال جی، بر اساس مدل لباسشویی به دلیل قابلیت متفاوت و قرارگیری تجهیزات و دکمه‌های لباس شویی در جاهای مختلف متفاوت است. بنابراین برای استفاده از ماشین لباس شویی قبل از هر چیز آشنایی کامل با مدل این لوازم خانگی و قبلیت‌های تعبیه شده در اهمیت بسیار دارد. بنابراین ملاحظه راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی قبل از استفاده و پس از نصب ماشین لباس شویی در منزل از الزامات کار با آن به حساب می‌آید.

بروز اختلال در سیستم عملکردی ماشین لباسشویی ال جی مثل و نقص قطعاتی مثل  تا حد زیادی با نحوه استفاده صحیح از این وسیله قابل جلوگیری است

دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی 10.5 کیلویی، دفترچه راهنمای فارسی لباسشویی ال جی مدل f4j6tnp8s، دفترچه راهنمای ماشین لباسشویی ال جی مدل f1496tdt24 و همین طور راهنمای کار با ماشین لباس شویی در این سه مدل وابسته به نوع کاربردی شان تفاوت دارد. برای داشتن اطلاعات دقیق درباره کاربرد این نوع لباسشویی‌ها مطالعه دفترچه راهنمای هر کدام توصیه می‌شود.

برخی مواقع ایرادتی مثل و همین طور عدم رعایت  و دیگر قطعات تا حد زیادی به عدم تنظیمات صحیح و انتخاب غیر اصولی برنامه مناسب برای شتشوی ارتباط دارد. در ابتدای توضیحات لازم درباره کار با لباسشویی و شرح راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی به معرفی مختصری درباره قابلیت‌های این لباسشویی اشاره خواهیم داشت.

  • شستشوی توربو: این قابلیت امکان شستن نصف حجم معمولی لباس‌ها در نگهدارنده را در کمتر از یک ساعت با صرفه جویی در مصرف برق و آب دارد. در واقع ویژگی TurboWash ال جی کاهش 15 و 40 درصدی برق و آب را به ترتیب دارد.
  • ضد چروک: قابلیت شستن لباس‌ها بدون ایجاد چروک را در بر دارد.
  • 6 حرکتی: وابسته به نوع برنامه انتخابی برای شستن لباس‌ها امکان تنظیم نوع شستشو، میزان سرعت و حالت چرخش لباس در هنگام شستشو در لباسشویی ال جی وجود دارد.
  • Tag on: امکان استفاده از قابلیت گوشی‌های NFC برای مشاهده علامت لباسشویی ال جی روی گوشی و برقراری اتصال هوشمند برای دریافت دفترچه راهنما، مشاهده دوره شستشو، لمس کلید برای شستشو و مواردی از این قبیل ایجاد می‌شود.
  •  سامانه هوشمند لباسشویی ال جی و مصرف کم: این سامانه در لباسشویی ال جی با هدف کاهش مصرف انرژی برق و آب در هنگام شستشوی لباس‌ها در نظر گرفته شده است. این کار با ایجاد هماهنگی بین میزان لباس‌ها، دمای آب و زمان شستشوی لباس‌ها صورت می‌گیرد.
  • قفل کودک: پس از انجام تنظیمات لازم برای شستشوی لباس‌ها در لباسشویی ال جی این امکان برای شما وجود دارد که با قفل کودک دسترسی را برای بهم خوردن ترتیب انجام کار در لباسشویی ببندید.
  • سامانه‌ی کنترل صدا: این سامانه با ایجاد تناسب و هماهنگی در تقسیم لباس‌ها در لباسشویی ال جی باعث کاهش صدای ناهنجار خشک کن در هنگام فعالیت می‌شود.
  • شروع به کار خودکار: پس از وصل برق لباسشویی ال جی با تشخیص جریان برق به طور اتوماتیک فعالیت خود را از سر می‌گیرد. در این شرایط اقداماتی مثل  با مشورت تعمیرکاران کارساز می‌باشد
  • تشخیص خطای هوشمند: با قرار دادن دستگاه تلفن همراه خود در فاصله یک سانتی متری دستگاه این امکان را برای لباسشویی ال جی فراهم می‌آورید که با تشخیص هوشمند خطای دستگاه و ارسال آن به مرکز اطلاعات مشتریان برای رفع ایراد درخواست تکنسین فنی را داشته باشد.

در “خدمت از ما” به بهترین متخصصین نصب ماشین لباسشویی در شهر خود دسترسی دارید.

برای شروع کار با ماشین لباسشویی ال جی و استفاده از قابلیت‌های این ماشین لباس شویی باید با محل قرارگیری دکمه‌ها و قابلیت کاربردی هر کدام بر روی صفحه کلید و نمایشگر دستگاه آشنا شویم. راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی در این قسمت با هدف ایجاد تشخیص عملکرد صفحه کلید و تفهیم پیام‌های مشاهده شده بر روی نمایشگر ماشین لباسشویی با نکات زیر در نظر گرفته شده است.

  • روشن و خاموش کردن لباسشویی: با لمس دکمه روشن لباسشویی ال جی را به حالت شروع به فعالیت و لمس یک ثانیه‌ای همان دکمه دستگاه را در حالت خاموش قرار دهید.
  • دکمه برنامه ماشین لباسشویی: برنامه در نظر گرفته شده برای هر دکمه به منظور نوع لباس و سبک شستن مناسب برای آن در نظر گرفته شده است.
  • دکمه شروع / مکث لباسشویی: این دکمه‌ها با عناوین Start/Pause برای شروع و توقف کار لباسشویی در نظر گرفته شده‌اند. وضعیت لباسشویی پس از 4 دقیقه از توقفش به حالت خاموش تغییر می‌کند.
  • نمایشگر LED لباسشویی: این نمایشگر برای نشان دادن اطلاعات و پیام‌های کارکرد لباسشویی تعبیه شده است. زمان باقی مانده، تنظیمات و دیگر گزینه‌ها را نیز شامل می‌شود.
  • گزینه‌های بیشتر: یک سری قابلیت‌ها را در هنگام انجام کار می‌توانید به پیش فرض دستگاه لباسشویی اضافه کنید.

رعایت یک سری نکات ایمنی برای جلوگیری از حوادث ناگهانی مثل اتصالی، آتش سوزی و از کارافتادن ماشین لباسشویی ال جی در راس کاربرد راهنمای کار با لباسشویی ال جی قرار دارد. علاوه بر این برای جلوگیری از نیاز زود به زود به خدمات رعایت اصول کار با این وسیله بسیار تاثیرگذار است. به یک سری از این نکات در این قسمت اشاره خواهیم داشت.

  • قبل از نصب لباسشویی ال جی از سلامت سطح بیرونی و خارجی لباسشویی اطمینان حاصل بفرمایید و در صورت مشاهده ایرادات از نصب دستگاه خودداری و آن را به نمایندگی ال جی ارجاع دهید.
  • از شستن لباس‌های آغشته مواد آتش زا مثل رنگ، موم و موادی از این قبیل که با لکه برهایی مثل بنزین و نفت سفید تماس داشته اند، با لباسشویی ال جی خودداری کنید. قرار گرفتن این لباس‌ها در معرض مواد شویند در هنگام شستشو و یا باقی ماندن این مواد در دستگاه موجب ایجاد آتش سوزی می‌شود.
  • از نصب لباسشویی در معرض هوای آزاد خودداری کنید. این کار به قطعات بیرونی دستگاه آسیب جدی وارد می‌کند.
  • بدون اطلاع از قابلیت هر کلید، تنظیمات لباسشویی را با دستکاری کلید‌ها بهم نزنید. در هنگام بروز ایرادات در انجام کار از هر گونه اقدام به تعویض یا تعمیر قطعات لباسشویی بدون هناهنگی افراد متخصص در نمایندگی ال جی پرهیز کنید.
  • محکم بستن درب ماشین لباسشویی و یا تلاش برای باز کردن آن در هنگام قفل بودن به لباسشویی آسیب می‌رساند.
  • هنگام استفاده از حرارت بالا برای شستن لباس‌ها از دست زدن به درب لباسشویی جلوگیری کرده و مانع تماس دست کودک شوید. در اطراف ماشین لباسشویی ال جی از گذاشتن هر گونه مواد شیمایی و قابل اشتعال و همین طور پارچه کهنه و کاغذ باطله خودداری کنید.
  • هنگام تعمیر پریز اتصالی لباسشویی و دیگر لوازم جانبی برقی در لباس شویی برای جلوگیری از شوک الکتریکی فیوز را قطع کنید.
  • برای استفاده از ماشین لباسشویی در کنار افراد سالمند باشید. از بازی کردن کودکان با لباسشویی حتی در مواقع خاموش جلوگیری کنید.
  • از دست زدن به ماشین لباسشویی در هنگام کار و دست زدن به داخل اتاقک آن خوددرای کنید، حیوانات خانگی خود را از اطراف ماشین لباسشویی دور کنید.
  • نفوذ آب به درون ماشین لباسشویی با خطر آتش سوزی همراه است. در هنگام مشاهده با دفتر نمایندگی یا یک تعمیرکار تماس بگیرید.
  • هنگام باز بودن درب لباسشویی فشار آن به سمت پایین، خطر واژگونی دستگاه را به دنبال دارد.
  • در نهایت فراموش نکنید که ماشین لباسشویی ال جی باید روی زمین قرار بگیرد زیرا اتصال به زمین در صورت بد کار کردن یا خراب شدن دستگاه، می‌تواند خطر شوک الکتریکی را با اتصال جریان برق به زمین کاهش دهد.

راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی علاوه رعایت نکات و اصول فنی در هنگام کار با این دستگاه، نحوه قرارگیری لباس‌ها و نحوه شستشوی آنها را نیز شامل می‌شود. در این قسمت به چند نکته اصولی در این خصوص می‌پردازیم.

در حالت کلی یکی از خدمات  و انجام اقدامات پیشگیرانه برای  و دیگر برندهای ماشین لباسشویی در کنار ال جی مطلع بودن افراد در نحوه عملکرد صفحه کلید نصب شده بر روی این وسایل برقی پرکاربرد است. این موارد نه تنها مختص ماشین لباسشویی نبوده بلکه در دیگر لوازم مثل  و و دیگر برندها نیز لازم به اجراست

دسته بندی لباس‌ها قبل از شستشو

نکاتی که قبل از شستشوی لباس بر اساس راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی باید انجام دهید بصورت زیر است.

  • درام ماشین لباسشویی را قبل از شروع کار با برنامه کتان 90 درجه سانتی گراد با کمی مواد شوینده بدون لباس برای تمیز شدن درام از هر گونه رسوبات به کار بیاندازید.
  • لباس‌های کوچک و بزرگ را برای حفظ تعادل ماشین لباسشویی با هم مخلوط کرده و یک نسبت در درون لباسشویی قرار دهید.
  • از خالی بودن لباس‌های جیب دار از هر گونه لوازم اطمینان داشته باشید.
  • برای جلوگیری از گیرکردن زیپ، بند و دکمه لباس‌های مدل دار به دیگر لباس‌ها آنها را ببندید.
  • قسمت‌های مثل یقه و سرآستین را که در معرض لکه بیشتر هستند با کمی مواد شوینده و برس پاک کنید.
  • از خالی بودن درام اطمینان داشته و لباس‌ها را بدون پوشش لاستیکی و غیره در لباسشویی قرار دهید.
  • به برچسب لباس‌ها توجه داشته و متناسب با نوع پارچه آنها را برای شستشو آماده کنید.
  • برای داشتن نتیجه مطلوب لباس‌های کثیف رنگ تیره را از رنگ روشن برای شستشو تفکیک کنید.

انتخاب یک برنامه شستشوی لباس

بعد از دسته بندی لباس‌ها و قرار دادن آنها در دارم لباسشویی نوبت به انتخاب برنامه مناسب با پارچه و نوع لباس بر اساس راهنمای کار با لباسشویی ال جی می‌رسد.

نمونه برنامه‌های انتخاب شده بر اساس پارچه و نوع لباس در لباسشویی LG

  • لباس پنبه‌ای و پنبه ای کم مصرف (Cotton – Cotton Eco): این لباس با در نظر گرفتن نکاتی مثل نوع لباس، دمای مناسب (40 در جه ی سانتیگراد برای پنبه ای و 60 درجه برای پنبه ای کم مصرف) و وزن لباس برای لباس‌هایی با جنس پارچه پنبه در نظر گرفته شده است.
  • ضد چروک (crease care) : قابلیت استفاده این برنامه برای لباس‌های پر مصرف روزانه است. جنس پارچه لباس پولی آمید، اکرلیک، پیلی استر و دمای مناسب برای شستشو 40 درجه‌ی سانتی گراد و حداکثر وزن لباس 4 کیلوگرم برای شستشو لباس با این برنامه در لباسشویی در نظر گرفته شده است.
  • ترکیبی (Mix): در این برنامه شستن لباس‌های گوناکون با تنظیمات انواع لباس بجز( لباس‌های ابریشمی، ورزشی، ظریف، لباس‌های تیره و پشمی و پرده‌ها) با دمای 40 درجه سانتی گراد و حداکثر وزن لباس 4 کیلوگرم است.
  • بهداشتی(Hygiene): شستشو با آب داغ مخصوص لباس‌هایی مثل کتان، لباس زیر، روبالشتی و لباس بچه با دمای مناسب 60 درجه سانتیگراد و حداکثر وزن لباس 4 کیلوگرم است.
  • شستشوی بی صدا(Silent wash): با حداقل استفاده انرژی و ارتعاشات در هنگام شب مناسب است.برای نوع لباس پلی استر، پنبه‌ای ترکیبی و بلوز بوده و در دمای مناسب 40 درجه سانتی گراد و حداکثر وزن لباس 4 کیلوگرم در نظر گرفته شده است.
  • محافظ کودک (Baby care): برای لباس‌های کودک با چرک کم در دمای 95 درجه سانتیگراد و حداکثر وزن 5/4 کیلوگرم است.
  • لحاف (Duvet): برای موارد بزرگی مثل لحاف و روکش مبلمان با جنس پر، بالش، پتو، روکش مبلمان و دمای مناسب 40 درجه‌ی سانتیگراد وحداکثر وزن استفاده بصورت تکی است.
  • لباس ورزشی (Sports Wear): برای لباس ورزشی و کفش‌های کتانی با جنس کول مکش، گور تکس، فیلیس و سیمیاتکس و دمای مناسب 40 درجه‌ی سانتیگراد وحداکثر وزن 2 کیلو گرم است.
  • لباس‌های مشکی (Dark Wash): برای جلوگیری از سفیدک زدن لباس‌های مشکی و جلوگیری از تغییر رنگ این لباس‌ها با جنس تیره رنگ پنبه‌ای یا ترکیبی در دمای 20 درجه سانتیگراد و حداکثر وزن 2 کیلوگرم در نظر گرفته شده است.
  • با سرعت 14 (speed 14): این برنامه برای شستشوی لباس‌های نسبتا کثیف و رنگی در دمای 20 درجه و با وزن 2 کیلوگرم است.
  • شستشوی آرام (Delicate Wash): برای لباس‌های ظریف با جنس پشمی و پارچه‌ای حساس در دمای مناسب 20 درجه با حداکثر وزن 5/1 کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود.
  • لکه بر لباس (Anti Satin): برای پاک کردن انواع لکه‌ها بر روی لباس با جنس پارچه‌ای، پنبه‌ای و غیر ظریف دمای مناسب 30 درجه با حداکثر وزن 3 کیلوگرم در نظر گرفته می‌شود.

برنامه‌های تکمیلی لباس‌شویی ال جی

  • خیس خوردن (Pre Wash)
  • شستشوی بهداشتی (Medic Rinse)
  • برنامه دلخواه (Favorite program)
  • تأخیر زمانی (Time Delay)
  • شستشوی توربو (Turbo Wash)
  • شستشوی متمرکز (Intensive)
  • خشک‌کن چرخشی (Spin)
  • دما (Temp)
  • شستشوی لگن (Tub Clean)
  • قفل کودک

استفاده از شوینده مناسب در محفظه

با در نظر داشتن جنس لباس و مواد سازنده پارچهی لباس در انتخاب مواد شوینده و نرم کننده لباس دقت کافی را داشته باشید. نسبت اندازه نرم کننده به شوینده لباس و اندازه و نوع لباس‌ها در این مورد بسیار اهمیت دارد.

یک سری نکات در قالب راهنمای کار با ماشین لباسشویی ال جی برای نگهداری بهتر از این لوازم خانگی بصورت زیر در نظر گرفته شده است.

  • تمیز کردن فیلتر ورودی آب در لباسشویی: در اثر استفاده طولانی مدت از لباسشویی ممکن است فیلتر ورودی آب مسدود شده باشد. برای تمیز کردن این فیلتر شلنگ آب ورودی را باز کرده و با یک فرچه فیلتر را تمیز کنید.
  • تمیز کردن فیلتر پمپ تخلیه ماشین لباسشویی: فیلتر اشیا و لوازم به جای مانده از لباس را جمع می‌کند. برای تخلیه و تمیز کردن فیلتر ماشین لباسشویی پمپ تخلیه را با رعایت نکات مراقبتی باز و آن را تمیز کنید.
  • تمیز کردن لگن شستشوی ماشین لباسشویی: آب سخت در بعضی مناطق منجر به رسوب گیری لگن ماشین لباسشویی می‌شود. برای تمیز کردن این قسمت از مواد رسوب زا و یا سفید کننده استفاده کنید.
  • تمیز کردن کشوی مواد شوینده: با یک مسواک مواد شوینده و نرم کننده رسوب کرده در کشوی ماشین لباسشویی را تمیز کنید.
  • تمیز کردن سطح بیرونی ماشین لباسشویی: از آب گرم و مواد شوینده و یک دستمال مناسب برای تمیز کردن سطح بیرونی ماشین لباسشویی استفاده کنید.

راهنمای کار با ماشین لبسشویی ال جی تنها با هدف آشنایی کاربران با نحوه عملکرد این دستگاه می‌باشد. در صورت نداشتن اطلاعات لازم درباره نحوه نصب و راه اندازی ابتدایی و همین طور رفع ایرادات بوجود آمده در طرز کار ماشین لباسشویی ال جی حتما با نمایندگی و افراد متخصص در این زمینه تماس بگیرید.

رعایت اصول استفاده از لوازم آشپزخانه و پیگیری ایرادات مشاهده شده در کلیه تجهیزات نصب شده در این محیط از یافتن  گرفته تا بررسی کامل مشکلات پیش آمده در عملکرد هر وسایل مهمی مثدر این مقاله به صورت کامل و با ارائه تصاویر راهنما، نحوه کار با ماشین لباسشویی ال جی ۶، ۷، ۸، ۹ و ۱۰ کیلویی را به همراه معنی کلمات روی لباسشویی ال جی، انواع تنظیمات برنامه شستشوی لباسشویی ال جی و… را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

طرز کار ماشین لباسشویی

پس از ، نوبت به استفاده از آن می‌رسد. ممکن است این کار ساده بنظر بیاید. اما بسیاری از افراد، نحوه کار با لباسشویی ال جی را به درستی نمی‌دانند یا فکر می کنند که روش آنها درست است!

عمدتا در انتخاب بهترین برنامه شستشوی ماشین لباسشویی برای شستن پتو، حوله، کفش و… دچار اشتباه شده و مثلا به لباس‌های حساس و ظریف خود با انتخاب برنامه نامناسب آسیب می‌زنند.

برخی نیز مراقبت از دستگاه را به خوبی نمی‌دانند و هرگونه اشتباهی اعم از قرار دادن البسه زیاد درون دستگاه، وزنه‌های سنگین روی لباسشویی و… را مرتکب شده و موجب بروز مشکل و خرابی لباسشویی خود می‌شوند.

روش کار با لباسشویی ال جی به این صورت است که:

  • ابتدا با در نظر گرفتن ظرفیت دستگاه (6، 7، 8، 9 یا 10.5 کیلویی) مقدار مناسب لباس‌ را داخل دیگ قرار داده و سپس درب آن را ببندید.
  • سپس مقدار مناسب پودر لباسشویی یا مواد مشابه آن (مایع و قرص شستشو) را در محفظه جاپودری لباسشویی ال جی بریزید.
  • متناسب با نوع البسه، برنامه مناسب را برای شستشو انتخاب کنید.
  • در نهایت با انتخاب دکمه Start یا شروع، فرآیند شستشو به صورت اتوماتیک آغاز می گردد.
  • تنها پس از اتمام کامل سیکل شستشو، درب دستگاه را می توان باز کرد.

توجه کنید که در بسیاری از مدل‌های لباسشویی، در اواسط فرآیند شستشو امکان توقف وجود ندارد. پس از شروع سیکل، باز کردن درب لباسشویی برای اضافه یا کم کردن لباس ممکن نیست و باز کردن محفظه جاپودری هم اشتباه است.

البته به تازگی در برخی از مدل های جدید لباسشویی ال جی، قابلیت توقف در اواسط کار و اضافه و کم کردن لباس‌های داخل دستگاه نیز افزوده شده است.

اگر برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی به درستی اجرا نمی‌شود یا دستگاه عملکرد صحیحی ندارد، توصیه می‌شود از یک تکنسین کمک بگیرید تا به سایر قطعات آسیب جدی وارد نشود.

انواع برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی

در ادامه تمامی برنامه‌های شستشوی ماشین لباسشویی ال جی، ظرفیت‌های 6، 7، 8، 9 و 10.5 کیلویی به همراه مشخصات و تنظیمات آن بیان شده است:

برنامه شستشو عملکرد
برنامه شستشوی پنبه‌ای (Cotton) برای لباس‌های رنگی سبک (پیراهن، لباس شب، پیژامه و…) و لباس‌های کتان سفید نسبتا کثیف (لباس زیر) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۹۵ درجه)
برنامه شستشوی پنبه‌ای کم مصرف (Cotton Eco) مشابه با برنامه پنبه‌ای است که در برخی مدل‌ها cotton + نامگذاری شده است – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – با مصرف حداقل انرژی عملکرد شستشوی بهینه را ارائه می‌کند.
برنامه شستشوی ضد چروک (Easy Care) جنس لباس مناسب: پلی آمید، اکریلیک، پلی استر – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – این برنامه برای پیراهن‌های پرمصرف روزانه که نیازی به اتو ندارند مناسب است.
برنامه شستشوی ترکیبی (Mix) برای انواع لباس به جز لباس‌های خاص (ابریشمی/ ظریف، لباس ورزشی، لباس‌های تیره، پشمی، پر/ پرده‌ها) – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)
برنامه شستشوی لباس کودک (Baby Care) برای لباس‌های کودک (نسبتا کثیف) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۹۵ درجه) – حذف لکه‌های چربی و آبکشی بهتر برای اقلام بزرگ چون روکش لحاف، متکا و … .
برنامه شستشوی ضد حساسیت (Skin Care) برای لباس‌هایی که مستقیما با پوست در تماس هستند (مثل لباس زیر، حوله، دستمال، ملحفه، بالش و روکش متکا) – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – حذف موثر مواد شوینده از روی لباس.
برنامه شستشوی بهداشتی (Hygiene) برای لباس‌های پنبه‌ای، لباس زیر، روکش بالشت، روتختی و البسه کودک – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد – این برنامه البسه را در دمای بالا می‌شوید.
برنامه شستشوی پر Duvet در لباسشویی ال جی برای موارد داخل رختخواب (مثل پر، بالش، پتو و روکش مبلمان) کثیف – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – این برنامه برای موارد چون پتو، لحاف و … مناسب است.
برنامه شستشوی لباس ورزشی (Sports Wear) این برنامه مناسب لباس‌های ورزشی و کفش کتانی است – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)
برنامه شستشوی ظریف (Delicate) این برنامه با اسم gentle care هم نامگذاری شده است – دمای مناسب: ۳۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – مناسب برای لباس‌های زیر، بلوز و لباس‌های ظریف.
برنامه شستشوی پشمی (Wool) برای البسه پشمی قابل شستشو با ماشین لباسشویی – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – حتما از مواد شوینده مخصوص البسه پشمی استفاده کنید.
برنامه شستشوی سریع ۳۰ دقیقه‌ای (Quick 30) برای البسه رنگی که نسبتا کثیف هستند – دمای مناسب: ۳۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه)
برنامه شستشوی شدید ۶۰ دقیقه‌ای (Intensive 60) برای لباس‌های پنبه‌ای و ترکیبی (برنامه ویژه ۶۰ دقیقه‌ای برای لباس‌های معمولی) – دمای مناسب: ۶۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه) – برای شستشوی خودکار با حداقل مصرف انرژی این برنامه توصیه می‌شود.
برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin) برای البسه عادی قابل شستشو – قابل استفاده برای لباس‌هایی که فقط به آبکشی نیاز دارند.
برنامه شستشوی مستقیم کم حجم (Direct Wear) برای البسه مخلوط پنبه، لباس‌های پلی استر، بلوز – دمای مناسب: ۲۰ درجه سانتی گراد – حداکثر ۳ یا ۴ تکه لباس – این برنامه به صورت سریع و در عرض ۸۰ دقیقه برای تعداد کمی لباس نسبتا کثیف، فرآیند شستشو و خشک کن را اجرا می‌کند.
برنامه شستشوی لکه‌بری (Stain Care) برای لباس‌هایی با پارچه مخلوط پنبه و لباس‌های غیر ظریف – دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (۳۰ درجه تا ۶۰ درجه) – این برنامه قابلیت پاک کردن لکه از جمله لکه نوشیدنی، قهوه، آبمیوه، خاک و … را دارد.
برنامه شستشوی بیصدا (Silent Wash) برای لباس‌های پنبه‌ای ترکیبی، پلی استر ترکیبی، بلوز و …– دمای مناسب: ۴۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۶۰ درجه)
برنامه شستشوی البسه مشکی (Dark Wash) برای البسه تیره رنگ پنبه‌ای یا ترکیبی – دمای مناسب: ۲۰ درجه سانتیگراد (سرد تا ۴۰ درجه) – این برنامه مانعِ تغییر رنگ البسه می‌شود و برای لباس‌هایی که احتمال سفید شدن دارند مناسب است.
برنامه دانلود شده (Download Cycle) در صورتی که هیچ برنامه خاصی را دانلود نکرده باشید، این گزینه به صورت پیش‌فرض، روی برنامه آبکشی + خشک کن (Rinse+Spin) قرار دارد.
برنامه شستشوی موارد رختخواب (Bedding) این برنامه مشابه با برنامه پر یا Duvet در لباسشویی‌های ال جی است. در برخی مدل‌ها نیز با نام bedcover نامگذاری شده است – برای شستشوی روتختی، ملافه، رولحافی و … مناسب است.

معنی دکمه های ماشین لباسشویی ال جی

حال که کلیت طرز استفاده و برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی را توضیح دادیم، لازم است با معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی نیز آشنا شده و کارکرد دکمه‌های آن را به خوبی بدانید تا بتوانید استفاده صحیح و کاملی از دستگاه داشته باشید.

به دلیل تشابه و یکسان بودن لغات و واژه‌های روی لباسشویی ال جی، استفاده از این آموزش برای تمامی مدل‌ها و ظرفیت‌های 6، 7، 8، 9 و 10.5 کیلویی امکان پذیر است.

1.دکمه پاور (Power) ماشین لباسشویی ال جی

با فشردن این کلید، ماشین لباسشویی روشن و خاموش می‌شود.

با فشار دادن دکمه شروع یا توقف، امکان آغاز سیکل شستشو یا متوقف کردن آن را دارید. در صورتی که عمل توقف انتخاب شده باشد یا در پایان سیکل شستشو باشید، به مدت ۱ الی ۲ دقیقه درب باز نخواهد شد.

  • صفحه نمایش مواردی چون تنظیمات، زمان باقیمانده، قابلیت‌های دلخواه و پیام‌های وضعیت دستگاه را نمایش می‌دهد.
  • زمانی که دستگاه روشن باشد، تنظیمات پیش فرض روی صفحه نمایش روشن می‌شوند.
  • با توجه به مدل لباسشویی، اعداد مربوط به دور چرخش دستگاه ممکن است متفاوت باشند.

برنامه‌های مختلف بر اساس نوع لباس‌ها وجود دارند که به کمک ولوم چرخشی قابل انتخاب هستند. با انتخاب هر یک از برنامه‌ها لامپ مربوط به آن روشن می‌شود.

5.تنظیمات دلخواه (Options)

با استفاده از این کلیدها، می‌توانید تنظیمات دلخواه را پس از انتخاب برنامه اصلی شستشو اعمال کنید.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی ال جی خود را به کاراباما بسپارید پشتیبانی 24 ساعته در 7 روز هفته

تنظیمات برنامه خشک کن ماشین لباسشویی ال جی

  1. عادی یا نرمال: این گزینه را برای کاهش زمان و انرژی مصرفی هنگام سیکل خشک کردن لباس‌ها انتخاب کنید.
  2. آماده اتو: برای البسه کتان و پنبه‌ای که در انتهای سیکل آماده اتو باشند. (برای اینکه لباس‌ها آماده و به راحتی قابل اتو باشند، خشک کردن را در شرایط مرطوب اتمام می‌کند.)
  3. دمای پایین: برای پارچه‌های حساس و ظریف و الیاف مصنوعی است.
  4. نرمال بهینه: مشابه با برنامه خشک کن عادی با قابلیت مصرف انرژی کمتر.

برای انتخاب برنامه خشک کن لباسشویی ال جی، به این موارد نیز توجه داشته باشید:

  • انتخاب زمان سیکل خشک کن با توجه به حجم البسه قابل تغییر است. پیشنهاد می‌شود برای ۱٫۵ کیلو لباس زمان ۶۰ دقیقه انتخاب شود.
  • جهت اطمینان از نتایج خشک کن عالی، بیشترین دور چرخش دستگاه را در سیکل شستشو انتخاب کنید.
  • در صورتی که ماکزیمم حد البسه در سیکل خشک کن رعایت شده باشد، می‌توان به صورت پشت سر هم (شستشو+خشک کن) از دستگاه استفاده کرد.

معنای نشانه‌ ها یا علائم روی لباسشویی ال جی

  • شکل a: پیش شستشو یا Pre Wash
  • شکل b: ضد چین و چروک یا Crease Care
  • شکل c: آبکشی اضافی یا +Rinse
  • شکل d: افزودن البسه یا Add Item
  • شکل e: شستشوی دیگ یا Tub Clean
  • شکل f: خشک کردن یا Dry
  1. ولوم یا گردونه برنامه‌ها
  2. دکمه شروع/ مکث
  3. دکمه خشک کن یا چرخش
  4. دکمه انتخاب دما
  5. دکمه روشن/ خاموش
  6. دکمه آبکشی بهداشتی
  7. دکمه پیش شستشو یا خیس خوردن
  8. دکمه حداکثر توان
  9. دکمه ضد چروک
  10. دکمه‌های مربوط به قفل کودک
  11. دکمه‌های مربوط به شستشوی دیگ
  12. دکمه تاخیر زمانی

هنگام انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی در این مدل، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • زمانی که عبارت Detecting یا تشخیص، در صفحه نمایش ظاهر شود، درام لباسشویی به آرامی چرخیده و میزان لباس‌های موجود را تشخیص می‌دهد که چند ثانیه طول می‌کشد.
  • این قابلیت در حالت‌های Cotton، Cotton Eco، Mix، Easy Care، Skin Care و Baby Care امکان پذیر است.
  • در مدل‌های مختلف این سری، ماکزیمم سرعت چرخش دیگ یا همان خشک کن (۱۴۰۰ دور بر دقیقه) متغیر بوده و در برخی ۱۰۰۰ و در برخی دیگر ۱۲۰۰ دور بر دقیقه است.
  • در صورتی که کلید چرخش یا Spin پس از چندبار فشار دادن روی حالت Rinse Hold قرار بگیرد، لباس‌ها پس از آبکشی بدون ورود به مرحله خشک کردن، در آب غوطه ور می‌مانند.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی، نمونه سوم:

معنی نشانه‌ها یا علائم روی ماشین لباسشویی ال جی در نمایشگر این مدل:

  • شکل a: پیش شستشو یا Pre Wash
  • شکل b: شستشوی بهداشتی یا Medic Rinse
  • شکل c: برنامه دلخواه یا Favorite
  • شکل d: تاخیر زمانی یا Time Delay
  • شکل e: شستشو یا Wash
  • شکل f: شستشوی تمام قدرت یا Intensive
  • شکل g: شستشوی سریع یا Turbo Wash
  • شکل h: شستشو و مکث یا Rinse+hold

هنگام انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی در این مدل، به موارد زیر توجه داشته باشید:

  1. این مدل از لباسشویی‌های ال جی دارای صفحه لمسی بوده و با لمس نمایشگر می‌توان هر یک از آنها را انتخاب کرد که در این صورت چراغ دکمه انتخاب شده روشن خواهد شد.
  2. برای شروع سیکل شستشو یا توقف موقت آن از دکمه Start/ Pause استفاده می‌شود. در حالت مکث، پس از گذشت ۴ دقیقه لباسشویی به صورت خودکار خاموش خواهد شد.
  3. برنامه شستشوی سریع یا Turbo Wash از تنظیمات اضافی این مدل لباسشویی‌های ال جی بوده که مشابه با برنامه Intensive 60 در مدل‌های دیگر است و البسه را در کمتر از یک ساعت می‌شوید.

معنی کلمات روی ماشین لباسشویی ال جی:

  1. ولوم انتخاب برنامه ها
  2. دکمه شروع/ توقف
  3. دکمه خشک کن یا چرخش و تخلیه
  4. دکمه آبکشی بهداشتی
  5. دکمه عملکرد شستشوی قوی (حداکثر توان)
  6. دکمه آبکشی اضافی
  7. دکمه پیش شستشو یا خیس خوردن
  8. دکمه ضد چروک و چین خوردگی
  9. قفل کودک
  10. دکمه روشن/ خاموش
  11. دکمه تاخیر زمانی

در کنار شستشو و آبکشی و تمامی مزایایی که لباسشویی ال جی دارد، یکی از محسنات آن، طرز کار با ماشین لباسشویی ال جی است و این روشی بسیار آسان و به یادماندنی دارد، به نحوی که شما با فشار دادن یک یا چند دکمه، از کارکردهای مختلف لباسشویی ال جی بهره می‌برید.

عملکرد دکمه های لباسشویی ال جی

در بخش قبل با چهار نمونه از پنل‌های کنترلی ال جی آشنا شدیم و معنی کلمات روی ماشین لباسشویی را بیان کردیم. در این قسمت آموزش عملکرد دکمه‌های لباسشویی ال جی را که در تمامی مدل‌ها یکسان‌اند، بیان شده است.

دکمه نوع عملکرد مراحل کار
دکمه تاخیر زمانی Delay با استفاده از این دکمه لباسشویی پس از مدت زمان معلومی، به صورت اتوماتیک شروع به کار کرده و شستشو را انجام دهد. دستگاه را روشن کرده و برنامه مورد نظر شستشو را انتخاب کنید. کلید تاخیر زمانی که با اسامی مختلفی چون Delay End، Time Delay، Delay یا صرفا شکل یک ساعت روی دستگاه مشخص شده را فشار داده و زمان مورد نظر را انتخاب کنید.
دکمه پیش شستشو (Pre Wash) اگر البسه خیلی کثیف باشند، استفاده از گزینه پیش شستشو یا خیس خوردن مناسب است. پس از روشن کردن دستگاه و انتخاب برنامه شستشو، دکمه پیش شستشو یا Pre Wash را فشار دهید.
دکمه ضد چین و چروک (Crease Care) برای جلوگیری از چین و چروک لباس‌ها پس از روشن کردن دستگاه و انتخاب برنامه شستشو، دکمه ضد چروک یا Crease Care را انتخاب کنید و دکمه شروع/ توقف را بفشارید.
دکمه شستشوی بهداشتی (Medic Rinse) برای پاکیزگی بیشتر در حالت آبکشی، از این قابلیت برای افزایش تاثیر تمیزی البسه در تمامی برنامه‌ها به جز Wool، Delicate، Sports Wear، Duvet، Quick 30 و Intensive 60 می‌توان استفاده کرد.
دکمه شستشو با حداکثر توان (Intensive) برای شستشوی البسه زیاد یا لباس‌هایی که خیلی کثیف هستند انتخاب این گزینه با توجه به برنامه انتخابی باعث افزایش مدت زمان شستشو می‌شود.
دکمه انتخاب دما (Temp) دکمه انتخاب دما، دمای فرآیندهای شستشو و خشک کن را برای برنامه انتخاب شده تعیین می‌کند. این دکمه را تا انتخاب دمای مناسب خود فشار دهید تا چراغ دمای مورد نظر روشن شود.
دکمه چرخش یا آبگیری (Spin) امکان تعیین دور چرخش لباسشویی برای برنامه‌های مختلف جهت آبگیری و خشک کردن با زدن کلید چرخش یا Spin به صورت مداوم، تا رسیدن به دور بر دقیقه مدنظر خود و سپس انتخاب دکمه شروع، می‌توانید آبگیری را تنظیم کنید.
دکمه آبکشی اضافی (+Rinse) به کمک این دکمه می‌توانید یک مرتبه مراحل آبکشی البسه را افزایش دهید. این دکمه را به مدت چند ثانیه فشار دهید تا مراحل آبکشی افزایش پیدا کند.
دکمه افزودن البسه (Add Item) اضافه کردن البسه جدید به لباسشویی وقتی ال ای دی روشن است، کلید افزودن لباس یا Add Item را فشار دهید. لباس‌ها را اضافه یا کم کنید و سپس دکمه شروع/ مکث را فشار دهید.
دکمه برنامه دلخواه (Favorite program) تنظیمات برنامه دلخواه خود را یکبار برای همیشه در دستگاه ذخیره کرده و برای دفعات بعدی به آن دسترسی داشته باشید. دستگاه را روشن کرده و یک برنامه را انتخاب کنید. تنظیمات اضافی و گزینه های دلخواه (نحوه شستشو، تعداد آبکشی، ضد چروک و…) را انتخاب کنید. کلید Favorite را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.

دکمه های ترکیبی ماشین لباسشویی ال جی

برخی قابلیت‌های ماشین لباسشویی ال جی با فشار دادن یا نگه داشتن همزمان چند دکمه فعال می‌شود.

قفل کودک، تمامی دکمه‌های دستگاه به جز دکمه روشن/ خاموش را از کار می‌اندازد. حتی با خاموش شدن دستگاه و روشن شدن مجدد آن، قابلیت قفل کودک فعال است و تا غیر فعال نکردن آن به این حالت باقی خواهد ماند.

  • برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک کلید یا کلیدهای مربوط به آن را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید.
  • پس از فعال شدن، عبارت CL روی نمایشگر ظاهر می‌شود.
  • هنگام غیر فعال شدن قفل کودک، زمان باقی مانده از شستشو نشان داده خواهد شد.

شستشوی دیگ، برنامه ویژه‌ای است که به کمک آن داخل دیگ لباسشویی را تمیز می‌کنید. در این برنامه به کمک میزان بیشتری از آب با دمای بالا و در سرعت چرخش بالا، تمامی نقاط داخلی دیگ لباسشویی تمیز می‌شوند.

مراحل کار:

  • ابتدا هرگونه لباس و چیزی را از داخل دیگ بیرون آورید و درب لباسشویی را ببندید.
  • سپس در محفظه جاپودری از پودر مخصوص ضد رسوب و تمیز کننده استفاده کنید.
  • دستگاه را روشن کرده و کلید یا کلیدهای شستشوی دیگ یا Tub Clean را ۳ ثانیه نگه دارید.
  • عبارت tcl روی نمایشگر ظاهر خواهد شد. دکمه شروع/ مکث را انتخاب کنید.
  • پس از پایان فرآیند درب دستگاه را باز بگذارید تا خشک شدن سریع‌تر اتفاق بیوفتد.

در مواقعی که موفق به عیب یابی آن نشدید پیشنهاد ما: خدمات تخصصی و فوری کاراباما امکان ثبت سفارش در 7 روز هفته (7 صبح تا 12 شب)

کلام پایانی

در این مقاله به بررسی معنای دکمه‌های ماشین لباسشویی و نحوه انتخاب برنامه شستشوی ماشین لباسشویی ال جی پرداختیم تا بتوانید به درستی از لباسشویی و قابلیت‌های متعدد آن استفاده کنید.

سوالات متداول

در صورتی که البسه خیلی کثیف باشند، استفاده از گزینه پیش شستشو یا خیس خوردن مناسب است. در این مواقع باید پودر شستشو نیز در محفظه جاپودری اضافه شود.

برای فعال یا غیر فعال کردن قفل کودک کلید یا کلیدهای مربوط به آن را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید. پس از فعال شدن، عبارت CL روی نمایشگر ظاهر می‌شود و هنگام غیر فعال شدن قفل کودک، زمان باقی مانده از شستشو نشان داده خواهد شد.

برای پاکیزگی بیشتر در حالت آبکشی، استفاده از گزینه شستشوی بهداشتی یا Medic Rinse توصیه می‌شود.

ل لباسشویی و یخچال را با اجرای نحوه عملکرد آن‌ها جدی بگیرید. این اقدامات در بالا رفتن عمر استفاده از این لوازم تاثیر بسزایی دارد

ن ما تماس بگیرید.  یکی از بهترین و پرفروشترین لباسشویی های ال جی است که همه امکانات را دارا می باشد.

 

دکمه بازگشت به بالا