اموزش روکش صندلی ساده

آیا تا به حال به داشتن یک صندلی ماشین با ظاهری جدید و زیبا فکر کرده‌اید؟ آیا به دوخت روکش صندلی ماشین خود علاقه‌مندید؟ اگر پاسختان بله است، ما در این مقاله با موضوع “دوخت روکش صندلی” همراه شما هستیم. صندلی‌ها، یکی از اجزای اصلی و قابل توجه داخل خودروها هستند. ظاهر و کیفیت صندلی‌ها تأثیر بسزایی در احساس راحتی و زیبایی داخل خودرو دارد. گاهی اوقات، ممکن است مایل باشید روکش فرسوده و کثیف صندلی ماشینتان را تغییر دهید و به آن رنگ و روی جدیدی ببخشید.

دوخت روکش صندلی برلیانس h330 ، نه تنها می‌تواند ظاهر خودرو را بهبود بخشد، بلکه به شما این امکان را می‌دهد انتخابی شخصی و منحصر به فرد برای طراحی داخل خودرو داشته باشید. این فرآیند، نیازمند تکنیک‌های خاصی است که در این مقاله به طور جامع به آموزش آنها خواهیم پرداخت. با دقت و هنر دستان خود، صندلی ماشینتان را به عنوان یک اثر هنری مدرن تغییر دهید و برای همه تحسین‌برانگیز شوید.

چگونه کاور پارچه ای برای صندلی غذاخوری درست کنم؟

همانگونه که می‌دانید میز ناهارخوری یک وسیله کاربردی برای خانه است. میز ناهارخوری اغلب در معرض کثیف شدن قرار دارد، پس روکش مخصوص صندلی را می‌دوزند که در عین زیبایی، میز ناهارخوری را نیز سالم نگه دارد که پس از گذشت چند سال نیز خراب نشده و نو باقی خواهد ماند. بعضی از افراد دوست دارند خودشان این کار را انجام دهند در این مطلب آموزش دوخت کاور صندلی را برای شما آورده ایم.

برای دوخت رویه صندلی، اول ابعاد گوناگون صندلی را اندازه‌ گیری كنید، پس از اندازه گیری روی الگو یا كاغذ، اندازه‌ها را برش دهید تا مقدار پارچه مورد احتیاج معلوم گردد.

برای دوخت حدود ۳ یا ۴سانتی‌متر اضافه تر در نظر بگیرید، چون پارچه روی صندلی قرارگرفته و مستقیماً روی آن دوخته می‌شود.

پس از برش پارچه برای هر قسمت، رویه قسمت تكیه گاه و جلوی تكیه گاه را روی قسمت پشت و جلوی صندلی بگذارید، به كمك سوزن ته گرد به شكل صندلی دور تا دور آن را به یكدیگر وصل كنید.

برای قسمت تكیه گاه صندلی، پس از فرم دادن به پارچه از روی سوزن ته گرد، آغاز به دوختن رویه كنید. قسمت پشت و جلو را به كمك كوك‌های ساده محكم به همدیگر بدوزید. پس از دوخت قسمت تكیه‌گاه لبه‌های اضافی پارچه را به كمك قیچی به آرامی برش دهید.

آموزش کاور پارچه ای صندلی ناهار خوری

برای دوخت رویه تشك نشیمن گاه، اول پارچه را روی قسمت بگذارید و با در نظر گرفتن مقداری اضافه به‌عنوان لبه، آن را به قسمت تكیه‌گاه متصل كنید، دور تا دور پارچه را با سوزن ته گرد به تشك وصل نموده، آنگاه دور تا دور آن را كوك های ساده بزنید.

برای قسمت دامن صندلی، به مقدار دلخواه ارتفاع آن را اندازه گیری نموده، آنگاه پارچه مورد نظر را به شكل دلخواه، به اندازه دور تا دور آن برش داده و به قسمت پایین نشیمن گاه متصل كنید، چنانچه دامن صندلی چین دار و حالت دار است، اندازه ۲ یا۳برابر را در نظرگرفته تا حالت چین دار پیداكند، برای دوخت رویه از هر نوع پارچه دلخواه می توان استفاده كرد.

پس از دوخت همه اطراف رویه صندلی، برای قسمت کناره ها كه كوك خورده است، از یك نوار یا بند تزیینی ویژه مبل استفاده كنید.

برای دوخت رویه صندلی، باتوجه به مدل‌های گوناگون برای هر قسمت مطابق توضیحات، رویه مناسب بدوزید، مثلا در بعضی مدل‌ها برای قسمت تكیه‌گاه رویه دوخت نمی‌شود، پس تنها برای قسمت نشیمن‌گاه و دامن صندلی رویه دوخته می‌شود.

نکاتی که در هنگام دوخت روکش صندلی ماشین باید در نظر بگیرید

در هنگام دوخت روکش صندلی ماشین، چند نکته مهم را در نظر بگیرید:

1. انتخاب روکش مناسب: مطمئن شوید که روکشی را انتخاب کنید که به اندازه و شکل صندلی ماشینتان می‌آید. همچنین، جنسی که انتخاب می‌کنید باید مقاوم و آسان برای تمیز کردن باشد.

2. برش درست: قبل از شروع دوخت، مطمئن شوید که روکش را با ابعاد درست و به درستی برش داده‌اید. استفاده از الگوی روکش یا اندازه‌گیری دقیق صندلی می‌تواند به شما در این مورد کمک کند.

3. دوخت محکم: از نخ‌های مقاوم و مناسب استفاده کنید و در هنگام دوخت، مطمئن شوید که دوخت‌ها محکم و استحکام کافی دارند. این کار موجب افزایش عمر روکش و جلوگیری از پاره شدن دوخت‌ها می‌شود.

4. صاف کردن و تنظیم: در طول فرآیند دوخت، مطمئن شوید که روکش را به طور صاف روی صندلی قرار داده‌اید و هیچ چین و چروکی وجود ندارد. با استفاده از دستمالی یا ابزاری مناسب، روکش را صاف کنید.

5. توجه به جزئیات: به جزئیاتی مانند نقاط اتصال، لبه‌ها و زوایای صندلی توجه کنید. این بخش‌ها باید به صورت دقیق و زیبا دوخته شوند تا روکش نهایی به شکل حرفه‌ای نمایش داده شود.

6. بررسی نهایی: پس از پایان دوخت، روکش را با دقت بررسی کنید و مطمئن شوید که هیچ قسمتی از آن ناقص یا لغزنده نیست. همچنین، روکش را روی صندلی قرار داده و از صحت نصب و نمایش آن اطمینان حاصل کنید.

7. آموزش و مشاوره: در صورتی که برای اولین بار روکش صندلی را می‌دوزید، ممکن است نیاز به آموزش و راهنمایی داشته باشید. در این صورت، به ویدیوها، کتاب‌ها یا منابع آموزشی مربوطه مراجعه کنید و از تجربیات دیگران بهره ببرید.

با رعایت این نکات، می‌توانید به صورت موفق روکش صندلی ماشین را بدوزید. تمرین و تجربه همچنین نقش مهمی در بهبود مهارت‌های دوخت شما ایفا می‌کند.

تعویض روکش صندلی

برخلاف تصور عامه که فکر میکنند تعویض روکش صندلی کار بسیار دشواری است و از پس تعویض آن بر نمی ایند ، تعویض روکش صندلی ماشین خیلی آسان است و نیاز به مهارت ندارد .

برای تعویض روکش صندلی چه باید کرد ؟

این یک سوالی است که اکثرا در ذهن دارند به سایت youtube مراجعه کنید ، اول از همه برای دسترسی به زیر صندلی باید صندلی ها را جابجا کنید و نخ زیر را باز کنید سعی کنید گره ای بزنید که دفعه بعد با کشیدن آن به راحتی بازش کنید .اگر نخ باز نشد ناچارید ببرید .

تعویض روکش صندلی جلو

بالشتک های صندلی را بردارید این کار نیز ساده است کمی فشار به سمت پایین بالشتک جدا می شود.

تعویض روکش صندلی عقب

صندلی عقب حالت کشویی دارد یک طرف را فشار دهید و همه روکش را دربیاورید .

اموزش نصب روکش صندلی خودرو

نصب روکش صندلی نیز همانند در آوردن روکش ها کار آسانی است .

  • ابتدا گیره و یا نخ روکش ها را بازکنید و از فنر جدا کنید
  • گیره را ببرید تا به شکاف ها و کلیه نقاط صندلی دسترسی داشته باشید
  • بند روکش را از شکاف رد کنید
  • بند روکش را بکشید تا روی صندلی محکم شود و جابجا نشود ،هرچه محکم تر باشد صندلی زیباتر به نظر میرسد
  • روکش پشتی را نیز بیندازید و تا پایین صندلی بکشید
  • بالشتک را فشار دهید تا جابیوفتد
  • صندلی عقب را نیز به همین طریق روکش را روی صندلی بکشید بند را از بین سگگ عبور دهید و گره بزنید
دکمه بازگشت به بالا