اینورتر پنتاکس مدل dsi400 را چگونه نصب کنیم؟

اینورتر پنتاکس مدل dsi400 را چگونه نصب کنیم؟

برای ادامه مباحث آموزشی مربوط به نصب و تعمیر اینورتر و درایوهای صنعتی و نکات ایمنی مربوطه، امروز مراحل سیم کشی، نصب و اتصال اینورتر پنتاکس TSI-400 را طی می کنیم. نکات مهم و ایمنی مرتبط در این مقاله به توضیح این موضوع می پردازیم.

اینورترهای سری DSI-400 و همچنین سایر لوازم و دستگاه های صنعتی و الکتریکی. به کابل های زیادی نیاز دارد بنابراین بررسی نکات امنیتی مختلف ضروری است. و نحوه نصب اتصال

از سوی دیگر، اینورتر پنتاکس برای راه اندازی و کارکرد در بهترین حالت به قطعات کوچک و سایر تجهیزات نیاز دارد. در مقاله امروز به نحوه نصب سیم کشی و دستورالعمل های ایمنی و همچنین قطعات لازم برای نصب اینورتر می پردازیم. همچنین برای خرید اینورتر پنتاکس می توانید به فنی و مهندسی ثامن مراجعه کنید.

روش های مدیریت دستگاه

ابتدا به موضوعات مختلف مربوط به کابل اینورتر پنتاکس می پردازیم و نحوه ساخت این کابل را همراه با نکات ایمنی توضیح می دهیم.

کابل های اینورتر در شرایط محیطی و ایمنی متفاوتی هستند و توجه به آنها نه تنها برای بهبود عملکرد اینورتر پنتاکس DSI-400 بلکه برای جلوگیری از خطرات احتمالی دستگاه بسیار مهم و کاربردی است.

اینورتر پنتاکس مدل dsi400 را چگونه نصب کنیم؟
اینورتر پنتاکس مدل dsi400 را چگونه نصب کنیم؟

توضیحات اتصال ترمینال

اینورترها دارای ترمینال های ورودی و خروجی متفاوتی هستند، بنابراین سیم کشی باید به درستی و با رعایت نکات ایمنی انجام شود.

انواع زیر از پایانه های اینورتر Pentax DSI-400 موجود است:

1) دکمه فرم

سیگنال های نسبتا ضعیف اغلب تحت تأثیر اتصالات امواج خارجی قرار می گیرند و بنابراین باید از کابل محافظ استفاده کرد و طول کابل نباید بیش از حد طولانی باشد و طول آن نباید بیش از 20 متر باشد.

اگر سیگنال آنالوگ در معرض تداخل موج قوی باشد، منبع سیگنال آنالوگ باید با فیلتر خازن حلقه مغناطیسی بسته شود.

2) وارد کانال دیجیتال شوید

برای نصب ترمینال ورودی دیجیتال جعبه اینورتر و اتصال به شبکه USB باید از کابل شیلد شده به طول 20 متر استفاده شود و برای جلوگیری از تداخل، فرآیند فیلترینگ لازم انجام شود.

روش سیم کشی DI یکی از این روش ها است. این روش اتصال در هنگام استفاده از منبع تغذیه خارجی استفاده می شود، J9 باید حذف شود و منبع تغذیه خارجی مثبت باید به OP وصل شود، در حالی که منبع تغذیه منفی باید به ترمینال DI وصل شود.

روش بعدی سیم کشی ترمینال های DI است که در این صورت باید اتصال OP با استفاده از جامپرهای J9 و 04 ولت به پورت COM وصل شود و ترمینال مشترک کنترل خارجی وصل شود. در صورت استفاده از منبع تغذیه خارجی، جامپر J9 باید خارج شود و منبع تغذیه خارجی منفی باید به OP و منبع تغذیه مثبت باید به ترمینال DI وصل شود.

3) محیط دیجیتال

اگر رله با خروجی دیجیتال کنترل می شود، بهتر است دیود را موازی با سیم پیچ رله در مدار وصل کنید تا منبع 24 ولت DC به راحتی آسیب نبیند و نسوزد.

خطا یا مشکل در اینورتر Pentax DSI-400 باعث توقف موتور و آسیب به عملکرد می شود. برای جلوگیری از این امر، می توانید از طراحی متفاوتی برای چرخاندن مستقیم موتور استفاده کنید.

لطفا توجه داشته باشید که فقط تست مدار کموتاسیون و فاز برق با فاز خروجی یکسان مبدل فرکانس نباید باعث ایجاد اختلال در جهت چرخش موتور شود.

دکمه بازگشت به بالا