نکات طلایی قبل از خرید حوله

در حالی که انتخاب با کیفیت در نهایت به خود شخصی بستگی دارد، نکاتی در هنگام خرید وجود دارند که هنگام انتخاب حوله یزدی مفید هستند. در این راهنمای خرید حوله یزدی، نحوه انتخاب حوله‌های حمامی را که راحتی، قابلیت خشک کردن و دوام دارند در اولویت قرار می‌دهیم، تا بتوانید حوله‌ای مناسب برای خود پیدا کنید.

Golden tips before buying towels

نکاتی که برای خرید حوله تن‌پوش باید بدانید

در هنگام خرید حوله پالتویی یا تن پوش، باید چند فاکتور را در نظر بگیرید. با در نظر گرفتن این عوامل می‌توانید حوله پالتویی را انتخاب کنید که گرما، راحتی و عملکرد خوشایندی را پس از حمام یا فعالیت‌های آبی برای شما فراهم کند.

  1. ابعاد حوله را در نظر بگیرید.

هنگام خرید حوله تن‌پوش، عرض شانه و قد را مد نظر قرار دهید. ترجیحاً قد حوله‌‌ای که می‌خرید تا زیر زانوهای شما باشد. حوله بلندتر، پوشش و گرمای بیشتری را ایجاد می‌کند و برای استفاده روزمره توصیه می‌شود، در حالی که حوله کوتاه‌تر ممکن است برای سفر راحت‌تر باشد.

در مورد اندازه حوله، قاعده کلی این است که باید حوله‌هایی بخرید که به اندازه کافی بزرگ باشد و بدن شما را بپوشاند. از خرید حوله‌های خیلی بزرگ خودداری کنید زیرا می‌توانند فضای زیادی را در حمام اشغال کنند و به سختی خشک شوند.

در ادامه چهار نکته برای اندازه گیری قد و عرض وجود دارد:

در هنگام خرید حوله تن‌پوش به آویز موجود در حمام و فاصله آن تا زمین توجه کنید تا حوله به زمین کشیده نشود.

سایز حوله حمامی که تهیه می‌کنید باید 2سایز بزرگتر از سایز اصلی خوتان باشد تا راحتی شما را دچار اختلال نکند.

از یک متر برای اندازه گیری خود استفاده کنید، در پهن‌ترین قسمت شانه‌های خود اندازه گیری را انجام دهید.

  1. مواد و جنس حوله را در نظر بگیرید

انتخاب حوله‌ای ساخته شده از مواد باکیفیت نیز ضروری است، زیرا دوام و قابلیت جذب عوامل کلیدی در انتخاب بهترین حوله برای استفاده شما هستند.

امروزه انواع مختلفی از حوله‌ها در بازار وجود دارند، مدلی را انتخاب کنید که راحتی را برای شما برآورده کند. به عنوان مثال، حوله‌های پالتویی اغلب از موادی مانند پنبه یا میکروفیبر ساخته می‌شوند. حوله‌های پنبه‌ای نرم و جاذب هستند، در حالی‌که حوله‌های میکروفیبر سریع خشک می‌شوند و سبک وزن هستند.

  1. طراحی حوله نیز دارای اهمیت است

بسیاری از حوله‌های موجود در بازار طرح‌های هیجان انگیز و چشم نوازی دارند. انتخاب حوله‌ای همرنگ با دکوراسیون حمام می‌تواند به فضای حمام روح ببخشد.

استفاده از رنگ‌های خنثی مانند سفید، جذابیت زیادی ایجاد می‌کند که در هر فضایی عالی به نظر می‌رسد. بهتر است از حوله‌های دارای طرح شلوغ دوری کنید، این طرح‌ها می‌توانند با دکوراسیون حمام شما در تضاد باشند و تمیزی و مدرنیته فضای شما را از بین ببرند.

در عوض، حوله های حمامی را انتخاب کنید که راحت، جاذب و قابل شستشو با ماشین لباسشویی هستند. حوله‌های پالتویی در طرح‌ها و رنگ‌های مختلف تولید می‌شوند. پیشنهاد می‌شود رنگ و طرحی را انتخاب کنید که با سبک یا شخصیت شما مطابقت داشته باشد.

  1. دوام حوله تن‌پوش اهمیت ویژه‌ای دارد

دقت در انتخاب مواد حوله بسیار مهم است مانند حوله‌های معمولی، حوله‌های پالتویی نیز باید به اندازه کافی بادوام باشند تا در برابر شستشوی مکرر و استفاده زیاد، مقاوم باشند.

  1. حوله کلاهدار بهتر است یا بدون کلاه

حوله‌های پالتویی به دو صورت کلاه‌دار و بدون کلاه تولید می‌شوند. حوله‌های کلاه‌دار برای گرم نگه داشتن سر و گوش‌های شما پس از حمام عالی هستند، در حالی‌که حوله‌های بدون کلاه سبک‌ترند و برای سفر پیشنهاد می‌شوند.

  1. قیمت

حوله‌های حمام لوکس می‌توانند قیمت بالایی داشته باشند، اما لازم نیست آنقدر هزینه کنید. می‌توانید حوله حمام با کیفیتی را پیدا کنید که قیمت مناسب‌تری داشته باشند. نکته کلیدی دانستن تفاوت بین گزینه کم هزینه و با کیفیت پایین و گزینه مقرون به صرفه و با کیفیت است که اکنون به لطف نکات مفید گفته شده می‌دانید.

قیمت حوله تن‌پوش بسته به بافت، جنس و طرح متفاوت است. هنگام انتخاب حوله‌ای که نیازهای شما را برآورده می‌کند، بودجه خود را در نظر بگیرید.

در خانه به چند حوله نیاز داریم؟

توصیه می‌شود در کنار حوله تن‌پوش، حوله دستی، را در حمام منزل خود داشته باشید، علاوه بر این، پیشنهاد می‌‌شود به ازای هر نفر یک عدد حوله از هر مدل موجود داشته باشید.

مراقبت صحیح از حوله

مراقبت صحیح از حوله نه تنها برای افزایش طول‌عمر حوله‌های شما ضروری است، بلکه برای کمک به حفظ حس لطافت و جذب  اب فوق العاده آن‌ها از طریق شستشوهای زیاد نیز ضروری است.

هر چند وقت یکبار باید حوله جدید بخرم؟

هنگامی که حوله‌های حمام کهنه می‌شوند، نه تنها کمی نازک و پاره شده به نظر می‌رسند، بلکه میکروب‌های ناپیدا را نیز در خود نگه می‌دارند. حتی با مراقبت‌های معمول و شست و شوی مکرر حوله‌های لوکس، باز هم باید هر دو سال یکبار تعویض شوند. یک علامت مطمئن برای خرید حوله‌های حمام جدید این است که به خوبی آب را جذب نمی‌کنند.

علاوه بر این، اگر متوجه شدید که حوله مورد علاقه شما تنها پس از چند بار استفاده یا حتی پس از شستن آن شروع به انتشار بو می‌کند، این بدان معناست که ممکن است باکتری‌هایی در الیاف حوله وجود داشته باشند که به اندازه کافی تمیز نمی‌شوند و این یعنی زمآیا شما هم تجربه استفاده از حوله گران قیمت، اما بی کیفیت را داشته‌اید؟ حوله‌ای که پس از چندبار استفاده و شست و شو، رنگ و جنسش تغییر کرده و باعث حساسیت پوستی شود؟ اگر پاسخ شما به تمامی این پرسش‌ها مثبت است، مقاله راهنمای خرید حوله حمام برای شما است. در این راهنمای خرید، ۵ نکته مهم که قبل از خرید حوله حمام باید بررسی کنیم را با شما در میان می‌گذاریم.

معیارهای تاثیرگذار در خرید حوله؛ سردرگم نشوید!

در این شرایط اقتصادی و گرانی، هیچکس دوست ندارد به دلیل انتخاب و خریدی اشتباه، در فواصل زمانی کوتاه برای یک وسیله چندبار هزینه کند. این موضوع شامل حوله حمام نیز می‌شود؛ شاید در نظر اول برای خرید مناسب‌ترین حوله، معیار و فاکتوری وجود نداشته باشد. به همین دلیل است که قبل از هرکاری، باید مقاله راهنمای خرید حوله حمام را مطالعه کنید.

در حال حاضر حوله‌ها با رنگ‌ها و طرح‌های گوناگون و برندهای متنوعی، به بازار عرضه می‌شوند؛ مدل‌هایی که شاید از نظر کیفیت، تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند، اما از نظر قیمت، فاصله زیادی از یکدیگر دارند. همین موضوع انتخاب یک حوله، با متریال مناسب را به کاری دشوار تبدیل کرده است. اگر می‌خواهید بدانید این اختلاف و تفاوت قیمت، به چه دلیل است با ما همراه شوید.

وزن حوله

وزن حوله‌ها بسته به کاربرد و جنسی که دارند، متفاوت است. حوله‌ها از پارچه‌های حوله‌ای، که زنجیره‌های بهم پیچیده پنبه هستند تولید می‌شوند و هرچقدر تراکم این پنبه‌ها بیشتر باشد، قدرت جذب و رطوبت آن نیز بیشتر خواهد بود. وزن حوله که با واحد GSM (گرم بر متر مربع) سنجیده می‌شود، به عنوان مثال حوله‌هایی با GSM بین ۳۰۰ الی ۴۰۰ برای آشپزخانه مناسب هستند. حمام، استخر، سونا و جکوزی، بین ۶۰۰ الی ۹۰۰ GSM وزن خواهند داشت.

برای بررسی تراکم زنجیره‌های پنبه حوله، بخشی از لایه خارجی حوله را بین انگشتان فشار دهید تا بتوانید زنجیره‌ها را حس کنید. با اینکار شما اگر حوله مناسب و با کیفیت باشد، زنجیره‌ها فاصله زیادی از یکدیگر نگرفته و نزدیکی را حفظ می‌کنند. در حالیکه در حوله بی‌کیفیت، متوجه فاصله گره‌های پنبه خواهید شد.

جنس حوله

اغلب مردم، حوله‌های پنبه‌ای را به سایر جنس‌ها ترجیح می‌دهند. هرچه میزان پنبه در حوله بیشتر باشد، قدرت جذب رطوبت و آب هم بیشتر خواهد بود. اما حوله‌های پنبه‌ای هم از نظر کیفیت، با یکدیگر یکسان نیستند. در حوله‌های با کیفیت از سه نوع پنبه استفاده می‌شود:

  • پنبه ترکی: این پنبه ممتاز در کشور ترکیه کشت شده و حوله‌های تولید شده از این پنبه نرم، راحت و بادوام هستند.
  • پنبه سوپیما: این پنبه در آمریکا کشت شده و به عنوان بهترین پنبه جهان شناخته می‌شود. حوله‌های تولید شده از این پنبه، قیمت بسیار بالایی دارند.
  • پنبه مصری: این پنبه‌ها در مصر کشت شده و الیافی بلند، فیبری و کرکی داشته و بسیار با دوام و پرطرفدار هستند.

اگر حوله‌ای از جنس الیاف مصنوعی در نظر دارید، ابریشم مصنوعی انتخاب کنید تا بیشترین قدرت جذب رطوبت را داشته باشد. انتخاب حوله‌ای از جنس ویسکوز نیز، شما را به سرعت از خرید پشیمان خواهد کرد؛ زیرا این حوله‌ها با چندبار شستشو، کیفیت خود را از دست می‌دهند.

اندازه حوله

شاید بتوان اندازه حوله را مهم‌ترین عامل، در خردی در نظر گرفت؛ به خصوص هنگامی که خرید آنلاین است و شما از پشت صفحه مانیتور انتخاب می‌کنید. در ادامه به معرفی اندازه‌های مختلف و رایج حوله حمام می‌پردازیم.

  • حوله حمام با اندازه ۶۰*۳۵: حوله‌های تولید شده در این اندازه، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین نوع حوله هستند.
  • حوله حمام با اندازه ۵۲*۲۷: این حوله‌ها که اغلب به عنوان استفاده می‌شوند، تمام بدن را پوشش داده و آن را به سرعت خشک می‌کنند.
  • حوله دستی با اندازه ۳۰*۱۶: برای خشک کردن دستان یا سر بعد از شست و شو، مناسب است.

رنگ حوله

در هنگام خرید حوله، نمی‌توان از طرح و رنگ چشم پوشید و فقط به کیفیت و قیمت توجه کرد. شما قرار است برای سال‌های طولانی از حوله استفاده کنید، پس باید رنگ و مدلی را انتخاب کنید که دوستش دارید. اما در هر حال بهتر است رنگی روشن انتخاب کنید، تا نه از بوی بد بلکه از روی رنگ تشخیص دهید که حوله به شست و شو نیاز دارد.

اما اگر فرزندتان رنگ‌ها و طرح‌های تیره را برای حوله می‌پسندد، لازم نیست نگران زمان تشخیص کثیفی حوله کودک باشید. متخصصان بیولوژی و پاتولوژی در دانشگاه پزشکی نیویورک، توصیه می‌کنند که حداکثر پس از سه بار استفاده از حوله باید آن را بشویید.

برند تولید کننده حوله

وقتی برای خرید حوله به بازار مراجعه می‌کنید، برندهای ایرانی و خارجی زیادی را مشاهده خواهید کرد. اما این موضوع نباید، باعث شک و تردید شما در خرید شود؛ زیرا در چنین شرایطی باید، حوله‌هایی با برند ایرانی که قدمت بیشتری داشته و شناخته‌شده‌تر هستند انتخاب کنید. برندهایی مانند برقع لامع، گلبافت و هنر و…بهترین انتخاب برای شما خواهند بود.

فرق حوله استخری و حوله تن پوش در چیست؟

بسیاری از خریداران حوله، با این پرسش روبرو می‌شوند که فرق حوله استخری و حوله تن پوش در چیست. حوله استخری، قدرت جذب بالایی داشته و بخش‌های زیادی از بدن را پوشانده و خشک می‌کند. حوله استخری در مقایسه با حوله حمام، ابعاد و ضخامت کمتری دارد و می‌توان از آن در مسافرت‌ها نیز استفاده کرد.

از حوله تن پوش برای خشک کردن بدن، می‌توان مانند یک لباس استفاده کرد. سایز حوله‌های تن پوش می‌تواند تمام قد، روی زانو یا تا بالای زانو باشد. این حوله‌ها تمام قسمت‌های بدن را به سرعت خشک کرده و با کلاهی که دارند باعث نم گیری و احساس گرمای بیشتری خواهند شد. حوله پالتویی (تن پوش) در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع و در سایزهای مردانه و زنانه و حتی به صورت تولید می‌شود.

تجربه‌ای متفاوت از خرید اینترنتی!

با وجود فروشگاه‌های معتبر و با سابقه‌ای که به صورت آنلاین هم فعالیت می‌کنند، دیگر نیازی نیست که زمان زیادی در بازار به دنبال حوله حمام باشید؛ با کمک یک این فروشگاه‌ها و اطلاعاتی که از مقاله راهنمای خرید حوله حمام بدست آورده‌اید، می‌توانید با چند کلیک buy textiles ساده، در طی چند روز آینده حوله حمام خود را بدون زحمت درب خانه تحویل بگیرید.

یکی از این فروشگاه‌های معتبر، یزد نساج است که با بیش از ۸۰ سابقه در زمینه منسوجات خانه و اکسسوری منزل، دامنه فعالیت خود را به اینترنت هم رسانده و امکان خرید آنلاین را نیز برای مشتریان خود فراهم کرده است. یزد نساج به روز ترین کالای خواب، حمام و جهیزیه عروس را در سه شعبه به صورت حضوری و آنلاین ارائه می‌دهد.

ما در حوله‌هایی که از پنبه مرغوب  و کیفیت بالا بافته می‌شوند عرضه می‌کنیم. به دلیل نرمی و لطافت این حوله‌ها، برای کودکان یا افراد با پوست حساس هم مناسبند و در انواع سایزبندی(   تا بزرگسال) تولید می‌شوند. وجود کلاه، جیب و بند در این حوله‌ها به راحتی هرچه بیشتر آن‌ها کمک می‌کند. همچنین دوروآبگیر، بدون پرزدهی و دارای چاپ ثابت هستند و از دوام بالایی برخوردارند.

دکمه بازگشت به بالا