اقتصادیایرانی کسب و کار

کدام ام وی ام ۱۱۰ بهتره

اگر نگاهی به آمار و ارقام داشته باشیم، می بینیم که قشر بزرگی از خریداران خودرو در ایران بودجه محدودی دارند و اکثر خریداران در رنج قیمت زیر 30 الی 40 میلیون تومان متمرکز شده اند. با این حال تنوع خودروهای ارزان قیمت در بازار بسیار محدود است و حال با افزایش شدید قیمت ها، بعید می دانیم که مردم با بودجه زیر 30 الی 40 میلیون تومانی خود بتوانند خودرویی با کارکرد پایین خریداری کنند و ناچار به خرید خودروهای قدیمی با کارکرد بالا خواهند بود که در چنین شرایطی، استهلاک و خرابی آنان هم بیشتر می شود.

در چنین محدوده قیمتی، مشتریان ناچار به خرید چند مدل محدود هستند که سردمدار آنها می تواند خودروی پراید باشد، هرچند در طول سال های اخیر حضور خودروهای چینی در بازار باعث شده تا تنوع خودروهای ارزان قیمت بهبودی نسبی پیدا کند و با بودجه زیر 40 میلیون تومان در کنار خودروی پراید، مشتریان می توانند خودروی ام وی ام 110 را هم در گزینه های خود قرار دهند، این درحالیست که هر دو اتومبیل توقف تولید شده و امکان خرید مدل های صفر کیلومتر آن به صورت شرکتی وجود ندارد.

حال در چنین شرایطی که سربه فلک کشیده و روز به روز به قیمت آن افزوده می شود، پا به پای آن قیمت قطعات یدکی هم افزایش پیدا می کند و متولیان قطعه سازی هم در تلاش برای افزایش قیمت آنان در بازار هستند تا زیان ده بودن خود را جبران کنند. پس لازم است که انتخاب مشتریان در بازار خودروهای ارزان قیمت دست دوم گزینه ای باشد که در صورت خرابی بتوانند از پس هزینه ها و خرید قطعات یدکی آن هم بربیایند.

به همین اساس در ادامه به این موضوع خواهیم پرداخت که در چنین شرایطی آیا خرید “ام وی ام 110 کارکرده” برای مشتریان به صرفه تر است یا خرید خودروی “سایپا پراید” و نگاهی به قیمت برخی از لوازم یدکی ام وی ام 110 آن در بازار خواهیم داشت که در صورت خرابی، تا چه اندازه می تواند برای مالکان خود هزینه ساز باشند.

سیستم تعلیق چند؟

معمولا سیستم تعلیق یک اتومبیل بیشترین فشار را تحمل می کند و در حالی که باید وزن اتومبیل را کامل تحمل کرده، لازم است که نیروی های عمودی وارد شده از سطح زمین را هم خنثی کرده و از انتقال آن به کابین سرنشینان جلوگیری کند و یا آن را کاهش دهد. به لطف جاده های نامناسب کشور و همچنین سرعت گیرهای زیادی که در سطح شهر وجود دارد که بعضی از آنان اصلا دیده نمی شود تا وقتی به آنان برسید یا حتی از جنبه دیگر کیفیت ساخت نه چندان خوب قطعات خودروهای ایرانی و یا وارداتی های چینی، باعث شده تا سیستم تعلیق خودروها معمولا طول عمر کوتاهی داشته باشند و خیلی زود صدای آنان بلند می شود.

با کمک فنرهای عقب شروع کنیم، برای خودروی پراید می توان کمک فنرهای عقب وارداتی برند HBN را با قیمت 199 هزار تومانی خریداری کرد و یا نمونه های داخلی شرکت عظام با قیمت 279 هزار تومانی در دسترس مشتریان قرار می گیرد، درحالی که کمک فنرهای عقب ام وی ام 110 با قیمتی حدودا 313 هزار تومانی فروخته می شود و همگی آنان وارداتی هستند.

برای چرخ های جلو هم کمک فنرهای ام وی ام 110 قیمتی حدود 440 هزار تومان دارد، ولی کمک فنرهای وارداتی جلو پراید را می توان با قیمت 199 هزار تومان و یا مدل های تولید داخل آن را با قیمت 290 هزار تومانی خریداری کرد.

تسمه تایم و واشر سرسیلندر چند؟

واشر نسخه های 3 سیلندر ام وی ام 110 محدوده قیمتی بین 122 الی 159 هزار تومانی دارد و واشر فلزی نسخه های چهار سیلندر آن را می توان با قیمت 99 هزار تومانی خریداری کرد، ولی پراید واشر سرسیلندر 60 هزار تومانی برای نسخه های معمولی و نهایت واشر سرسیلندر 79 هزار تومانی برای پراید یورو 4 خواهد داشت که در این بخش هم مقرون به صرفه بودن پراید را نشان می دهد.

برای خرید تسمه تایم ام وی ام 110 هم نیاز به پرداخت هزینه تقریبا 240 هزار تومانی خواهید بود، اما تسمه تایم پراید در مدل های مختلف با حداقل قیمت 115 هزار تومانی شروع شده و تا کمتر از 200 هزار تومان فروخته می شود.

ام وی ام 110

از قدیم گفتند که حادثه هیچگاه خبر نمی کند و اگر با ماشین یک تصادف جزیی هم داشته باشید، ممکن است که چراغ جلو و یا عقب شما آسیب ببیند و نیاز به تعویض آن داشته باشید. اگر در تصادف چراغ های های جلو آسیب ببیند، لازم است که برای خرید یک چراغ راهنمای ام وی ام 110 تقریبا هزینه 65 هزار تومانی صرف کنید و یا چراغ مه شکن آن به قیمت 70 هزار تومان فروخته می شود، درحالی که چراغ اصلی روشنایی این خودرو با قیمتی تقریبا 550 هزار تومانی فروخته می شود.

در صورتی که پراید داشته باشید، هزینه شما برای خرید چراغ جلو بسیار کمتر خواهد شد و برای مدل های معمولی با 60 هزار تومان هم می توانید مجموعه کامل چراغ جلو را خریداری کنید و یا چراغ جلوی 131 در بازار به قیمت کمتر از 130 هزار تومانی فروخته می شود. راهنمای اطراف بدنه هم جفتی 6000 تومان و یا راهنمای اصلی جلو هم جفتی 26 هزار تومان در بازار فروخته می شود که در این بخش هم می توان خودروی پراید را کم هزینه تر دانست.باتوجه به همین بخش هایی که بررسی کردیم، می توان مطمئن شد که خودروی پراید برای قطعات یدکی خوآیا تمایل به خرید ام وی ام 110 دارید؟

معرفی ام وی ام 110 ، چرا چینی ها محبوب شدند؟

قبل از اینکه با ام وی ام و معایب ام وی ام 110 جدید آشنا شویم خوب است بدانیم که این روزها خودروهای چینی با برندهای مختلف در معابر شهرهای کشورمان خودنمایی می‌کنند. زمان زیادی از روزهایی که مردم حالشان از تولیدات این خلق چشم‌ تنگ به هم می‌خورد نگذشته است. تا همین چند سال پیش، بیشتر افراد با دیدن ماشین‌های چینی چهره‌شان در هم می‌رفت و خلقشان تنگ می‌شد.

حالا در اواخر سال 97 اما قصه به شکل دیگری است و بسیاری از مردم برای داشتن بعضی از این چینی‌ها رو به خرید اقساطی و چکی می‌آورند. پیشرفت خودروسازان چین از طرفی و اعمال محدودیت‌های مضحک توسط مسئولین از طرفی دیگر، باعث شده تا بسیاری از مردم جامعه که هنوز توانایی خرید خودروی 0 کیلومتر را دارند چاره‌ای جز خرید این خودروها و یا خودروهای وطنی خودمان نداشته باشند.

به‌هرحال کار به اینجا کشیده و خودروهایی که روزگاری نه‌چندان دور از منفورترین‌ها بودند، هم‌اکنون به دلیل قیمت بالا در برخی از مدل‌ها برای بسیاری دست‌نیافتنی شده‌اند. هموار کننده‌ی این مسیر برای خودروسازان چینی  بود. ام وی ام از محصولات شرکت  است. این کمپانی مستقیماً به دولت چین تعلق دارد و بنا به دلایلی که خودشان می‌دانند تصمیم گرفتند تا برخی از محصولات خود را در ایران بانام ام وی ام به بازار عرضه کنند. این مقاله هم در مورد معایب ام وی ام 110 است.

ام وی ام 110 کپی برابر اصل ماتیز

روح بزرگ ام وی ام 110 که دوو باشد در دهه‌ی 80 خورشیدی که محصولات دوو همچنان در ایران تولید می‌شد، در کنار سی یلو، اسپرو و ریسر، دووی دیگری وجود داشت به نام ماتیز. خودرویی بسیار جمع‌وجور که مصرفی کاملاً شهری داشت. گرچه در ابتدای ورود این خودرو به بازار هجمه‌های زیادی علیه آن وجود داشت، اما پس از مدتی به دلیل کم‌مصرف بودن و خصوصیات خوب مربوط به خودروهای شهری جای خود را در دل مشتریان و به‌خصوص خانم‌ها باز کرد.

قسمت و تقدیر به‌گونه‌ای بود که جنرال موتورز آمریکا دوو را خرید و به دلیل روابط دوستانه و بسیار خوب ایران و آمریکا! محصولات دوو با ایران و مردمانش خداحافظی کردند.

کمپانی چری که گویا در کمین نشسته بود زمان را مناسب دید و با خروج دوو از ایران خودرویی ساخت که کپی کامل از دوو ماتیز بود و نام آن را ام وی ام 110 گذاشت. این خودرو توانست جایی که ماتیز به‌سختی و با کیفیت خوب برای خود فراهم کرده بود را غصب کند و همچنین سیگنالی به دیگر خودروسازان کشور خود بفرستد. بیایید، اینجا فتح شدنی است!

ام وی ام 110 قدیم

همان‌گونه که گفتیم ام وی ام 110 در ابتدا کپی کاملی از ماتیز بود که هیچ تلاشی هم برای متفاوت جلوه کردن آن نشده بود. دلیلی برای این امر هم وجود نداشت، این خودرو آمده بود تا جای ماتیز را بگیرد. البته باید گفت که این کپی و تقلید فقط در ظاهر بسیار شبیه به ماتیز بود و در مسائل فنی و ایمنی فاصله‌ای زیادی با آن داشت. خلاصه که پس از مدتی حضور در بازار ایران بازهم القابی که در ابتدا به ماتیز می‌دادند به ام وی ام 110 اطلاق شد. قورباغه، جاروبرقی، جاسوئیچی و … .

هرچقدر که ماتیز برای کسب احترام جامعه تلاش کرد، این خودرو برعکس آن عمل کرد و شاید تنها نکته‌ی مثبت آن مصرف سوخت بسیار پایین بود. به‌قدری پایین که می‌گفتند کافی است با آن از کنار پمپ‌بنزین عبور کنید تا با بوی بنزین به حرکت خود ادامه دهد. البته با توجه به موتور کم قدرت و خسته‌ای که روی این خودرو قرار داشت، این مسئله طبیعی بود. ام وی ام 110 در ابتدا تنها در نسخه‌ی 3 سیلندری روانه‌ی بازار می‌شد.

حجم این موتورهای 3 سیلندر تنها 800 سی‌سی بود و 51 اسب بخار و 70 نیوتون متر گشتاور تولید می‌کرد. سپس مدل 4 سیلندر آن به بازار آمد که حجم 1.1 لیتری داشت، کمی بیشتر از 2 بطری کوچک آب‌معدنی. این موتورهای کم قدرت، حرکت کردن را برای این اسباب‌بازی به جان کندن تبدیل می‌کرد. در برخی موارد اگر 4 نفر سرنشین در این خودرو حضور داشتند از رمپ پارکینگ بالا نمی‌آمد و همه باید پیاده می‌شدند تا ماشین بتواند حرکت کند.

ایمنی ام وی ام 110 طرح قدیم

در مورد ایمنی این خودرو هم بگذارید این را بگوییم که چند سال پیش خبری به بیرون درز کرد با این مضمون: خودروی ام وی ام 110 دارای کم‌ترین ضریب ایمنی ممکن است و حتی در چین هم اجازه‌ی تردد در داخل شهر را ندارد چه برسد به جاده‌های بین‌شهری، تنها مکانی که می‌توان از این خودرو استفاده کرد در داخل شهرک‌های صنعتی است.

به زبان دیگر یعنی این خودرو آن‌قدر امن نیست که خود دولت چین هم که به قساوت قلب و کمونیسم مشهور است نمی‌گذارد مردمش از این خودرو استفاده کنند؛ اما در ایران خانواده‌ای کم‌جمعیت سوار بر این خودرو از تهران تا بندرعباس می‌روند. حالا تقصیر متوجه مسئولین و اهمیت بیش‌از‌حدی است که به ما می‌دهند یا مردم به خاطر ناآگاهی و بی‌توجهی‌شان مقصر هستند را نمی‌دانیم.

ام وی ام 110 جدید

ام وی ام 110 جدام وی ام برای به دست آوردن بازار و شروع انقلاب چینی‌ها نیاز داشت تا به‌جای دوو وارد ایران شود. این خودروساز هم پس‌ازاینکه جای خود را تثبیت کرد فهمید می‌تواند بیشتر شبیه خودش باشد. ام وی ام 110s در طراحی ظاهری منحصر به خود ام وی ام است.

طراحی این خودرو هم مانند بیشتر خودروهای جدید چینی در ایتالیا انجام‌شده است و اگر نگوییم زیبا است نمی‌توانیم چیزی از زشت بودن آن‌هم بگوییم. در کل با توجه به کاربرد شهری خودرو طراحی مناسبی است. طراحی خودرو در داخل هم پیشرفت محسوسی داشته که البته قابل‌انتظار هم بود؛ اما مانند اکثر خودروهای چینی کیفیت قطعات داخل خودرو بسیار بد است. موتور این خودرو 1 لیتری و 4 سیلندر است که برای خودرویی با این وزن و ابعاد بد هم نیست ولی با هر دیدی که نگاه کنیم بازهم ضعیف است.

این ضعف به‌خصوص وقتی چندسرنشین درشت‌اندام در آن بنشینند مشهود است. البته اگر چندسرنشین درشت‌اندام داخل این خودرو جا شوند. خرید لوازم یدکی mvm یکی از دغدغه‌های افرادی است که از این برند بهره می‌برند. اگرچه قطعات این خودرو به صورت فیزیکی در دسترس هستند، اما می‌توانید لوازم یدکی ام وی ام را به صورت آنلاین و اینترنتی هم خریداری کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا