چه پارچه ای برای استفاده سایبان استخر در شمال ایران مناسب است؟

انواع سایبان در تولیدی ایران سایبان با برترین کیفیت و مناسبترین قیمت تولید میشود. سایه بان وسیله ای بسیار کاربردی میباشد. که از آن برای محافظت از فضای منزل و مغازه در مقابل انواع شرایط جوی استفاده می شود. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به همت شاهد تنوع زیادی در تولید  انواع سایه بان ها هستیم.

ویژگیهای انواع سایه بان

امروزه صنعت ساختمان نیز همانند سایر صنایع دیگر در حال گسترش و به روز رسانی است. به گونه ای که در اکثر کشورهایی که در حال توسعه می باشند. ایده ها و راهکارهای زیادی جهت ایجاد رفاه و آسایش مردم همه روزه به وجود می آید. یکی از این راهکارها و ایده های موثر می باشد. که از آن می توان در انواع ساختمان هایی مانند مراکز مسکونی و تجاری و عمومی و اداری و صنعتی و خدماتی درمانی به راحتی استفاده نمود. سایه بان و چادر دارای تنوع گسترده ای می باشد. که هر کدام از آن ها به نوبه ی خود دارای مزیت های ویژه ای هستند.

از جمله قابلیتهای انواع سایبان می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

جلوگیری از تابش نور خورشید

سایبان این امکان را فراهم می کند. که گرمای طاقت فرسای تابستان و یا وقتی که باران شدید است. به راحتی بتوان از فضای بیرونی بهره مند شد. از دیگر مزایای انواع سایبان ها این است که موجب ایجاد یک حفاظ در مقابل نور خورشید برای اثاثیه ی منازل می شود. همین امر موجب می شود تا رنگ قالی های و لوازم خانگی شما در اثر تابش اشعه ی نور خورشید تغییر رنگ ندهد.

ایجاد فضایی برای خارج از آپارتمان

در صورتی که فضایی برای استفاده از بیرون خانه نداشته باشید. می توانید به راحتی یک کوچک برای نشستن و دورهمی های خانوادگی با انواع سایه بان ایجاد نمایید. این سایبان ها می توانند موجب راحتی فرزندان شما به هنگام بازی در فضای باز شده و موجب ایجاد سایه ی خنک و هوایی بهاری و مطبوع شوند.

کمک به خنک سازی فضاهای داخلی با ممانعت از ورود نور خورشید

از دیگر مزیت های استفاده از در کاهش دمای هوا تا 15 درجه ی سانتی گراد می باشد. و همین موضوع می تواند منجر به کاهش مصرف انرژی شود. امنیت و سلامت محیط و سلامت جسمی با استفاده از چادرهای های می تواند. از دیگر مزایای آن باشد.

روکش انواع سایبان

انتخاب کار تخصصی می باشد. برخی مواردی که باید در انتخاب روکش مناسب برای انواع چادر دقت نمایید به شرح زیر هستند:

  1. دوام آن
  2. مقاومتی که باید در برابر آب داشته باشد.
  3. محافظت در مقابل اشعه ی ماورای بنفش
  4. مقاومت و استحکام در برابر آتش
  5. دارا بودن به تراکم پارچه ی بیشتر

What fabric is suitable for pool canopy use in northern Iran

انواع روکش سایه بان

دارای انواع گوناگونی است. و از جنس های مختلفی استفاده می شود که به شرح زیر است:

روکش پی وی سی

یکی از متداول ترین ماده ای که در روکش انواع سایه بان استفاده می شود. پی وی سی می باشد. که از دوام بالایی نیز برخوردار است. در برابر آب نیز بسیار مقاوم می باشد.

روکش نانو

از دیگر روکش های متداولی که برای انواع سایبان ها استفاده می شود، جنس برزنتی است. این ماده ای که برای روکش سایبان ها استفاده می شود در مقابل اشعه ی ماورای بنفش بسیار مقاوم می باشد. ولی باید به این نکته دقت شود که روکش چادر نانو در برابر آب مقاوم می باشد نه این که ضد آب است. یعنی می تواند آب را برای مدت زمان خاصی در خود نگه دارد ولی خوب در نهایت امکان نفوذ آب وجود دارد.

روکش چادر اکریلیک

این پارچه های مصنوعی که دارای پوشش اکریلیک می باشد. دارای طول عمر طولانی تر و بالاتری از بوم سنتی هستند. این روکش دارای انواع متفاوتی است که با توجه به سلیقه ی خود می توانید یکی از آن ها را انتخاب نمایید. این پارچه ها به صورت پارچه های 100 درصد اکریلیک و پارچه های پلی استر با مخلوط های اکریلیک و پنبه و پلی استر با پوشش اکریلیک می باشد. ذکر این موضوع از قاعده مستثنی نمی باشد که پلی استر به تنهایی و بدون روکش اصلا برای سایه بان ها گزینه ی مناسبی نمی باشد. چون در مقابل نور آفتاب مقاومت بالاتری ندارند. پارچه های سایبان اکریلیک از وزن بالاتری برخوردار بوده و شفافیت زیادی ندارند. ولی در منطقه هایی که رطوبت بالایی دارد به خوبی کار می کند. طول عمر بالایی نیز دارد ولی خوب کمی گران تر از سایر گزینه ها می باشد.

روکش سایبان فلزی

روکش سایبان فلزی از قدمت بالایی برخوردار است و از سالیان پیش استفاده از این روکش ها بسیار رواج داشت. این نوع روکش برای سایه بان های ثابت مناسب بوده و امکان جمع کردن آن وجود ندارد ولی در برخی از مدل های آن که دارای لولا هستند می توان ان را به سمت بالا و یا پایین جمع نمود. از مزیت های این روکش در این است که نیاز به تعمیر و حساسیت در نگهداری به آن صورت ندارند.

روکش سایبان فایبرگلاس

روکش های فایبرگلاس یکی از جایگزین های سبکی است که به جای فولاد و یا آلومینیوم می توان استفاده کرد. این سایبان ها در مواد قالب ریزی شده با رنگ های دلخواه ریخته شده و همین موضوع می شود تا گزینه های زیادی برای انتخاب شکل ظاهری آن وجود نداشته باشد. این روکش ها دارای ظاهری کدر هستند. و در برخی مواقع به صورت کمی شفاف موجود هستند که همین مدل ها امکان عبور نور کم را از حالت تاریکی مطلق کاهش می دهند. این روکش ها علی رغم مزیت های خاصی که دارند, دارای برخی ایراداتی نیز هستند به این صورت که ممکن است شکننده و با ترک خورده شوند. و از دیگر معایب آن در شکل ظاهری محدود آن است..

موارد استفاده از سایه بان برای منازل

سایه بان خانه

می تواند موجب کاهش ورود نور آفتاب و تابش خیره کننده ی آن به داخل خانه شده و فضا را در مقابل بارش برف و باران محافظت نماید. برخی از افراد نیز به دلیل جلوه ی خاص و زیبایی که این سایبان ها به خانه می دهند به این سازه علاقه مند هستند و از نصب آن به عنوان یک محصولی که موجب زیبایی بصری می شود لذت می برند.

چادر حیاط

از سایه بان حیاط برای نشستن در محیط های خارجی نظیر حیات خانه و یا محوطه های اداری و سایه بان باغ های عمومی و یا خصوصی استفاده می شود.

چادر پنجره

این نوع از سایبان ها برای ممانعت و جلوگیری تابش مستقیم نور خورشید بر داخل خانه استفاده می شود. برای اندازه گیری عمق آن می توان مطابق با عرض جغرافیایی پنجره اقدام نمود. نحوه ی نصب انواع سایه بان پنجره به این صورت است که در بالای پنجره به شکل افقی وصل می شود و یا به صورت عمودی جهت ممانعت از تابش های سمت غربی در کنار درب و پنجره ها نصب می گردد.

ساخت بارانگیر

باران گیر درب

باران گیر تراس

سایبان باربیکیو

سایه بان تراس

برای شما این امکان را فراهم می کند تا دارای یک فضای مسقف و متحرک شوید. برای تراس می توان از انواع سایبان مختلفی استفاده کرد. با استفاده از چادر تراس می توان در تمامی ساعات روز از این فضا استفاده نمود. کاربرد دیگر نصب در خنک شدن فضای خانه در آفتاب داغ تابستان است. و از همه مهم تر برای افرادی که علاقه مند به ایجاد فضای شیک و دلنشین است این قابلیت وجود دارد تا رنگ و طرح سایه بان خود را با نمای ساختمان و فضای تراس خود ست نمایند.

سایبان خودرو ( سایه بان ماشین, چادر پارکینگ)

به دلیل این که اگر ماشین در زیر سایبان نباشد. ممکن است در معرض خطرهای احتمالی زیادی قرار بگیرد. از جمله خطراتی که در صورت نبود احتمال دارد برای ماشین ها اتفاق بیفتد به این صورت است که:

  1. موجب آسیب دیدن بدنه ی ماشین در اثر بارش باران های مکرر
  2. رنگ پریدگی بدنه
  3. آسیب دیدن قطعات داخلی ماشین و پوسیدگی روکش های صندلی
  4. احتمال سقوط اشیا بر روی ماشین.

سایه بان بالکن

یکی از بهترین گزینه های استفاده بهینه از تراس خانه ها در استفاده از است. این سایه بانشیک دارای سازه ی بسیار مقاومی است که در بالکن نصب می شود و استفاده از محیط و فضای تراس را در روزهای آفتابی برای ساکنین میسر می سازد. این نوع از انواع سایبان دارای مقاومت بالایی در مقابل رطوبت باران و برف و تگرگ می باشد و موجب ایجاد فضایی پر از آرامش برای صاحبان خانه می شود.

سایه بان پاسیو

با توجه به اندازه پاسیوی مورد نظر, شرکت ایران سایه بان می تواند یک سایه بان پاسیوی مناسب را طراحی نماید. برخی از این سایبان ها به دیوار متصل می شوند و در دو صورت دستی و اتوماتیک می تواند باشد. با نصب این پاسیو ها می توان از فضای پاسیو به بهترین شکل ممکن استفاده نمود. کاربرد چادر پاسیو در این است که می توان از فضای پاسیو نهایت استفاده را داشت و از تابش شدید نور خورشید در ساعات معین روز جلوگیری به عمل آورد و همین طور از رطوبت و بارش تگرگ و برف و باران به ناحیه ی تحت پوشش ممانعت می کند.

سایه بان ویلا

علاوه بر کنترل نور خورشید در روزهای گرم تابستان می تواند موجب ایجاد جلوه و نمای بسیار زیبا به محیط شود. این سایبان ها را می توان از سازه های چوبی طراحی نمود که دارای تجهیزاتی همچون پارچه و یا گیاه های رونده باشد. این فضا را می توان به صورت جدا و یا متصل به خانه و ویلا انجام داد.

سایه بان باغ ( سایبان باغی )

به دلیل این که کشور زیبا و سرسبز ایران مملو از باغ های زیبا می باشد وجود یک چادر باغی در آن می تواند موجب ایجاد یک فضای راحت و محیطی آرام شد. این نوع سایبان ها می تواند تلفیقی از انواع متریال ها باشد. کاربرد اصلی سایه بان باغ در جلوگیری از تبخیر آب و آفتاب سوختگی و کاهش مصرف آب و در نهایت افزایش عملکرد در واحد سطحی در درختان می باشد.

سایبان استخر

با نصب می توانید در تمامی ساعت های روز به راحتی شنا کنید. همین طور چادر های استخر موجب می شود تا از بارش برف و باران در داخل استخر جلوگیری به عمل بیاد. از دیگر کاربردهای استفاده از سایبان استخر در این است که می توان در محیط استخر یک پوششی را برای راحتی بیشتر بانوان و ایجاد جلوه ی زیبا به فضا فراهم نمود. از دیگر کاربردهای اصلی آن در جلوگیری از تبخیر آب استخر می باشد. در دو نوع متحرک و ثابت می باشد که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های خاص خود هستند.

روکش استخر

از روکش استخر می توان در زمان هایی که از استخر استفاده نمی کنند, روی استخر را پوشاند. استفاده از روکش استخر در استخرهای فضای بیرونی موجب می شود تا آشغال های اطراف و برگ های درختان در داخل استخر نریزد و از همه مهم تر می توان موجب صرفه جویی 50 تا 70 درصدی مصرف انرژی شد. روکش استخر دارای انواع گوناگونی می باشد که مطابق با جنس آن و اتوماتیک بودنش دسته بندی می شود.

دکمه بازگشت به بالا