بهترین زمان کرم دور چشم

سرم دور چشم کافئین لاکچری کوین  به صورت معجزه‌گر می‌تواند به شما در درمان انواع عارضه های دور چشم کمک کند. از چین و چروک دور چشم گرفته تا تیرگی یا پف اطراف آن، همگی به کمک کرم دور چشم درمان می‌شوند. البته برای گرفتن نتیجه درست و خوب، لازم است بدانید چه نوع کرمی‌ را چه موقع و به چه میزان و روشی استفاده کنید. در این مقاله با شما درباره روش استفاده و بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم صحبت می‌کنیم.

بهترین روش استفاده از کرم دور چشم چگونه است؟

برای بهره بردن از محصول دور چشمتان، باید بدانید آن را به چه میزان و چگونه استفاده کنید. قبل از هر چیز با کمک مشاوره پوست، مخصوص خود را پیدا کنید. به عبارت دیگر بر اساس عارضه ای که دارید، محصول مناسب را انتخاب کنید. برای مثال اگر دور چشمتان به چروک مبتلا شده از کرم دور چشم ضد چروک استفاده کنید. یا اگر پوست دور چشمتان تیره شده، از کرم ضد تیرگی دور چشم  و  از سرم لایه بردار لاکچری کوین برای پوستتان بهره ببرید. برای رفع پف و تورم دور چشم نیز باید سراغ محصولات ضد پف چشم بروید.

در مرحله بعد باید پوست صورتتان را کاملاً تمیز کنید. حتی به اندازه ذره‌ای لوازم آرایش یا آلودگی‌های محیطی نباید روی صورتتان باشد سپس از سرم کلاژن لاکچری کوین استفاده کنید. پوست اطراف چشم را با کمک حوله نرم و به‌آرامی خشک کنید. اکنون به اندازه یک نخود از کرم دور چشم را روی انگشت حلقه خود بریزید و با ضربات بسیار آرام و نرم روی پوست دور چشمتان منتقل کنید. توجه داشته باشید که هرگز نباید کرم دور چشم را روی پوست خود بمالید یا فشار دهید. این کار باعث ایجاد خون‌مردگی زیر پوست و در نتیجه تیرگی اطراف چشم می‌شود.

مزایای کرم دور چشم

یکی از اهداف اصلی کرم دور چشم به جز روشن کردن این نواحی و همچنین از بین بردن چروک دور چشم، این است که برخی از مواد مغذی را به دور چشم برساند که در کرم‌های صورت به میزان متفاوتی وجود دارد و باید برای اطراف چشم از دزهای ضعیف‌تر استفاده شود. پوست نازک اطراف چشم نسبت به پوست ضخیم‌تر در دیگر قسمت‌های صورت، جذب بهتری دارد و اگر استفاده از کرم‌های معمولی صورت که برای اطراف چشم قوی هستند بیش از حد مورد استفاده قرار گیرند، باعث آسیب رساندن به پوست دور چشم می‌شوند. کرم‌های دور چشم به صورت اختصاصی برای رطوبت دهی به ناحیه اطراف آن فرموله شده‌اند و به همین دلیل است که در حجم کمتر، قیمت بالاتری نسبت به دیگر کرم‌های صورت دارند.

زمانی که به دنبال کرم دور چشم خوب و مناسب خود می‌گردید، بهترین گزینه کرم‌های بدون بو و ضد حساسیت هستند. کرم‌هایی که عطر زیادی دارند، برای اطراف چشم پیشنهاد نمی‌شوند. کرم دور چشم لانکوم، کرم دور چشم لورال و کرم دور چشم کلینیک از برندهای پیشنهادی هستند. البته کرم دور چشم خوب ایرانی هم در برندهای معتبر داخلی تولید می‌شود.

برخی از کرم‌های دور چشم دارای کافئین هستند و به صورت موقت موجب سفت شدن پوست اطراف چشم می‌شوند و تأثیر سریع‌تری در چهره ایجاد می‌کنند. گفته شده کافئین باعث بهبود گردش خون می‌شود و می‌تواند پف اطراف چشم را کاهش دهد. همچنین اگر کرم دور چشم را قبل از استفاده درون یخچال قرار دهید و به صورت سرد آن را اطراف چشم استفاده کنید، می‌توانید پف اطراف چشم را کم کنید.

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم

بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم را می‌توان از سه منظر بررسی کرد. در ادامه هر سه را برایتان توضیح می‌دهیم.

۱. صبح برای استفاده از کرم دور چشم مناسب‌تر است یا شب؟

همان طور که همه شما می‌دانید، پوست بدن در طول شب به بازسازی خود می‌پردازد. به همین دلیل هم هست که باید محصولات مراقبت از پوست را قبل از خواب استفاده کرد تا مواد مغذی آن‌ها در طول زمان خواب به پوست برسند. با این توضیح بهتر است از کرم دور چشم خود قبل از خواب استفاده کنید. البته بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه قبل از خواب این کار را بکنید که در طول زمان استراحتتان، کرم دور چشم با بالشت یا ملحفه شما تماس نداشته باشد و زحمتتان هدر نرود.

از سوی دیگر نور حورشید و آلودگی‌های محیطی باعث پیر و خسته شدن پوست دور چشم می‌شود. پلک‌زدن، چشمک‌زدن، خمیازه کشیدن، حتی خندیدن و تنگ‌کردن چشم در مواقع مواجهه با نور خورشید نیز باعث ایجاد چین و چروک اطراف چشم می‌شود. برای همین لازم است از کرم دور چشم حاوی ضد آفتاب و ضد چروک استفاده کنید تا مانع از بروز این اتفاقات شوید. در نهایت باید گفت استفاده از کرم دور چشم، شب قبل از خواب و صبح قبل از خروج از منزل لازم است.

۲. کرم دور چشم را در کدام مرحله از آرایش استفاده کنیم؟

در واقع باید پرسید بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم در کدام مرحله از آرایش است. پاسخ این پرسش بسیار کوتاه است. پس از شستن صورت و استفاده از تونر برای رفع همه آلودگی‌ها، زمان استفاده از کرم دور چشم است. البته لازم است کمی صبر کنید تا محصول جذب پوستتان شود، سپس سایر مراحل آرایش را انجام دهید. پیشنهاد ما این است که قبل از آرایش، با کمک ماسک صورت، همه منافذ را باز و پاکسازی کنید تا کرم دور چشم یا کرم ضد آفتابتان بهتر جذب شود.

۳. مصرف کرم دور چشم را از چه سنی شروع کنیم؟

می‌دانید که کرم دور چشم فقط جنبه درمانی ندارد و گاه برای پیشگیری از بروز عارضه ها استفاده می‌شود. فرقی نمی‌کند که یک نوجوان ۱۷ساله باشید یا یک فرد میانسال، بهتر است استفاده از کرم دور چشم را از همین لحظه شروع کنید. در واقع به محض عبور از مرحله نوجوانی، بهتر است مراقبت از پوست دور چشمتان را جدی بگیرید و از برای پیشگیری از بروز عارضه های مختلف بهره ببرید. با این اوصاف بهترین زمان استفاده از کرم دور چشم می‌تواند از شروع دهه سوم زندگی یعنی حدود ۲۰سالگی به بعد باشد.

استفاده از کرم دور چشم، در چه سنی مناسب است؟

پزشکان بهترین رده سنی برای مصرف کرم دور چشم را دهه سوم زندگی هر فرد می دانند. اما ممکن است پوست برخی افراد زودتر مشکلات را نشان دهد و به کرم نیاز داشته باشد. در هر سن و سالی که باشید استفاده از کرم دور چشم به سلامت پوست شما کمک می کند و جلوی بروز عارضه های پوستی را می گیرد. فرقی نمی کند چه سنی دارید. از همین الان شروع کنید و زمان استفاده از کرم دور چشم را به تعویق نیاندازید!

روش صحیح استفاده از کرم دور چشم

در کنار اهمیت زمان استفاده از کرم دور چشم، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که در اثربخشی پوست اطراف چشم بسیار مهم هستند. یکی از اصلی ترین عوامل موثر، روش استفاده از کرم دور چشم است. قبل از هرچیز بهتر است با آگاهی کامل و دریافت مشاوره، سال 2023 را خریداری کنید تا دیگر دغدغه ای بابت خوب بودن آن نداشته باشید و سپس کرم مورد نظر را دور چشم بزنید.

نحوه اصلی استفاده از کرم دور چشم به این صورت است که شما باید به اندازه یک نخود از کرم خود بردارید و روی پوست اطراف چشم خود قرار دهید. دقت کنید مقدار کرمی که قرار است پوست شما دریافت کند، باید با زدن ضربه های آرام جذب پوست شود. به هیچ وجه نباید کرم را دور چشم بمالید یا فشار دهید، چون دچار خون مردگی و تیرگی زیر چشم می شود!

رعایت نکات مهم در زمان استفاده از کرم دور چشم

  • بهتر است در زمان استفاده از کرم دور چشم از انگشت حلقه که نسبت به باقی انگشت ها ضعیف تر است استفاده کنید تا لمس آرام و ملایمی داشته باشید.
  • در هنگام استفاده از کرم، سعی کنید از قسمت گوشه چشم شروع کرده و به سمت قسمت بیرونی چشم دستتان را حرکت دهید.
  • کرم دور چشم را خیلی نزدیک چشم و مژه های خود نبرید و مقداری فاصله را رعایت کنید.
  • بعد از مصرف کرم مورد نظر، به پوست خود دو دقیقه زمان دهید تا تمام مواد مغذی را جذب کند؛ بعد از دیگر محصولات آرایشی استفاده کنید.
دکمه بازگشت به بالا