منظور از هود چیست؟

هود آشپزخانه یکی از مهمترین اجزا کاربردی در آشپزخانه هر خانه است چرا که وظیفه تهویه هوا و جدب دود و چربی را در وهله اول و البته زیباسازی فضا را در وهله دوم برعهده دارد…برای انتخاب هوشمندانه هود پیشنهاد میکنیم مطلب زیر را بخوانید و در انتها نظر خود را با ما در اشتراک بگذارید.. همانطور که همه ما میدانیم یک هود از اجزا متفاوتی تشکیل و ساخته شده که شامل بدنه هود . موتور هود . نوع فیلتر کار رفته در آن . دودکش و خروجی دود . روشنایی . و پنل کنترل و ریموت آن.

انواع موتور هود » هود موتور فلزی – هود موتور پلاستیکی

هود موتور فلزی » همانطور که از نام این موتورها مشخص است موتوری با بدنه و پروانه حلزونی فلزی می باشند که از نظر کیفیت و طول عمر به مراتب بهتر از موتور پلاستیکی ها می باشند اخوان با بهره بردن از تکنولوژی روز اروپا توانسته برترین موتور های فلزی را با کمترین صدا و بیشترین راندمان در هود های شرکت خود جای دهد پروانه های فلزی این هود ها به مرور زمان و بر اثر حرارت ماهیت ظاهری خود را از دست نمی دهند و بالاترین بهره وری را ارائه می دهند

هود موتور پلاستیکی »  هود های موتور پلاستیکی در واقع موتوری فلزی ولی با پروانه های پلاستیکی می باشند که در واقع ساختار تشکیل دهنده آن از کربو بوده و عایق در برابر حرارت و … می باشد.خصوصیت بارز این نوع موتور ها مقرون به صرفه بودن از لحاظ اقتصادی بوده و البته باید گفت این اظهار نظر که هودهایی با موتور پلاستیکی صدای زیادی را تولید می کنند از اساس غلط است و صرفا نتیجه یک اظهار نظر کارشناسی اشتباه می باشد

ویژگی توربو بودن موتور هود » موتور هود های اخوان از قابلیت توربو نیز بهره می برند که باعث قدرت بخشیدن به موتور هود شده و در نهایت به مکش هر چه بیشتر هود منجر می شود..این مورد باعث تمایز هر چه بیشتر هود های اخوان با رقبا شده است.

متاسفانه فروشندگان تجهیزات آشپزخانه به دلیل ناآگاهی از این امر صدای تولید شده بر اثر توربو را که بین 5 تا 8 دسیبل بیشتر از موتور های بدون توربو بوده ناشی از کیفیت پایین و یا دلایل دیگر قلمداد می کنند.

مورد بعدی که مشتری باید هنگام خرید هود به آن دقت کند فیلتر به کار رفته در آن و کیفیت آن می باشد که در زیر به آن پرداخته ایم

انواع فیلتر » شرکت اخوان با استفاده از تکنولوژی روز توانسته فیلتر های مختلفی را برای انواع هودهای خود آماده کند.البته باید به این موضوع اشاره کرد که اکثر مدل های هود اخوان از فیلترهای آلمینیومی چند لایه با قابلیت جذب چربی بهره می برند چرا که این مدل فیلتر چه از نظر کارایی و چه از نظر نظافت نسبت به بقیه مدل ها از ارزش بالاتری برخوردار می باشند

فیلتر های آلمینیومی قابلیت شسشتو در ماشین ظرفشویی و همچنین شستشوی دستی را دارند و به راحتی تمیز شده و قابل استفاده مجدد قرار می گیرند

مورد دیگر فیلترهای به کار رفته در فیلتر ذغالی بوده که معمولا زمانی استفاده می شوند که خروجی و دودکش در آشپزخانه قابل تعبیه نبوده و باید از فیلتر ذغالی بهره برد. این فیلتر ها قابل شستشو نبوده و بسته به میزان استفاده و نوع طبخ غذا در مدت مشخص تعویض می شوند.قیمت این مدل از فیلترها گران نبوده و به راحتی نیز قابل تهیه است.

فیلتر های الیافی که دیگر در بازار امروزه منسوخ شده و به نوعی بازنشسته شده اند.ساختار آن را عمدتا پشم شیشه تشکیل داده که بیشترین کاربرد این مدل فیلتر نیز در هودهای زیرکابینتی می باشند این مدل فیلتر ها نیز قابل شستشو نبوده و بعد از مدت مشخص باید تعویض شود

دودکش و خروجی هوا » معمولا مشتریان هنگام خرید هود به خروجی داشتن هود توجه نمی کنند و معمولا ظاهر هود برایشان مهم بوده که این امر می تواند از کارایی هود و وظیفه اصلی هود که تصفیه هوا است به شدت بکاهد.همانطور که در قبل گفتیم مهمترین وظیفه هود تصفیه هوا و جذب دود و چربی است..خب به نظر شما این جذب دود و بو از چه طریق بهتر دفع می شود؟ آیا خارج شدن آن از فضای خانه از طریق دود کش یا جذب آن از طریق فیلتر های ذغالی..

اگر پاسخ این سوال را خودتان می دانید بهتر است در انتخاب هود به این مهم بیشتر توجه کرده و هود بهتری را برگزینید

روشنایی هود » امروزه با بیشتر شدن تنوع و مدل هود ها ظاهر و زیبایی آن ها به شدت مورد توجه مشتریان قرار گرفته است این نمایش از طرق مختلف قابل مشاهده است که مهمترین قسمت آن روشنایی و لامپ های کار شده در هود می باشد.

که همیشه در عرصه تولید هود آشپزخانه نسبت به رقبا پیشتاز بوده به این موضوع هم نگاه ویژه ای داشته است و در چند سال اخیر با به کارگیری نسل جدید لامپ های LED و SMD که زیبایی و روشنایی بیشتر و البته کاهش مصرف برق را نسبت به نسل قبلی لامپ ها داشته توانسته نظر مشتریان را بیش از پیش جلب کند

پنل کنترل و ریموت » پنل کنترل به قسمتی از هود گفته میشود که از طریق آن می توان موتور ، لامپ ها و دورموتور را روشن و تنظیم کرد. این پنل در هود های اخوان مدل های مختلفی را دارد … از مدل های مکانیکی گرفته تا دکمه ای و نسل جدید که مدل های لمسی می باشد.

ریموت کنترل یا کنترل از راه دور هم که برای سهولت هر چه بیشتر مصرف کنندگان برای هونکات مهم هنگام خرید هود چیست؟

به طور مختصر و مفید عرض میکنم که هنگام خرید هود آشپزخانه به چه نکاتی توجه داشته باشید تا یک خرید خوب را تجربه کنید. همانطور که میدانید انواع مختلفی از هود در بازار به فروش می رسد که ما آنها را دسته بندی کرده که در مقاله انواع هود معرفی کردیم. حالا برای تصمیم گیری بهتر شما برای خرید هود آشپزخانه مطالبی عرض میکنیم.

سلیقه ی شما چه مدل هودی را می پسندد؟

برای راهنمایی بهتر در مورد سلیقه، افراد را دو دسته در نظر میگیریم؛(البته این دسته بندی نظر شخصی بنده است)

دسته اول : افرادی که  تمایل دارند هود آشپزخانه ، کاملا در دید بوده و از هود به عنوان یکی از عناصر دکوراسیون در آشپزخانه استفاده کنند، اگر شما جزو این دسته از افراد هستید هود مورب را به شما پیشنهاد میکینیم چون این دسته از هودها نمای بسیار زیبایی دارند و تنوع خوبی در طرح ، رنگ و جنس دارند که میتوانید مطابق با رنگ اجاق گاز و کابینت ها مدل مورد نظرتان را بخرید.

دومین پیشنهاد ما برای اینگونه افراد، خرید هود شومینه ای است. این نوع هود مخصوصا هود شومینه فلت طرفداران خاص خود را دارد.

دسته دوم: افرادی تمایل دارند که هود آشپزخانه  در دید نباشد و طرح یکدست کابینتها را در کل آشپزخانه داشته باشند، توصیه ی ما به این افراد خرید هود مخفی است زیرا هود مخفی کاملا پشت کابینت ها قرار می گیرد و حداکثر صفحه کلید هود نمایان خوهد بود.

دومین پیشنهاد ما خرید هود کشویی است که بسیار کم تولید شده و قیمت بالایی دارد.

البته انواع دیگر هود مثل زیرکابینتی هم میتوان استفاده کرد ولی این نکته را بگویم که هودهای زیرکابینتی، موتور ضعیف تر و مکش کمتری نسبت به انواع دیگر هود دارند.

بهترین موتور هود چیست؟

هود آشپزخانه در هر نوع و مدلی که باشد یکی از این چهار نوع موتور در آن به کار رفته است:

1-موتور توربو(موتور 2 فن) با پوسته و پروانه فلزی

2-موتور توربو (موتور 2 فن) با پوسته پلاستیکی و پروانه پلاستیکی

3-موتور معمولی (موتور تک فن) با پوسته فلزی و پروانه پلاستیکی

4-موتور معمولی (موتور تک فن) با پوسته پلاستیکی و پروانه پلاستیکی

که به ترتیب شماره 1 بهترین نوع موتور است و در اولویت های بعدی به ترتیب امتیازی که متخصصین به موتور هود می دهد، کاهش پیدا میکند. پس هنگام خرید به نوع موتور هود توجه کنید.

گفتنی است که موتور توربو، مکش بهتر و صدای کمتری نسبت به موتور معمولی دارد.

هود لمسی بخریم یا هود دکمه ای؟ کدام بهتر است؟

اینکه پنل هود آشپزخانه لمسی باشد یا کلیدی، تاثیری در قدرت مکش هود نداشته و نمیتوان گفت هود با پنل لمسی، موتور بهتری نسبت به هودی با پنل کلیدی دارد.

صفحه کلید لمسی چند مزیت نسبت به پنل کلیدی دارد

  • مثلا کارکرد سریع و راحتی دارد و با لمس صفحه فعال می شود ولی در پنل کلیدی شما باید کلیدهای مکانیکی را با انگشت فشار دهید.
  • دکمه های پنل کلیدی پس از مدت زمان طولانی استفاده کردن احتمال شکستن یا خرابی فیزیکی خواهند داشت ولی در پنل لمسی چون فشار فیزیکی روی دکمه ها وارد نمیشود خرابی کمتری دارند.
  • هود با صفحه کلید لمسی امکان ریموت کنترل را هم دارند، یعنی اکثر قریب به اتفاق هودهای لمسی دارای دستگاه کنترل از راه دور نیز هستند که امتیاز مهمی محسوب می شود. ولی هود با پنل کلیدی دارای ریموت کنترل نمی باشد.

یکی از مهم ترین و پرکاربردترین انواع فلاشینگ نما ساختمان بر اساس شکل ظاهری است که شکل و شمایلی شبیه به حرف انگلیسی U دارد و مقاومت و استحکام این مدل، مثال زدنی است. این نوع از فلاشینگ‌ها در قسمت لبه های بالایی خود، دارای انحنا هایی کوچک هستند که وجود آنها، مانع از موج دار شدن نمای ساختمان می‌شود. فلاشینگ مدل U مزایا و ویژگی های منحصر به فردی داشته و بیشتر جهت درزبندی ساندویج پانل های سقفی و پوشش محل اتصال پانل های دیوار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

منبع: یوتیوب

دکمه بازگشت به بالا