3 معجون عالی برای تقویت رحم و تخمدان

معجون تقویت تخمدان که از زعفران، هل، سنبل، کاکوتی، زیره سیاه، تخم ریحان، بارهنگ، تخم شلغم، جوز بودا، عسل مصفا تشکیل شده است و محصول طب سنتی ایران میباشد ، از طریق بهبود عملکرد تخمدان ها در بانوان، باعث تنظیم عادت ماهانه و تخمک گذاری منظم، تقویت فولیکول و اصلاح چرخه آزادسازی آن می گردد. از دیگر خواص آن میتوان به رفع تنبلی تخمدان، بلوغ تخمک جهت ترکیب با اسپرم، کاهش وزن اشاره کرد . تقویت رحم و تخمدان ها، نقش مهمی بر سلامت جسمی و روحی بانوان دارد و به دلیل وقوع تغییرات در این اندام ها، به ویژه در دوران بارداری و قاعدگی، باید مورد توجه ویژه قرار گیرند. مصرف مداوم معجون تقویت تخمدان، بر بلوغ تخمک، جهت آماده سازی برای ترکیب با اسپرم و درمان ناباروری تاثیرگذار است

علت بروز تنبلی تخمدان

از آنجایی که بدن انسان به عنوان جزئی از طبیعت، ساز و کار زیستی همسو با سرشت طبیعی خویش دارد، مابه ازا بیماری ها و اختلالات فیزیولوژیکی، راه حل و درمان ارگانیک نیز وجود دارد. این درمان ها علی رغم این که ممکن است اندکی زمان بر باشد، اما در صورت تداوم استفاده، تأثیرات عمیق و طولانی مدت دارند. ضمن اینکه عوارض داروها و ترکیبات شیمیایی را ندارند.

غلبه رطوبت و سردی در ناحیه تخمدان ها، علتی است که طب سنتی برای پلی کیستیک شدن تخمدان ها بیان می کند. مصرف بیش از حد سردیجات (مواد غذایی با طبع سرد)، مصرف مرغ های هورمونی و همچنین استحمام در زمان پریودی، باعث بروز سردی می شود. از دیگر علل بروز این مشکل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم تخمک گذاری به مدت طولانی

عادات ماهانه نامنظم و به فواصل بیشتر از حد طبیعی

زیاد شدن سطح هورمون های مردانه به صورت غیر طبیعی و به طبع آن بروز علائم افزایش آندروژن از جمله افزایش موهای زائد و ایجاد آکنه

به همین علت، طب سنتی معجون خانگی برای تقویت تخمدان را معرفی کرده است

درمان تنبلی تخمدان در طب سنتی :

درمان تخمدان پلی کیستیک توسط روش های ارائه شده در طب سنتی به شرط اتمام دوره درمانی حداقل 3ماهه امکان پذیر است:

بادکش کردن زیر شکم و کمر (توسط افراد ماهر و با تجربه)

مصرف هر شب، 1 لیوان عرق رازیانه به همراه 1 قاشق مرباخوری عسل (به غیر از دوره عادت ماهانه)

مصرف عسل و سیاه دانه نیم کوب که با هم مخلوط شده باشند (معجون دوسین)

مصرف داروی ترکیبی تحت عنوان معجون تقویت تخمدان

ارده با شیره ۴ وعده در هفته، خرما روزی ۷ عدد

روغن مالی زیر شکم و کمر با روغن سیاه دانه

معجون تقویت تخمدان

برخی از مهمترین مواد مغذی موردنیاز برای تقویت باروری عبارت‌اند از آهن، فیبر، کربوهیدرات‌ها، چربی‌های تک غیراشباع (چربی‌های خوب)، پروتئین گیاهی، لبنیات پرچرب و مقدار زیادی ویتامین و اسیدفولیک. از سوی دیگر، برخی از غذاهایی که هنگام آماده‌شدن برای بارداری باید از آنها دوری کنید عبارت‌اند از: گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده، فست‌فود، قندهای مصنوعی، نوشابه‌های شیرین شده و نوشیدنی‌های انرژی‌زا. اگر واقعاً هوس هر یک از این غذاها را دارید، آن را در مقادیر کم‌مصرف کنید! حال، بیایید به فهرستی از غذاهای خوشمزه که حاوی این مواد مغذی مهم هستند و سلامت تخمدان‌ها و تخمک‌های شما را تقویت می‌کنند، نگاه کنیم.

ویتامین‌ها

سبزی‌هایی مانند اسفناج، کلم بروکلی و روکولا سرشار از فولات هستند که یک ویتامین B است و برای تخمک‌گذاری مفید است. گفته می‌شود سبزی‌های برگدار به افزایش میل جنسی شما کمک می‌کنند و همیشه هنگام تلاش برای بارداری طبیعی یک چیز خوب است! سبزی‌هایتان را قبل از ریختن آن‌ها به‌آرامی بخارپز کنید و بدن برای هضم سبزی‌های خام مشکل دارد و شما به آن انرژی نیاز دارید که در جای دیگری متمرکز شود.

مراقب مصرف قند خود باشید

این معمولاً به این معنی است که مراقب میزان مصرف میوه در اسموتی خود باشید، زیرا برخی از میوه‌ها ممکن است سرشار از قند طبیعی باشند. قند بیش از حد منجر به شوک برای بدن می‌شود و می‌تواند سلول‌های تخمک و اسپرمی را که برای بارداری سالم نیاز دارید پیر کند. میوه‌های خوب و کم قند شامل سیب سبز، گلابی و توت است و هنگام انتخاب مایع برای اسموتی باروری خود، به‌جای آب‌میوه، از آب یا شیر جایگزین استفاده کنید.

منابع طبیعی پروتئین

اینها شامل کینوآ، آجیل، دانه کتان و دانه کدوتنبل است. جایگزین‌ها پودرهایی مانند کلاژن و مکمل‌های پروتئینی هستند. از پروتئین نخود که گفته می‌شود یک ضدبارداری طبیعی است، خودداری کنید.

در صورت امکان از فریز کردن خودداری کنید

در طب سنتی چینی (TCM) از غذاهای منجمد برای باروری اجتناب می‌شود، زیرا می‌توانند رحم را خنک کنند. و ما می‌خواهیم این را به عنوان یک مکان ایده‌آل برای لانه‌سازی جنین‌های شما، یا انتقال جنین آتی متمرکز کنیم. اگر شک دارید، بهتر است اسموتی های خود را در دمای اتاق سرو کنید.

امگاهای خوب را بگنجانید

روی امگا ۳ تمرکز کنید و به دنبال این باشید که روغن زیتون فوق بکر و روغن ماهی باکیفیت بالا را در رژیم غذایی خود بگنجانید (ما توصیه نمی‌کنیم اینها را در اسموتی باروری قرار دهید!).

منابع دیگر گردو، روغن گردو و بذر کتان هستند. امگا ۶ را می‌توانید دردانه‌های شاهدانه، دانه‌های کدوتنبل و آجیل کاج پیدا کنید. آووکادو، بادام، روغن نارگیل و کرم نارگیل سرشار از امگا ۹ هستند.

هویج و تقویت تخمدان

یکی دیگر از بهترین انواع معجون برای تقویت تخمدان و کمک به تخمک‌گذاری و حتی درمان تنبلی تخمدان، معجون هویج است. هویج علائم دوره قاعدگی را کاهش داده و تخمک گذاری را منظم می‌کند. هویج سرشار از بتا-کاروتن، ویتامین C و ویتامین E است و از اسپرم و تخمک در برابر آسیب محافظت می‌کند. هویج زرد یا زردک نیز به طور ویژه برای تقویت اسپرم استفاده می‌شود. برای تهیه این معجون تقویت رحم و تخمدان خانگی باید به صورت زیر عمل کنید:

هویج را رنده زیر کرده و با کمی گردو پسته و بادام پوست کنده مخلوط کنید. کمی پودر هل و گل محمدی به این ترکیب اضافه کنید و با شیر عسل غلیط در مخلوط کن بریزید. مراقب باشید که خواص معجون تقویت تخمدان هویج حواستان را از عوارض معجون تقویت تخمدان پرت نکند. در خوردن آن اعتدال را نگه دارید زیرا می‌تواند منجر به افزایش وزن شود.

معجون خرما، معجون تقویتی برای بارداری

خرما سرشار از ویتامین A، B و E بوده و برای تقویت تخمدان بی‌نظیر است. خواص خرما برای تخمدان بسیار است. این میوه اثرات اکسیداتیو بر روی محیط رشد سلول تخم و جنین را کاهش می‌دهد. این مواد اولیه کوچک قدرتمند در تعدیل هورمون زنانه – استروژن نیز موثر هستند. بنابراین، تأثیر مستقیمی بر بهبود کیفیت تخمک، لانه گزینی و رشد اولیه جنین دارند. همچنین خرما برای تقویت تخمدان و به عنوان یک معجون برای بارداری سریع نیز توصیه می‌شود. یک معجون تقویت تخمدان در طب سنتی بر پایه خرما وجود دارد که دستور بسیار ساده‌ای داشته و به شرح زیر است:

خرما را له کنید و با کمی ارده مخلوط کنید. می‌توانید از دانه کنجد نیز برای اثرگذاری بیشتر استفاده کنید. هر شب یک قاشق از این مخلوط را بخورید. این معجون تقویت تخمدان خانگی بسیار ساده و در عین حال موثر است.

معجون سیاهدانه برای تقویت تخمدان

نقش سیاهدانه در تقویت تخمدان مانند اثری است که اسید فولیک روی آن می‌گذارد. سیاهدانه می‌تواند تنبلی تخمدان را از بین ببرد (معجون برای تنبلی تخمدان) و حتی به کاهش وزن کمک کند. از این رو یک معجون تقویت تخمدان در طب سنتی بر پایه‌ی این ماده‌ وجود دارد که به معجون دوسین معروف است. طرز تهیه معجون برای تقویت تخمدان به شرح زیر است:

سه واحد عسل را با یک واحد سیاهدانه کوبیده شده مخلوط کرده و شبی یک قاشق غذاخوری از آن مصرف کنید. ( مصرف خرما و سیاه دانه برای نازایی نیز بسیار مفید است)

ژل رویال و بره‌موم زنبور عسل

ژل رویال که توسط زنبور عسل تولید می‌شود، سرشار از اسیدآمینه، لیپید، قند، ویتامین‌های مختلف، اسیدهای چرب، آهن و کلسیم است و می‌تواند به بهبود عملکرد دستگاه تولیدمثلی کمک کند. یک مطالعه نشان داده روزی دو بار مصرف بره‌موم زنبور عسل در زنانی که مبتلا به اندومتریوز بوده‌اند، شانس بارداری را در آنان افزایش داده است.

معجون کنجد و عسل برای تقویت تخمدان

یکی از بهترین معجون‌های تقویت تخمدان جهت نازایی یا معجون نازایی معجون عسل و کنجد است. دانه‌های کنجد سالم‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنید! آنها سرشار از روی هستند و به تولید هورمون‌هایی که مسئول سلامت بهینه تخمک هستند کمک می‌کنند. به عنوان یک امتیاز، آنها سرشار از چربی‌های تک غیراشباع نیز هستند. با دانه‌های کنجد، دانه‌های کتان، آجیل و میوه‌های خشک مخلوطی درست کنید. همچنین می‌توانید یک هوموس سالم که حاوی خمیر دانه کنجد است درست کنید و آن را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا یک روش خوشمزه برای تقویت سلامت تخمک‌ها باشد. دانه‌های کنجد را می‌توان به غلات و سالاد نیز اضافه کرد، اگر نمی‌خواهید آنها را همانطور که هست بخورید! عسل هم در مردانی که مشکلات ناتوانی جنسی دارند و زنانی که مشکلات مربوط به ناباروری از جمله تخمک گذاری نامنظم دارند توصیه شده است. اعتقاد بر این است که برای مردان نابارور ، نوشیدنی عسل که با شیر گرم اضافه می‌شود، میزان قابل توجهی اسپرم را بهبود می‌بخشد. ترکیب عسل و کنجد می‌تواند یک معجون مقوی برای تقویت تخمدان باشد.طرز تهیه معجون مقوی برای زنان به صورت زیر است:

زعفران دم کرده را به نسبت یک به یک عسل و کنجد اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. زعفران باید تنها جهت طعم دهی باشد و نباید عسل را شل کند. ترکیب را سی دقیقه کنار بگذارید تا کنجدها روی آن جمع شوند. روزانه یک قاشق از این معجون بخورید. قبل از خوردن آن را هم بزنید.

دکمه بازگشت به بالا