استان ها

کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی

توسط دانش‌بنیان‌ها محقق شد؛

کاهش مصرف انرژی‌ در مبدل‌های الکتریکی با استفاده از هوش مصنوعی

استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی برای مدیریت مصرف انرژی در مبدل‌های انرژی الکتریکی دستاورد جدیدی است که توسط یک شرکت دانش‌بنیان محقق شده است.

احسان تفضلی مدیر فروش یک شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه هوش مصنوعی در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت: شرکت ما به عنوان بزرگترین طراح و تولیدکننده مبدل‌های انرژی الکتریکی در ایران فعالیت می‌کند. سیستم‌های تغذیه‌ مخابراتی، ماژول‌های مبدل انرژی التریکی، انرژی تجدیدپذیر، بهینه سازی مصرف انرژی، باتری و کابینت باتری از محصولات مهم این شرکت دانش بنیان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه این شرکت در حوزه مهندسی الکترونیک، طراحی وساخت تجهیزات مبدل انرژی از سال ۷۴ فعالیت خود را آغاز کرده است افزود: در حال حاضر با داشتن ۹۰۰ پرسنل به عنوان بزرگترین شرکت دانش بنیان در استان خراسان رضوی فعالیت می‌کند.

تفضلی درباره کاربرد این مبدل در صنایع مختلف گفت: این مبدل‌ها در صنایع پتروشیمی، نیروگاه‌ها، نفت و گاز، صداسیما صنایع ریلی و نیروگاه‌ها و در قسمت مخابراتی تجهیزات تغذیه‌ای کاربرد دارد.

وی در ادامه درباره مزایای این محصولات نسبت به نمونه خارجی ادامه داد: در دسترس بودن محصولات برای مصرف‌کننده نسبت به نمونه خارجی، خدمات پس از فروش و سفارشی‌سازی محصولات از جمله مزایای استفاده از این محصولات دانش‌بنیان داخلی است. از سوی دیگر با ایجاد فضای نوآورانه توانسته‌ایم با محصولات خارجی رقابت کنیم و موجب صرفه جویی ارزی شویم. 

تفضلی خاطرنشان کرد: اشتغال‌زایی در این شرکت دانش‌بنیان از دیگر مزایای مهم این شرکت دانش بنیان رتبه یک است که توانسته با به‌کارگیری ۹۰۰ نفر از جوانان فعال این حوزه گام بلندی در جهت رشد و ارتقاء کشور بردارد.

وی در ادامه با اشاره به پررنگ شدن استفاده از هوش مصنوعی در صنایع افزود: ما نیز از این فناوری دور نمانده‌ایم و سعی کردیم بتوانیم محصولات خود را در این  ارتقاء دهیم. بنابراین در زمینه مدیریت انرژی محصولاتی ارائه کردیم که در مرحله تولید تا انتقال و مصرف انرژی با استفاده از هوش مصنوعی بازدهی سیستم‌ها را افزایش می‌دهد.

تفضلی در ادامه با اشاره به اینکه دغدغه بشر مدیریت مصرف انرژی است بیان کرد: در حوزه فناوری بهینه‌سازی و ذخیره انرژی در حوزه منابع تجدیدپذیر که هر کدام سند راهبردی دارد و مشخص شده است که تا سال۲۰۳۰ به چه نقطه‌ای باید برسیم تا در حوزه فناورانه یونیکورن فعال حوزه انرژی و انتخاب اول مشتریان باشیم.

دکمه بازگشت به بالا