ایرانی کسب و کارعمومی

چرا ساندویچ ساز بلک اند دکر دود می کند؟

بروز مشکل دود کردن در ساندویچ ساز بلک اند دکر، طبیعی بوده و می تواند دلایلی غیر از خرابی قطعات آن داشته باشد. برای عیب یابی و تعمیر ساندویچ ساز بلک اند دکر باید پیش از این که خرابی قطعات مورد بررسی قرار بگیرند، موارد دیگری نیز کنترل شوند.

گاهی ممکن است رعایت نکردن نکاتی در مورد نگهداری و استفاده صحیح از این دستگاه، باعث دود کردن آن شده باشد. با وجود عواملی غیر از معیوب بودن ساختار ساندویچ ساز بلک اند دکر، تکنسین های نمایندگی تعمیرات لوازم خانگی در تهران کلیه دلایل  فنی و غیر فنی این ایراد را مورد بررسی قرار داده و در نهایت شیوه عیب یابی و تعمیر هر کدام را به طور کامل توضیح داده اند.

دلایل غیر فنی دود کردن ساندویچ ساز بلک اند دکر

گاهی اوقات این امکان وجود دارد که آشنا نبودن با ساختار دستگاه ساندویچ ساز بلک اند دکر و نحوه نگهداری و استفاده از آن، منجر به بروز ایراد دود دادن آن شود. این دلایل عمدتا غیر فنی بوده که با رعایت نکات گفته شده، می توانید خرابی به وجود آمده را برطرف کنید.

ساندویچ ساز بلک اند دکر چربی و روغن اضافی دارد

در صورتی که از مواد پرچرب مثل پنیر زیاد یا کالباس چرب استفاده کنید، چربی ذوب شده حین پخت به صفحات داغ می‌چسبد و  باعث دود کردن ساندویچ ساز بلک اند دکر می شود. برای حل این مشکل، قبل از قرار دادن مواد داخل ساندویچ ‌ساز، چربی اضافی آن‌ها را با دستمال کاغذی بگیرید. هم چنین می ‌توانید از صفحات گریل به جای صفحات ساندویچ استفاده کنید تا چربی اضافی از طریق شیار ها به سینی چکه کند.

خرده نان و مواد غذایی در ساندویچ ساز بلک اند دکر باقی مانده است

اگر خرده نان یا مواد غذایی داخل ساندویچ ‌ساز بلک اند دکر باقی بماند، حین پخت و آماده سازی ساندویچ ها می‌ سوزد و منجر به دود کردن این دستگاه می کند. بعد از هر بار استفاده، صفحات ساندویچ‌ ساز را با دستمال مرطوب یا اسکاچ تمیز کنید تا هیچ ‌گونه مواد غذایی باقی نماند.

دمای نامناسبی برای ساندویچ ساز بلک اند دکر تنظیم شده است

با تنظیم دمای خیلی زیاد برای ساندویچ ساز بلک اند دکر، مواد غذایی زود تر از حد معمول می ‌سوزند و باعث دود کردن این دستگاه می شوند. دمای ساندویچ ‌ساز را متناسب با نوع مواد غذایی تنظیم کنید. برای نان ‌های نازک و مواد کم‌ حجم، از دمای پایین‌ تر استفاده نمایید.

نحوه بررسی نقص فنی در ساندویچ ساز بلک اند دکر

به غیر از عوامل غیر فنی که آن ها را مورد بررسی قرار دادیم، عواملی نیز وجود دارند که از خرابی قطعات ساندویچ ساز بلک اند دکر نشات می گیرند و باعث دود کردن این دستگاه می شوند. باید عیب یابی این بخش ها به طور کامل و تخصصی انجام شود. همین طور توصیه می کنیم بدون تسلط کافی، اقدامی برای تعمیرات آن ها انجام ندهید. چرا که ممکن است به بخش های سالم دستگاه آسسیب وارد شود. حتما در این زمینه با تعمیرکار ساندویچ ساز بلک اند دکر تماس بگیرید.

المنت ساندویچ ساز بلک اند دکر ایراد دارد

در موارد نادر، ممکن است المنت ساندویچ‌ ساز بلک اند دکر خراب شده باشد و بیش از حد داغ شود که در این صورت موجب دود کردن دستگاه خواهد شد. اگر با انجام اقدامات گفته شده در مورد عوامل غیر فنی مشکل دود دادن این وسیله برطرف نشد، احتمال خرابی المنت وجود دارد و باید برای عیب یابی و تعمیر آن از تکنسین متخصص ساندویچ ساز بلک اند دکر کمک بگیرید. البته با کثیف بودن المنت، دستگاه ساندویچ‌ ساز دود خواهد کرد. برای تمیز کردن المنت، می ‌توانید از یک پارچه مرطوب و کمی مایع شوینده استفاده کنید. بعد از تمیز کردن، المنت را به طور کامل خشک نمایید.

سیم ‌کشی و اتصالات ساندویچ ساز بلک اند دکر معیوب شده اند

باید با دقت به بررسی سیم‌ کشی و اتصالات ساندویچ ‌ساز بلک اند دکر بپردازید. در صورتی که سیم‌ ها آسیب دیده باشند و یا اتصالات دستگاه شل شده از جای خود خارج شده باشند، ممکن است موجب دود کردن این دستگاه شوند. به همین خاطر هر یک از اتصالات شل شده را محکم کرده و اگر سیم خرابی را مشاهده کردید، حتما سیم سالم و جدیدی را جایگزین آن نمایید.

راهکار هایی برای پیشگیری از دود کردن ساندویچ ساز بلک اند دکر

دود دادن ساندویچ ساز بلک اند دکر، از جمله خرابی هایی به شمار می آید که عوامل غیر فنی آن نقش مهم تری در بروز این ایراد دارند. وجود این عوامل نیز به دلیل آشنا نبودن با شیوه نگهداری و استفاده از این دستگاه می باشد. از این رو لازم دانستیم تا راهکار هایی را به منظورجلوگیری از ایجاد این مشکل ارائه دهیم:

  • حتما از ساندویچ ‌ساز بلک اند دکر در مکانی با تهویه مناسب استفاده کنید.
  • قرار دادن ساندویچ ‌ساز در مجاورت مواد قابل اشتعال خطرناک می باشد.
  • در صورت مشاهده دود، ساندویچ‌ ساز بلک اند دکر را خاموش کرده و صفحات را تمیز کنید.
  • در صورت مشاهده دود، ساندویچ‌ساز را خاموش کنید و صفحات را تمیز کنید.
  • استفاده از صفحات نامناسب یا غیر اصل باعث دود کردن ساندویچ ساز بلک اند دکر می شود.
  • در برخی از مدل‌ های ساندویچ ‌ساز بلک اند دکر، لولای صفحات نیاز به روغن ‌کاری دارد.
  • برای روغن‌ کاری لولا، از روغن مخصوص ساندویچ‌ ساز یا روغن نباتی استفاده کنید.
  • ارتفاع صفحات را متناسب با ضخامت مواد غذایی تنظیم کنید تا از پخت بیش از حد و دود کردن جلوگیری شود.

  • می‌ توانید قبل از قرار دادن مواد غذایی داخل دستگاه ساندویچ‌ ساز، روی صفحات یک لایه دستمال کاغذی قرار دهید.
  • دستمال کاغذی چربی اضافی را جذب می‌ کند و از دود کردن ساندویچ ‌ساز بلک اند دکر جلوگیری خواهد شد.
  • باید سینی چکه را به طور مرتب خالی کنید و تمیز کنید.
  • برای افزایش طول عمر ساندویچ ساز، از آن بر اساس راهنمای فارسی استفاده از ساندویچ ساز بلک اند دکر استفاده و نگهداری کنید.
  • به منظور تعمیر ساندویچ ساز بلک اند دکر از تکنسین متخصص آن کمک بگیرید.
  • با مرکز تعمیرات لوازم خانگی در تهران تماس گرفته و برای استفاده از خدمات تعمیر ساندویچ ساز بلک اند دکر در محل و اعزام تعمیرکار، درخواست خود را ثبت نمایید.
دکمه بازگشت به بالا