استان ها

جایگاه بازی درمانی در مشکلات روان‌شناختی کودکان

مجله روز / خراسان رضوی بازی درمانی ، درمانی برای مشکلات و اختلالات کودکان است. بازی روشی طبیعی برای تفکر و احساس و همچنین کشف و درک دنیای اطراف کودکان است و همچنین به ایجاد روابط اجتماعی بین فردی کودکان کمک می کند. بنابراین ، نقش موثری و ارزشمند در حمایت از رشد یکپارچه کودکان دارد.

براساس این مطالعه ، “طی چند دهه گذشته ، توجه و توجه به رشد عاطفی – اجتماعی کودکان افزایش یافته است.” قبلاً محققان معتقد بودند که مشکلات کودکان ناشی از نارسایی رشد آنها بوده است و این گروهی از کودکان با مشکلاتی روبرو خواهند شد. “” فرضیه این است که اگرچه روند تکاملی همیشه ممکن است بدون تغییر سریع رفتار نباشد ، اما واضح است که بسیاری از کودکان در سنین کودکی زندگی می کنند. ” مشکلات عاطفی و رفتاری که به مرور زمان ، شاید در بزرگسالی و حتی در بزرگسالی ادامه داشته باشد. “

در این تحقیق که توسط زهرا برزگر ، متخصص روانشناسی کودکان استثنایی انجام شده ، آمده است: “کودکان یک دوره بسیار مهم را از بدو تولد تا شش سالگی می گذرانند که مهمترین زمان برای یادگیری است. روش یادگیری در طول این دوره قطعاً روش بازی است ، زیرا بازی در درجه اول کودک محور است و نیازها ، مهارت ها و علایق فرد را تقویت می کند.

اختلالات رفتاری شامل گروهی از اختلالات در کودکان و نوجوانان در قالب صفات و عادتهای نامطلوب مانند مکیدن انگشت ، شب ادراری ، نوسانات خلقی یا اختلالات رفتاری ، جرمی مانند فرار از مدرسه و خانه ، دعوا است. ، دعوا یا صفات عصبی خاص. “مانند تیک ، اسپاسم عادت ، خواب آلودگی یا مشکلات دانشگاهی و مشکلات مدارس عمومی.”

این مطالعه نشان داد: “در طبقه بندی دیگری از اختلالات رفتاری ، مشکلات رفتاری و عاطفی کودکان به طور اساسی به دو گروه کلی تقسیم می شوند: مشکلات فوق برنامه و مشکلات درون زا.” مشکلات خارجی بیرونی است و شامل رفتارهایی مانند برونگرایی ، ستیزه جویی و نافرمانی می شود و مشکلات داخلی بیشتر داخلی است و شامل انزوا ، افسردگی و اضطراب است. علاوه بر این ، کودکان اغلب رفتارهایی را به نمایش می گذارند که در هیچ یک از این دو منطقه قرار نمی گیرد ، که شامل مشکلات خواب ، مشکلات تغذیه ای و مشکلات توالت است.

بازی درمانی درمانی برای مشکلات و اختلالات کودکان است

بازی درمانی ، درمانی است که برای معالجه مشکلات و اختلالات در کودکان استفاده می شود. اگرچه کاربردهای قمار درمانی در مقالات متعددی تأیید شده است ، میزان رفتارهای مشکلی ، اهداف و مظاهر تغییر به ندرت گزارش شده است. بازی درمانی به اثبات رسیده است که در درمان انواع اختلالات کودکان ، مشکلات رفتاری که ریشه در اضطراب ، شب ادراری ، نیش زدن ، ناخن ، دروغ گفتن ، پرخاشگری ، بیش فعالی و عدم توانایی استفاده از مراقبت دارد موثر است. بسیاری از موارد

بازی درمانی به عنوان یک رابطه بین فردی پویا بین کودک و درمانگر آموزش دیده در فرایند بازی درمانی توصیف می شود که یک رابطه ایمن را برای کودک توصیف می کند تا کودک بتواند کاملاً خود را بیان کند. بازی درمانی فردی و گروهی است. گروه درمانی پیوند طبیعی گروه درمانی دو روش درمانی مؤثر است. این رویکرد درمانی یک فرآیند روانشناختی اجتماعی را برای کودکان و دیگران فراهم می کند.

ترکیبی از بازی درمانی و گروه درمانی یک فرایند روانشناختی و اجتماعی است که در آن کودکان از طریق برقراری ارتباط با یکدیگر در فضای بازی ، در مورد خود می آموزند. گروه درمانی این امکان را به پزشک درمانی می دهد تا به کودکان کمک کند تا درگیری ها را حل کنند. “اهداف کلی گروه درمانی بر کودکان متمرکز است ، کمک به آنها برای مشارکت در یادگیری ، خودکنترلی ، ابراز احساسات ، احترام ، پذیرش خود و دیگران و بهبود رفتارهایی مانند مهارتهای اجتماعی ، عزت نفس و کاهش افسردگی. “

با استناد به تحقیقات و مقالات در زمینه بازی درمانی ، می توان نتیجه گرفت که بازی درمانی روشی مناسب و مؤثر برای درمان مشکلات کودکان و اختلالات رفتاری است و بازی پیش دبستانی راهی مناسب برای برقراری ارتباط است. – داشتن فرزند با کودک و از این طریق می تواند مشکلات و اختلالات معالجه کودکان را برطرف کرده و از مشکلات بزرگسالی جلوگیری کند

“علاوه بر تأثیر درمانی بازی ، از بازی درمانی نیز می توان برای پیشبرد اهداف آموزشی استفاده کرد.” توصیه می شود که آموزش پیش دبستانی به شکل بازی های آموزشی و فعالیت های بدنی باشد ، زیرا کودکان انگیزه و تمایل زیادی به بازی دارند و از انگیزه آنها برای بازی و آموزش مبانی بازی ها و فعالیتهای آموزشی سازمان یافته استفاده می شود. از بدن خود برای رسیدن به اهداف آموزشی در اسرع وقت استفاده کنید. “بازی همچنین راهی آسان برای ارتباط والدین و معلمان برای کودکان است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا