تندرستی

چرا باید قبل از غذا سالاد و سبزی جات مصرف کنیم؟

توجه داشته باشید:

دکتر مرجان مهدوی روشن ، با بیان اینکه شرایط ناشی از شیوع بیماری کرونا ویروس قلب محدودیت در تحرک افراد را ایجاد کرده است ، گفت: امروز خانواده ها کمتر بیرون می روند و مدارس عملاً باقی می مانند و کودکان و نوجوانان بیشتر از لپ تاپ استفاده می کنند. آنها قرص هستند و حالت نشسته دارند.

وی از افزایش چاقی در همه گروه های سنی به ویژه در کودکان و نوجوانان خبر داد و افزود: متاسفانه چاقی کودکان علت بسیاری از بیماری ها در بزرگسالی و افرادی است که آنها در دوران کودکی چاق هستند و امکان ابتلا به بیماری های مزمن مانند بیماری های قلبی را دارند “. و عروق ، دیابت و فشار خون بالا و کبد چرب در آنها افزایش می یابد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با ادعای اینکه برخی از کودکان چاق در دوران کودکی نیز از چربی خون و کبد چرب رنج می برند ، گفت: چاقی در دوران کودکی احتمال بلوغ زودرس را افزایش می دهد و بلوغ زودرس به خودی خود باعث بروز مشکلات زیادی در نوجوانی می شود.

مهدوی روشن با بیان اینکه توده چربی در بدن باعث ضعف سیستم ایمنی بدن می شود ، گفت: هرچه توده چربی در بدن بیشتر باشد ، چربی بیشتری دارد و سیستم ایمنی بدن ضعیف تر است ، احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب و سایر بیماری های ویروسی نیز بیشتر است. . . متأسفانه این تصور غلط وجود دارد که پرخوری و چاقی باعث قویتر شدن افراد می شود.

وی گفت: “طبق آمار ، درصد زیادی از افراد مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس دارای اضافه وزن و چاقی هستند و بیماری عروق کرونا ویروس قلب در این افراد به احتمال زیاد منجر به مرگ خواهد شد.”

این متخصص تغذیه با تأکید بر لزوم جلوگیری از چاقی در کودکان و نوجوانان افزود: در بسیاری از موارد ، غذا به دلیل احساس گرسنگی نیست و بدن به غذا احتیاج دارد و ما می خواهیم بیکاری خود را از بین ببریم ، یعنی وقتی خسته شدیم دوست “. ما سرمان را با غذا گرم می کنیم و طبق معمول به یخچال می رویم ، بنابراین باید یک برنامه روزانه داشته باشیم و اوقات فراغت و بیکاری خود را با تحصیل ، ورزش ، کارهای خانه و … پر کنیم. سرمان را گرم کنیم.

وی ایجاد غذاهای پرکالری مانند کیک و پای مخصوصاً در هنگام تاج را یکی دیگر از عوامل افزایش چاقی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: باید چربی کمتری به غذاها اضافه کنیم و آنها را برای کودکان خیلی سرخ نکنیم. . تنقلات پرکالری مانند چیپس ، پفک ، آب نبات و شکلات نیز باعث افزایش وزن می شوند و ما باید به سراغ میان وعده های سالم مانند میوه ، شیر و میان وعده های ساده برویم.

مهدوی روشن با اشاره به واکنش سیستم ایمنی بدن کودکان نسبت به برخی غذاها ، تصریح کرد: غذاهایی که کودکان به آنها حساسیت دارند باید از رژیم غذایی آنها حذف شود و ما باید از گزینه های دیگری استفاده کنیم. البته حساسیت های غذایی در بزرگسالی از بین می روند.

این متخصص تغذیه با بیان اینکه کودکان چاق باید قبل از وعده اصلی غذایی از سالاد و سبزیجات استفاده کنند ، افزود: سبزیجات معده را پر می کنند و در عین حال منجر به اضافه وزن نمی شوند ، بنابراین فردی که قبل از سیر شدن وعده غذایی اصلی سالاد می خورد ، سالاد می خورد. و او نمی خواهد زیاد غذا بخورد ، اما وقتی کودک گرسنه است ، مجبور است مقدار زیادی غذا بخورد تا احساس سیری کند.

وی با تأکید بر لزوم خوردن سالاد و سبزیجات قبل از انواع غذاهای اصلی ، خاطرنشان کرد: استفاده از سبزیجاتی مانند گوجه فرنگی ، خیار و هویج در طول روز علاوه بر جلوگیری از گرسنگی چربی ایجاد نمی کند و ویتامین های لازم را برای بدن فراهم می کند. کوس او انجام می دهد

مهدوی روشن با بیان اینکه نباید در مصرف میوه زیاده روی کنیم ، ادامه داد: آجیل و آجیل نیز چربی های مفیدی هستند اما کالری بالای آنها علت چاقی است و کودکان دارای اضافه وزن می خورند آجیل بسیار کمی است و به غذا احتیاج ندارد همه مغزها از آن برخوردار نیستند.

این متخصص تغذیه همچنین فعالیت در طول روز را که از اضافه وزن جلوگیری می کند بسیار مفید دانست و گفت: امروز فضای خانه ها کاهش می یابد اما در طول روز حداقل نیم ساعت ورزش وجود دارد ، به این معنی که افزایش ضربان قلب و تنگی نفس “. زمین خوردن راهی برای جلوگیری از چاقی است و می توانیم در خانه حرکت کنیم.

دکمه بازگشت به بالا