استان ها

مرگ ۷ مادر باردار خوزستانی در پی ابتلا به کرونا

مجله روز / خوزستان رئیس گروه بهداشت مادران و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تأکید بر جلوگیری از عزیمت غیر ضروری مادران باردار از خانه ، گفت: ماندن در خانه برای یک زن باردار به معنای استراحت نیست. مطلق ؛ این گروه باید در خانه برای جلوگیری از لخته شدن خون فعال باشد. همچنین توصیه می شود مایعات زیادی بنوشید هم برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب و هم برای جلوگیری از لخته شدن خون در زنان باردار.

بهدیس عطایی در مصاحبه با مجله روز ، با اشاره به وضعیت زنان باردار Covid-19 ، گفت: “از زمان شیوع ویروس کرونا ، 652 زن باردار Covid-19 مثبت در شهرهای وابسته دانشگاه علوم پزشکی جودشاپور آواز. این تعداد یکی از گروه های پر خطر بود.

وی متوسط ​​سن زنان باردار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس را 30 سال دانست و افزود: از مجموع 156 زن باردار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب ، هفت نفر در بیمارستان بستری و هفت زن باردار مبتلا به بیماری عروق کرونا ویروس قلب هستند. آنها در دانشگاه فوت کردند.

رئیس گروه بهداشت مادران و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تأکید بر لزوم رعایت دستورالعمل های بهداشتی توسط زنان باردار ، گفت: “رعایت برخی اصول پیشگیری و توصیه های بهداشتی در زنان حامله “. این گروه باید احتمال مالش دست و دست ، شستن مداوم دستها به مدت 20 ثانیه و اجتناب از حضور غیرضروری در خارج را مشاهده کنند.

وی افزود: البته باردار شدن در خانه به معنای استراحت مطلق نیست ؛ این گروه برای جلوگیری از لخته شدن خون باید در خانه فعال باشند ، نوشیدن مایعات زیاد هم برای جلوگیری از بیماری عروق کرونا ویروس قلب و هم برای جلوگیری از لخته شدن خون توصیه می شود. در زنان باردار

عطایی اظهار داشت: باید به مصرف مکمل ها طبق روال معمول توجه کرد و از افزایش خودسرانه مقدار مکمل ها بدون نظر پزشک خودداری کرد. زنان باردار باید هر روز حرکات جنین را کنترل کرده و در صورت مشاهده کاهش حرکت جنین ، موضوع را با ارائه دهنده خدمات بهداشتی خود در یک مرکز بهداشتی مطرح کنند.

وی ادامه داد: در صورت تمیز بودن هوا ممکن است مادر باردار برای مدت کوتاهی و محدود در هوای آفتابی و رعایت نکات بهداشتی حضور داشته باشد. زنان باردار باید در مقابل وسوسه خرید سیسمونی مقاومت کنند و از مراکز شلوغ و بسته خودداری کنند.

رئیس گروه بهداشت مادران و جمعیت دانشگاه علوم پزشکی جوندی شاپور آواز بر لزوم جلوگیری از تماس با افراد با هر یک از علائم بیماری تأکید کرد. وی گفت: و اسهال یا استفراغ در مراکز بهداشتی به مدت 16 یا 24 ساعت. در صورت خونریزی و تخلیه ، تاری دید و تورم ناگهانی ، حتما با ماما در مراکز بهداشتی تماس گرفته و دستورالعمل های وی را دنبال کنید.

وی افزود: مادران باردار باید برای درمان بارداری در هفته های 6 تا 10 ، 28 تا 30 ، 31 تا 34 و 37 به مراكز بهداشتی مراجعه كرده و از مراجعه بی مورد به مراكز درمانی خودداری كرده و نتایج آزمایشات و سونوگرافی خود را ارسال كنند. با تلفن. به مامای خود اطلاع دهید که مراقب هستید و از طبیعی بودن نتایج اطمینان حاصل کنید.

عطایی گفت: “زنان باردار نباید از فرآورده های دامی خام یا نپخته استفاده کنند و باید مراقب گوشت ، شیر یا جگر و کبد باشند تا آلودگی مواد اولیه از طریق آنها پخش نشود.”

وی گفت: “زنان باردار باید در این دوره از استرس خودداری كنند ، زیرا استرس می تواند عوارض جانبی زیادی برای مادر و جنین داشته باشد.” مطالعه کتاب ، گوش دادن به موسیقی ، پرستش و تماشای فیلم از راه های کاهش استرس است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا