بین الملل

امیرعبداللهیان: هیچ کدام از کشورهای همسو بارژیم اشغالگر قدس نمی توانند اقدامات این رژیم را با هیچ منطقی توجیه کنند

به گزارش مجله روز، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در این نشست که با حضور حجه الاسلام و المسلمین مهدی ایمانی پور رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از مدیران ارشد وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک پیروزی مقاومت فلسطین، بر ادامه حمایت های معنوی، سیاسی و رسانه ای جمهوری اسلامی ایران از ملت فلسطین تاکید کرد و با ذکر این نکته که هیچ کدام از کشورهای همسو بارژیم اشغالگر قدس نمی توانند اقدامات این رژیم را با هیچ منطقی توجیه کنند، افزود: امروز مقاومت فلسطین دیگر نمی خواهد نظاره گر تجاوز و ظلم این رژیم غاصب باشد و این همان نقش کنشگرانه ملت فلسطین برای احقاق حقوق شان است. 

وزیر امور خارجه در ادامه با اشاره به این نکته که پرچمداران جهاد تبیین در عرصه ی جهانی رایزنان فرهنگی هستند افزود: امنیت، فرهنگ، سیاست و اقتصاد به عنوان  مفاهیم شاخص و در هم تنیده ای هستند که بستر اصلی آن فرهنگ است.

 امیرعبداللهیان  همچنین با اشاره به شکل گیری نظم نوین جهانی و افزایش کنشگران بین المللی و منطقه ای، کار در حوزه دیپلماسی فرهنگی و سیاسی را برای  تامین حداکثری منافع ملی و اهداف فرهنگی بسیار سخت و حساس توصیف کرد و افزود: برای دستیابی به بهترین نتیجه نیاز به سرعت، دقت و هم افزایی داریم تا از یک طرف تهدیدات کاهش پیدا کند واز طرف دیگر از فرصت ها بیشترین استفاده به عمل آید.

وزیر امور خارجه در ادامه با تشریح دیپلماسی دولت سیزدهم در بخش های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی از تحقق در صد بالایی از اهداف تعیین شده دراین حوزه ها با وجود چالش ها و پیچیدگی های موجود خبرداد و ابراز امیدواری کرد نتایج این موفقیت ها به زودی در زندگی مردم عادی لمس شود. 

امیرعبداللهیان در انتها با تقدیر از نگاه آینده پژوهانه سازمان و فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای بسط و توسعه فرهنگ در سطح بین الملل، ابراز امیدواری کرد،همکاری وزارت امور خارجه وسازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی منجر به تولید روایت های دست  اول، واقعی و درست در برابر روایت سازی های جعلی رسانه ها و گروه های استکباری شود.

311311

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا