استان ها

هوای همدان ناسالم است – مجله روز

مجله روز / همدان معاون ناظر و ناظر اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه هوای همدان سالم نیست ، گفت: این شرایط از روز پنجشنبه هفته گذشته در همدان وجود داشت و از این روز به بعد وضعیت گرد و غبار و غلظت هوا در استان افزایش یافته است. ”

سید عادل عربی در گفت وگو با مجله روز ، اظهار داشت: ما در حال حاضر در خشک ترین آب و هوای سال هستیم و از طرف دیگر با تغییر حرارت به سرمایش و تغییرات دما باعث ایجاد باد می شویم.

وی افزود: امسال به دلیل خشکسالی و بارندگی کم ، وضعیت پوشش گیاهی نیز ضعیف است و در شرایطی هستیم که پوشش گیاهی موجود توسط دام مرتع شده و وضعیت مراتع خوب نیست ، بنابراین بدیهی است که زمین با باد حرکت می کند.

عربی با اشاره به اینکه گرد و غبار نتیجه فرسایش بادی در شرایط خشکسالی است ، افزود: گرد و غبار استان که باعث آلودگی هوا شد ، به دلیل وزش باد شدید بود که معمولاً بعد از غروب آفتاب ، یعنی. محلی

این مقام مسئول با بیان اینکه بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی استان ، آلودگی هوا تا پایان روز چهارشنبه ادامه دارد ، افزود: مشکل فعلی ذرات 10 میکرون تا بالاست ، علاوه بر موضوع آلودگی توسط شرایط خشک و بارندگی کم. “این قابل پیش بینی بود.

وی گفت: وضعیت اضطراری آلودگی هوا که در قانون ذکر شده است هنوز رخ نداده است و با گفتگویی که با دانشگاه علوم پزشکی داشتیم ، تصمیم گرفته شد که در صورت احراز شرایط ، یک جلسه اضطراری آلودگی هوا برگزار شود.

اعرابی با اعلام اینکه شاخص آلودگی هوا 154 است ، گفت: در روزهای اخیر هوای ناسالم را تجربه کردیم ، به ویژه در روز پنجشنبه هفته گذشته ، و در روز پنجشنبه شاخص آلودگی بیشتر از روزهای دیگر بود و در مقطعی به بالای 200 میکرون رسید.

وی یادآور شد: اگر سازمان هواشناسی پیش بینی کند که هوای ناسالم در همدان ادامه خواهد داشت و دانشگاه علوم پزشکی تشخیص دهد که نیاز به جلسه اضطراری است ، آن جلسه برگزار می شود. از سوی دیگر ، ما نمی توانیم اقدامات مدیریتی ویژه و فوری در مورد ذرات گرد و غبار انجام دهیم. این مورد قابل گزارش است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا