استان ها

محدودسازی پلتفرم های داخلی برای تبادل ارزهای دیجیتال مشکلی را حل نمی کند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ایجاد بسترهای لازم برای تبادل ارزهای دیجیتال در بسترهای ملی، گفت: برخوردهای منفی و محدودیت در بسترهای ملی برای تبادل ارز دیجیتال مشکلی را حل نمی کند. اما فرصت ها را برای کشور می سوزاند.

رحمت الله فیروزی پوربادی در گفت وگو با مجله روز، با اشاره به لزوم قانون گذاری در حوزه رمزنگاری ارز و ساماندهی بسترهای مبادلات ملی، گفت: صرافی ارز دیجیتال از دیرباز در بین اقشار مختلف جامعه رواج داشته است. و مورد استقبال جوانان قرار می گیرد.» نیز واقع شده است. آنچه امروز در این زمینه به آن پی می بریم فقدان قانون در این زمینه است، بنابراین قانون گذاری در این زمینه و فراهم آوردن بستری برای تبادل ارزهای دیجیتال در بستر بسترهای ملی ضروری است. هر چیزی که در چارچوب قانون حرکت کند به نتیجه مطلوب می رسد.

وی همچنین بیان کرد: باید بستری را برای تبادل ارزهای دیجیتال در چارچوب قانون و در بستر بسترهای ملی فراهم کنیم.امروزه ارزهای دیجیتال در سراسر دنیا در حال مبادله هستند و نباید از فرصت خوبی که ایجاد شده به سادگی گذشت. باید بستر تبادل ارز دیجیتال را در چارچوب قانون و بسترهای مبادلات داخلی ارز دیجیتال فراهم کنیم. پلتفرم های داخلی قطعا ظرفیت خوبی دارند و قبل از جذب افراد از بسترهای خارجی باید بستر لازم را برای تبادل ارز دیجیتال در بسترهای داخلی فراهم کنیم.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وجود قانون در این زمینه ضامن سلامت شغلی و بستر قانونی و نظارتی برای تبادل ارزهای دیجیتال در داخل است. من مخالف برخورد منفی با ارزهای دیجیتال هستم و فکر می کنم باید در این زمینه قانون گذاری شود. قانون زمینه را فراهم می کند و به ما این امتیاز را می دهد که از فرصت استفاده کنیم.

در حوزه ارزهای دیجیتال نیازمند قانون هستیم

فیروزی پوربادی در پایان تاکید کرد: نگرش ها و محدودیت های منفی در بسترهای ملی مبادلات ارز دیجیتال مشکلی را در این زمینه حل نمی کند، بلکه فرصت هایی را برای کشور ایجاد می کند. آنچه در بحث تبادل ارز دیجیتال مورد نیاز است قانون و مدیریت صحیح است. جامعه در راه است و ما باید با برنامه ریزی و قانون گذاری دقیق با مردم کار کنیم.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا