بین الملل

فناوری رسوب‌گیر و رسوب‌زدا راهکاری برای پاکسازی حوضچه‌های آب

جلال میرزایی، کاندیدای اصلی و شرکت کننده در گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «دوران امید» در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های خبرگزاری آنا، با اشاره به ایده . دستگاه ته نشینی و رسوب زدایی گفت: این دستگاه مربوط به آب آشامیدنی، حوضچه های صنعتی و کشاورزی است و برای پمپاژ و انتقال آب استفاده می شود و با این روش رسوب، جلبک ها و … حذف می شود. و آب کاملا سالم و قابل شرب است. مصرف کننده می رسد.

وی افزود: دستگاه ته نشینی و کلسیم زدایی از رشد و تکثیر جلبک ها و آلودگی ها جلوگیری می کند به طوری که برای این کار نیازی به نیروی انسانی نیست. بلکه دستگاه این فعالیت ها را به صورت خودکار انجام می دهد و نیازی به اپراتور ندارد.


بیشتر بخوانید:

ارزان ترین نرخ و بسته اینترنت را با “نرخ” مقایسه کنید

طراحی صنعتی و ساخت ماشین آلات تولید “منسوجات خانگی”.


طراح و سازنده دستگاه ته نشینی و کلسیم زدایی که با حمایت مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسلام فعالیت می کند، یادآور شد: این دستگاه برای تمیز کردن ورودی حوض و انتقال استفاده می شود. آب سالم چون مشکل انتقال آب وجود دارد تکثیر و رشد جلبک است که مانع این دستگاه می شود.

میرزایی گفت: با توجه به اینکه در حوزه آب فعالیت می کنم، همیشه با این مشکلات مواجه بوده ام و همین عاملی بود که ایده ساخت و تولید این دستگاه را در ذهنم ایجاد کرد.

وی افزود: برای کلسیم زدایی و حذف جلبک ها باید ایستگاه را ببندیم و زور بزنیم. بنابراین ما زمان و پول را می کشیم، در حالی که دستگاه رسوب زدایی و حذف جلبک دریایی این کارها را به طور خودکار انجام می دهد.

طراح و سازنده دستگاه رسوب زدایی و رسوب زدایی در مورد رویداد گام دوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد «عصر امید» گفت: این رویداد برای جلب حمایت و سرمایه گذار مفید خواهد بود و اگر دستگاه رسوب زدایی و حذف جلبک به آن برسد. تولید انبوه، به کشاورزی سنتی و صنعتی کمک خواهد کرد و آب آشامیدنی نیز کمک شایانی خواهد کرد.


بیشتر بخوانید:

ساخت دستگاه حفاظت مرکزی ساختمان با قابلیت های ویژه

عایق هایی که جایگزین گچ در صنعت ساختمان شد


به گزارش آنا، دومین رویداد ملی دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان «دوران امید» به منظور ارائه و ارائه تجهیزات، محصولات، دستاوردها و فعالیت های حوزه فناوری و نوآوری دانشگاه با هدف بسترسازی برای ایجاد استارت آپ ها و شرکت های مبتنی بر دانش و فرصت های شغلی برای دانشجویان در چهلمین سالگرد تاسیس این دانشگاه با شعار 1000 گروه پژوهشی و زیرساخت، 1000 ایده و استارتاپ و 1000 شرکت فناور و خلاق برنامه ریزی شده است.

دومین رویداد ملی (عصر امید) به مدت چهار روز از 8 تا 11 خرداد 1401 در مصلای امام خمینی (ره) تهران و بخشی از فعالیت 40 ساله دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. در رشته های مختلف آموزشی منابع انسانی، فرهنگی و اقتصادی، علوم پزشکی، مهندسی، علوم انسانی و … ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/4078/4062/

دکمه بازگشت به بالا