استان ها

دولت سیزدهم برنامه‌ریزی برای طرح اصلاح نظام بانکی را آغاز کرده است

مجله روز/قم معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم پس از بررسی و تصویب در شورای عالی قوا برنامه ریزی اصلاح نظام بانکی را آغاز کرده و همه بانک ها موظف به اجرای آن از سال آینده هستند و نظرات مقامات بزرگ در این زمینه قطعا راهگشا هستند.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور امروز در دیدار با آیت الله سبحانی مرجع تقلید، اجرای سیاست خارجی متوازن و اولویت روابط خارجی با همسایگان را از مهم ترین اهداف سیاست خارجی دولت برشمرد. و افزود: دولت سیزدهم برای رسیدن به اهداف و خدمت به مردم نیازمند راهنمایی ها و مشاوره های مرجع عالیقدر تقلید است.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی زیادی از چند دهه اخیر انباشته شده است، ادامه داد: دولت با تشخیص و برنامه ریزی های لازم در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور گام برمی دارد.

رضایی بر عدم انطباق کامل نظام پولی و بانکی با احکام اسلامی و شرعی و بانکداری اسلامی تاکید کرد و گفت: ساختار بانکی کشور از 50 سال گذشته تاکنون تغییری نکرده و بسیاری از استانداردهای مالی و پولی نظام تغییر نکرده است. . در او مشاهده شده است.

معاون اقتصادی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت سیزدهم پس از بررسی و تصویب در شورای عالی قوا برنامه ریزی اصلاح نظام بانکی را آغاز کرده و همه بانک ها موظف به اجرای آن از سال آینده هستند و نظرات مقامات بزرگ در این زمینه قطعا راهگشا هستند.

رضایی به طرح اصلاح یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: بخش زیادی از یارانه‌ای که در سال‌های اخیر به کشور تخصیص داده شده هدفمند نبوده و دولت طرح تحول بزرگ اقتصادی و اصلاح روش پرداخت ترجیحی ارزی را آغاز کرده است. از اهداف دولت در این طرح فقرزدایی و بازگشت یارانه های خاص به کالاهای اساسی به قشر آسیب پذیر جامعه به عنوان دارندگان اصلی یارانه می باشد.

رضایی بابیان اینکه توانمندسازی اقشار آسیب پذیر در دولت سیزدهم همراه با فقرزدایی در حاشیه شهرها در حال انجام است، تصریح کرد: فقرزدایی اولویت و هدف اصلی دولت سیزدهم است و از این حیث دو هزار و 20 محله تحت عنوان طرح 2020 در شهرهای بزرگ شناسایی شده و اقدامات برنامه ریزی و اجرایی محله به محله برای فقرزدایی و ارتقای این قشر از جامعه آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در 50 سال گذشته کشور همواره دچار بیماری مزمن تورم بوده است، گفت: دولت سیزدهم در نظر دارد پس از کاهش تورم در کشور به سمت تثبیت کالاهای ضروری و اساسی مردم حرکت کند.

رضایی با اشاره به اینکه درج قیمت تولیدکننده و مصرف کننده در کالاها از برنامه های دولت سیزدهم برای تثبیت قیمت ها است، افزود: همه دغدغه های تولیدکننده و مصرف کننده در این طرح دیده شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا