بین الملل

گارد ملی آمریکا برای حفاظت از مجسمه‌ها وارد عمل شد

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک سخنگوی پنتاگون ، کریس میشل گفت: 23 ژوئن به درخواست وزیر کشور و با تأیید وزیر دفاع ، وزیر ارتش 400 عضو گارد ملی واشنگتن را به از پلیس ملی حمایت کنید این پارک علیه آنچه او “نافرمانی مدنی” و “ایفای نقش امنیتی” در اطراف واشنگتن به کار برد ، استفاده شد.

کریس میشل افزود: اعضای گارد ملی از پلیس پارک در یادبودها حمایت می کنند تا از آسیب دیدن یا نابودی آنها جلوگیری شود.

وی یادآور شد: تا عصر چهارشنبه ، هیچ یک از اعضای گارد ملی به مکانهای واقعی بناها اعزام نشده بودند ، بلکه فقط منتظر بودند. سخنگوی پنتاگون گفت: اعضای گارد ملی غیرمسلح هستند و به منظور مدیریت جمعیت برای نگه داشتن مناطق بسته و محدود نگه می دارند.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا روز چهارشنبه گفت كه وی دستورالعملی را برای محافظت از بناها و مجسمه های آمریكا در برابر صدمات و خرابكاری ها در آخر هفته صادر می كند. این اظهارات پس از شورش های اخیر در این شهر صورت گرفت که در آن برخی از معترضین به املاک عمومی آسیب دیدند و در برخی موارد به مجسمه های چهره های آمریکایی آسیب رساندند.

اعتراضات در ایالات متحده جدیدترین در یک سری از اعتراضات آمریکا علیه وحشیگری پلیس و نژادپرستی است. اعتراضات درمورد کشته شدن جورج فلوید ، یک شهروند 46 ساله آمریکایی که به سختی در اثر یک مأمور پلیس مینیاپولیس درگذشت ، رخ داد.

روز دوشنبه معترضین در نزدیکی کاخ سفید سعی کردند با انداختن یک “قوطی قاتل” به سمت او و پرتاب طناب در گردن او ، یک تندیس اندرو جکسون ، رئیس جمهور هفتم آمریکا را پاره کنند. بسیاری از مجسمه ها و بناهای یادبود با گرامیداشت نژادپرستی و برتری سفید هدف معترضین آمریکایی بوده است.

311311

دکمه بازگشت به بالا