استان ها

نامه رئیسی به سران ۵۰ کشور برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی

نامه رئیسی به سران ۵۰ کشور برای توقف جنایات رژیم صهیونیستی

رئیس جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه‌ای به سران ۵۰ کشور جهان خواستار هم‌صدایی و هماهنگی کشور‌های آزاده مستقل در فشار آوردن به رژیم صهیونیستی برای توقف جنایات در غزه شد.

به گزارش گروه سیاست و جهان خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در نامه خود به سران ۵۰ کشور جهان، ضمن اشاره به اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی در به شهادت رساندن بیش از ۱۴ هزار نفر و تخریب زیرساخت‌ها در نوار غزه طی بیش از ۴۰ روز گذشته محکوم کرد. 

وی با انتقاد از رویکرد برخی دولت‌های غربی در اعمال استاندارد‌های دوگانه و نادیده گرفتن عامدانه اصول انسانیت و اخلاق و حقوق، تاکید کرد: انتظار از کشور‌های آزادی‌خواه و مستقل، به ویژه کشور‌های اسلامی این است که در عرصه‌های دیپلماتیک و اقتصادی، با رویکرد منسجم و واحد، ضمن فشار بر این رژیم اشغالگر، زمینه‌ساز توقف جنایات این رژیم در کشتار غیرنظامیان و پایان محاصره غزه شوند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این نامه به همتایان خود با تاکید بر اینکه امروز روز آزمون الهی و انسانی همه دولت‌هاست، از کشور‌ها خواسته است که با به‌کار‌گیری همه ابزار‌های موجود برای فشار ازجمله توقف همکاری‌ها و ارتباطات تجاری و سیاسی با رژیم صهیونیستی، نقش برجسته‌تری در توقف این جنایات ایفا کنند.

دکمه بازگشت به بالا