استان ها

سه‌شنبه گرم در انتظار لرستان

مجله روز/لرستان معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان گفت: از سه‌شنبه با ورود توده هوای گرم و استمرار موج گرما به استان شاهد افزایش دماهای روزانه در لرستان خواهیم بود.

زینب اکبری در گفت‌وگو با مجله روز با بیان اینکه براساس آخرین نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی طی هفته‌جاری برای همه نقاط استان جوی آرام را انتظار داریم، افزود: تنها طی امروز و فردا و به ویژه ساعات بعدازظهر برای مناطق شرقی استان افزایش پوشش ابر و برای سایر مناطق شاهد پوشش جزئی ابر خواهیم بود.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت علاوه بر شرایط یاد شده در همه نقاط استان شاهد افزایش سرعت وزش باد خواهیم بود که در مناطق بادخیز این شرایط گاهی قابل ملاحظه و تا حدودی نسبتا شدید هم می‌رسد.

معاون توسعه و پیشگیری هواشناسی لرستان اضافه کرد: از امروز تا روز دوشنبه با توجه به جهت جریانات تقویت میدان‌های باد در مناطق شهری استان پدیده گرد و غبار را داریم که کاهش میدان دید افقی و افت کیفیت هوا راهم به دنبال دارد.

اکبری خاطرنشان کرد: به لحاظ نوسانات دمایی از امروز تا روز دوشنبه تغییرات قابل توجهی در روند دماهای روزانه استان مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: مجدداً از سه‌شنبه با ورود توده هوای گرم و استمرار موج گرما به لرستان شاهد افزایش دماهای روزانه در استان خواهیم بود.

معاون هواشناسی لرستان تصریح کرد: هوای گرمی که سه‌شنبه وارد استان می‌شود به طور کلی همه نقاط لرستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و انتظار می‌رود از سه‌شنبه تا جمعه به ویژه برای روزهای چهارشنبه و تا حدودی پنجشنبه این شرایط حاکم باشد و افزایش دما به بیشینه مقدار خود برسد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا