استان ها

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تکمیل مراکز کانون پرورش فکری لرستان

به گزارش مجله روز لرستان، رضا مراد صحرایی از اختصاص ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل سه مرکز ناتمام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در لرستان خبر داد و افزود: ۴۰ هزار جلد کتاب نیز به مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان نیز اهدا خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: ساخت هزار کتابخانه کلاسی در روستاهای لرستان از دیگر تعهدات کانون پرورش فکری است که در این شورا مصوب شد همچنین ۵ کانون زبان نیز در استان لرستان تاسیس خواهد شد.

وی یکی دیگر از مصوبات قابل توجه این جلسه را تدوین و چاپ قصه‌ها و سروده‌های محلی لرستان عنوان کرد و افزود: این کتاب‌ها از سوی متخصصان کانون ضبط، تهیه و منتشر خواهد شد.

صحرایی همچنین از حمایت و مشارکت مالی وزارت آموزش و پرورش برای احداث و تکمیل استخر فرهنگیان لرستان خبر داد و گفت: برای ساخت استخر دورود نیز از طریق صندوق ذخیره حمایت‌های لازم را خواهیم داشت.

وی حمایت و احیای مدارس شبانه‌روزی لرستان را از اولویت‌های وزارتخانه عنوان کرد و افزود: مدارس کانکسی که بیش از ۱۰ دانش‌آموز داشته باشد در طرح شهید پناهی این امکان وجود دارد که تا پایان سال ۱۴۰۳ جمع‌آوری و برای آنها مدرسه ساخته شود

46

دکمه بازگشت به بالا