استان ها

ارزیابی دقیق خسارت سیل زدگان شهرستان آستارا آغاز شده است

مجله روز/گیلان نماینده مردم آستارا در مجلس گفت: خسارت وارد شده به منازل و مناطق مسکونی شهری و روستایی، مزارع و زیرساخت‌های مختلف شهرستان ناشی از سیل اخیر در حال ارزیابی دقیق کارشناسی است.

غلامرضا مرحبا امروز، ۲۹ شهریور در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه بررسی کارشناسی درخصوص خسارت به زیرساخت‌ها، مناطق مسکونی، آب، برق، کشاورزی، مزارع و دام در شهرستان مرزی آستارا آغاز شده تا پس از برآورد به خسارت دیدگان رسیدگی شود، گفت: خسارت سیل در روستاهای کانرود و سیبلی شهرستان آستارا بسیار زیاد است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آب تا چند روز دیگر فروکش می‌کند، افزود: در پی این سیل خسارت جانی نداشتیم، اما خسارت‌های مالی فراوانی به مردم و شهر وارد شده است.

وی ادامه داد: مسئولان استان و شهرستان از دقایق اولیه سیل وارد عمل شده و اقدامات خود را انجام دادند و امیدواریم که از این شرایط نابسامان با صبوری مردم خارج شویم.

مرحبا با بیان اینکه سیل در شهرستان مرزی آستارا با برآوردی که انجام شده است تاکنون ۶۰۰ میلیارد تومان خسارت بر جای گذاشته است گفت: امیدواریم این میزان خسارت افزایش پیدا نکند.

وی با بیان اینکه به افراد حادثه دیده می‌توان با دادن وام‌های طولانی مدت و کم بهره کمک کرد، یادآور شد: مسئولان صدای مردم حادثه دیده آستارا را قطعا خواهند شنید و تلاش‌ها برای کمک به افراد حادثه دیده در حال انجام است.

نماینده مردم آستارا در مجلس با اشاره به اهمیت پل تخریب شده سیبلی که از مهم‌ترین محورهای شمال و شمال غرب کشور است، خاطرنشان کرد: پیمانکار احداث پل سیبلی با دستور استاندار گیلان و ترک تشریفات اداری فعالیت خود را آغاز کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا