استان ها

واگذاری ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن ویلایی در دهلران

مجله روز/ایلام معاون عمرانی استاندار ایلام گفت: عملیات آماده‌سازی زمین برای ۱۳۰۰متقاضی ساخت مسکن ویلایی در شهرستان دهلران در دست اقدام است که تاکنون ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن ویلایی در این شهرستان به مردم واگذار شده است.

مهندس «سعید هژبری» امروز دوشنبه ۳ آنلاین، در حاشیه نشست وبیناری شورای عالی مسکن که با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار کرد: از مجموع ۳۲ هزار واحد، ۸۰۰۰ واحد  در نقاط روستایی،۱۶۸۷ واحد به شکل استیجاری، ۵۷۲۹ واحد توسط بخش خصوصی، ۴۲۹۶ واحد در بافت‌های فرسوده و ۱۲ هزار و ۸۸۹ واحد نیز توسط راه و شهرسازی استان احداث می‌شود.

وی، تسهیلات بلاعوض پرداخت شده در حوزه مسکن روستایی را ۱۰۸۰میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: کار اجرایی ۴۸۳۰ واحد مسکونی روستایی در قالب نهضت ملی مسکن به اتمام رسیده و ۱۵۰۰  واحد نیز با میانگین پیشرفت ۳۰ تا ۸۰ درصدی در حال احداث است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام از تکمیل و تایید ثبت‌نام  ۹۷۵ خانواده در طرح قانون جوانی جمعیت و خانواده در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۴۸ واحد مسکونی و ۴۰۲ قطعه زمین در شهرهای مهران و دهلران به متقاضیان طرح قانون جوانی جمعیت و خانواده تحویل شده است.

هژبری با اشاره به واگذاری زمین برای ساخت مسکن ویلایی در شهرهای مهران و دهلران به خانواده‌های واجد شرایط، عنوان کرد: عملیات آماده‌سازی زمین برای ۱۳۰۰متقاضی ساخت مسکن ویلایی در شهرستان دهلران در دست اقدام است که تاکنون ۷۵۰ قطعه زمین برای ساخت مسکن ویلایی در این شهرستان به مردم واگذار شده است.

هژبری ادامه داد: همچنین عملیات آماده‌سازی ۱۳۵۰قطعه زمین در حال اجرا است و روند واگذاری این قطعات پس از اتمام آماده‌سازی آغاز خواهد شد.
معاون استاندار ایلام تاکید کرد:  میزان زمین مورد نیاز برای نهضت ملی مسکن ۳۸۴هکتار بوده که ۲۷۶ هکتار آن تاکنون تامین شده، ۱۰۶ هکتار در دستور کار تفاهم با مالکین قرار دارد تا از طریق خرید زمین، الحاق به شهر یا ظرفیت ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن مشکلات کمبود زمین در شهرهای ایلام، سرابله، بدره و هلیلان را رفع کنیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا