استان ها

آمادگی دادگستری گیلان برای رفع موانع حقوقی سرمایه‌گذاران

مجله روز/گیلان رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دادگستری استان این ظرفیت را دارد که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای رفع موانع حقوقی و تسهیل امور حقوقی سرمایه‌گذاران از آنان حمایت کند.

به گزارش مجله روز و به نقل از روابط عمومی دادگستری گیلان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی امروز، ۱۷ آنلاین در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با موضوع بررسی دلایل عدم استفاده کامل از ظرفیت‌های صنعتی استان و شهر صنعتی رشت، با اشاره به اینکه دو مقوله اقتصاد و معیشت از مشکلات امروز جامعه ما است، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی ها و دستورات خودشان به دولتمردان مکررا بر رشد اقتصادی، اشتغال، سرمایه گذاری و تولید تاکید و توصیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی معضلات سرمایه‌گذاران، موانع حقوقی است، افزود: دادگستری استان این ظرفیت را دارد که در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و در راستای رفع موانع حقوقی و تسهیل امور حقوقی سرمایه‌گذاران از آنان حمایت کند.

رئیس شورای قضایی گیلان گفت: در سال‌های گذشته زمین‌هایی به کسانی که ادعای سرمایه‌گذاری داشتند واگذار شد که بیش از سه دهه از واگذاری آنها گذشته و هنوز هیچ فعالیت تولیدی در آن شکل نگرفته است لذا در این جلسه مصوب شد که این اراضی هر چه زودتر به دولت بازگردد تا زمینه سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران واقعی هموار شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی همچنین به سازمان‌های متولی دستور داد تا واحدهای تعطیل را احصا کرده و اقدامات لازم در راستای راه‌اندازی مجدد آنها را انجام دهند.

وی اقدامات انقلابی دادگستری استان در حوزه صنعت را قابل تقدیر دانست و عنوان کرد: کارخانه پوشش یکی از مصادیق احیای واحدهای تولیدی تعطیل شده در استان بود که به همت دستگاه قضایی راه اندازی شد و در خصوص سایر واحدهای تعطیل نیز باید چنین اقداماتی صورت گیرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا