ایرانی کسب و کارعمومی

بررسی روش های افزایش اعتماد مخاطب در اینستاگرام

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام به دلیل اهمیت این پلتفرم و داشتن مخاطبان فراوان برای بسیاری از مدیران فروشگاه‌های اینترنتی اهمیت زیادی دارد. مخاطبان هدف بسیاری از کسب‌وکارها را می‌توان در اینستاگرام پیدا کرد و بسیاری از این مخاطبان پتانسیل تبدیل  شدن به فالوئر صفحه کسب‌وکار و بعد مشتری را دارند.

راهکارهای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

با رشد کاربران اینستاگرام حالا کسب‌وکارهای متعددی در اینستاگرام مشغول کار هستند که هدف اصلی‌شان کسب سود از طریق اینستاگرام است. بعضی از کسب‌وکارها در اینستاگران به عنوان یکی از ابزارهای قدرتمند بازاریابی برای تبلیغ و فروش کالا و خدمات‌شان استفاده می‌کنند.

اعتمادسازی در اینستاگرام با برندسازی در شبکه‌های اجتماعی

برند هویت هر کسب‌وکاری است. هرچه بیشتر درمیان مخاطبان‌تان شناخته شوید، جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راحت‌تر می‌شود. دو عنصر مهمی که برندسازی در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند:

  • محتوای تولید شده در صفحه
  • تبلیغات

برندسازی از طریق محتوا کمی زمان‌بر است اما در درازمدت به برندسازی و جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام کمک زیادی می‌کند. نتیجه‌ی تبلیغات سریع‌تر است اما پیش از تبلیغ باید مطمئن شوید توانایی مدیریت حجم سفارشی که یک‌باره پس از تبلیغات سرازیر می‌شود را دارید یا خیر.

جلب رضایت مشتری اینستاگرام با تضمین خدمات و کالاها

اگر از اینستاگرام به عنوان کانالی برای تبلیغات و بازاریابی محصولات‌تان استفاده می‌کنید، به کاربران‌تان درمورد خدمات و کالاها اطمینان خاطر دهید. بسیاری از کاربران به سختی به برندهایی که تازه کارشان را شروع کرده‌اند اعتماد می‌کنند و به دلیل عدم اعتماد چیزی نمی‌خرند. تضمین خدمات و کالاها تاثیر زیادی در اعتمادسازی در اینستاگرام و افزایش میل به خرید دارد.

فراهم آوردن شرایط خرید امن از اینستاگرام

یکی از بهترین روش‌های اعتمادسازی در اینستاگرام اشاره به امکان خرید امن از اینستاگرام است. کسب‌وکارهای اینستاگرامی به دو دسته‌ی

  • کسب‌وکارهای قدیمی و با تجربه قبلی
  • کسب‌وکارهای نوپا کم‌تجربه

تقسیم می‌شوند. درمورد کسب‌وکارهای بزرگ و شناخته شده تکلیف تا حد زیادی مشخص است. این کسب‌وکارها قبلا برندسازی را انجام داده‌اند و بسیاری در جلب رضایت مشتری اینستاگرام هم موفق بوده‌اند. همچنین از قبل به روش‌های پرداخت ایمن پرداخته‌اند و بهترین نوع را برگزیده‌اند.

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با محتوای ارزشمند و کاربردی

هر کاربری در اینستاگرام پس از ورود به صفحه‌ی کسب‌وکار، ابتدا تعداد دنبال‌کنندگان را بررسی می‌کند و در مرحله بعد با نگاهی کلی محتوای صفحه را می‌سنجد. اگر محتوای ارائه شده در صفحه مفید، ارزشمند یا سرگرم‌کننده باشد، کاربر صفحه را دنبال می‌کند و تبدیل به مخاطب می‌شود اما اگر محتوای به اشتراک گذاشته شده هیچ‌یک از این ویژگی‌ها را نداشته باشد، احتمال اینکه مخاطب صفحه را دنبال کند بسیار پایین می‌آید.

تولید و انتشار محتوای آموزشی رایگان

نشر محتوای آموزشی و کاربردی در اینستاگرام یکی از بهترین گزینه‌ها برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام است. محتوای آموزشی به گونه‌ای که کاربران بتوانند از آن نکته‌ای جدید بیاموزند و از آن استفاده کنند یکی از بهترین انواع محتوا است. اگر در فروشگاه اینستاگرامی کالایی فیزیکی می‌فروشید می‌توانید با انتشار عکس و ویدئو به همراه متن کاربردهای وسیله‌ی موردنظر و طرز استفاده از آن را نشان دهید.

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با عکس‌های واقعی

اگر در سایت فروشگاهی اینترنتی یا اینستاگرامی کالاهای فیزیکی می‌فروشید، عکس‌های واقعی از محصول منتشر کنید. استفاده از عکس‌های اینترنتی این شبهه را به وجود می‌آورد که کالای تولید شده از نظر کیفیت با کالای مشابه برابری نمی‌کند و فروشنده ناچار به استفاده از عکس‌های غیرواقعی است.

اعتمادسازی در اینستاگرام با به اشتراک گذاشتن نظرات کاربران

بازاریابی دهان‌به‌دهان از گذشته اصلی‌ترین روش بازاریابی بوده و الان هم شاید از موثرترین روش‌های بازاریابی و اعتمادسازی در اینستاگرام باشد. کاربران به نظرات و صحبت‌های مشتریان قبلی اعتماد بیشتری دارند چون مشتریان دیگر هم نفعی از فروش بیشتر کالا نمی‌برند و تجربه‌ی واقعی‌شان را به اشتراک گذاشته‌اند.

اعتمادسازی در اینستاگرام با مدیریت نظرات منفی

این روزها ساده‌ترین روش بازخورد گرفتن از کسب‌وکار و رساندن انتقادات به گوش تولیدکننده نظر دادن در شبکه‌های اجتماعی است و تمام دنبال‌کنندگان دیگر صفحه، حتی مخاطبان احتمالی می‌توانند این نظرها را ببینند. همچنین معمولا اخبار بد درمورد کالاها و خدمات خیلی سریع‌تر از اخبار خوب گسترش پیدا می‌کند. درمورد نظرات منفی رد شدن ازشان راهکار خوبی نیست و شما را بی‌توجه نشان می‌دهد. درمورد نظرات منفی می‌توانید این راهکارها را به کار ببندید:

  • با بحث و جدل به مخاطبان بی‌احترامی نکنید.
  • نظراتی که در آن به کسی بی‌احترامی شده را سریعا پاک کنید.
  • سعی کنید به تمام نظرها با احترام پاسخ دهید.
  • شوخ‌طبعی، صداقت و روحیه کمک داشتن را در پاسخ به مخاطبان لحاظ کنید.

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با انتشار عکس و ویدئو از پشت صحنه

هرچه کسب‌وکارتان برای کاربرها و مشتری‌ها شفاف‌تر باشد جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راحت‌تر است. اگر قصد کسب سود از اینستاگرام را دارید باید عملکرد کسب‌وکارتان را برای مخاطبان شفاف کنید. یکی از راهکارهای شفاف‌سازی فعالیت و جلب رضایت مشتری اینستاگرام نشر عکس‌هایی از کسب‌وکار و افراد درگیر در آن است.

جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با ترغیب مخاطبان به تولید محتوا

یکی دیگر از بهترین راهکارهای اعتمادسازی در اینستاگرام تشویق مخاطبان به تولید محتوا است. مخاطبان با تولید محتوا برند را به دنبال‌کنندگان خود معرفی می‌کنند. این نوع معرفی که از دل تجربه‌ی شخصی و بدون منفعت بیرون آمده معمولا بسیار تاثیرگذار است و علاوه بر افزایش آگاهی از برند، دنبال‌کنندگان را هم به احتمال زیاد افزایش می‌دهد.

کوتاه درمورد جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام

  • اولین قدم برای تبدیل فالوئرها یا دنبال‌کنندگان به مشتری اعتمادسازی در اینستاگرام است.
  • هرچه بیشتر درمیان مخاطبان‌تان شناخته شوید، جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام راحت‌تر می‌شود.
  • تضمین خدمات و کالاها تاثیر زیادی در اعتمادسازی در اینستاگرام و افزایش میل به خرید دارد.
  • شرایط خرید امن از اینستاگرام برای کاربران و مشتریان را فراهم می‌کند و اعتمادسازی در اینستاگرام با سرعت و کیفیت بهتری جلو می‌رود.
  • محتوای باکیفیت و کاربردی در جلب رضایت مشتری اینستاگرام تاثیر زیادی دارد.
  • جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام با عکس‌های واقعی بهتر انجام می‌شود.
  • کاربران با دیدن نظرات مثبت مشتریان پیشین، تمایل بیشتری به خرید از این صفحه پیدا می‌کنند.
  • برای اعتمادسازی در اینستاگرام باید نظرات منفی و انتقادات را با احترام پاسخ داد.

یکی از راهکارهای شفاف‌سازی فعالیت و جلب رضایت مشتری اینستاگرام نشر عکس‌هایی از کسب‌وکار و افراد درگیر در آن است. جذب اعتماد مشتری، یکی از مهم‌ترین اصول در راه‌اندازی کسب و کار است. جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، ممکن است به دلیل محدودیت‌ها، کمی چالش برانگیز باشد. در این مقاله به روش‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌پردازیم.

با مخاطب در تعامل باشید.
بر اساس روانشناسی فروش، تعامل سازنده و سودمند با مشتریان باعث ایجاد احساس صمیمیت در مشتری می‌شود و می‌تواند به شما و آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما اعتماد کند. برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، سعی کنید همواره با آن‌ها در تعامل باشید.

اینفلوئنسر مارکتینگ 
پس از راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی، اینفلوئنسرهای اینستاگرامی محبوب در حوزه‌ی فروش‌تان را شناسایی کنید. اینفلوئنسر مارکتینگ، به آنلاین‌شاپ شما در جذب اعتماد مشتری کمک بسیار زیادی می‌کند. احتمالا بپرسید «چگونه؟»
اینفلوئنسرها افرادی هستند که در یک حوزه‌ی مشخصی فعالیت می‌کنند و بخش بسیار زیادی از افراد به آن‌ها به عنوان یک منبع مهم از اطلاعات در آن حوزه‌ی مشخص رجوع می‌کنند.

لایو اینستاگرامی بروید
یکی از راه‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، استفاده از لایو اینستاگرام است. با استفاده از ابزار لایو اینستاگرام، شما می‌توانید با فالوورهای اینستاگرامی خود صحبت کنید، از آن‌ها نظزخواهی کنید، آن‌ها را در جریان کارها و محصولات‌تان بگذارید، از نیاز‌ها و خواسته‌های آن‌ها مطلع شوید و به این ترتیب، باعث افزایش تعامل در آنلاین‌شاپ اینستاگرام شوید. طبیعتا، لایو اینستاگرامی علاوه‌بر افزایش تعامل، سبب جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌شود.

داستان خود را بگویید
داستان‌گویی همیشه برای انسان‌ها جذاب است. انسان‌ها از شنیدن و گفتن داستان‌ها، لذت می‌برند. قطعا برای شما هم پیش آمده است که داستانی را بشنوید و با شخصیت اصلی آن داستان، احساس نزدیکی کنید.
شما هم شخصیت اصلی داستان کسب و کارتان هستید. برای جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، داستان کسب و کار خود را بازگو کنید. این کار باعث می‌شود که فالوورهای اینستاگرام، با چهره‌ی انسانی کسب و کارتان آشنا شوند.

در دسترس مشتری باشید
یکی از چالش‌های خرید و فروش آنلاین، این است که مشتری نمی‌تواند به صورت حضوری تمام سوالات خود را بپرسد و تردیدهای خود را هنگام خرید از بین ببرد. از طرف دیگر، از آنجایی که تنها راه دسترسی مشتری به شما از طریق دایرکت آنلاین‌شاپ اینستاگرامی و به صورت کلی در فضای مجازی است، مشتری نیاز دارد که خیالش از بابت خرید و اعتمادی که برند مورد نظر کرده راحت شود.

ادعای اغراق‌آمیز نداشته باشید
یکی از بدترین کارهایی که می‌توانید در کسب وکارتان انجام دهید، این است که ادعای اغراق‌آمیز داشته باشید. برای مثال، درباره‌ی جنس محصولات‌تان، پیش مشتری غلو کنید.
درست است که ادعای دروغین ندارید، اما مطمئن باشید هنگامی که به صورت اغراق‌آمیز درباره‌ی خدمات و محصولات‌تان صحبت کنید و مشتری متوجه شود که ادعای شما صحت ندارد، به سرعت اعتماد خود را به آنلاین‌شاپ اینستاگرامی شما از بین می‌دهد.

تولید محتوای باکیفیت
شاید با خودتان بگویید، هر کسی می‌داند که برای جذب مشتری در اینستاگرام باید اقدام تولید محتوای با کیفیت بکند. اما جالب است که بدانید، بسیاری از برندها، ایده‌ی درستی از محتوای باکیفیت و ارزشمند ندارند. چرا که آن‌ها تنها محتوایی مربوط به محصولات و فروش محصولات‌شان به اشتراک می‌گذارند، نه محتوایی که فالوورهای اینستاگرامی به آن علاقه‌مند است.

ضمانت کالا و خدمات

یکی دیگر از راه‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام، ضمانت خدمات و کالاهای‌تان است. روانشناسی مشتری، این موضوع را ثابت کرده است که در صورتی که خیال مشتری از بابت محصولی که خریداری می‌کند راحت باشد، به سرعت خرید خود را تکمیل خواهد کرد.
اگر از کیفیت محصولات خود مطمئن هستید، به مشتری بگویید که در صورت به وجود آمدن مشکلی، می‌تواند به شما مراجعه کند. این کار سبب افزایش جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام می‌شود.

جلب اعتماد مشتری با ساخت سایت فروشگاهی
اینستاگرام، بستر مناسبی برای حضور و معرفی محصولات است اما برای افزایش فروش، جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام و افزایش مشتری، راه‌اندازی آنلاین‌شاپ اینستاگرامی به تنهایی کافی نیست.
آمارها و مطالعات بسیار زیادی، اهمیت و تاثیر زیاد ساخت فروشگاه اینترنتی بر جذب اعتماد مشتری را ثابت کرده‌اند. فروشگاه اینترنتی، از دیرباز مورد اعتماد کاربران اینترنت بوده است.

نتیجه‌گیری

جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام، مسئله‌ای مهم و حیاتی برای هر کسب و کاری است. بسیاری از برندها، برای جلب اعتماد مشتری با چالش‌های فراوانی روبرو می‌شوند. اما اگر می‌خواهید که فروش خود را افزایش دهید، باید با راه‌های جلب اعتماد مشتری آشنا شوید. در این مقاله، ما به بررسی راه‌های جذب اعتماد مشتری در اینستاگرام اشاره کردیم. با استفاده از روش‌های جلب اعتماد مشتری در اینستاگرام، اعتماد مشتریان را افزایش دهید و فروش‌تان را گسترش دهید. یکی دیگر از بهترین راهکارهای اعتمادسازی در اینستاگرام تشویق مخاطبان به تولید محتوا و همچنین اشنایی با Buy Instagram views است.

 

دکمه بازگشت به بالا