ایرانی کسب و کارعمومی

راه های حفظ و افزایش فالوور اینستاگرام بعد از خرید فالوور

اگر بخواهیم به این سوال که “چگونه می توان فالورهای اینستاگرام را افزایش داد” در یک خط به صورت خلاصه پاسخ بدهیم، می توان گفت که برای این کار باید دو راه جذب به صورت ارگانیک و تبلیغات را به صورت همزمان و موازی ادامه داد. این جمله حتماً برای شما ابهامات فراوانی دارد البته کاملاً طبیعی است، چرا که جواب این سوال در یک خط نمی گنجد. برای رسیدن به پاسخ این سوال پیشنهاد میکنیم در ادامه همراه ما باشید. همچنین خرید بازدید اینستاگرام پیشنهاد می شود.

 

ترفندهای افزایش فالوور اینستاگرام به صورت ارگانیک

منظور ما از ارگانیک این است که به صورت طبیعی و درست و نه از طریق ربات ها مخاطبان خود را جذب کنیم. این کار را اگر بخواهید کاملاً اصولی و حرفه ای انجام دهید، نیازمند چیدن استراتژی محتوا، تنظیم تقویم محتوا و است و معمولاً توسط شرکت های اینستاگرام مارکتینگ انجام می شود. اما اگر بخواهید روش های ارگانیک ساده تری را خودتان انجام دهید، می توانید روش های زیر را امتحان کنید:

1- تولید محتوای مفید اصلی ترین راهکار

از خودتان بپرسید مخاطب به چه دلیلی باید صفحه شما را دنبال کند؟ در میان هزاران صفحه فعال در این شبکه، صفحه ی شما چه جذابیتی برای جذب مخاطب ارائه می دهد؟
فراموش نکنید که کاربران در ازای بازدید از صفحه شما وقت خود را خرج می کنند؛ پس انتظار دارند در ازای این هزینه چه چیزی را دریافت کنند؟
محتوای خوب، این تنها انتظاری است که مخاطبان از شما دارند، اما نه هر محتوایی. محتوایی که قدرتمند باشد و کار، تخصص، حرفه و ترفندی خاص را آموزش دهد؛ اطلاعات بیشتری در اختیار کاربر قرار دهد و قادر باشدبه بهترین نحو ممکن آن ها را سرگرم کند و یا حتی برای لحظاتی از دغدغه ها و مشکلات زندگی فراریشان بدهد.
پس در گام اول باید در صفحه خود موضوعی را مورد هدف قرار داده و حول محور آن محتوای منظم و ارزشمندی را خلق کنید. فراموش نکنید که تبلیغات هم زمانی پاسخگو خواهند بود و افزایش دنبال کنندگان شما را در پی خواهد داشت که حداقل پست و محتوایی در پیج شما قرار داده شده باشد.

 

2- مخاطب را نشان بگیرید

نمی توان انتظار داشت که موضوع پیج شما برای تمامی کاربران مناسب باشد. کاربران این شبکه اجتماعی طیف گسترده ی از جامعه را شامل می شوند که تولید محتوایی که تمام آن ها را هدف قرار دهد، کار غیر ممکنی است. بنابراین باید مشخص کنید که مخاطبان شما مرد هستند یا زن؟ چه محدوده ی سنی دارند؟ نوجوان، جوان یا میانسال؟ مادران هستند یا پدران؟ به دنبال سرگرم شدن هستند یا یادگیری؟ چه دغدغه و مشکلاتی دارند؟ چه سوالاتی در ذهنشان پیش می آید؟ زمانی که موفق شدید به درستی آن ها را شناسایی کنید، می توانید محتوای هدفمندی را برای جلب رضایت و اعتماد آن ها منتشر کرده و درست به هدف بزنید.

3- پروفایل خود را زیبا کنید

تصویر پروفایل اولین چیزی است که نظر مخاطب و کاربر را به خود جلب می کند. واقعیت امر این است که مردم به پروفایل هایی که تصویرهای کلی و نامشخص عکس از طبیعت، گل، عکس نامشخص چهره، خودرو و دارند ابداً اعتماد نمی کنند. پس بهتر است اگر این پیج را برای کسب و کار خود راه اندازی کردید، لوگوی مربوط به آن را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید. اگر فروشگاه، شرکت و یا کسب و کار شما به صورت حضوری نیز فعالیت می کند، عکسی تخصصی از آن بگیرید و به عنوان پروفایل خود قرار دهید و در آخر اگر در صفحه خود قصد برندسازی شخصی را دارید، حتماً عکس مشخصی از صورت خود را به عنوان عکس پروفایل انتخاب کنید تا اعتماد مخاطب را جلب کرده و افزایش فالوور اینستاگرام را به دنبال داشته باشد.

4- بیو پیجتان را تخصصی بنویسید

حقیقتش این است که وقتی کاربر برای اولین بار وارد صفحه شما می شود، حوصله این که تک تک پست ها را باز کند تا دریابد که موضوع این صفحه چیست را ندارد و ممکن است به همان سرعتی که وارد پیج شما شده از آن خارج شود. اما اگر در بیو خود توضیحات مناسبی در مورد موضوع صفحه خود نوشته باشید، مخاطب در اولین نگاه متوجه آن شده و در صورتی که به آن موضوع علاقه مند باشد، احتمالاً ب دقت بیشتری پست های شما را بررسی می کند و در نهایت شما را دنبال خواهد کرد.
در بیو فرصت این را دارید که خود را به مخاطب معرفی کنید و توضیح دهید که در پیج شما چه اتفاقاتی در حال رخ دادن هستند.
بهتر است در صورتی که سایت یا اپلیکیشنی دارید، در این قسمت به آن اشاره کنید و با یک دعوت کاربران خود را مشتاق کنید که به آن ها مراجعه کنند. البته قبل از تمام این کارها از طریق تنظیمات پروفایل شخصی خود را به حالت بیزینسی تغییر دهید. چراکه پروفایل های بیزینسی امکان ثبت شماره تماس در قسمت بیو پیج را به شما خواهند داد. در صورتی که یک شعار تبلیغاتی مناسب از قبل برای کسب و کار خود انتخاب کرده اید، قسمت بیو پیج جای مناسبی برای درج آن خواهد بود.
حتی می توانید در این قسمت برای خود هشتگ مخصوصی بسازید. این هشتگ زمانی که قصد تبلیغ بیشتر پیج را در فضای مجازی و سایر شبکه های اجتماعی داشتید، می توانند به شما کمک کنند. همچنین داشتن هشتگ اختصاصی می تواند یک گام رو به جلو برای برندسازی و شناخته شدن بیشتر شما تلقی شود.

 

5- پست ها را زیبا طراحی کنید

یکی دیگر از راه های افزایش فالوور اینستاگرام طراحی زیبای صفحه و پست ها است. صفحه خود را با هارمونی یکپارچه و یکنواختی از نظر رنگ و چیدمان طراحی کنید تا هنگامی که مخاطب وارد صفحه شما شد، از شلوغی بیش از حد آن احساس آشفتگی و دل زدگی پیدا نکند. از عکس های با کیفیت استفاده کنید و سعی کنید به آنها یک نظم خاص ببخشید. برای این کار ساده ترین راه این است که برای تمام تصاویر و عکس های خود از یک حاشیه و قاب با طراحی یکسان استفاده کنید که در آن از چند رنگ های مشخص و یکسان استفاده شده باشد. می توانید برای صفحه خود دو یا سه رنگ که از نظر گرافیکی با یکدیگر همخوانی دارند را انتخاب کرده و با آن ها حاشیه عکس های خود را طراحی کنید.

کال تو اکشن یا فراخوانی به اقدام راهکاری است که با استفاده از آن مخاطب را به انجام فعالیتی دعوت می کنید. حتما دیده اید که در کپشن بعضی از پست ها سوالی پرسیده شده که ناخودآگاه شما را تشویق به کامنت گذاشتن می کند. یا در استوری ها باکس های نظرسنجی قرار داده شده که افراد در آن نظر خود را وارد می کنند. تمامی این موارد می تواند نمونه هایی از کال تو اکشن باشد که مخاطب را به ایجاد ارتباط تشویق کرده و به این وسیله باعث افزایش نرخ تعاملات پیج شود و قطعاً می دانید که بالا رفتن نرخ تعاملات،یکی از فاکتورهای مورد پسند این شبکه اجتماعی است که باعث خواهد شد که شما را به کاربران بیشتری معرفی کند.

7- محتوای خود را به تمام شکل ها و روش ها منتشر کنید

8- ریلز را امتحان کنید

9- غیبت نداشته باشید

10- به مخاطبان خود احترام بگذارید

11- Insight پست ها را رصد کنید

12- هشتگ ها را فراموش نکنید

13- کامنت بنویسید

یکی از راه های عجیب اما بسیار موثر در افزایش فالوور اینستاگرام نوشتن کامنت در پست سایر صفحاتی است که موضوعات مشابه با پیج شما دارند. می توانید در زیر پست این صفحات نظرات ارزشمندی بنویسید و یا اینکه به سوالات کاربران پاسخ دهید و از این طریق با مخاطبان هدف خود به صورت مستقیم ارتباط برقرار کنید. نیازی نیست که آنها را به پیج خود دعوت کنید. مطمئن باشید اگر کامنت شما ارزشمند و زیبا باشد، خود افراد برای دنبال کردن پیج شما ترغیب خواهند شد.

14- چالش و مسابقه برگزار کنید

می توانید با راه اندازی چالش های جالب و جدید و تشویق مخاطبان به ادامه دادن و شرکت کردن در آن نظر کاربران زیادی را به خود جلب نمایید همچنین می توانید هر از گاهی در صفحه خود مسابقه ای را برگزار کنید و برای شرکت کنندگان در مسابقه قوانینی چون معرفی پیج به پنج نفر دیگر را تعیین کنید. دقت داشته باشید که که برای تشویق کاربران به منظور شرکت در مسابقه باید حتما جوایز ارزشمندی را در نظر بگیرید.

15- پست خود را به ویروس آلوده کنید

حتماً تا به حال پست هایی را در بستر این شبکه اجتماعی دیده اید که با مطرح کردن یک موضوع جدید و جالب و یا طرح یک پرسش توانسته اند نظر کاربران بسیار زیادی را به خود جلب کنند. تا جایی که خود کاربران اقدام به ارسال آن برای دوستان و آشنایان خود کرده و به این صورت پست را درست مانند یک ویروس در این شبکه اجتماعی منتشر می سازند. مثلاً پستی که در آن از کاربران پرسیده شده قیمت تبلیغات تلویزیونی در هر ثانیه چقدر است؟ یا پست هایی که در آن معمایی مطرح خواهد شد. تجربه نشان داده که افراد از این دست موضوعات چالشی استقبال زیادی می کنند و نه تنها خود آنها اقدامی را انجام داده بلکه به احتمال زیاد آن را برای دوستان خود نیز ارسال خواهند کرد و بدین ترتیب افراد بیشتری به صفحه شما سر می زنند و احتمالاً آن را دنبال می کنند و بدین ترتیب شما می توانید افزایش فالوور اینستاگرام را شاهد باشید.

16- لوکیشن بزنید

 استفاده از تگ لوکیشن در پست ها این شانس را به شما می دهد که محتوا به افراد حاضر در آن منطقه و لوکیشن نمایش داده شده و مورد استقبال آن ها قرار بگیرد.

17- ربات نما نباشید

18- در هر کجای دنیای مجازی که هستید، به پیج خود لینک بدهید

چک لیست افزایش فالوور اینستاگرام

۱- پروفایل خود را ایجاد و بهینه سازی کنید

۲- یک تولید کننده محتوا تعیین کنید

۳- بر روی مهارت عکاسی و ویرایش تمرکز کنید

۴- شروع به پست گذاشتن کنید

۵- برخی از مطالب خود را سازماندهی کنید.

۸- با کاربران دیگر تعامل داشته باشید، از جمله با فالوور های خود

۹- با کاربرانی که شبیه به شما هستند تبلیغ متقابل داشته باشید

۱۰- برای افزایش فالوور اینستاگرام مسابقه برگزار کنید

۱۱- به اشتراک گذاری استوری و  ویدئوی live

۱۲- پروفایل خود را برای پیدا کردن و دنبال کردن آسان کنید

۱۳- متفاوت باشید

۱۴- با عکس حرف بزنید!

۱۵- خلاصه گویی!

۱۶- فالوور پران نباشید!

۱۸- از تگ کردن های غیر ضروری پرهیز کنید!

۱۹- بگذارید دیگران درباره شما بگویند!

۲۰- پشت صحنه باز باشید!

۲۱- سلفی گرای معتاد نشوید!

۲۲- جملات قشنگ و زیبا به صورت عکس بگذارید

۲۳- مطالب خنده دار بگذارید

۲۴-  قدرت ویدئو های ۱۵ ثانیه ای!

۲۶- پنجشنبه ها مهم است.

دکمه بازگشت به بالا