پشت پرده الگوریتم اکسپلور اینستاگرام: چگونه محتوای شما به صفحه اصلی کاربران دیگر برسد؟

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام معیار ها و روش هایی است که اینستاگرام با استفاده از آن، پست ها و محتواهای پیج ها را بررسی کرده و سپس با استفاده از این الگوریتم، پست هایی را که ارزش زیادی دارند داخل اکسپلور اینستاگرام قرار می‌دهد.الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست و ایا با خرید پروفایل ویزیت اینستاگرام میتوانیم فالور خود را بالا ببریم؟ چگونه کار می‌کند؟

چگونه با استفاده از الگوریتم جدید اکسپلور می توانیم وارد اکسپلور اینستاگرام شویم؟چه نوع پست هایی درست کنیم که به اکسپلور راه پیدا کنند؟ چرا پست های من به اکسپلور نمی‌رود؟ و…سوالات متداولی از جمله سوالات بالا درباره الگوریتم اکسپلور اینستاگرام وجود دارد که در این مقاله سعی کردیم به همه ‌ی آنها پاسخ دهیم.

اکسپلور اینستاگرام چیست؟

اکسپلور اینستاگرام بخشی در اینستاگرام می‌باشد که برای سرگرم کردن هرچه بیشتر کاربران در اینستاگرام به وجود آمده است.اینستاگرام برای این که بتواند کاربران را به استفاده هرچه بیشتر از این برنامه ترغیب کند؛ از بین هزاران پست باید پست هایی که جذابیت بسیار بالایی دارند را انتخاب کرده و داخل اکسپلور نمایش دهد.

دانستن این که اینستاگرام چه معیارهایی برای این کار استفاده می‌کند برای افرادی که ادمین هستند و یا خودشان صاحب پیج هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا با استفاده از این معیار ها می‌توان پست هایی تولید کرد که از نظر اینستاگرام ارزش زیادی داشته و به اکسپلور راه پیدا کند.همچنین با دانستن این نکات می‌توانید محتوای جذاب تری برای اینستاگرام تولید کرده و شانس بیشتری برای دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام داشته باشید.

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چگونه محتوا را می‌چیند؟

اینستاگرام برای چیدن پست ها داخل اکسپلور اینستاگرام معیارهایی در نظر گرفته است، همان معیار هایی که در کل الگوریتم ورود به اکسپلور اینستاگرام نامیده می‌شوند.این الگوریتم یک سیستم پیچیده است که با توجه به فعالیت های کاربران می‌تواند بفهمد که پست شما ارزش دیده شدن در اکسپلور اینستاگرام را دارد یا ندارد.معیار هایی از جمله سیو شدن پست، به اشتراک گذشتن ریلز، لایک زیاد در ساعات اولیه ارسال پست و…

Behind the scenes of the Instagram explorer algorithm: how to get your content to the home page of other users?

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام چیست؟ و چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم اکسپلور اینستاگرام یک سیستم مخفی می‌باشد که با استفاده از معیار هایی، پست های شما را ارزیابی کرده و به کاربران زیادی نمایش می‌دهد.این الگوریتم معمولا در ساعات اولیه پس از انتشار، به نحوه تعامل کاربران با پست شما نگاه کرده و پست شمل را ارزیابی می‌کند.برای مثال اگر در ساعات اولیه، از بین افرادی که پست شما را دیده اند تعداد زیادی از آنها با محتوای شما تعامل داشته باشند؛ اینستاگرام پست های شما را به افراد بیشتری نمایش می‌دهد.این فرایند تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که پست شما به حداکثر بازدید خود برسد.

معیارهای الگوریتم اکسپلور اینستاگرام کدام اند؟

جذب بازدید زیاد در ساعات اولیه پس از انتشار محتوا

ساعات اولیه پس از ارسال پست، اهمیت به شدت زیادی دارد؛ مخصوصا یک الی دو ساعت پس از انتشار.اینستاگرام در این مدت به واکنش کاربران نسبت به پست شما اهمیت بسیار زیادی می‌دهد. از جمله اینکه کاربران چه مدت از پست شما بازدید می‌کنند، چگونه به پست شما دسترسی داشته اند (با ارسال دوستان یا از طریق فید یا اکسپلور یا…).

چگونه محتوایی تولید کنیم که بازدید زیادی داشته باشند؟

برای جذب بازدید زیاد در ساعات اولیه، می‌توانید کاور جذابی برای پست و یا ریلزتان درست کنید. همانطور که در مقاله ورود به اکسپلور اینستاگرام توضیح دادیم؛ اولین بخشی که کاربر از پست شما می‌بیندر کاور پست شماست.پس هرچقدر کاور جذاب و ترغیب کننده ای بسازید، احتمال دریافت بازدید زیاد در ساعات اولیه را افزایش می دهید و این یعنی رفتن به اکسپلور!

لایک زیاد توسط کاربران در ساعات اولیه

شاید در بسیاری از محتوا های پیج های آموزشی دیده باشید که در ابتدای ویدئو ها از جمله ای کلیشه ای “لایک یادتون نره”و یا “حتما لایک کنید” استفاده می‌کنند.اینکه پست های اینستاگرام در ساعات اولیه لایک زیادی بخورد به هیچ وجه خالی از لطف نیست و اهمیت بسیار زیادی دارد، به همین خاطر این افراد همیشه به اصطلاح “قرمز کردن قلب” اهمیت زیادی می‌دهند.الان شما به خوبی می‌دانید که این افراد به خاطر الگوریتم اکسپلور اینستاگرام این مورد را همیشه تکرار می‌کنند.

کاربران چه پست هایی را لایک می‌کنند؟

  • پست های احساسی: پست هایی بسازید که از لحاظ احساسی کاربران را مجذوب خودشان می‌کنند برای مثال پست های نوستالژی یا خاطره انگیز
  • پست هایی با خط داستانی: پست هایی که داستان جذابی دارند و یا به داستان جذابی که قبلا شنیده اید اشاره می‌کنند تاثیر بسیار زیادی در لایک کردن پست دارند.
  • محتوای منحصر به فرد: محتوا هایی که احساس خاص بودن را به مخاطب القاء می‌کنند، برای نمونه پست های انگیزشی.
  • محتوا های یاد آوری: محتوا هایی که اتفاقات مهم را به کاربران یادآوری می‌کنند، برای مثال روز های مهم از جمله روز مادر و…

یادتان باشد هنگام تولید محتوا برای اینستاگرام، حتما به لایک خور بودن محتوای خود تمرکز کنید.

مدت زمان ماندگاری زیاد

و اما رسیدیم به یکی از مهم ترین معیار الگوریتم رفتن به اکسپلور اینستاگرام؛ مدت زمان ماندگاری زیاد در پست!اینستاگرام از کجا می‌تواند بفهمد محتوایی که شما درست کرده اید واقعا ارزش رفتن به اکسپلور دارد؟درست حدس زدید، بازدید طولانی مدت کاربران از یک پست!برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید بازدید دو نوع کاربر را مقایسه کنیم؛کاربر اول پست شما را برای چند ثانیه می‌بیند و لایک می‌کند، و سپس رد می‌شود.

کاربر دوم پست شما را برای چندیدن دقیقه، بارها و بارها مشاهده می‌کند و سپس لایک کرده، کامنت گذاشته و به دوستان خودش ارسال می‌کند.در این صورت اینستاگرام از طریق رفتار کاربر دوم می‌فهمد که پست شما ارزش زیادی نسبت به پست ها اول دارد و به پست شما امتیاز بیشتری می‌دهد؛ در نتیجه پست شما به احتمال بسیار زیادی به اکسپلور اینستاگرام خواهد رفت، فقط یادتان باشد که این فعالیت باید توسط کاربران زیادی انجام شده باشد.

چگونه پستی درست کنیم که بازدید طولانی تری داشته باشد؟

مهم ترین معیار های بازدید طولانی به شرح زیر می‌باشند:

  • استفاده کرد ناز خط داستانی در محتوا: اگر پستی درست کنید که بصورت داستانی باشد و یا به داستانی اشاره کند در این صورت کاربران چندین دقیقه به فکر این خواهند بود که شما در این پست به چه موضوعی می‌خواهید اشاره کنید؟ این مدت برای شما واقعا ارزشمند است.
  • استفاده کردن از نقل قول های مهم: نقل قول هایی از سخنان بزرگان معمولا نیاز به تفکر دارند، زیرا در اولین باری که شما می‌شنوید، نمی‌توانید بصورت دقیق بفهمید که منظور نویسنده از این محتوا چیست؟
  • محتوای منحصر به فرد تولید کنید: اکثر کاربران دوست دارند هنگام بازدید از یک محتوا ، همذات پنداری کنند، شما باید محتوایی تولید کنید که این حس همذات پنداری کاملا به مخاطبانتان انقال گردد.
دکمه بازگشت به بالا