بین الملل

ارائه بیش از 147هزار خدمت توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در نوروز 1403

ارائه بیش از 147هزار خدمت توسط دانشگاه علوم پزشکی ایران در نوروز 1403

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با تشریح کارنامه نوروزی این معاونت از ارائه بیش از 147 هزار خدمت بهداشتی درمانی در طرح سلامت نوروزی 1403 خبر داد و گفت: ارائه خدمات بهداشتی درمانی تا 25 فروردین ادامه دارد.

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سیدمحمد طباطبایی عنوان کرد: در طرح سلامت نوروزی 1403 (از 25 اسفند 1402 تاکنون) 147 هزار و 148 خدمت بهداشتی درمانی از سوی مراکز و شبکه‌های تابعه به مراجعان ارائه شده است.

وی ادامه داد: از ابتدای طرح سلامت نوروزی، بازرسان بهداشت محیط بیش از 317 امکنه بین راهی، 147 مرکز اقامتی، 519 مورد نمونه‌برداری غذایی و 16 هزار و 434 مورد کلرسنجی منابع آب آشامیدنی را مورد بازرسی و ارزیابی قرار دادند. همچنین 303 مورد سامانه‌های آبرسانی بازدید و 74 هزار سنجش پرتابل محیط و مواد غذایی نیز انجام شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: پس از بررسی‌های انجام شده، بیش از 6 هزار مورد اخطار کتبی برای متخلفین صادر شد. همچنین یک هزار و 258 مورد به مراجع قضائی اعلام و 331 واحد صنفی متخلف نیز پلمب شده است.

طباطبایی گفت: همچنین با شناسایی کارگاه‌های غیرمجاز تولید مواد غذایی، نسبت به کشف و معدوم سازی بیش از 33 هزار کیلوگرم/لیتر مواد غذایی فاسد یا تاریخ مصرف گذشته اقدام و به بیش از 855 مورد شکایت مردمی رسیدگی شد.

وی درخصوص مدیریت پیشگیری و مبارزه با بیماری‌ها یادآور شد: تعداد 435 نمونه از موارد مشکوک به التور، سرخک، فلج شل حاد، آنفلوانزا، کووید و سایر بیماری‌های واگیر اخذ شد. همچنین 435 نفر به مراکز پیشگیری و کنترل حیوان گزیدگی دارای جراحت ناشی از گزش حیوانات مراجعه کردند که در مجموع علاوه‌ بر ارائه خدمات مدیریت زخم ناشی از آن (شستشو و تزریق سرم و …) تعداد یک هزار و پنج واکسن ضد هاری در نوبت‌های مختلف تزریق شد.

طباطبایی افزود: دو مورد طغیان بیماری‌های منتقله از آب و غذا در حوزه دانشگاه گزارش شد که تیم‌های بررسی طغیان به محل اعزام و پس از شناسایی عوامل ایجاد آن، موارد کنترل شد. همچنین در این بازه زمانی از 152 واحد ارائه کننده خدمت نیز پایش و بازدید به عمل آمد.

وی با اشاره به عملکرد گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایران در نوروز 1403، گفت: در 10 مرکز خدمات جامع سلامت بالغ بر 2500 خدمت دندان پزشکی، شامل ترمیم، پالپوتومی، کشیدن دندان، جرم‌گیری، معاینه، آموزش و ارتقای آگاهی تمام گروه های تحت پوشش (کودکان زیر 2 سال، 3 تا 6  سال، 6 تا 14 سال، و زنان باردار و شیرده) در مراکز شهری و روستایی به مراجعین ارائه شد.

طباطبایی افزود: در حوزه پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب مصرف مواد، در ایام تعطیلات نوروزی ارائه خدمات به صورت حضوری در مراکز کاهش آسیب و در منزل انجام شد. در این مراکز از اول تا 15 فروردین به تعداد یک هزار و 547 نفر از مصرف کنندگان تزریقی و 675 نفر از مصرف کنندگان غیرتزریقی خدمات ارائه شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران با تقدیر از تلاش و زحمات پرسنل ستادی و محیطی مراکز و شبکه های تابعه، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی درمانی تا 25 فروردین ادامه خواهد یافت.

کارگروه خبری مطالب بین المللی

نویسنده اخبار بین‌المللی با تمرکز بر رویدادهای اقتصادی جهانی. با توجه به دانش در زمینه اقتصاد جهانی، به شما اخبار مهم و تحلیل‌هایی را درباره تغییرات اقتصادی جهانی ارائه می‌دهم. با استفاده از روش‌های تحلیلی منحصر به فرد، به شما نکات کلیدی اقتصادی را بیان می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا