استان ها

نکونام: مردم‌محوری مهمترین مسئله در نظام اسلامی است

مجله روز/چهارمحال و بختیاری نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: مردم‌محوری از ابتدای جمهوری اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام در نماز جمعه ۱۰ فروردین ماه با توجه به اهمیت قرآن و تاثیر آیات این کتاب آسمانی در هر ثانیه از زندگی ما اظهار کرد: قرآن تنها کتاب آسمانی است که در تمام زمان بدون تحریف باقی مانده است و در جامعه اسلامی باید آیات این کتاب آسمانی را با زندگی روزمره تطبیق دهیم.

وی با اشاره به سخنان پیامبر اسلام (ص) در خطبه شعبانیه و باز بودن درهای بهشت و بسته بودن درهای جهنم در ماه مبارک رمضان گفت: با افزایش سلامت عملی باید به گونه‌ای زندگی کنیم که تا آخر سال نیز همچنان درهای رحمت بهشتی باز و درهای عذاب جهنم بسته باشد.

نکونام داشتن تقوای سیاسی را در جامعه اسلامی مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: ما در جامعه اسلامی در تمام حرکت‌های انقلابی و جهادی، نباید منفعت محور حرکت کنیم.

وی افزود: با توجه به تاریخ انبیاء و گذشتگان، باید در جامعه اسلامی نگاه جامعه محور، اسلام محور و انقلاب محور داشته باشیم و با ایثار کردن منفعت خود، منفعت جامعه اسلامی را پیش بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری در ادامه با توجه به پیش رو بودن لیالی قدر گفت: امشب اولین شب قدر و فردا روز ۱۹ ماه مبارک رمضان که به نام روز نهج البلاغه نامگذاری شده است را در پیش داریم. 

وی با توجه به کم لطفی به نهج البلاغه در جامعه حاضر گفت: نهج البلاغه برادر قرآن است و هرکه از آن ماند خسارت دید.

نکونام با توجه به پیش رو بودن ۱۲ فروردین ماه و روز تثبیت انقلاب اسلامی گفت: مردم‌محوری از ابتدای جمهوری اسلامی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: در انقلاب اسلامی ضرورت حضور مردم کمرنگ نشده است و نباید هم کم‌رنگ بشود و مردم رکن اصلی انقلاب اسلامی هستند.

نکونام برپایی میزهای خدمت را امری موثر در راستای ارتباط هرچه بیشتر مردم با مسئولین دانست و تصریح کرد: میزهای خدمت که از سال گذشته برپا شدند، باعث ارتباط تنگاتنگ مردم و مسئولین و افزایش آنلاین و محبت و وحدت در جامعه اسلامی شدند و این امر باید با قدرت بیشتر ادامه دار باشد.

وی هم چنین با اشاره به همزمانی روز طبیعت و روز شهادت حضرت امیرالمومنین (ع) گفت: روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان به دلیل به شهادت رسیدن حضرت علی (ع) روز عزا، باید حرمت و حریم اهل بیت حفظ شود.

نماینده ولی فقیه در استان توجه به نامه ۴۷ حضرت امیرالمومنین را مهم دانست و گفت: این نامه پس از ضربت خوردن حضرت علی نوشته نشده است و در آن حضرت امیرالمومنین همگان را به راه ندادن محبت ظالم در دل‌ها و یاریگری از مظلومان توصیه کرده است که مهمترین توصیه ایشان می‌باشد.

نکونام همچنین توصیه دبگر امیرالمومنین را از بین بردن اختلافات میان مسلمانان دانست و افزود: مردم باید با شرکت کردن پرشکوه‌تر از هر ساله در روز قدس، به توصیه امیرالمومنین عمل کنند و با نشان دادن کینه به ظالمین زمان از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی، پیروزی غزه را نزدیکتر سازند.

وی در پایان با توجه به اهمیت شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان و آخرین شب قدر گفت: باید در این شب‌ها مقدمات خلوت کردن و دل سپردن به خدا را فراهم کنیم که این امر با خواندن نماز قضا و دعای جوشن کبیر و سایر اعمال توصیه شده در این شب‌ها محقق می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا