حوادث

افزایش تلفات سیل در پاکستان و افغانستان؛ اعلام وضعیت اضطراری در جنوب‌غرب پاکستان

مقامات پاکستان روز گذشته (دوشنبه) اعلام کردند رعد و برق و بارندگی شدید طی سه روز گذشته در این کشور دستکم ۴۹ کشته برجای گذاشته است.

به گزارش مجله روز، در همین حال مقامات پاکستان در جنوب غرب این کشور وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند.

برخی از مرگ و میرها بر اثر برخورد صاعقه به کشاورزانی که در حال برداشت گندم بودند، اتفاق افتاده است. همچنین بارندگی شدید باعث فروریختن ده ها خانه در پنجاب پاکستان شده است.

یکی از مقامات ایالتی پاکستان در این باره گفت: ۲۱ نفر در پنجاب جان باختند، جایی که انتظار می رود بارش های بیشتری در این هفته وجود داشته باشد.

همچنین بارندگی و رعد و برق در ایالت «خیبر پختونخوا» هم جان ۲۱ نفر دیگر را گرفته است.

بارندگی همچنین «اسلام آباد»، پایتخت پاکستان را هم تحت تاثیر قرار داده است و هفت کشته نیز در ایالت «بلوچستان» این کشور گزارش شده است.

در همین حال «شهباز شریف»، نخست وزیر پاکستان اظهار کرد به مقامات دستور داده است تا کمک های امدادی ارائه کنند. او ابراز امیدواری کرد مخازن آب پاکستان به دلیل بارندگی ها بهبود یابد.

«رفای علم»، یک کارشناس محیط زیست پاکستانی در این باره گفت چنین بارندگی شدید ماه آوریل غیرعادی و بی‌سابقه است.

وی گفت: دو سال پیش پاکستان شاهد موج گرما در ماه های مارس و آوریل بود و اکنون شاهد بارندگی هستیم و همه اینها به دلیل تغییرات اقلیمی است که در سال ۲۰۲۲ باعث سیل شدید شده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در سال ۲۰۲۲، بارندگی شدید و سیلاب در پاکستان جان ۱۷۳۹ نفر را گرفت. این سیل همچنین ۳۰ میلیارد دلار خسارت وارد کرد.

سیل مرگبار در افغانستان؛ شمار جان‌باختگان به دست‌کم ۵۰ نفر افزایش یافت

در برخی از ولایت‌های افغانستان نیز در حوادث مرتبط با باران شدید و جاری شدن سیل طی سه روز اخیر، دست‌کم ۵۰ نفر جان باخته‌اند و ده‌ها خانه هم ویران شده‌ یا آسیب دیده‌اند.

بیشتر جان‌باختگان و خسارات مربوط به ولایت‌های «قندهار» و «زابل» در جنوب و «هرات» و «فراه» در غرب بوده‌اند.

این در حالی است که اداره هواشناسی افغانستان نسبت به بارندگی شدید بیشتر در ۲۹ ولایت افغانستان هشدار داده است.

به گزارش بی بی سی، بنا به تازه‌ترین آمار در نتیجه بارندگی‌ها و سیل تنها در ولایت قندهار ۱۴۶ خانه کاملاً تخریب شده یا آسیب دیده‌اند.

انتهای پیام

تیم تحریریه مطالب حوادث

نویسنده حوادث با استعداد در استفاده از سبک نوشتاری منحصر به فرد هستم. توانایی خلق تاثیر و ارتباط عاطفی با خوانندگان را دارم.
دکمه بازگشت به بالا