استان ها

جذب بیش از ۵ هزار نیروی انسانی جدید در آموزش و پرورش مازنئران

به گزارش مجله روز مازندران، علیرضا سعدی پور امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: طی یک سال گذشته 550 نفر از طریق دانشگاه فرهنگیان و 600 نفر از طریق آموزش و پرورش مازندران از طریق اثبات اشتغال ماده 28 و همچنین 4104 نفر جذب شدند. افراد در قانون تاسکا به صورت رسمی در آموزش و پرورش مازندران استخدام و استخدام شدند.

وی افزود: 4200 نفر از فرهنگیان استان نیز امسال بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بیش از 36 هزار فرهنگی برای آموزش 550 هزار دانش آموز در 4 هزار و 752 مدرسه و 24 هزار و 213 کلاس درس در 33 شهر و منطقه در استان فعالیت دارند، گفت: 67 درصد مدارس استان دارای 15 درصد قلعه ساختمانی است. همچنین بازسازی مدارس در این ولایت و تخریب و بازسازی 18 درصد دیگر ضروری است. سرانه فضای آموزشی در استان مازندران 4 و 6 دهم متر است در حالی که میانگین سرانه کشوری 58 متر و فضای آموزشی مطلوب و استاندارد بیش از 8 متر مربع است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه از ابتدای سال 16 مدرسه با 71 کلاس درس و 8 هزار و 500 متر مربع زیربنا افتتاح شده است، اما برای تبدیل سرانه فضای آموزشی دانش آموزان استان به سطح مطلوب به 5 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم. اعتبار .

سعدی پور در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: آموزش و پرورش مازندران در 20 شاخص رتبه اول کشور را کسب کرده است. از نظر پوشش آموزشی وضعیت بسیار خوبی داریم و معدل استان بالاتر از میانگین کشوری است. جشنواره مجاز با 200 هزار اثر دانش آموزی یکی از آثار فاخر در حوزه آموزش و پرورش است و همچنین 220 هزار دانش آموز در مسابقات قرآنی مدرسه تا استان در سال گذشته شرکت کردند.

این مسئول اضافه کرد: استقرار دبیران کشوری در استان مازندران از جمله دبیرخانه ملی طرح ملی لاله های درخشان، همیار مشاوره، بازی زندگی کودکان، تجربیات مشاوره ارشد و … نشان از توانمندی آموزش و پرورش استان دارد. همچنین کسب 25 مدال رنگی در المپیادهای علمی دانش آموزی، 7 رتبه اول کشوری در طرح استاد پژوهشی، کسب مقام دوم سازمان منابع انسانی و کسب مقام اول و دوم جشنواره ملی شهید رجایی از دیگر افتخارات آموزش و پرورش در استان. در طول دو سال گذشته

علیرضا سعدی پور با اشاره به کمبود نیروی متخصص و کمبود فضای آموزشی در آموزش و پرورش مازندران، پیشنهاد کرد سهم بودجه آموزش و پرورش در برنامه هفتم توسعه افزایش یابد.

وی به اجرای طرح آموزشی در زمینه کنترل وزن و چاقی دانش آموزان اشاره کرد و گفت: آمارهای ارزشمندی به دست آورده ایم که برای استفاده بهینه در اختیار دانشگاه علوم پزشکی، ورزش و جوانان و نهادهای مرتبط قرار خواهیم داد. ما طرح سواد حرکتی را در دستور کار سال نو داریم.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه بر اساس ابلاغیه گام دوم انقلاب جوانان زیادی را به کار گرفتیم، خاطرنشان کرد: معتقدیم که نیاز به تحول اساسی و در مدیریت آموزش و پرورش استان داریم. اخلاق و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

48

دکمه بازگشت به بالا