استان ها

یادگیری الکترونیکی ، نیاز و چالش


گروه آژانس خبری استان آنا ، به دنبال همه گیری Kovid-19 در کشور ، و تعطیلی فعالیت های آموزشی ، با هدف ادامه آموزش و با شعار محوری – آموزش و پرورش نیست. با قطع شدن ، چندین دانشگاه بلافاصله با مشکلات موجود در زمینه داخلی ، آموزش آنلاین خود را آغاز کردند. برخی ناسازگاری ها وجود داشت و برخی از مسائل برطرف شد.

دانشگاه آزاد اسلامی همچنین با بهره گیری از تجربه یک واحد الکترونیکی ، ارائه خدمات مورد نیاز به واحدها در سراسر کشور با توجه به قابلیت های سخت افزاری و نرم افزاری آنها در شبکه ملی اینترنت ، گرچه در ابتدا مورد استقبال برخی معلمان قرار گرفت ، اما پس از گذشت چند روز و آشنایی بیشتر با سیستم قبل از شروع سال جدید ، ایده خوبی بود.

از آنجا که این مهمان ناخوانده به زودی کشور را ترک نمی کند ، به گفته مسئولانی که گفته اند وی همچنان ادامه دارد ، پیشنهاداتی برای مشکلات آموزش سیستم که در فصل تعطیلات با آن روبرو شده اند ، وجود دارد. آموزش آنلاین بعد از تعطیلات. و برای نوع تعامل ما به این معنا که نیاز دارند ، آنها به من و همکاران محترم یادآوری می کنند.

بیشتر مشکلات بخش ریاضی فنی این است که این سیستم به دلیل محدودیت های موجود ، انعطاف پذیری لازم را برای دوره های موضوعی ندارد و می تواند کمتر از 50٪ حق امتیاز مربوط به یک موضوع را داشته باشد.

سیستم یادگیری الکترونیکی با ویژگی هایی که اکنون از آنها استفاده می کنیم به طور کلی پاسخگوی موضوعاتی است که به طور معمول کار طولانی در گفتار ، تحلیلی و پردازشی ، نوشتن طولانی ، نقاشی و گرافیک و غیره ندارند. دروس کلاسهای زندگی واقعی نیز از تخته سفید کمتری استفاده می کنند. اکثر رشته های علوم انسانی و رشته های مرتبط با توجه به حوزه موضوع خود ، این دسته را تشکیل می دهند و با ارائه نمایش اسلایدها ، فهرست عنوان و اظهار نظر در مورد آن ، این کار را انجام می دهند.

می دانیم که حدود 70 درصد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال تحصیل در این رشته ها هستند. به همین دلیل است که شاید سازمان مرکزی خواستار رعایت حقوق اکثریت است. بنابراین ، با وجود سیستم مدیریت الکترونیکی به روز شده و قابلیت های خوب ، بسیاری از مؤلفه های مفید آن غیرفعال و فقط برای مربیان و دانش آموزان است.

بیشتر مشکلات بخش ریاضی فنی این است که این سیستم به دلیل محدودیت هایی که دارد ، انعطاف پذیری را برای شرکت در دوره ها در موضوع ندارد و ممکن است کمتر از 50٪ حق امتیاز مربوط به یک موضوع را داشته باشد. .

ما به خوبی می دانیم که یک سیستم آموزش مجازی خوب ، یک سیستم هوشمند تمام عیار است که قابلیت هایی مانند استفاده از سیستم های نوری ، دسترسی به سیستم عامل های اجتماعی و موتورهای بازی ، پشتیبانی از محتوای صوتی و تصویری را در خود ادغام می کند. و انیمیشن ، ترکیب همزمان محتوای آنلاین و آنلاین ، منابع یادگیری آنلاین برای زبان آموزان و موارد دیگر را سفارشی کنید. یعنی یک سیستم یادگیری الکترونیکی عادی باید یک کاربر Freundlich باشد و از نظر موضوعی که دارد ، همه چیز را در ذهن کاربر در مدت زمان کوتاه و به روشی مطلوب ارائه می دهد.

در شرایط فعلی ، سازمان مرکزی احتمالاً برای یک سیستم کامل آماده نیست و ترافیک زیاد و عدم پهنای باند در ارتباطات اینترنتی مشکل دیگری است که اضافه شده است.

با این وجود ، در این شرایط چاره ای جز بهره برداری از این سیستم محدود برای مقابله با آن در آینده ای قابل پیش بینی نداریم و مسئولان تلاش جدی و فوری را برای رفع نقص ها و به روزرسانی سیستم انجام می دهند.

از طرف دیگر ، برخی از واحدهای دانشگاهی ممکن است دارای سیستم lms خود باشند که در این صورت ممکن است سازمان مرکزی بخواهد به منظور کاهش بار ترافیکی روی واحد الکترونیکی ، مانند کسب تجربه ، مجوزهایی را برای واحدهای مربوط صادر کند. و ارتقاء کیفیت خدمات الکترونیکی پویا و قابل دستیابی است.

شایان ذکر است که اگر این بحران را با روشی سالم پشت سر بگذاریم ، باز هم مجبوریم در کار حرفه ای خود از فناوری استفاده کنیم. در آینده نزدیک ، آموزش مجازی در سرتاسر جهان بیشتر و عمیق تر خواهد شد زیرا نیاز به بکارگیری فناوری های مهم برای آموزش همه ، کنار گذاشتن روشهای سنتی و جذب مخاطبان نسل جدید بیشتر است.

عبدالله رفایی ، استادیار فیزیک نظری ، دانشگاه آزاد اسلامی و استادیار سابق تحقیقات در واحد سنندج

عبدالله رفایی

انتهای پیام / 4062 /


این نوشته از سایت مطابق با سامانه جامع و هوشمند بررسی و درج خودکار اخبار، اقدام به نشر محتوا می نماید، فلذا مسوولیت تمامی نوشته های سایت بر عهده سایت های منبع بوده و وب سایت مجله روز هیچ مسوولیتی در قبال تمامی محتوای منتشر شده در سایت نخواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا