تندرستی

بررسی راهکارهای پیشگیری و تازه‌های علمی در درمان کرونا

مجله روز / قم عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد به موضوع “راهکارهای پیشگیری و نوآوری های علمی در معالجه بیماری عروق کرونا قلب” پرداخت.

دکتر اکبر سلیمانی بابادی در ابتدای همایش علمی “راهکارهای پیشگیری و نوآوری های علمی در معالجه عروق کرونا” به عنوان یکی از مجموعه های “چالش تاج و زندگی ایمان” که شنبه شب برگزار شد توسط دانشگاه پردیس فارابی و جهاد دانشگاهی قم ، اظهار داشت: اخیراً شاهد شروع تابستان و مداخله در بیماری های دستگاه گوارش فصلی ، همان علائم گوارشی مانند بی اشتهایی ، اسهال ، درد شکم من هفته گذشته مشتریانی داشتم که با درد شکم وارد شدند و بعد از انجام اسکن رایانه و معاینه ریه ، دیدیم که ریه ها نیز از بیماری قلب و عروق کرونا رنج می برند.

وی ادامه داد: بیماری کرونا قلب می تواند در قالب خستگی زودرس ، ضعف و بی حالی ، درد ، تهوع ، اسهال و استفراغ ظاهر شود.

وی گفت: “در یک طبقه بندی از واکنش های ویروسی که اتفاق افتاده است ، پاسخ ها مصون هستند و به محافظان باید به خاطر رنج بسیاری از این مشکلات از زمان شیوع کروناویروس برای مبارزه با ویروس به طور طبیعی تبریک گفته شود.” در مراحل اولیه ویروس ، گیرنده های مختلفی در بدن وجود دارد ، مانند دستگاه تنفس فوقانی ، اندام تحتانی ، ریه بیماران و گیرنده های قلبی و با پیشرفت بیماری ، پاسخ ایمنی شدت می یابد تا آنها بتوانند با ویروس بطور طبیعی مبارزه کنید. ردن

این متخصص طب داخلی با اشاره به روند بیماری عروق کرونا قلب افزود: این بیماری در مرحله صفر و قبل از شروع علائم بدون علامت است.پس مرحله اول مرحله اول عفونت است. مرحله دوم مرحله تنفسی و مرحله سوم مرحله التهابی شدید است. و بیماری می تواند مستقیماً از مرحله صفر (مرحله التهابی شدید) وارد مرحله سوم شود یا بیماری می تواند تمام مراحل را طی کند منظم.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: مرحله تشخیص صفر یا بدون علامت توسط تست آزمایشگاه رایانه شخصی انجام می شود و در صورت تماس نزدیک فرد با افراد آلوده انجام می شود.

این متخصص بیماری های ریوی و تنفسی با اشاره به اینکه در مرحله اول و اولیه عفونت مرحله ای خفیف محسوب می شود و همراه با گلودرد یا سرفه خشک ، لرز ، سردرد و از بین رفتن طعم است. اکنون تب یک علامت شایع است. نه ، و در بیشتر موارد ممکن است بیمار تب نداشته باشد ، فقط این که بگوییم ما آزمایش تب داریم و کرونا نیست. درست و علمی نیست و لرزش بسیار بیشتر از تب است و اگر این بیماری با لرزهای تکان دهنده همراه بود ، به بیماری عروق کرونا قلب نیز باید مشکوک شد.

سلیمانی بابادی اظهار داشت: علائم حیاتی بیمار مانند نبض ، فشار خون و ضربان تنفسی نیز باید مورد بررسی قرار گیرد. ندارد.

وی افزود: در موج اول تعداد گلبول های سفید خون (cbc) درخواست شد و اگر تعداد لنفوسیت ها از هزار نفر کمتر باشد می تواند در تشخیص کمک کند اما هیچ دلیلی برای تشخیص وجود ندارد و نه در مراحل اولیه درخواست رادیولوژی ریه های بیمار. در حال حاضر تاج وجود ندارد یا درصد درگیری کمی دارد ، بنابراین ممکن است اشعه ایکس و اکسیژن خون به تنهایی کافی نباشد .

این متخصص طب داخلی اظهار داشت: در مرحله دوم و همان مرحله تنفسی ، در حقیقت توصیه می شود در بیمارستان بستری شود که این در مرحله تنفس متوسط ​​درجه یک است ، با وجود علائم مهم دستگاه گوارش ، علائم تنفسی ؛ ما معمولاً استنشاق نمی کنیم. و استنشاق ، اما اگر احساس استنشاق و بازدم می کنیم ، به این معنی است که نفس کم داریم.

این متخصص بیماری های ریه و تنفسی تصریح کرد: احساس درد و فشار در سینه تنگی نفس است که همراه با تب یا بدون تب است و در این حالت اکسیژن موجود در خون بین 90 تا 93 بوده است. فرد وارد مرحله تنفسی متوسط ​​شده و این یک زنگ است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ، خاطرنشان کرد: در مرحله شدید تنفسی ، رد کردن نیاز به وجود تمام مراحل قبلی ندارد و ممکن است در مرحله اول رخ دهد و علائم تنفسی شدیدتر شود و میزان تنفس بیماری افزایش می یابد. این بدان معناست که میزان تنفس طبیعی بیمار بالغ از 30 نفس در دقیقه و معمولاً بین 22 تا کمتر است.

وی ادامه داد: هرچه میزان اکسیژن در خون پایین تر باشد ، سطح 93 پایین تر خواهد بود که نشان دهنده تشدید بیماری و بروز مشکلات تنفسی است ، و این هنگام یکی از اعداد مهم است. تصمیم بگیرید که به بخش مراقبت های ویژه منتقل شوید. ” اگر درگیری ریه در طول CT و CT بیش از 50٪ از کل اندازه ریه ها باشد ، این نشان می دهد که بیمار مرحله تنفسی شدید را پشت سر گذاشته است و نیاز به مراقبت های ویژه دارد.

سلیمانی بابادی اظهار داشت: “پزشكان متخصص كه براساس شواهد موجود می توانند بیماران كرونری را تشخیص و درمان كنند ، می توانند تشخیص دهند كه بیمار وارد فاز التهابی شدید و معمولاً مرگهای ناشی از كرونر می شود. آنها به دلیل تغییر وضعیت بیمار است. ” از مرحله متوسط ​​تا مرحله شدید یا از مرحله ویروسی به مرحله التهابی ، جایی که تشخیص رویکرد به مرحله التهابی توسط آزمایش های تخصصی انجام می شود ، نروید.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: اگر بخواهیم بیماری کرونا را به 4 هفته تقسیم کنیم ، هفته اول بیمار علائم کمی دارد و بیماری اواخر هفته اول و هفته دوم شدت می یابد ، و این هفته یک هفته حیاتی برای بیمار و پزشک است. تشخیص و درمان.

این متخصص بیماری ریه و تنفس افزود: از هفته دوم به بعد ، اگر بیمار پیشرفت نکند ، ویروس به تدریج ضعیف می شود تا پایان هفته چهارم ، زمانی که بهبود می یابد.

وی خاطرنشان کرد: در این هفته باید بیمار از خود مراقبت کند و درمانگر (اعضای خانواده یا کارکنان بیمارستان) نیز باید از علائم مختلف بیمار مراقبت کند ، اظهار داشت: مواردی مانند نارسایی تنفسی اینکه علی رغم اکسیژن مکمل برای بیمار ، سطح اکسیژن بیشتر از قبل از سن 88 سالگی است ، بیمار وارد مرحله بحرانی می شود. اگر بیمار دارای ضربان قلب سریع ، افت فشار خون ، شدت تنفس ، استفاده از عضلات زیر برای کمک به تنفس و درگیری اندام های حیاتی مانند قلب ، کلیه ها و کبد باشد ، این نشانگر علائم بحرانی و زنگ خطر رانندگی است. تا مرگ.

سلیمانی بابادی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که هیچ کس راهی برای فرار از ویروس کرونا ندارد و همه اعضای جامعه ، از نوزادان تا بزرگترها در معرض خطر هستند: افراد بالای 65 سال ، چاق و افراد مبتلا به BMI. بیش از 35 سال ، بیماریهای عفونی یا غیر عفونی زمینه ای ، مبتلایان به مصونیت ایمنی مانند افرادی که از داروهای کورتیکواستروئید ، بیماران سرطانی ، گیرنده پیوند ، افراد دارای فشار خون بالا استفاده می کنند و از میزان مرگ و میر بالاتری نسبت به سایر بیماران زمینه ای برخوردار هستند. دیابت و بیماران قلبی و عروقی کنترل نشده ، بیماران مزمن تنفسی ، بیماران دیالیزی و نارسایی مزمن کلیه در معرض خطر بیشتری هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تصریح کرد: افراد بدون علامت و بدون علامت نیازی به مراجعه ندارند ، زیرا این بازدیدها باعث ازدحام در مراکز و افزایش مخاطب می شود.

وی گفت: “اگر بیماران علائمی داشته باشند که احساس می کنند در حال پیشرفت به یک بیماری متوسط ​​تا شدید هستند ، باید به پزشک و درمانگاه مراجعه کنند ، در صورتی که بیمار کمتر از 93٪ اکسیژن موجود در خون خود یا بیش از 30 تنفس در دقیقه داشته باشد.” متخصص ریه و تنفس بگویید. شما باید یک متخصص را ببینید زیرا این علائم ذات الریه پنومونی شدید است.

وی گفت: اگر فردی از نفس نفس بکشد ، که این یک علامت مهم برای متخصصان است و در گروه بیماران پرخطر قرار ندارد ، دیگر نیازی به مراجعه و رفع ویزیت های غیر ضروری بیمارستان نیست.

سلیمانی بابادی ادامه داد: اگر گروه دوم ، یعنی افراد پرخطر که تحت عمل سرپایی قرار گرفته اند و به خانه می روند ، باید برای مراجعه به مراکز درمانی در نظر بگیرند تا علائم آنها روزانه بررسی شود و مراقبت و جدایی آنها در خانه “.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد تأکید کرد: بدون نسخه و یا با نظارت مراکز درمانی دارو مصرف نکنید زیرا این امر می تواند عواقب جبران ناپذیری برای بیمار به همراه داشته باشد.

وی ادامه داد: مرگ و میر ناشی از بیماری قلب و عروق کرونا به دلیل ابتلا به ویروس کمتر است ، بلکه بیشتر به بیماریهای زمینه ای که با بیماری عروق کرونا قلب یا عوارض قلبی و دارویی و لخته در عروق ریوی و عفونت های ثانویه تشدید می شود علاوه بر بیماری عروق کرونا “، او گفت. او بیمار است.

وی با اشاره به اینکه بدتر شدن سرفه ، سرفه با خلط ، تب بیمار بعد از 5 روز متوقف نمی شود ، افزود: بیماران بدون تنگی نفس و بدون تب و افراد بدون بیماری زمینه ای قابل درمان هستند و جدا شده در خانه “. مراقبت تسکینی توصیه می شود ، اما بیمار باید با مرکز درمانی ارتباط برقرار کند.

سلیمانی بابادی گفت: “اصول جداسازی به گونه ای است که شخص در خانه جدا و جدا می شود و دارای اتاق تهویه است ، یعنی وی یک پنجره دارد و ظروف یک فرد با عروق کرونا از هم جدا می شود و اتاق بیمار کرونا روزانه ضد عفونی و شسته می شود. بهداشتی که توسط فرد آلوده استفاده می شود باید به طور مرتب ضد عفونی شود ، زیرا مدت زمان جداسازی طولانی است ، یک شخص دائمی باید از بیمار مراقبت کند و اگر باعث می شود انتقال و افراد مختلف از بیمار مراقبت کنند ، متأسفانه احتمال انتقال ویروس را افزایش می دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: “بر اساس کلیه کارهای تحقیقاتی ، هیچ داروی مؤثر برای Quid 19 وجود ندارد و تمام داروها در مراحل تحقیقات بالینی قرار دارند و از ما می خواهیم. هموطنان که به توصیه های استثمارگران گوش نمی دهند “.

“استراحت در خانه برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب مفید است ، اما آنها باید بدانند که استراحت بیش از حد خطر ابتلا به بیماری عروق کرونا قلب را افزایش می دهد و احتمال آمبولی ریوی و لخته شدن پا را افزایش می دهد ، که به خودی خود یک بیماری است.” ، گفت: متخصص ریه و تنفس. از تاج خطرناک تر است. بنابراین باید در همان اتاق قدم بزنید و ماساژ انجام دهید.

وی گفت: “بیماران مبتلا به عروق کرونا نیز باید از نظر روانشناختی حمایت شوند ،” وی گفت: “بیمار باید به درستی در خانه تغذیه شود و ویتامین های D ، A ، C و مواد معدنی مانند سلنیوم و روی نقش اساسی و فعال دارند. در سیستم ایمنی بدن “. اگر فردی سیستم ایمنی سالم و کمبود ویتامین نداشته باشد ، دیگر نیازی به مصرف مکمل های ویتامین ندارد و همان مایعات و آبهای طبیعی کافی هستند.

سلیمانی بابادی اظهار داشت: آزمایش های تشخیصی زیادی برای Quid 19 وجود دارد ، اما مهمترین آنها تست PC و بینی است که یک آزمایش غربالگری و تشخیصی است؛ همه افراد نباید آزمایش شوند افرادی که در تماس با شخصی با عروق کرونا و در سن بالای 65 سال و گروه های پرخطر ، زنان باردار یا اماکن شلوغ مانند زندان یا خانه سالمندان هستند باید مورد آزمایش قرار گیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد ادامه داد: “تست های سرولوژی امروزه متداول است و نیازی به این تست ها نیست زیرا استاندارد نیستند و هیچ ارزش علمی ندارند و فقط در تحقیقات برای اپیدمیولوژیست ها “.

متخصص ریه و تنفس گفت: “در مراحل اولیه بیماری تخیل توصیه نمی شود مگر اینکه میزان اکسیژن خون بیمار کاهش یابد و تعداد تنفس بیمار افزایش یابد.”

سلیمانی بابادی با تأکید بر اینکه آموزش برای بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونا قلب بسیار مهم است و باید ادامه یابد ، ادامه داد: “رعایت اصول بهداشت شخصی بسیار مهم است و باید مراقب باشیم که این موارد منتقل نشود. ویروس از طریق دهان ، بینی و چشم ها می توان از استفاده از چندین ماسک جلوگیری کرد و این یک ماده بهداشتی صورت است.

وی با بیان اینکه رعایت بهداشت محیط و کار و تجهیزات زندگی نیز از دیگر اصول بهداشتی است ، اظهار داشت: بهداشت شخصی مهمترین بهداشت شستشوی دست و به نظر من ابزار است. کارآمدترین ، موثر و مهم برای نارسایی تاج شستشوی دست است. .

این متخصص بیماری ریه و تنفس ادامه داد: افراد آلوده باید آن را به مراکز درمانی گزارش دهند زیرا محرمانه بودن و عدم آگاهی باعث انتقال بسیاری از افراد می شود.

وی افزود: میزان انتقال و شیوع ویروس در موج اول 2 تا 3 نفر بود ، اکنون چهار برابر شده و به 9 نفر رسیده است که این یک زنگ خطر است و دلیل آن هم این است که زنجیره انتقال قطع نشده است “

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد یادآور شد: شکستن زنجیره بیماری قلبی عروق کبدی به دست افراد جامعه است و آنها طبق اصول موظف به رعایت بهداشت شخصی و عمومی و رعایت فاصله اجتماعی هستند. در مراکز جلسات

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا