استان ها

یک کارچاق کن و مدعی نفوذ در دستگاه قضایی استان هرمزگان بازداشت شد

به گزارش مجله روز، مجتبی قهرمانی “رئیس کل دادگستری هرمزگان” اعلام کرد: در راستای تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه در خصوص لزوم شناسایی و برخورد با افراد فرصت‎ طلب و سودجو که به چهره قضات و کارکنان خدوم عدلیه آسیب وارد می‌کنند، یک کارچاق کن که ادعای نفوذ در پرونده‌های قضایی را داشت، توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان در شهرستان پارسیان، شناسایی و دستگیر شد.

وی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: با توجه به شکایت تعدادی از اهالی شهرستان پارسیان از فردی که با توسل به اقدامات متقلبانه و ادعای واهی اعمال نفوذ در پرونده های قضایی، مبالغی را دریافت کرده بود، موضوع در رصد اطلاعاتی نامحسوس کارشناسان حفاظت و اطلاعات دادگستری استان قرار گرفت و برای دستگیری فرد مورد نظر، دستورات لازم صادر شد.

قهرمانی در ادامه افزود: به دستور رئیس حوزه قضایی پارسیان پس از جمع آوری دلایل و مدارک کافی، این متهم توسط حفاظت و اطلاعات دادگستری استان هرمزگان، شناسایی و دستگیر شد.

وی با اشاره به اینکه متهم دارای شغل آزاد بوده و هیچ گونه رابطه قراردادی، شغلی یا استخدامی با دستگاه قضایی ندارد، یادآور شد: عناوین اتهامی این فرد، کلاهبرداری و ادعای اعمال نفوذ برخلاف حق و مقررات قانونی در پرونده‌های قضایی است.

مجتبی قهرمانی عنوان کرد: متهم دستگیر شده با قرار تأمین کیفری در بازداشت به سر می برد و تحقیقات در خصوص اتهامات وی ادامه دارد که نتایج آن متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: در بسیاری از موارد، شکل‌گیری ذهنیت اشتباه و برخلاف واقع نسبت به دستگاه قضایی به اشخاصی بازمی‌گردد که به‌هیچ‌عنوان ارتباطی با قوه قضائیه ندارند و تنها با توسل به عملیات متقلبانه و جعل عنوان، اقداماتی را به نام دستگاه قضایی انجام داده و موجب ایجاد شائبه در سطح جامعه می‌شوند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان با تأکید بر اینکه هیچ خط قرمزی در مسیر مبارزه با مظاهر فساد در درون و پیرامون دستگاه قضایی وجود ندارد، خاطرنشان کرد: با افرادی که با اعمال متقلبانه و سوءاستفاده از عناوین جعلی به اعتماد عمومی مردم نسبت به دستگاه قضایی آسیب می زنند، قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا